مقاله نویسی

چاپ یک مقاله در یک ژورنال داری ایمپک

چاپ یک مقاله در یک ژورنال داری ایمپک

چاپ یک مقاله در یک ژورنال داری ایمپک

در این مقاله ساعدنیوز قصد دارد در مورد ایمپکت فکتور و چاپ یک مقاله در یک ژورنال داری ایمپک صحبت کرده و ابعاد موضوع را برای شما بیشتر باز کند.

چاپ مقاله در یک مجله و ژورنال معتبر از دغدغه های کاری و آموزش دانشجویان و فرهیختگان دانشگاهی می باشد و دلیلش نیز می تواند این باشد که داشتن یک یا چند مقاله در مجله های معتبر خارجی می تواند باعث قدرت بخشیدن علمی به رزومه تحصیلی و علمی این افراد باشد. اما اینکه مقاله در چه مجله ای به چاپ برسد اهمیت دارد. 

چاپ  مقاله در مجلات ایمپکت دار

شاید بهتر باشد که ابتدا تعریف واضحی از ایمپکت فکتور به شما بدهیم و شما را با این وازه بیشتر آشنا کنیم. در سال 1960 میلادی بنیان گذار موسسه اطلاعات علمی یا همان  آی اس آی شاخص ایمپکت فکتور را برای ارزش گذاری مجلات و نشریات علمی بنیان گذاری نمود.

از آن زمان تا کنون این شاخص به معیار مهمی جهت ارزش گذاری و اعتبار علمی یک مجله و یا نشریه در زمینه پژوهشی خاص گردید و می توان گفت که امروزه این شاخص به مهمترین شاخص ارزش گذاری علمی تبدیل شده است.

ضریب تاثیر گذاری یا ایمپکت فکتور به میزان تاثیری اطلاق می شود که یک مقاله در یک زمینه به خصوص در مقالات دیگر دارد. ایمپکت فکتور که از حالا به بعد به اختصار به آن IF می گوییم در واقع ضریبی و شاخصی کمی و قابل اندازه گیری است که میزان ارجاع دهی به یک مقاله و یا به یک ژورنال را نشان می دهد. IF برای ژورنال ها و مجلات با برآوردکردن میزان مقداری استناد به مقالات چاپ شده در طول یک ساله آن مجله و یا ژورنال در مورد یک موضوع خاص محاسبه و اندازه گیری شده و اعلام می گردد. باید یادآوری کنیم که این شاخص مختص مجلات علمی است و در هر زمینه علمی باید برای همان زمینه در مجلات علمی سنجیده شود و نباید به عنوان نمونه IF مجلات پزشکی را با IF مجلات مهندسی مقایسه کنید و مجله را ارزش گذاری کنید.

اما مجلات و ژورنال های مختلف اگر IF بالاییی داشته باشند نشان دهنده این است که از کیفیت بالای علمی برخوردارند و به طبع آن چاپ مقالات با سختگیری و دقت بیشتری انجام می گیرد و مقالات ارسالی با معیارهای سختگیرانه تری سنجیده شده و مورد داوری قرار می گیرند بنابراین باید هنگام ارسال مقاله به ایمپکت مقاله توجه نمود و دقت نمود که کیفیت مقاله ارسالی با کیفیت علمی مجله همخوانی داشته باشد.

در این مقاله در مورد چاپ یک مقاله در یک ژورنال داری ایمپک صحبت کردیم، در مقالات آینده بیشتر در مورد مجلات ایمپکت فکتور دار بحث خواهیم نمود.

برگرفته از: ساعد نیوز

برای مشاهده لیست همه ی  پرسشنامه های استاندارد لطفا همین جا روی پرسشنامه استاندارد  کلیک فرمایید.

تحلیل داده های آماری برای پایان نامه و مقاله نویسی ،تحلیل داده های آماری شما با نرم افزارهای کمی و کیفی ،مناسب ترین قیمت و کیفیت عالی انجام می گیرد.

نرم افزار های کمی: SPSS- PLS – Amos

نرم افزار کیفی: Maxquda

تعیین حجم نمونه با:Spss samplepower

روش های تماس:

Mobile :  09143444846  واتساپ – تلگرام

Telegram: @abazizi4

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *