مقاله نویسی

قوانین چاپ مقاله در نشریات مختلف

قوانین چاپ مقاله در نشریات مختلف

قوانین چاپ مقاله در نشریات مختلف

در مقاله حاضر ساعدنیوز در مورد قوانین چاپ مقاله در نشریات مختلف صحبت می کند و سعی خواهد کرد که این موضوع را برای شما روشن تر کند.

امروزه بسیاری از دانشجویان و محقیقن اقدام به نوشتن مقاله علمی و چاپ آن در مجلات و ژورنال های معتبر علمی دنیا می کنند. مقالات شما در صورتی که موفق شوند تا در یک نشریه و مجله دارای اعتبار علمی چاپ شوند می تواند امتیازی قوی برای رزومه تحصیلی و علمی شما باشد. اما مجلات و ژورنال های علمی دارای قوامین و ضوابطی هستند که برای چاپ مقاله، آن ها را بررسی می کنند.

قوانین چاپ مقاله

نشریات و مجلات معتبر علمی دارای استانداردها و معیارهای علمی مشخص و تعریف شده ای هستند که تمامی مقالات ارسالی به آن ها با توجه به این معیارها و توسط داوران و متخصصین امر بررسی می شوند و مقاله ارسالی اگر با این استانداردها همخوانی داشه باشند و مورد تایید هیئت داوری قرار گیرد اجازه چاپ شدن در مجله را پیدا می کند.

هنگامی که می خواهید مقاله خود را آماده کنید ابتدا مجله مورد نظر را انتخاب کنید و سپس قوانین نگارشی که در سایت مجله نیز موجود می باشد مطالعه کنید. این موضوع که مقاله شما باید با استانداردهای نگارشی مورد نظر مجله نگاشته و تنظیم شود اهمیت دارد زیرا اولین مرحله داوری در مجلات داوری مقالات بر اساس نحوه نگارش و رعایت قوانین نگارشی است.

معمولا هر مجله قوانین نگارشی خاصی را از قبیل نوع فونت و اندازه آن، نحوه قرار گیری بخش های مختلف مقاله علمی، نحوه معرفی مولفین، نحوه معرفی و شکل منابع و مآخذ و مواردی از این دست را به صورتی روشن و واضح مشخص نموده است که محقق قبل از نوشتن مقاله باید این قوانین را به خوبی مطالعه کند و سپس اقدام به فرستادن مقاله خود کند تا احتمال و شانس پذیرفته شدن مقاله خود را افزایش دهد.

از طرفی دیگر قوانین مشخص مربوط به مالکیت اثر و مقاله و تکراری نبودن آن وجود دارد. به طور مشخص مالک و نویسنده اثر باید فرستنده آن باشد و موضوع استفاده شده و تحقیق انجام شده و نتیجه به دست آمده و گزارش شده نباید تکراری باشد و در مقاله و کار فردی دیگری قبلا ارایه شده باشد. این قانون برای تمامی مجلات صدق می کند و در پذیرش و چاپ مقالات مورد تحقیق و توجه قرار می گیرد.

 در این مقاله قوانین چاپ مقاله در نشریات مختلف مورد بررسی قرار گرفت و سعی شد دید کلی در این زمینه برای شما به وجود آید.

برگرفته از: ساعد نیوز

برای مشاهده لیست همه ی  پرسشنامه های استاندارد لطفا همین جا روی پرسشنامه استاندارد  کلیک فرمایید.

تحلیل داده های آماری برای پایان نامه و مقاله نویسی ،تحلیل داده های آماری شما با نرم افزارهای کمی و کیفی ،مناسب ترین قیمت و کیفیت عالی انجام می گیرد.

نرم افزار های کمی: SPSS- PLS – Amos

نرم افزار کیفی: Maxquda

تعیین حجم نمونه با:Spss samplepower

روش های تماس:

Mobile :  09143444846  واتساپ – تلگرام

Telegram: @abazizi4

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *