تحلیل داده های آماری

هزینه چاپ مقاله در مجلات داخلی و خارجی

هزینه چاپ مقاله در مجلات داخلی و خارجی

هزینه چاپ مقاله در مجلات داخلی و خارجی

اغلب مجلات برای انتشار مقاله علمی از نویسنده هزینه ای دریافت می‌کنند که این هزینه وابسته به نوع ژورنال و سطح کیفی مقاله متفاوت می‌باشد.

چاپ مقاله

چاپ مقاله یکی از ملزومات تقویت رزومه می باشد و از این رو دانشجویان باالجبار برای تقویت رزومه و کسب موقعیت های شغلی و تحصیلی مناسب مقاله در مجلات معتبر ارائه می کنند تا از امتیازات آن استفاده کنند. با توجه به اینکه مقاله نویسی یکی از بزرگترین دغدغه های دانشجویان می باشد هزینه های ارائه مقاله در مجلات نیز مهم می باشد و باید هزینه ها مد نظر قرار گرفته شوند دانشجو ابتدا می خواهد بداند که بداند که برای نگارش و انجام تحقیقات و ترجمه و پارافریز مقاله و انتشار آن در مجله چه هزینه ای باید واریز نماید تا آنرا برآورد کند و سپس تصمیم به انتشار مقاله بگیرید. هزینه نگارش و چاپ مقاله اقسام مختلفی دارد و باید هزینه برای هر بخش به صورت مجزا برآورد شود.

البته بخش عظیمی از هزینه چاپ به مجله تعلق می گیرد و باید حین سابمیت به حساب مجله واریز شود تا داوری انجام شود. با توجه به نیاز های مالی مجلات برای بقای خود، استفاده از روش های درآمد زایی یک امر طبیعی می باشد. بسیاری از مجلات علمی به سازمان ها و یا دانشگاه های معتبر جهانی وابسته هستند و ضمن دریافت بودجه چاپ مقالات را بصورت رایگان انجام می دهند، در مقابل نیز مجلات غیر وابسته و یا غیر وابسته مالی نیز با دریافت مبلغی جهت چاپ و داوری مقاله و از سوی دیگر دریافت هزینه دسترسی به نسخه کامل مقالات (Full Text) نسبت به تامین منابع مالی خود اقدام می نمایند.
اکثریت مجلات با دسترسی آزاد Open access هزینه ای بابت پردازش و قالب بندی مقالات دریافت نمی کنند، اما تعداد مجلاتی که این هزینه را دریافت می کنند، بطور قابل توجهی رو به افزایش است. می توان گفت رایج ترین روش تامین بودجه برای مقالات با دسترسی آزاد، همین روش می باشد. ناشران مختلف دانشگاهی سطوح مختلفی از هزینه ها را دریافت می کنند.

تصویر

هزینه های چاپ مقاله و نگارش مقاله شامل چه مواردی می باشند؟

هزینه های نگارش و انتشار مقاله اگر به صورت دقیق و جزئی بررسی شود به شرح زیر خواهد بود؟

  • هزینه ابزارها و انجام تحقیقات
  • هزینه ترجمه مقاله
  • هزینه ویراستاری و ادیتور
  • هزینه پارافریز مقاله

همه موارد فوق جز هزینه هایی هستند که نویسنده مجبور به پرداخت آنها جهت افزایش کیفیت مقاله و تبدیل مقاله خام به یک مقاله پخته و قابل تایید می باشد که البته نویسنده در صورت داشتن تخصص و سواد کافی می تواند خودش فرآیند ترجمه و ویراستاری و پارافریز را برعهده بگیرد و هیچ هزینه ای واریز نکند. اما هزینه های انتشار مقاله شامل چه مواردی است و برای چه مواردی نویسنده باید به مجله هزینه واریز نماید:

مجلات چه هزینه هایی را از نویسندگان اخذ می کنند؟

هزینه هایی که از طریق مجلات معتبر اخذ می گردد هزینه هایی هستند که از طرف مسئولین مجلات برای تامین هزینه ها مشخص می شود و تمام افرادی که می خواهند مقاله چاپ کنند باید هزینه آنرا واریز نمایند اما این هزینه ها برای تامین چه هزینه هایی می باشند؟

  • هزینه رسیدگی به مقالات: یا Processing Fee یا Submission Fee تحت عنوان هزینه انتشار نامیده می شود. در واقع هزینه ای هست که برخی مجلات (از جمله مجلات علمی پژوهشی داخلی) از نویسندگان دریافت می کند تا مقاله بر اساس دستورالعمل مجله قالب بندی شده و در نهایت به فرم قابل چاپ در مجله درآید. دریافت این هزینه به معنای پذیرش مقاله در آن مجله نمی باشد.
  • هزینه دسترسی رایگان یا Open Access: با پرداخت این هزینه مقاله شما بصورت رایگان در دسترس عموم قرار خواهد گرفت و مجله بابت دسترسی به این مقاله، از خوانندگان مقاله وجهی دریافت نخواهد کرد. این گزینه ضمن اجازه دسترسی ساده تر به مقاله شما، شانس ارجاعات (Citation) را افزایش می دهد.
  • هزینه داوری سریع: گاهی زمان رسیدگی به مقالات بصورت عادی بین 3 تا 6 ماه بطول می انجامد، در چنین مواردی مجلات با دریافت هزینه ای بابت داوری سریع در زمان کمتری به مقالات رسیدگی خواهند کرد. لطفا دقت فرمایید داوری سریع به معنی پذیرش مقاله شما در مجله نمی باشد!
  • هزینه انتشار: گاهی مجلات پس از تایید مقالات هزینه ای بابت چاپ مقاله نیز بصورت جداگانه دریافت می کنند.

نکته) پرداخت هزینه پذیرش مقاله از طریق یکی از روش های پرداخت با پی پال (PayPal) و یا ویزا کارت یا مستر کارت (Visa Card/Master Card) امکان پذیر است.

برای برآورد هزینه های دقیق می‍ توانید از طریق این لینک با وارد کردن عنوان و ISSN مجله خود هزینه دقیق را برآورد نمایید. هزینه چاپ مقاله در مجلات باتوجه به عوامل مختلفی از قبیل نوع ژورنال و سطح علمی مجله و موضوع اصلی پژوهش متفاوت می باشد و هر مجله هزینه های به خصوصی دارد از این رو برآورد آنلاین هزینه های دقیق را فقط حین سابمیت می توانید با مراجعه به آدرس هر مجله هزینه دقیق را برآورد نمایید و از هزینه ها مطلع شوید.

تصویر

بسیاری از مجلات قبل از اینکه نامه پذیرش را به دانشجو ارسال نمایند هزینه چاپ و پذیرش را به صورت کامل با دانشجو تسویه حساب می نمایند و سپس نامه پذیرش را ارسال می کنند. برخی از مجلات نیز نامه پذیرش را ارسال و برای چاپ قطعی مقاله هزینه چاپ را از محققین دریافت می کنند. اما به خاطر برخی مسائل به وجود آمده در محققین برخی کشورها اعم از اینکه محقق بعد از اخذ پذیرش از یک مجله هزینه چاپ را برای مجله پرداخت نموده و مسائل دیگر، بسیاری از مجلات این راهکار را انتخاب نموده اند تا قبل از ارسال نامه پذیرش تمام هزینه ها دریافت گردد.

برگرفته از: ساعد نیوز

برای مشاهده لیست همه ی  پرسشنامه های استاندارد لطفا همین جا روی پرسشنامه استاندارد  کلیک فرمایید.

تحلیل داده های آماری برای پایان نامه و مقاله نویسی ،تحلیل داده های آماری شما با نرم افزارهای کمی و کیفی ،مناسب ترین قیمت و کیفیت عالی انجام می گیرد.

نرم افزار های کمی: SPSS- PLS – Amos

نرم افزار کیفی: Maxquda

تعیین حجم نمونه با:Spss samplepower

روش های تماس:

Mobile :  09143444846  واتساپ – تلگرام

Telegram: @abazizi4

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *