مقاله نویسی

پذیرش مقاله isi اورژانسی برای تقویت رزومه

پذیرش مقاله isi اورژانسی برای تقویت رزومه

پذیرش مقاله isi اورژانسی برای تقویت رزومه

داوطلبان وقتی فرصتشان تا روز مصاحبه دکتری محدود تر می‌شود سعی می‌کنند به صورت فوری از مجلات معتبر برای مقالات خود پذیرش بگیرند در این مطلب سعی کرده ایم راههایی که شما را به اخذ پذیرش فوری از مجله نزدیک تر می‌کند اشاره کنیم.

شاید در چندین سال گذشته مقالات اعتبار کنونی خود را نداشتند و این چنین رواج نیافته بودند و صرفا علاقه مندان به دنبال نگارش و انتشار مقاله بودند اما امروزه با توجه به اعتبار و جایگاه مقالات و تاثیری که در رزومه افراد می گذارند باید دانشجویان سعی کنند در راستای تقویت رزومه خود و کسب امتیاز برای پذیرش از دانشگاههای معتبر مقاله بنویسند و مقاله خود را در مجلات علمی معتبر منتشر نمایند. با توجه به اهمیت و اعتبار کنونی مقالات علمی دانشجویان باید تمام تلاش خود را برای انتشار مقاله در مجلات معتبر انجام دهند. توصیه می کنیم برای انتشار مقالات علمی خود مجله ای انتخاب کنید که اعتبار بالایی داشته باشد هر چقدر مجلات علمی اعتبار بیشتری داشته باشند اهمیت و اعتبار رزومه شما را چندین برابر خواهند کرد. از معتبرترین مجلاتی که اعتبار بین المللی دارند و بسیار پرطرفدار هستند می توان اشاره به مجلات isi داشت که این مجلات اهمیت و اعتبار علمی به سزایی دارند. با توجه به اهمیت و اعتبار علمی بیشماری که این مجلات دارند داوری به مراتب دشوار تر می باشد و نویسندگان باید زمان بسیاری صرف نگارش و حفظ کیفیت مقاله کنند.

isi چیست؟

با توجه به ضرورت وجود مرجع یا مرکز علمی معتبر برای نگهداری و تهیه مقالات و پژوهش های علمی، یوجین گارفیلد در سال 1960 یک موسسه ی اطلاعات علمی با نام Institute For Scientific Information را برای نشر و جمع آوری پژوهش هایی که دارای سطح علمی بالایی هستند ، تاسیس کرد. این موسسه تقریبا تا سه دهه به فعالیت خود ادامه داد.

این موسسه در سال 1992 توسط موسسه علمی تامسون خریداری و با نام Thomson ISI شناخته شد و اکنون این موسسه را بیشتر با نام Thomson Scientific می شناسند. فعالیت موسسه ISI در خصوص سنجش و ارزیابی مقالات علمی به صورت تخصصی می باشد و به صورت معیاری برای بررسی اعتبار و ارزش علمی مقاله ها و پژوهش ها درآمده است. در واقع ISI یک بانک اطلاعاتی مرکزی است برای ثبت و پوشش دهی مهم ترین مجلات علمی که در دنیا منتشر شده اند و یکی از اهداف آن تبادل اطلاعات بین محققان مختلف می باشد.

تصویر

مزیت یک مقاله ISI در مقایسه با سایر مقالات علمی چیست؟

همه مجلات علمی، اعتبار مخصوص به خود را دارند و چاپ مقاله در هر یک ازآن ها امتیازاتی را برای پژوهشگر یا محقق دربر خواهد داشت. اما مقالات چاپ شده در ژورنال ISI به دلایل زیر دارای اعتبار بیشتری هستند.

  • ارائه مقاله در سطح بین المللی
  • ارزیابی و قضاوت مقاله توسط داوران باتجربه و خبره
  • موثر بودن مقاله ISI در مصاحبه آزمون دکتری و ترفیع درجه علمی

برای ادامه تحصیل در مقطع دکتری، به خصوص در خارج از کشور، دانشجویان مستلزم ارائه مقاله ISI می باشند. هم چنین داشتن حداقل یک مقاله ISI چاپ شده رزومه علمی داوطلبان را پربارتر خواهد کرد.

نحوه نگارش مقاله isi

مقالات علمی اجزای استانداردی دارند که نویسنده باید ترتیب قرار گیری بخش های مقاله را رعایت کند و هر مقاله با ساختار منسجم و دقیق نوشته شوند.

  • عنوان (Tittle)
  • چکیده (Abstract)
  • کلمات کلیدی (Keywords)
  • مقدمه (Introduction)
  • مواد و روش ها (Materials and methods)
  • نتایج (Results)
  • بحث (Discussion)
  • نتیجه گیری (Conclusion)
  • تقدیر و تشکر (Acknowledgment)
  • مراجع (References)
  • ضمیمه (Appendix)
  • موارد تکمیلی (Supplementary materials)

نکته: نکته ای که ISI در نوشتن مقالات بر آن تاکید داریم و مهم است، بیان مطالب علمی به صورت ساده و پرهیز از عامیانه نویسی یا ژورنالیستی نویسی است همچنین مقاله باید خلاق، دارای ایده جدید، تازه و به عبارتی منحصر به فرد باشد.

هر یک از اجزای مقاله isi باید ویژگی ها و خصوصیاتی داشته باشند که به صورت جزئی اشاره خواهیم داشت:

عنوان

عنوان مقاله پارامتری حساس است که باید کوتاه، اما جذاب و منتقل کننده مفهوم باشد؛ یعنی در عین حال که کامل است، جامع و مانع نیز باشد؛ عنوان نباید به حدی طولانی باشد که مخاطب را جذب نکند، همچنین نباید خیلی جزئی باشد. عنوان نباید مبهم باشد باید یک عنوان ناب و جدید و کاملا واضح و روشن برای مقاله خود انتخاب کنید.

چکیده

چکیده یکی دیگر از موارد مهم در نوشتن یک مقاله ISI و یکی از ارکانی است که در داوری مجله و مقاله بررسی می شود؛ برخی از نشریه ها چگونگی نوشتن چکیده را در سایت خود بیان می کنند تا مخاطبان آن را در نوشتن مقاله مورد توجه قرار دهند. چکیده مقاله ISI به ۲ شکل آزاد و ساختاری نوشته می شود؛ در شکل آزاد چکیده، مطالب در قالب یک پاراگراف کامل مطرح می شود. شکل ساختاری چکیده که در ایران هم مرسوم است از چهار قسمتی که در مقاله وجود دارد، تشکیل شده است؛ اکثر مقاله های حوزه علوم انسانی دارای چکیده ساختاری هستند. اصولا چکیده ۱۵۰ کلمه است و باید پس از شکل گرفتن طرح مقاله و بیان روش مورد استفاده در آن که می تواند یک جمع بندی خوب را ارائه داد، نوشته شود.

تصویر

بدنه و چهار چوب اصلی مقاله

نکته مهم در بدنه مقاله برای ISI، مباحث نظری است؛ بر خلاف ایران که بحث های نظری در آن بسیار گسترده است و پیشینه، نظریه، چارچوب نظری مفهومی و … آورده می شود، در ISI این قاعده وجود ندارد. در ISI برای نوشتن بدنه مقاله، مقدمه، نقشه کلی، مباحث نظری و در انتها سوال یا هدف مطرح می شود و اصل موضوع در روش و نتایج است؛ یعنی باید روش تحقیق، مخصوصا روش های نو یا روش های ترکیبی آمیخته و فراتحلیلی در حوزه علوم انسانی به طور تخصصی با جزئیات کامل توضیح داده شده و روش تحقیق، جامعه آماری، نحوه نمونه گیری و غیره مطرح شود.

یافته های مقاله

در بررسی مقاله توسط موسسه ISI، مهم ترین قسمت کار روی یافته ها انجام می شود و ترتیب منطقی و نظم بین آنها مورد بررسی قرار می گیرد؛ مقاله هایی که دارای نتایج و یافته های گیج کننده یا به اصطلاح فاضل وار باشد و خواننده نتواند با آن ارتباط برقرار کرده و مطالب را دریافت کند، توسط موسسه برگردانده می شود تا قسمت مورد نظر که مشکل دارد، اصلاح شود.

تفسیر نتایج در مقاله ISI

تفسیر نتایج به دست آمده از مقاله دارای اهمیتی بسیار و برای موسسه ISI خیلی مهم است؛ در ایران مقاله ها پس از نتیجه گیری رها می شوند و تفسیری از نتایج صورت نمی گیرد، در حالی که ISI بر تفسیر نتایج و اینکه چگونه این نتایج به دست آمده است، تاکیدی بسیار دارد. قسمت آخر مقاله ISI، فهرست منابع است که در انتهای آن آورده می شود.

بخش منابع و رفرنس های مقاله

همه تحقیقات علمی می بایست بخش منابع و رفرنس داشته باشند و رفرنس باید به صورت کامل و دقیق تمامی منابعی که به آنها استناد کرده اید را در بر گیرد. چنانچه بخش منابع تحقیق کامل نباشد مقاله شما به دلیل سرقت علمی ریجکت خواهد شد.

تصویر

نحوه چاپ مقاله isi

و اما مراحل و شرایط چاپ مقاله در isi به چه صورت است که نویسندگان بلافاصله بعد از اتمام نگارش فورا به سراغ فرآنید و مراحل چاپ مقاله خواهند رفت که مراحل چاپ مقاله به ترتیب زیر می باشد:

  • ترجمه تخصصی مقاله
  • ویراستاری تخصصی و تضمینی مقاله
  • پارافریز و رفع سرقت علمی از مقالات علمی
  • انتخاب مجله معتبر و مناسب برای مقاله
  • فرمتبندی دقیق مقاله
  • سابمیت مقاله

نکته: کلیه فرآیند آماده سازی مقالات که ترتیب آنها به شرح فوق می باشد باید توسط فرد متخصص و با سابقه انجام شود و به صورت کاملا تخصصی پیگیری گردد کلیه روال چاپ مقاله باید به صورت مرحله به مرحله و دقیق انجام پذیرد.

نکته: در انتخاب مجله باید توجه داشت که ISI آن به روز بوده و ضریب تاثیر و تخصصی داشته باشد زیرا موسسه ISI روی تخصصی بودن مجله تاکیدی فراوان دارد؛ به طور مثال فردی که در حوزه رسانه و ارتباطات مقاله می نویسد نمی تواند به مجله علوم سیاسی مقاله ارائه کند، زیرا باعث رد شدن آن از سوی ISI می شود. بهترین کار در انتخاب یک مجله برای چاپ مقاله ISI، ورود به سایت موسسه تامسون است، در این سایت نشریات مختلف وجود دارد و می توان به راحتی انتخاب کرد. روش دیگر و برای حالتی که نشریه برای چاپ مقاله مشخص است، می توان با مراجعه به سایت آن نشریه، اطلاعات مورد نظر و نحوه نگارش را مطالعه کرد و بر اساس آن مقاله را نوشت، زیرا هر کدام از نشریه ها دارای نحوه نگارش خاص خود هستند.

سوالات رایج در رابطه با چاپ مقاله و امتیاز آن در مصاحبه دکتری

امتیاز چاپ مقاله در مجلات isi در مصاحبه دکتری چقر است؟

چاپ مقاله بیشترین امتیاز را در بین تمام فعالیت های پژوهشی دارد. همانطور که می دانید مهمترین و تاثیر گذارترین امتیازات مصاحبه دکتری مربوط به فعالیت های پژوهشی داوطلب است و 22 امتیاز از 40 امتیاز ممکن، مربوط به چاپ مقالات علمی در مجلات معتبر می باشد. این یعنی بیش از 50 درصد امتیازات پژوهشی مربوط به چاپ مقاله است. هر مقاله هم به تنهایی می تواند تا 7 امتیاز داشته باشد.

برای مصاحبه دکتری چند مقاله لازم است؟

تعداد مشخصی برای مقالات لازم برای پذیرش در دوره دکتری مشخص نشده است. بسته به رشته، سن داوطلب و مدت زمانی که از گرفتن مدرک ارشد سپری شده و معیارهای اساتید مصاحبه کننده این عدد می تواند متغیر باشد.

قبولی دکتری بدون مقاله امکان پذیر است؟

داشتن مقاله در مصاحبه دکتری امتیاز آور است و یکی از مولفه های مهم در مصاحبه تلقی می شود. اما این بدان معنی نیست که نداشتن مقاله در مصاحبه دکتری منجر به عدم پذیرش در مقطع دکتری می شود. نکته مهم دیگر این است که معمولاً اساتید از داوطلبانی که به تازگی از مقطع ارشد فارغ التحصیل شده اند، انتظار ندارند که مقالات زیادی داشته باشند. چرا که این داوطلبان در واقع در ابتدای راه پژوهش هستند.

امتیاز مقالات علمی در مصاحبه دکتری

میزان امتیاز درنظرگرفته شده برای انواع مقالات در مصاحبه های دکتری عموماً بدین ترتیب است:

  • مقاله ISI؛
  • مقاله ISC؛
  • مقاله علمی-پژوهشی؛
  • مقاله علمی-ترویجی؛
  • مقاله همایش بین المللی (که میزان امتیاز همایش خارجی عموماً بیشتر از همایش داخلی است.)؛
  • مقاله همایش ملی

هزینه و زمان چاپ مقاله در مجلات isi

زمان و هزینه دو معیار بسیار مهمی است که برای دانشجویان اهمیت به سزایی دارد و نویسندگان باید قبل از سابمیت از زمان و هزینه پذیرش مقاله خود در مجلات معتبر مطلع شوند. برای انتشار مقالات علمی خود در مجلات isi باید ابتدا در حین سابمیت زمان و هزینه دقیق را از کارشناسان و افراد مطلع جویا شوید هزینه پذیرش مقاله در مجلات به صورت دلاری می باشد و در زمان های مختلف این هزینه متغییر است و اما زمان پذیرش این مورد نیز تقریبا متغییر می باشد اما در اغلب مجلات بدون ایمپکت isi در عرض یکماه یا کمتر پذیرش بگیرید.

برگرفته از: ساعد نیوز

برای مشاهده لیست همه ی  پرسشنامه های استاندارد لطفا همین جا روی پرسشنامه استاندارد  کلیک فرمایید.

تحلیل داده های آماری برای پایان نامه و مقاله نویسی ،تحلیل داده های آماری شما با نرم افزارهای کمی و کیفی ،مناسب ترین قیمت و کیفیت عالی انجام می گیرد.

نرم افزار های کمی: SPSS- PLS – Amos

نرم افزار کیفی: Maxquda

تعیین حجم نمونه با:Spss samplepower

روش های تماس:

Mobile :  09143444846  واتساپ – تلگرام

Telegram: @abazizi

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *