تحلیل داده های آماری

چگونه مقاله علمی پژوهشی بنویسیم

  چگونه مقاله علمی پژوهشی بنویسیم

چگونه مقاله علمی پژوهشی بنویسیم

در مقاله حاضر ساعد نیوز سعی دارد به این سوال که چگونه مقاله علمی پژوهشی بنویسیم پاسخ دهد.

برای دانشجویانی که می خواهند در مقاطع بالاتر به خصوص در مراحل تحصیلات تکمیلی تحصیل کنند داشتن مقاله علمی پژوهشی لازمه کاری و تحصیلی آن ها خواهد بود و در سیستم دانشگاهی حال حاضر ایران به نحوی اعتبار علمی وی محسوب می شود. اینکه بدانیم مقاله علمی پژوهشی را چگونه باید بنویسیم اهمیت دارد.

چگونه مقاله علمی پژوهشی بنویسیم

در این مقاله می خواهیم با بخش های یک مقاله علمی پژوهشی آشنا شویم و بفهمیم که اصلا چگونه مقاله علمی پژوهشی بنویسیم!

بخش های یک مقاله علمی پژوهشی شامل موارد زیر است.

عنوان مقاله علمی پژوهشی

مانند هر مقاله عنوان بسیار مهم است مخصوصا در پذیرش مقاله در مجلات آی اس آی. عنوان مقاله باید در بردارنده کلیات تحقیق و پژوهش شما و موضوع آن باشد. باید بتوانید عنوان جذاب و علمی انتخاب کنید به این معنی که نظر و توجه مخاطبان و خوانده مجله علمی را به خود جلب کند. موضوع نباید طولانی باشد و باید به صورت جامع و گویا در عین مختصر بودن موضوع تحقیق و پژوهش شما را بیان کند.

چکیده 

این بخش از مقاله علمی پژوهشی نیز از اهمیت بالایی در کلیت مقاله برخوردار است. چکیده متنی حداکثر 300 کلمه ای است که پژوهشگر به اختصار در آن در مورد اهداف تحقیق، شیوه پژوهش و اهمیت علمی تحقیق توضیح می دهد. کلمات کلیدی مقاله شما در این قسمت می آید.

مقدمه

مقدمه در همه نوشته ها، مانند پل و جاده ای عمل می کند که خواننده را وارد جریان اصلی متن می کند. در مقاله علمی پژوهش نیز مقدمه همین نقش را دارد. در مقدمه مقاله علمی باید در مورد تاریخچه کار و اهمیت آن صحبت شود. به عبارت دیگر در مورد مبانی نظری پژوهش و تحقیق بر مبنای مطالعات گذشته صحبت می شود. از طرفی دیگر اگر مطالعات و پژوهش های مشابه دیگری در زمینه کاری تحقیق انجام شده باید اشاره شود.

روش تحقیق 

در این بخش چگونگی انجام تحقیق و پژوهش باید به صورت کامل آورده شود به گونه ای که یک محقق دیگر با استفاده از آن بتواند کار شما را دوباره انجام دهد. پژوهشگر باید تمامی روند انجام پژوهش ، ابزار و روش هایی که استفاده نموده و تمامی موارد که در انجام پژوهش دخیل بوده اند را نام ببرد و توضیح دهد.

تجزیه و تحلیل داده ها

بر اساس داده هایی که در روند تحقیق و پژوهش به دست آورده اید به شیوه ای علمی و روشمند باید به تجزیه و تحلیل آن ها بپردازید تا بتوانید از این تجزیه و تحلیل نتیجه ای را ارایه دهید.

خلاصه و نتیجه گیری

در این بخش باید توصیفی مختصر و در عین حال کامل و مفید از آنچه که از پژوهش شما به دست آمده ارایه دهید. در این قسمت باید ابتدا مهمترین و بهترین نتایج کاری خود را بیان کنید و سپس به ترتیب یافته های کم اهمیت تر را بنویسید

منابع و مآخذ  

در نهایت منابع و مآخذی که در مقاله علمی پژوهش از آن استفاده کرده اید را باید نام ببرید. این قسمت بسته به مجله ای که مقاله در آن می خواهد چاپ شود با اسلوب و شیوه نگارش متفاوتی نوشته می شود. از منابع و مآخذ باید در خود متن هم رفرنس داده شده باشد. اگر مقاله شما فارسی بود باید ابتدا منابع فارسی را بیان کنید و سپس منابع انگلیسی را بیاورید.

برگرفته از: ساعد نیوز

برای مشاهده لیست همه ی  پرسشنامه های استاندارد لطفا همین جا روی پرسشنامه استاندارد  کلیک فرمایید.

تحلیل داده های آماری برای پایان نامه و مقاله نویسی ،تحلیل داده های آماری شما با نرم افزارهای کمی و کیفی ،مناسب ترین قیمت و کیفیت عالی انجام می گیرد.

نرم افزار های کمی: SPSS- PLS – Amos

نرم افزار کیفی: Maxquda

تعیین حجم نمونه با:Spss samplepower

روش های تماس:

Mobile :  09143444846  واتساپ – تلگرام

Telegram: @abazizi4

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *