مقاله نویسی

روش ها و مراحل سابمیت مقاله

روش ها و مراحل سابمیت مقاله

روش ها و مراحل سابمیت مقاله

سابمیت مقاله به یک ژورنال میبایست توسط روش ها و متد هایی انجام شود که خود ژورنال مشخص کرده است و اغلب روش ها به صورت آنلاین میباشد در این مقاله کلیه متد های سابمیت مقاله را برای شما آموزش خواهیم داد.

سابمیت مقاله چیست؟

سابمیت مقاله به معنای ارسال مقاله به مجله میباشد که باید طبق روش ها و دستورالعمل های مشخصی انجام شود. بعد از آماده سازی مقاله و انجام ویرایشات لازم می توانید مقاله خود را به یک ژورنال تخصصی سابمیت نمایید. سابمیت قوانین خاصی دارد که باید آنها را رعایت فرمایید در صورتی که قبل از سابمیت مقاله ایرادات آنرا برطرف نکنید و کیفیت مقاله حفظ نشود احتمال ریجکت مقاله بالاتر می رود بنابراین کیفیت مقاله در روند داوری تاثیر به سزایی دارد.

سابمیت مقاله فقط باید به یک ژورنال انجام شود و شما حق ندارید یک مقاله را به دو ژورنال سابمیت نمایید. البته سابمیت فقط ارسال مقاله می باشد و تا زمانی که نامه اکسپت دریافت نشده است سابمیت مقاله هیچ ارزشی ندارد. شما باید نسخه نهایی مقاله خود را که کاملا آماده می باشد به یک مجله سابمیت کنید. سابمیت هم زمان مقاله به دو ژورنال کاملا برخلاف قوانین می باشد و عامل ریجکت مقاله محسوب خواهد شد. تا زمانی که نتیجه قطعی داوری یک ژورنال دریافت نشده است مقاله را به ژورنال دیگر سابمیت نکنید. همچنین برای سابمیت مقاله به یک ژورنال قبل از هر چیز بهتر است مقاله و ژورنال را از لحاظ اسکوپ و حوزه موضوعی و همچنین سطح کیفی مطابقت دهید زیرا سابمیت مقاله به ژورنالهایی که خارج از حوزه تخصصی مقاله می باشند توسط سردبیر پذیرفته نمی شوند و در موقع سابمیت ریجکت می شوند. هر مقاله باید به ژورنالهایی سابمیت شوند که از لحاظ سطح کیفی و حوزه تخصصی کاملا متناسب باشند. وقتی مقاله را به یک ژورنال سابمیت می کنید به این منظور می باشد که درخواست خود را به مجله ارسال می کنید و از آنها می خواهید که مقاله شما را داوری کنند و در صورت داشتن کیفیت کافی در مجله خود آنرا انتشار دهند.

تصویر

روش های سابمیت مقاله

برای سابمیت مقاله روش های به خصوصی وجود دارد که برای هر ژورنال متفاوت میباشد برخی ژورنال ها از طریق سیستم مکانیزه مقاله را دریافت میکنند و برخی دیگر از طریق ایمیل وابسته به نوع مجله میباشد که از چه طریق مقاله را دریافت نماید. با مراجعه به سایت ژورنال میتوانید روش سابمیت را مشاهده فرمایید که با سیستم مکانیزه میباشد یا از طریق ایمیل روش های مشخص شده حتما در وب سایت ژورنال قابل مشاهده میباشد. اگر سابمیت از طریق ایمیل باشد حتما با یک ایمیل رسمی که به نام خودتان باشد ایمیل را به سردبیر ارسال فرمایید.

مراحل سابمیت مقاله

بلافاصلا بعد از اتمام نگارش باید به فکر سابمیت و مراحل سابمیت مقاله باشید که مراحل سابمیت مقاله به ترتیب زیر میباشد:

  • ترجمه تخصصی
  • ویرایش تخصص
  • پارافریز تخصصی
  • اعتبار سنجی مقاله
  • انتخاب ژورنال مناسب
  • فرمت بندی صحیح مقاله
  • سابمیت مقاله
  • واریز هزینه سابمیت مقاله

هزینه سابمیت مقاله

هزینه سابمیت مقاله همان هزینه هایی است که مجله از شما دریافت میکند برای داوری و…این هزینه ها با توجه به نوع مجله متفاوت میباشد و در اغلب مجلات خارجی هزینه ها به صورت دلاری از نویسنده دریافت میشوند و با توجه به نوسانات قیمت دلار هزینه ها متفاوت میباشد. باید برای کسب اطلاعات دقیق در مورد هزینه ها به سایت رسمی ژورنال و یا کارشناسان مجرب مراجعه فرمایید. نحوه پرداخت هزینه نیز متفاوت میباشد و برخی از ژورنالها همان ابتدای کار هزینه را از شما دریافت خواهند کرد و برخی دیگر نصف هزینه را در ابتدا دریافت میکنند بنابراین نحوه واریز هزینه ها نیز متفاوت میباشد و این مورد نیز بستگی به خود ژورنال دارد که چه زمانی هزینه دریافت شود. در رابطه با همه موارد هزینه و زمان پذیرش و … میتوانید از مسئول و سردبیر ژورنال اطلاعات لازم را کسب نمایید. اما سوال بسیاری از نویسندگان این است که بعد از واریز هزینه اگر مقاله سابمیت نشود هزینه پرداخت شده را میتوان پس گرفت. در رابطه با این سوال قابل ذکر است که هزینه واریز شده قابل پس گیری نمیباشد و چون بیشتر هزینه برای بخش داوری بوده است و مقاله شما مورد داوری قرار گرفته است. فقط میتوانید با توجه به توضیحاتی که داوران و سردبیر ارائه کرده است مقاله را ویرایش و دوباره سابمیت کنید و اگر ریجکت کامل شده است هزینه ای پس داده نخواهد شد. به همین دلیل توصیه اکید میوشد که در انتخاب مجله دقت و توجه لازم را داشته باشید و بلند پروازی نکنید که زمان و هزینه خود را از دست ندهید. چنانچه مجله مطابق با سطح کیفی حوزه موضوعی مقاله انتخاب نشود احتمال ریجکپت مقاله افزایش خواهد یافت. حتما دستور العمل ها و نکات مشخص شده از طرف سردبیر و مجله را جدی بگیرید و همه موارد را با دقت رعایت فرمایید.

برگرفته از: ساعد نیوز

برای مشاهده لیست همه ی  پرسشنامه های استاندارد لطفا همین جا روی پرسشنامه استاندارد  کلیک فرمایید.

تحلیل داده های آماری برای پایان نامه و مقاله نویسی ،تحلیل داده های آماری شما با نرم افزارهای کمی و کیفی ،مناسب ترین قیمت و کیفیت عالی انجام می گیرد.

نرم افزار های کمی: SPSS- PLS – Amos

نرم افزار کیفی: Maxquda

تعیین حجم نمونه با:Spss samplepower

روش های تماس:

Mobile :  09143444846  واتساپ – تلگرام

Telegram: @abazizi4

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *