چگونه در اکسل نمودار خطی بکشیم

چاپ مقاله در چه نوع مجلاتی برای مصاحبه دکتری مناسب است؟

چاپ مقاله در چه نوع مجلاتی برای مصاحبه دکتری مناسب است؟

چاپ مقاله در چه نوع مجلاتی برای مصاحبه دکتری مناسب است؟

برای اینکه مصاحبه موفق‎‌تری داشته باشید کدام مجلات مناسب می‌باشند و اعتبار بیشتری دارند. در این مطلب تصمیم داریم امتیازآورترین مجلات معتبر را برای شما عزیزان معرفی کنیم.

مصاحبه دکتری؛ از زمانی که نخستین دوره های دکتری تخصصی در کشور راه اندازی شد، به تنهایی و یا در کنار برگزاری آزمون کتبی، در ارزیابی داوطلبان این دوره نقش داشته است. امروزه مصاحبه دکتری شکل منسجم تری به خود گرفته است و بر اساس قاعده و قانون خاصی اجرا می گردد. که 50 درصد سهم آزمون دکتری متعلق به ارزیابی شما در جلسه مصاحبه می باشد. کلیه داوطلبانی که در آزمون کتبی مجاز به دریافت حد نصاب کامل شده اند باید در جلسه مصاحبه شرکت کنند و بر اساس معیار های مشخص مورد ارزیابی قرار بگیرند. نحوه ارزیابی دانشجو و شیوه امتیاز دهی به دانشجویان بر اساس معیارهایی که از طرف سازمان سنجش مشخص می شود انجام می شود و هر دانشگاه شیوه مصاحبه و نحوه امتیازدهی به خصوصی مطابق با دستور العمل تعیین شده از طرف وزرات علوم را بر عهده دارند.

تصویر

اگر حد نصاب لازم در آزمون کتبی کسب کرده اید و اکنون می خواهید در مصاحبه دکتری شرکت کنید توصیه می کنیم قبل از روز مصاحبه به فکر تقویت رزومه خود باشید و سعی کنید از طریق امتیازات پژوهشی خود را در مصاحبه دکتری در اولویت پذیرش قرار دهید.بر اساس جداول مختلفی که برای نحوه ارزیابی مصاحبه و دفاع دکتری تعیین شده است 40 نمره مختص سوابق پژوهشی، 30 نمره سوابق تحصیلی و 30 نمره در اختیار داوران و دانشگاه قرار داده شده است. بیشترین امتیاز پژوهشی در مصاحبه دکتری متعلق به مقالات علمی پژوهشی می باشد و دانشجویان می توانند با کمک مقالات علمی پژوهشی در مصاحبه دکتری در اولویت باشند. جدول زیر نحوه امتیاز دهی دقیق به هریک از امتیازات پژوهشی را برای شما معرفی می کند.

ردیفموارد مورد ارزیابیسقف امتیاز برای هرموردنحوه ارزیابی
1مقالات علمی پژوهشی داخلی و خارجی در ارتباط با رشته تحصیلیگواهی ثبت اختراع مورد تایید سازمان پژوهش های علمی و صنعتی ایرانبرگزیدگان در جشنواره علمی معتبر داخلی و بین المللی22هر مقاله تا ۷ امتیازگواهی ثبت اختراع بین المللی تا ۷ و داخلی تا ۵ امتیازبرگزیدگی داخلی تا ۳ و خارجی تا ۷ امتیاز
2مقالات علمی ترویجی در ارتباط با رشته6هر مقاله تا ۲ امتیاز
3مقالات چاپ شده در کنفرانس های معتبر داخلی یا خارجی4خارجی تا ۲ و داخلی ۱ امتیاز
4تالیف یا ترجمه کتاب در ارتباط با رشته تحصیلی4
5کیفیت پایان نامه کارشناسی ارشد4عالی تا ۴ و بسیار خوب تا ۲ امتیاز
مجموع40

نکته: چنانچه مقاله ای به یک مجله معتبر سابمیت نموده اید اما هنوز نتیجه داوری آن مشخص نشده است جز امتیازات پژوهشی محسوب نمی گردد و تا زمانی که نامه پذیرش را از سردبیر دریافت نکرده این فعالیت پژوهشی قابل ثبت در رزومه شما نخواهد بود اما نیازی به چاپ مقاله نمی باشد و بلافاصله بعد از دریافت نامه اکسپت می توانید امتیاز آن را در رزومه خود ثبت فرمایید.

در مصاحبه دکتری بیشترین تاثیر برای مجلاتی می باشد که مورد تایید وزارت علوم و وزارت بهداشت باشند و ضریب تاثیر بسیار بالایی داشته باشند. البته با توجه به اینکه زمان پذیرش مقاله در مجلات مختلف متفاوت می باشد باید سعی کنید مجله ای برای پذیرش انتخاب کنید که با توجه به زمان داوری کوتاه اعتبار بیشتری داشته باشد. توصیه ما برای دانشجویانی که هیچ گونه سابقه پژوهشی ندارند و فرصتشان محدود است انتشار مقاله در مجلات ISI می باشد که در عین زمان داوری کوتاه اعتبار و امتیاز لازم برای پذیرش در مجلات معتبر را دارند.

تصویر

مجلات مورد تایید دانشگاه ها

تمام دانشگاه های کشور یا خودشان لیست مورد تایید دارند یا تابع یکی از وزارت علوم یا دانشگاه آزاد هستند، اما معمولا اگر مجله مورد نظر، در بلک لیست ارائه شده آن دانشگاه نباشد، مورد تایید خواهد بود. معمولا دانشجویان می توانند با چاپ مقاله در مجلات داخلی، مجلات JCR، مجلات iSI Listed، مجلات iSC و اسکوپوس که به تایید پژوهش دانشگاه رسیده باشد، امتیاز لازم در مصاحبه را دریافت کنند.

اگر فرصت کافی برای نگارش مقاله علمی پژوهشی ندارید توصیه می کنیم از پایان نامه خود یک مقاله استخراج کنید. مقالات استخراج شده از پایان نامه اعتبار کافی برای پذیرفته شدن در مجلات معتبر را دارند. نویسنده فقط باید اعتبار مجله را مد نظر داشته باشند که حتما جز مجلات معتبر و قابل تایید یکی از وزارت های بهداشت یا وزارت علوم باشد در غیر اینصورت امتیاز آور نخواهد بود.

برگرفته از: ساعد نیوز

برای مشاهده لیست همه ی  پرسشنامه های استاندارد لطفا همین جا روی پرسشنامه استاندارد  کلیک فرمایید.

تحلیل داده های آماری برای پایان نامه و مقاله نویسی ،تحلیل داده های آماری شما با نرم افزارهای کمی و کیفی ،مناسب ترین قیمت و کیفیت عالی انجام می گیرد.

نرم افزار های کمی: SPSS- PLS – Amos

نرم افزار کیفی: Maxquda

تعیین حجم نمونه با:Spss samplepower

روش های تماس:

Mobile :  09143444846  واتساپ – تلگرام

Telegram: @abazizi

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *