مقاله نویسی

آیا داشتن مقاله علمی به مهاجرت کمک می کند؟

آیا داشتن مقاله علمی به مهاجرت کمک می کند؟

آیا داشتن مقاله علمی به مهاجرت کمک می کند؟
آیا داشتن مقاله علمی به مهاجرت کمک می کند؟

مهاجرت تحصیلی و اخذ بورسیه دانشگاه‌های خارجی یکی از موضوعات مورد توجه جامعه علمی کشور و البته یکی از ساده‌ترین روش‌های مهاجرت و زندگی در کشورهای خارجی است. شما هم اگر قصد مهاجرت و گرفتن بورس تحصیلی دارید، مخاطب اصلی این مطلب‌ مایید. ما در این مطلب درباره نوشتن مقاله ISI برای گرفتن بورس تحصیلی و میزان اهمیت و الزام آن توضیح خواهیم داد.

افرادی که در راه رسیدن به مقاطع تحصیلی بالاتر تلاش میکنند و برای پذیرش تحصیلی از یک دانشگاه خارجی اقدام میکنند بخشی از ذهنشان را گرفتن بورس تحصیلی درگیر میکند اما بورس تحصیلی چیست؟ اگر شما در دانشگاهی پذیرفته شوید و به شما کمک هزینه تحصیل داده شود تا خرج کمتری در دانشگاه از جمله برای خرید کتاب ها، خوابگاه و سایر امور دانشجویی و تحصیلی داشته باشید، در اصطلاح به شما بورس تحصیلی داده شده است.

انواع بورس تحصیلی

بورس تحصیلی فرصتی است برای اقشار مختلف دانشجویان که معمولا از طرف نهادهای دولتی و خصوصی به دانشجویان اعطا می شود و انواع مختلفی دارد که عبارت اند از:

بورس Full Fund

برخی از دانشگاه ها به دانشجویان به طور کامل بورس تحصیلی می دهند و تمام هزینه های دانشجو را برای استفاده از امکانات رفاهی و زندگی در کشور مقصد می پردازند که این نوع بورس را Full Fund می نامند؛ این نوع بورسیه تحصیلی برای کشف استعدادها و کمک به رشد علمی افراد مستعد است که توسط دانشگاه های بین المللی بزرگ و مشهور جهان ارائه می شود. همچنین اغلب این دانشگاه ها امکان ادامه پروژه های تحقیقاتی و علمی را پس از فارغ التحصیلی برای دانشجویان خود فراهم می کنند.

بورس Parital Fun

برخی از دانشگاه ها فقط بخشی از هزینه های تحصیل (معمولا 50 درصد) را بر عهده می گیرند و مابقی را دانشجو باید پرداخت کند. به این نوع بورس Parital Fundمی گویند.

بورس در قبال انجام فعالیتی

برخی از دانشگاه ها کمک هزینه تحصیلی را در قبال انجام دادن فعالیتی به دانشجو می دهند؛ یعنی کنار تحصیل شرط انجام دادن فعالیتی جانبی را برای دانشجو می گذارند که اگر دانشجو آن فعالیت را انجام ندهد، هزینه ای به او پرداخت نخواهد شد یا مثلا شرط نمره درسی و جایزه می گذارند. از جمله فعالیت هایی که دانشگاه ها برای دانشجویان در نظر می گیرند عبارت اند از: دستیار تدریس یا TA، دستیار پژوهش یا RA، کارآموزی (Internship)، بورسیه های تشویقی، Scholarship و…

اسکالرشیپ
آیا داشتن مقاله علمی به مهاجرت کمک می کند؟

شرایط لازم برای اخذ بورس تحصیلی

برای گرفتن بورس تحصیلی داشتن برخی شرایط عمومی لازم است و در گزینش افراد از سوی دانشگاه ها بسیار تاثیرگذار است که عبارت اند از:

  • داشتن مدرک کارشناسی یا کارشناسی ارشد از دانشگاه های معتبر دولتی
  • داشتن معدل خوب تحصیلی (بالای 17)
  • داشتن مدرک زبان معتبر با نمره خوب (نمره بالای 7 آیلتس یا نمره بالای 100 تافل)
  • داشتن مقاله ISI یا طرح های پژوهشی (حداقل دو مقاله)
  • ثبت اختراع یا طرح صنعتی
  • داشتن توصیه نامه
  • ارتباط برقرار کردن و تعامل با یک یا چند استاد و مکاتبه با آن ها
  • شرکت در دوره ها، همایش ها، کنفرانس ها و کارگاه های آموزشی که نشان دهنده علاقه داوطلب به رشته درخواستی اوست.
  • سن داوطلب که هر چه سن داوطلب کمتر باشد، بهتر است، اما معمولا برای مقطع کارشناسی ارشد 24 سال و برای دوره دکتری 30 سال مناسب تر است.

لزوم نوشتن مقاله ISI برای گرفتن بورس تحصیلی

همان طور که می دانید داشتن مقاله ISI از عوامل بسیار موثر در موفقیت داوطلبان برای گرفتن بورس تحصیلی است. البته بدون داشتن مقاله ISI هم این امکان وجود دارد، اما بسیار سخت است، چراکه در آن صورت داوطلب باید سایر فاکتورها و شرایط لازم را در حد عالی داشته باشید؛ مثلا معدل مدرک کارشناسی یا کارشناسی ارشدش عالی باشد. بدیهی است که ما قادر به افزایش معدل خود نیستیم، اما می توانیم با افزایش اعتبار رزومه تحصیلی و علمی مان شانس خود را برای گرفتن بورس تحصیلی افزایش دهیم، زیرا نوشتن مقاله ISI برای گرفتن بورس تحصیلی یکی از روش هایی است که تاثیر به سزایی در پذیرش تحصیلی داوطلبان دارد. مقالات ISI از ارزش و اعتبار بالایی برخوردارند و نمایانگر سطح علمی بالای نویسنده آن هستند، زیرا ژورنال های ISI استانداردها و معیارهای بسیار سختی برای پذیرش و چاپ مقالات در مجلات شان دارند و هیات داوران این نوع مجلات به هیچ وجه از ملاک های قبول یک مقاله کوتاه نمی آیند و هیچ گونه محتوای ناقص یا ضعیف را نمی پذیرند.

فقط در این روش یک نکته مهم را فراموش نکنید؛ اعتبار مجلاتی که برای چاپ مقاله تان در نظر می گیرید، در میزان اعتبار مقاله شما تاثیرگذار است، پس مجلاتی با کیفیت و اعتبار جهانی را انتخاب کنید؛ ژورنال هایی که ضریب تاثیر (Impact Factor) بالاتری دارند و باعث می شوند تعداد ارجاعات به مقاله شما بیشتر شود و مقاله شما در جامعه علمی جهانی بیشتر دیده شود. البته موضوع مقاله شما خیلی مهم است و باید سعی کنید موضوعی نو، جذاب و کاربردی پیدا کنید و با رعایت اصول نگارش حرفه ای و استاندارد، و به کار بردن خلاقیت تان مقاله ای قوی، جامع، معتبر، مستند و صحیح بنویسید تا دستاوردهای آن قابل بررسی و مطرح شدن باشد و بیشتر جلب نظر کند.

گفتنی است هر چه تعداد مقالات ISI شما بیشتر باشد و رزومه پژوهشی قوی تری به دانشگاه مورد نظرتان ارائه دهید، شانس شما در گرفتن بورس تحصیلی افزایش خواهد یافت و استادان بیشتری مایل به پذیرش سرپرستی پایان نامه کارشناسی ارشد یا رساله دکتری شما خواهند بود، بنابراین سعی کنید مقالات بیشتر و باکیفیت تری بنویسید. این نکته را به یاد داشته باشید که رقبای شما حتما در این زمینه تلاش می کنند تا احتمال قبولی خود را بالا ببرند.

نکاتی که در نوشتن مقاله به شما کمک می کند.

حال بهتر است نکاتی را با یک دیگر مرور کنیم که به شما کمک می کند مقاله ای بهتر و معتبر تر داشته باشید.

  1. ابتدا بهتر است بدانید اگر مقاله شما در بانک ISI قرار گرفت هیچ تاثیری بر روی آینده و اپلای شدن شما ندارد و در واقع مزیت بسیار خارق العاده ای در پذیرش شما نیست. ممکن است شما مقاله های فراوانی تولید کرده باشید یا ترجمه متون فارسی به انگلیسی داشته باشید که این خود نکته مثبتی به شمار می آید و قطعا داشتن مقاله در ISI واجب نیست. اما سعی کنید که مقاله هایی را در کنفرانس های معتبر ثبت کنید .
  2. انتشار مقاله در ایندکس ISI خصوصا برای پذیرفته شدن در آمریکا ضروری نیست. بدین ترتیب هیچ گاه نباید تمام دید و تمرکز شما روی ISI باشد چرا که داشتن متون ترجمه شده کمک بهتری است نسبت به داشتن مقاله های ISI. به دلیل آن که تمامی داشته های علمی و پژوهشی شما در ISI منعکس نخواهند شد.
  3. از همکاری با شرکت های تبلیغاتی چاپ و ارائه ژورنال دوری کنید چرا که هیچ ژورنالی با هیچ عنوانی در ظرف دو یا سه هفته مورد بررسی قرار نمیگیرد و همکاری با چنین شیادانی تنها با رساندن آن ها به اهدافشان می باشد آن ها علم را فدای پول می کنند و تنها کارشان این است که در آمد زایی کنند. چاپ تضمینی مقالات دروغ دیگری است که این شرکت ها به شما در ازای دریافت پول گزاف ارائه می دهند این شرکت ها هیچ گونه اعتباری برای شما و یافته های شما به دست نمی آورند و کار آن ها این است که پول های گزافی در قبال کار های بی نتیجه خود دریافت کنند.
  4. قطعا نوشتن یک مقاله معتبر و آکادمیک نیاز به زمان زیادی دارد و شما با صرف یک ماه وقت نمی توانید یک مقاله پر بار و معتبر ایجاد کنید. برای نوشتن یک مقاله خوب و معتبر باید ماه ها تلاش کنید و مطالعه های فراوان داشته باشید. حتی وجود داشته اند مقالاتی که از زمان سرچ تا تایید نهایی و EDIT آن ها ۱۱ سال زمان برده است بنابراین نوشتن یک مقاله علمی کار فوری فوتی نیست که یک شبه یا یک ماهه نتیجه آن مشخص شود. این مطلب حرف شرکت های نامعتبر را که قول تضمینی به شما می دهند را تکذیب می کند.
  5. اگر مقاله علمی شما در یک موضوع کاملا معتبر و قابل قبول تولید شده باشد اما اصول نگارشی به زبان انگلیسی را رعایت نکرده باشد در نتیجه دارای صلاحیت نمی باشد و جزء ژورنال های علمی قرار نخواهد گرفت. بدین ترتیب شما برای جلوگیری از بروز چنین اتفاقی باید با یک ارشد و یا مترجم زبان انگلیسی که ویراستار باشد مشورت کنید و کار ویراستاری مقاله خود را به آن ها بسپرید. مقالات ISIباید ادبیات نگارشی بالایی داشته باشند.
  6. به هر میزانی که اعتبار یک ژورنال زیاد باشد در نتیجه داوری، ویرایش، نگارش و بررسی مقاله مربوطه نیز مدت زمان بیشتری طول می کشد. بعضا کمترین تایمی که برای بررسی مقاله های ISI در نظر گرفته می شود در حدود ۱ سال است. بدین ترتیب پیش از اقدام به اپلای شدن باید مقاله شما در صف بررسی قرار گرفته باشد.
  7. تمامی مقالاتی که در ژورنال های معتبر و ISI قرار میگیرند ابتدا در پایگاه معتبر اینترنتی مورد بررسی قرار میگیرند که نشان دهد قبلا این مقالات در هیچ ژورنال دیگری به کار گرفته نشده اند و میزان شباهت آن ها با ژورنال های دیاستگر بسیار کم باشد. بدین ترتیب اعتبار سنجی مقاله شما انجام می شود . بدین ترتیب می توان نتیجه گرفت که مطالعه ژورنال های دیگر و جابجایی مطالب آن ها هیچ گاه به شما کمک نخواهد کرد که بتوانید یک محتوا یا مقاله دروغین و به تقلید از دیگران تولید کنید.
  8. تمامی مقالاتی که در ژورنال های ISI وجود دارند قابل مشاهده برای شما نیستند بدین ترتیب شما باید عضو یکی از بانک های اطلاعات فرعی همچون اسگوپوس یا الزویر باشید. اگر دسترسی شما به مقاله مربوطه به هیچ عنوان امکان پذیر نبود می توانید به نویسنده مقاله یک پست الکترونیکی ارسال کنید و از او راهنمایی بخواهید. اگر باز هم چنین چیزی امکان نداشت می توانید از کمپانی هایی که می توانند کمک بخواهید تا مقاله مورد نظر را برای شما خریداری کنند.
  9. اگر یک مقاله دارای دو مولف باشد نام یکی از آن ها در رفرنس دهی قرار میگیرد که ارزشی بر روی محتوای علمی ندارد.
  10. به طور کلی یک مقاله چه یک مولف داشته باشد و چه ۱۰۰ مولف تاثیری در قرار گیری آن در ژورنال ها ندارد. در سال ۲۰۱۰ یک مقاله در مبحث فیزیک در ژورنال ISI قرار گرفت که بیشتر از ۳۰۰ مولف داشت. بنابراین کیفیت و اعتبار در مقاله سابمیت شده مهم است.
  11. نویسنده ای که مطالعات فراوانی در زمینه مقاله نویسی و بررسی مقاله های دیگر داشته باشد شانس بیشتری دارد که به یک مقاله نویس معتبر تبدیل شود .
  12. اگر مقاله شما آماده و ان را ارسال کرده اید اما هنوز نتوانسته اید داورهای موردنظر را برای خود انتخاب کنید می توانید فهرستی از برترین ژورنال ها را آماده کنید و مقاله خود را به تمام آن ژورنال ها ارسال کنید تا هرچه زودتر بتوانید مقاله خود را به ثبت برسانید.
  13. معمولا توصیه می شود که افراد تازه کار ترجیحا زیر نظر افراد با تجربه شروع به مقاله نویسی کنند تا بتوانند تجربیات آن ها را در نوشتن مقاله خود به کار گیرند خصوصا دانشجو ها بهتر است به کمک استادان خود مقاله بنویسند.

قوانین مشترک اپلای در بین ژورنال ها

اصول مقاله نویسی را قبل از آن که به اپلای شدن در دانشگاه های بین المللی فکر کنید باید بدانید. دوران ارشد و دکتری دوران بسیار مهمی برای انجام پروژه ها و تحقیقات می باشد. تمامی اطلاعات کافی و لازم را برای نوشتن مقاله ISI از گرفتن منبع تا رفرنس دهی را باید در methodology RESEARCH آموزش ببینید. اگر در مقطع دکترا و ارشد چنین کاری انجام نداده اید باید تلاش کنید که پیش از پذیرفته شدن در دانشگاه های معتبر جهانی یک مقاله تهیه کنید. کتاب های اصول کمی و کیفی به زبان انگلیسی به شما قوانین مشترک اپلای و طریقه نوشتن مقاله ها را آموزش می دهد. شما برای اپلای شدن در هر کشور نیاز دارید که مطابق با قوانین آن کشور اطلاعاتی کسب کرده و صلاحیت خود را در آن قوانین نشان دهید.

تاثیر مقاله در اپلای دانشگاه های خارجی

در ارتباط با این موضوع باید گفت که هیچ قانون ثابتی وجود ندارد و هر ساله و در هر کشور متغیر است اما هم چنان بی اهمیت نیست. اما به طور کلی می توان گفت که شاه کلید موفقیت شما در پروسه اپلای کردن نوشتن مقاله های علمی است. این موضوع برای دانشگاه های معروف بیشتر صدق می کند چرا که از نظر دانشگاه های خارجی ۴سال تحصیل در مقطع کارشناسی و گذراندن بیش از ۱۲۰ واحد فرصت کافی را برای انجام مقالات علمی در اختیار دانشجویان قرار داده است. کسانی که در دانشگاه های ملی و به نام ایران تحصیل کرده اند داشتن مقاله های علمی یکی از ملزومات به شمار می آید. بدین ترتیب دانشجویان در ۴ سال دوره کارشناسی فرصت کافی را برای نگارش مقاله دارند که پس از آن یکی از اولویت های آنان برای اپلای کردن دانشگاه های خارجی محسوب می شود. خیلی از دانشگاه های خارجی لزوم اپلای شدن را داشتن مقاله های علمی معتبر می دانند. معمولا مقالاتی که ایمپکت فکتوری بیشتری دارند در روند پذیرش شما نتیجه مثبت تری خواهند داشت. بدین ترتیب داشتن یک مقاله و ترجمه انگلیسی به فارسی یا ترجمه فارسی به انگلیسی در ژورنال های معتبر نتیجه بسیار چشم گیری در پذیرفته شدن و اپلای شدن دارد. شما به عنوان یک دانشجوی نخبه نباید چنین فرصتی را از دست بدهید و همان طور که گفته شد اگر در دانشگاه های معتبر در حال تحصیل هستید چه در مقطع دکتری و چه در مقطع کارشناسی لازم است قبل از پیگیری یک مقاله ISI ارائه داده باشید.

چگونه می توان با نوشتن مقاله اپلای دانشگاه های بین الملل را گرفت؟

مقاله های علمی و ISI نتیجه بسزایی در پذیرش دانشگاه های خارجی و بین الملل دارند. به طور کلی کشور های اروپایی و سایر کشور هایی که درخواست رزومه دارند از شما می خواهند تا ترجمه مدرک دانشگاهی خود را در اختیار آن ها قرار دهید آن ها نیز با بررسی رزومه کاری و تحصیلات دانشگاهی شما بررسی می کنند و به شما اقامت موقت یا دائم می دهند. اما چگونه می توانیم با نوشتن مقاله اپلای دانشگاه ها را بگیریم؟

خب این کار بسیار ساده است چون که نوشتن مقاله های علمی به خودی خود با بالا رفتن امتیاز شما در پذیرش دانشگاه های بین الملل همراه است. شما می توانید با مراجعه به وب سایت ISI از مقالات مد نظر خود مطالعات فراوانی داشته باشید تا بتوانید در دانشگاه های بین المللی تحصیلات عالی داشته باشید. دقت در موضوع مربوطه و تکراری نبود موضوع ، رعایت اصول نگارش و مقالات پی در پی با پذیرش شما در دانشگاه های بین المللی همراه است. درخواست مقاله دانشگاه های بین الملل از افرادی که قصد مهاجرت دارند به دو سبب است: یکی آن که دانشگاه مورد نظر می خواهد بداند شما تا چه حد به پژوهش های علمی علاقه دارید و دوم این که فعالیت مداوم در عرصه تولید محتوا دارید یا خیر؟ نداشتن مقاله علمی به این معنا نیست که شما هیچ گاه نمی توانید مورد توجه دانشگاه ها و کشور های خارجه قرار بگیرید اما داشتن آن نیز یک امتیاز مثبت محسوب می شود. در سراسر جهان مقطع کارشناسی ارشد و دکترا به منظور انجام تحقیقات علمی صورت میگیرد در این دوره دانشجوها می بایستی پروژه های علمی را برای اثبات پژوهش گری خود ارائه دهند در این صورت می توانند به مدرک مورد نظر خود دست پیدا کنند. اگر شما مقاله علمی خود را در سایت ISI می بینید و این مقاله بار ها CITE شده قطعا شما به راحتی می توانید اپلای دانشگاه های بین المللی را دریافت کنید چرا که CITE شدن به معنای آن است که مقاله شما به عنوان رفرنس در تولید تعداد مقاله های دیگر قرار گرفته است و افراد زیادی از مقاله شما نقل قول گرفته اند بدین ترتیب این نشان دهنده آن است که شما یک پژوهشگر و محقق عالی هستید. بنابراین نوشتن مقالات علمی نه تنها باعث نشریات معتبر و ایجاد مخاطب می شود بلکه نقش پررنگی در گرفتن اپلای شما دارد.

فرم اپلای
آیا داشتن مقاله علمی به مهاجرت کمک می کند؟

کلام آخر

مشاهده کردید که تاثیر مقاله بر اپلای به پارامتراهای زیادی بستگی دارد و داشتن مقاله تضمینی بر پذیرش شدن شما در دانشگاه های خارجی نیست ولی نوشتن مقاله و چاپ کردن آن در یک ژورنال معتبر این امکان را به شما می دهد که در رقابت با متقاضیان متعدد تحصیل در خارج از کشور، امتیازی داشته باشید که بتوانید احتمال پذیرش تان را افزایش دهید.

برگرفته از: ساعد نیوز

برای مشاهده لیست همه ی  پرسشنامه های استاندارد لطفا همین جا روی پرسشنامه استاندارد  کلیک فرمایید.

تحلیل داده های آماری برای پایان نامه و مقاله نویسی ،تحلیل داده های آماری شما با نرم افزارهای کمی و کیفی ،مناسب ترین قیمت و کیفیت عالی انجام می گیرد.

نرم افزار های کمی: SPSS- PLS – Amos

نرم افزار کیفی: Maxquda

تعیین حجم نمونه با:Spss samplepower

روش های تماس:

Mobile :  09143444846  واتساپ – تلگرام

Telegram: @abazizi

وبلاگ ما

برای تحلیل داده های آماری با کیفیت بالا و قیمت مناسب همین جا  کلیک کن.

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *