مقاله نویسی برای بورسیه

مقاله نویسی برای بورسیه

مقاله نویسی برا بورسیه
مقاله نویسی برا بورسیه

مقاله نویسی علمی بسیار متفاوت تر از مقاله نویسی روزنامه ای است و معمولا این مقالات در کنفرانس ها و ژورنال های معتبر چاپ میشوند.

هنگامی که برای اپلای و بورس شدن مقاله می‌نویسید ، معیار ارزشیابی مقالات شما به کنفرانس ها و ژورنال هایی بستگی دارند که مقاله شما در آن به چاپ رسیده است.

در این مطلب ما به نحوه درست مقاله نویسی برا بورسیه اشاره می‌کنیم.

اصولا مقاله نویسی برای دانشجویانی که برای تحصیل در دانشگاه های خارج از کشور اقدام می کنند، ضرورت دارد تا در هر مقطع از تحصیل خود با مشکل روبرو نشوند. بسیاری از دانشجویان ایرانی متقاضی تحصیل در خارج از کشور حتی به اصول روش تحقیق و رفرنس دهی نیز آشنا نیستند ، همچنین آنان طریقه مقاله نویسی به زبان انگلیسی در راستای استانداردهای بین المللی را نمی دانند.

اگر بتوانید مقالات زیادی را در نشریات معتبر و نیمه معتبر داخلی و بین المللی پیش از تحصیل در دانشگاهی منتشر نمایید، شانس پذیرش شما در فضای پذیرش رقابتی، بیش تر می شود و هر چه مقالات آکادمیک بیش تر باشند، در دانشگاه مقصد اساتید بیش تری به پذیرش سرپرستی تز ارشد و دکتری شما علاقمند خواهند بود و شانس موفقیت شما در پذیرش و دریافت بورسیه تحصیلی بالا می رود. برای متقاضیان تحصیل در خارج ، داشتن مقاله فرصت آفرین است. هزینه زندگی در کشورهای دیگر به خصوص کشورهای آمریکایی و اروپایی به مراتب بیشتر است. یکی از راه ها برای تامین این هزینه ها، گرفتن فاند و بورسیه تحصیلی از دانشگاهی است که می خواهید ادامه تحصیل بدهید. بورسیه تحصیلی کمک هزینه نقدی است که از طرف دانشگاه به دانشجویان پرداخت می شود تا بدون مشکل مالی به ادامه تحصیل بپردازند. هر ساله تعداد زیادی از متقاضیان از سراسر جهان برای گرفتن بورسیه تقاضا می دهند. و در واقع یک جنبه رقابتی ایجاد می شود. و دانشجویانی که رزومه قویی داشته باشند شانس بیشتری برای گرفتن فاند و کمک هزینه تحصیلی دارند. یکی از موارد مهم در رزومه، چاپ مقاله در مجلات معتبر با ضریب تاثیر و ایمپکت فاکتور بالا است. باید بدانید برخی از دانشگاه ها برای اعطای پذیرش با بورس تحصیلی در بخش Research Assistantship به متقاضیان تحصیل، از Applicant درخواست می نمایند تا نمونه نوشتار خود را ضمیمه پرونده تحصیلی بکند.

اهمیت نوشتن مقاله برای بورسیه

برای اپلای کردن و گرفتن بورسیه تحصیلی تا جایی که می توانید همه تلاش خود را کنید تا رزومه قوی بنویسید. چراکه بسیاری از دانشگاه های خارجی تنها براساس رزومه و سوابق تحصیلی برای پذیرش دانشجو تصمیم گیری می کنند و با داوطلب مصاحبه نمی کنند. عوامل زیادی در رزومه تحصیلی تاثیرگذار هستند. عواملی از جمله دانشگاه مقطع قبلی تحصیل، نمره آزمون بین المللی تافل یا آیلتس، استاد راهنما، معدل، فعالیت های علمی، سمینارها و کنفرانسهایی که دانشجو شرکت کرده و تعداد مقالات دانشجو. وقتی که دانشجو تصمیم می گیرد تا اپلای کند ممکن است فارغ التحصیل شده باشد و نتواند معدل خود را تغییر دهد. یکی از بهترین راه ها برای تقویت رزومه تحصیلی، نوشتن مقاله و چاپ آن است. داشتن مقاله چاپ شده اهمیت ویژه ای دارد و یک مزیت محسوب می شود چراکه نشان دهنده ی علاقه فرد به انجام تحقیق است. اگر قصد ادامه تحصیل و اپلای کردن دارید، حتماً مقاله بنویسید. این کار علاوه بر این که رزومه شما را قویی می کند، سبب می شود تا برای فعالیت های آینده و انجام فعالیت های دانشگاه هم آماده شوید.

تاثیر مقاله در اپلای دانشگاه های خارجی
مقاله نویسی برا بورسیه

نحوه مقاله نویسی برای پذیرش

اپلای بدون مقاله بیشتر در رشته های فنی مهندسی و بعضا پزشکی رخ می دهد. تجربه اپلای دانشجویان ایرانی که قبلا اپلای کرده اند نشان می دهد که مقاله نویسی برای مهاجرت تحصیلی و پذیرش در دانشگاه های خارجی یک امر اجتناب ناپذیر به نظر می رسد. فواید مقاله نویسی از منظر جدی شدن پذیرش تحصیلی بسیار زیاد است. به ویژه در اپلای مستقیم مقطع دکتری نمی توان انتظار داشت بدون مقاله بتوان در یک دانشگاه متوسط به صورت فول فاند یا پارشیال فاند اپلای کرد که البته بحث سلف فاند متفاوت است. اما نحوه مقاله نویسی برای اپلای به صورت ساختاری بر این اصل استوار است که ما تمام ابعاد و فلش های محوری در مقاله را باید به سمت پوزیشن مدنظر برای اپلای تدوین کنیم.

کلیات مقاله نویسی حرفه ای برای دانشجویان ارشد و دکترا

آنچه در نوشتن مقاله نویسی حرفه ای مهم است ، آن است که شما بتوانید مکتوباتی قابل دفاع و اثربخش با استفاده از منابع و یافته های علمی و تجربی و آکادمیک ارائه دهید . این فرصت برای کسانی ایده آل است که قصد دارند در زمینه های مورد علاقه خود، کار تحقیقاتی ارجاع دار از طریق آشنایی با مقدمات تحقیق آکادمیک انجام دهند. توصیه می شود که دانشجویان ایرانی متقاضی تحصیل در دانشگاه های خارج از کشور ، اصول و مبانی تحقیق و مقاله نویسی حرفه ای را در داخل کشور قبل از رفتن به دانشگاه و اخذ بورسیه و پذیرش یاد بگیرند و مدتی برای کنفرانس ها و ژورنال های معمولی انگلیسی زبان مقاله نویسی انجام دهند. این کار سبب می شود که :

  • شانس پذیرش با بورس تحصیلی شما افزایش می یابد.
  • با شخصیت های علمی و دانشگاهی متعدد با شرکت در کنفرانس های معتبر علمی و ارائه مقالات خود آشنا می شوید.
  • مبانی مقاله نویسی حرفه ای و ویراستاری و رفرنس دهی مقالات را در کشور خود و با هزینه اندک یاد می گیرید و برای ارائه مقالات حرفه ای کوتاه و بلند در دانشگاه های خارج آمادگی پیدا می کنید.
  • فهرستی از مقالات آکادمیک متوسط را پیش از اخذ پذیرش تحصیلی، به روزمه خود اضافه کنید.
  • تمرین نوشتن مقاله اکادمیک، طرز دید و نحوه استدلال منطقی در آزمون GRE را تغییر و ارتقا می دهد و برگ برنده ای برای شما محسوب می شود.

اهمیت مقاله نویسی برای دانشجویان متقاضی ادامه تحصیل در ارشد و دکترا

هنگامی که دانشجویی برای ادامه تحصیل به خارج از کشور می رود با چالش های زیادی در زندگی و تحصیل روبرو است بنابراین توصیه می شود در داخل از کشور مقاله نویسی آکادمیک را فرا بگیرید تا با چالش مقاله نویسی نیز مواجه نشود.

اهمیت مقاله علمی برای متقاضیان تحصیل در خارج از کشور

افرادی متقاضی برای تحصیل خارج از کشور ، می بایست رزومه قوی و رقابتی بر اساس رشته ای که اپلای می کنند، برای پذیرش ارائه کنند. این رزومه نشان دهنده توان مندی علمی و تجربی و صلاحیت علمی شما برای تحصیل در دانشگاه های مقصداست. احراز شود. بررسی کارهای تحقیقاتی و علمی یکی از روش های احراز صلاحیت متقاضیان تحصیل در دانشگاه ها به شمار می رود.

پذیرش در دانشگاه های خارج از کشور
مقاله نویسی برا بورسیه

شانس بیشتر گرفتن بورسیه با مقاله نویسی

متقاضیانی که یک یا چند مقاله آکادمیک به زبان انگلیسی وچاپ شده در ژورنال های معتبر ایندکس شده در بانک های اطلاعاتی بزرگی مانند ISI دارند ، شانس شان برای اخذ پذیرش تحصیلی و اخذ بورس تحصیلی بالاتر خواهد رفت. یعنی وقتی مقاله منتشر شده شما بارها cite شده و در مقالات دیگر از آن استفاده شده باشد ، شما به عنوان فردی با رفرنس علمی و ارجاعات مکرر شناخته می شوید و شانس تان برای پذیرش و اعطای بورسیه تحصیلی افزایش پیدا می کند. تب آی اس آی در کشور ما بسیار بالاست چرا که دانشجویان و متقاضیان ورود به مقاطع عالی تحصیلی در دانشگاه های غربی نسبت به انتشار مقاله در جورنالهای معتبر ISI تلاشهای زیادی انجام میدهند.

وجوب مقاله نویسی برای دانشجویان متقاضی تحصیل در خارج

موسسه اطلاعات علمی در سال 1960 توسط یوجین گارفیلد تأسیس شد و موسسه ای با تمرکز بر علم سنجی و انتشارات علمی است. در سال 1992 این مؤسسه توسط مؤسسه علمی تامسون خریداری و به عنوان Thomson ISI شناخته شد و اکنون نیز با نام Thomson Scientific شناخته شده است و بخشی از شرکت تامسون رویترز است مؤسسه ISI توسط خود گارفیلد پایه گذاری شده است و خدمات مربوط به پایگاه های دادهٔ فهرست کتاب ها و مقالات را ارائه می دهد. که این خدمات شامل نگهداری داده های نقل قول های مقالات هزاران نشریهٔ دانشگاهی است و از طریق سرویس پایگاه دادهٔ ISI’s Web of Knowledge در دسترس می باشد. مقالاتی که در ژورنالهای ایندکس شده در بانک اطلاعاتی ISI قرار میگیرد، بیش از مقالات سایر جورنالهای علمی یا غیر علمی مورد استناد محققان در حوزههای مختلف واقع می شوند و این موضوع، موجب اعتبار مقالات و یافته های پژوهشی منتشر شده در این ژورنال می شود.

نوشتن مقاله برای ژورنالهای موجود در این بانک اطلاعاتی، نیاز به تمرین و ممارست و مطالعه مداوم دارد اما زیاد سخت نیست. اگر می خواهید مقاله ای در یکی از مجلات آی اس آی منتشر کنید، باید حداقل مقالات یک سال اخیر چندین ژورنال مختلف را به خوبی مطالعه کنید تا عناوین روز، شیوه پرداخت به موضوع، شیوه رفرنس دهی ، شیوه های استفاده از مرور منابع، شیوه های متدولوژی تحقیق و اصول خلاصه نویسی و جمع بندی را به خوبی فرا گیرید.

کلام آخر

نگارش و چاپ مقاله جزو اصلی ترین مراحل در فرآیند اپلای و مخصوصا اخذ بورسیه و فاند تحصیلی می باشد هر چه قدر مقاله با کیفیت تر و بهتری در مجلات معتبر به چاپ برسانید شانس بیشتری برای دریافت فاند تحصیلی از دانشگاه های معتبر خارجی خواهید داشت. همه تلاش ما در این مطلب بر این بود که شما را با نحوه و اهمیت نگارش مقاله برای دریافت بورسیه آشنا کنیم. امیدواریم مفید واقع شده باشد.

برگرفته از: ساعد نیوز

برای مشاهده لیست همه ی  پرسشنامه های استاندارد لطفا همین جا روی پرسشنامه استاندارد  کلیک فرمایید.

تحلیل داده های آماری برای پایان نامه و مقاله نویسی ،تحلیل داده های آماری شما با نرم افزارهای کمی و کیفی ،مناسب ترین قیمت و کیفیت عالی انجام می گیرد.

نرم افزار های کمی: SPSS- PLS – Amos

نرم افزار کیفی: Maxquda

تعیین حجم نمونه با:Spss samplepower

روش های تماس:

Mobile :  09143444846  واتساپ – تلگرام

Telegram: @abazizi

وبلاگ ما

برای تحلیل داده های آماری با کیفیت بالا و قیمت مناسب همین جا  کلیک کن.

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *