تحلیل داده های آماری

چند مقاله از یک پایان نامه قابل استخراج است؟

چند مقاله از یک پایان نامه قابل استخراج است؟

چند مقاله از یک پایان نامه قابل استخراج است؟

یکی از ساده ترین و سریعترین راههای دست یافتن به امتیاز چاپ مقاله استخراج آن از پایان‌نامه میباشد که هر پایان‍‌نامه با توجه به محتوای آن قابلیت تبدیل شدن به یک یا چند مقاله را دارد که در این مطلب به شما آموزش خواهیم داد که چگونه بتوانید از پایان‌نامه خود مقاله استخراج نمایید.

بسیاری از دانشگاه ها در ایران و جهان برای اینکه اجازه دفاع از پایان نامه را به دانشجویان در مقاطع کارشناسی ارشد و دکترا بدهند، آنها می بایست اول پایان نامه خود را تبدیل به مقاله نمایید. هرچند محتوای پایان نامه ای که می خواهید از آن مقاله استخراج نمایید کاملاً یکسان هم است اما تبدیل یک پایان نامه به مقاله کار راحتی نیست. اما با توجه به اهمیت این موضوع برای دانشجویان دوره دکتری و کارشناسی ارشد سعی داریم در این مطلب هر آنچه که برای استخراج مقاله از پایان نامه احتیا دارید را برای شما عزیزان آموزش دهیم.

برای اینکه بتوانید از پایان نامه خود مقاله مناسبی استخراج کنید لازم است که اجزا و چهارچوب یک مقاله را بشناسید و بدانید که چگونه از پایان نامه خود مقاله استخراج نمایید.ل دلار در راه است! برای کسب درآمد دلاری عجله کنید!

تصویر

ساختار اصلی یک مقاله علمی

  1. عنوان، یکی از قسمتهای مهم و جزء لاینفک مقاله است؛ چرا که نشاندهنده ماهیت مقاله است.
  2. مشخصات نویسنده در واقع وابستگی سازمانی نویسندگان می باشد که معم.لا نام دانشگاه محل تحصیل یا تدریس و یا پژوهشگاهی است که در آن مشغول فعالیت است. اسامی نویسندگان و آدرس سازمان ها بایستی به صورت کامل آورده شوند.
  3. چکیده از اجزای اصلی مقاله میباشد که کل محتوای مقاله را در قالب یک پاراگراف یا چند جمله توضیح می دهد.
  4. واژگان کلیدی معمولاً 3 تا 13 واژه یا عبارت موضوعی کوتاه می باشند که بایستی موضوعات اصلی و فرعی مقاله را پوشش دهند. معمولا بلافاصله بعد از چکیده، آورده می شود.
  5. مقدمه بعنوان قلب مقاله نامیده می شود زیرا در این قسمت دلایل انجام پژوهش، اهداف و حوزه تحقیق مطرح میشوند. این قسمت خود شامل زیر بخش های مختلف می باشد:
    – معرفی مسأله تحت بررسی یا سؤال تحقیق : بند اول، مقدمه است و اولین بخشی از بدنه اصلی مقاله است که توسط مخاطبان مطالعه میشود.
    – پیشینه تحقیق (مرور ادبیات) : مرور ادبیات یعنی نقد و بررسی، خلاصه سازی، طبقه بندی منابع اطلاعاتی موجود که با موضوع مورد مطالعه ما مرتبط است.
    – عرضه کردن کار تحقیقی خود : در این بخش به مخاطب گفته می شود که دقیقاً با نگارش مقاله به دنبال چه بودید و چرا به دنبال این موضوع رفتید (اهمیت موضوع)
  6. مواد و روش ها: بسته به نوع و حوزه تخصصی مورد مطالعه این بخش می تواند با نام های مختلفی چون: اطلاعات مورد نیاز و روشها ، روش کار ، آزمایشها، شبیه سازی ، روش شناسی و مدل مطرح میشوند. مطالب نوشته شده در این بخش حاوی اطلاعاتی است که با استفاده از آنها میتوان در مورد اعتبار مقاله قضاوت کرد.
  7. نتایج (یافته ها): در این قسمت از مقاله خروجی ها و یافته های مقاله به همراه نمودارها و جداول حاصل از آنالیز داده ها قرار داده می شود.
  8. بحث و نتیجه گیری : در این بخش خواننده را نسبت به مزیتها و فواید نتایج پژوهش متقاعد کرده و سؤال تحقیقی که در قسمت مقدمه بیان شده بود، پاسخ داده می شود.
  9. تقدیرها : در این قسمت، باید از هر شخص حقیقی و حقوقی که به نوعی در جمع آوری و نگارش مقاله نقش داشته قدردانی شود.

اهمیت استخراج مقاله از پایان نامه

امروزه داشتن مقالات با کیفیت و چاپ آنها در مجلات معتبر بین المللی از ضروریات یک رزومه قویست. وقتی پس از اتمام پایان نامه ، کار نوشتن مقاله از پایان نامه ارشد یا رساله دکتری خود را آغاز می کنید، در واقع میزان توانایی، تسلط وعلم تان در حیطه رشته تحصیلی خود را نشان می دهید. همچنین با پذیرش و چاپ مقاله ISI به دست آمده از پایان نامه تان در مجلات علمی مطرح جهان می توانید ارتباطات خود را درعرصه بین المللی گسترش دهید و نتیجه تحقیق و پژوهش تان را با دنیا به اشتراک بگذارید و طبیعتا از این که دیگران از دستاوردها و نتایج کار شما استفاده کنند، احساس رضایت و سودمندی نمایید. از اینها گذشته، استخراج مقاله از پایان نامه می تواند سبب پیشرفت تحصیلی و شغلی شما شود چراکه در بسیاری از دانشگاه ها مجوز دفاع از پایان نامه در مقاطع کارشناسی ارشد و دکترا منوط به تبدیل پایان نامه به مقاله است. داشتن مقاله سبب کسب اعتبار و امتیازات مهمی برای پذیرش در مصاحبه دکترا، ارتقا شغلی و حتی گاهی یافتن شغل نیز می شود. علاوه بر اینها اگر قصد گرفتن پذیرش تحصیلی در دانشگاه های معتبر خارج از کشور را دارید، بدون تردید وجود مقالات در رزومه شما، تاثیر زیادی در افزایش شانس پذیرش تان خواهد داشت.

تفاوت های مقاله و پایان نامه

اولین تفاوت اساسی میان پایان نامه و مقاله، کوتاه تر بودن مقاله نسبت به پایان نامه است. پایان نامه اصولا نتیجه یک مطالعه فراگیر و پژوهشی عمیق درباره یک موضوع است اما مقاله معمولا به مباحث خاص به صورت موجز می پردازد. از اینروست که گاهی می توان از یک پایان نامه چندین مقاله استخراج کرد. اما تبدیل پایان نامه به مقاله ، کپی کردن و خلاصه نویسی صرف از پایان نامه نیست و ظرایف و نکات تخصصی بسیاری در این میان دخیل است. برای نوشتن مقاله از پایان نامه می بایست با شناخت و درک کافی از ساختار و اهداف هر یک با دقت و مهارت حرفه ای و تخصصی ، از مطالب پایان نامه استفاده کرد. به طور کلی پایان نامه ها از فصل هایی تشکیل شده اند که به طور مفصل ابعاد مختلف موضوع، روش ها و یافته های تحقیق را شرح می دهند. در حالی که مقاله شامل بخش هایی ست که در آنها منتخبی از تحقیق و اطلاعات ضروری در ساختاری مطابق با استانداردهای مجلات علمی معتبر ارائه می شود.

حجم مطالب به کارگرفته شده از پایان نامه باید در مقاله کاهش پیدا کند

یادتان باشد که حجم مقاله از پایان نامه خیلی کوتاه تر است و به همین خاطر باید به آن به چشم اثری کاملا مجزا از پایان نامه نگاه کنید.

قرار نیست که عینا جملات و عبارات پایان نامه را در مقاله کپی برداری کنید. بهتر است که جملات و عبارات موجود در پایان نامه را برای به کارگیری در مقاله، پارافریز کنید و به شکلی متفاوت بنویسید. ایده های موجود در پایان نامه را به شکل و شمائلی تازه در مقاله تان بنویسید. باید تلاش کنید تا بخش هایی از پایان نامه را در مقاله بیاورید که قرار است، حرف مهمی بزنند و برای مخاطب مفید و جذاب باشند.

مقدمه را به چکیده تبدیل کنید

چکیده ای که در مقالات عنوان می شود از مقدمه پایان نامه بسیار کمتر و در حدود ۱۰۰ تا ۲۵۰ کلمه است. اما باید حاوی تمام اطلاعات مهمی باشد که در مقدمه پایان نامه هم به آنها اشاره شده است. به مقدمه و بخش بحث (discussion) پایان نامه دقت کنید و از روی آنها چکیده ای مفید و مناسب بنویسید.

مقدمه را درست بنویسید

ممکن است که پایان نامه شما دارای بیش از یک فرضیه یا سوال باشد. در این صورت، لازم نیست تمام سوالات و فرضیات تان را در مقاله بیاورید. حتی ممکن است بتوانید از هر یک از پرسش ها و فرضیه هایی که مطرح می کنید، مقالات متفاوتی استخراج کنید.

گاهی اوقات هم می توانید گزینه دیگری را انتخاب کنید و اگر امکانش وجود داشته باشد، تمام پرسش ها را با هم ترکیب کنید و آنها را در قالب یک پرسش در مقاله تان بیاورید. مقدمه مقاله باید مختصر و مفید باشد و اگر می دانید که قرار است به چه ژورنالی اثرتان را ارسال کنید، حتما مقالات چاپ شده دیگر در آن را بررسی کنید و ببینید که به چه سبک و سیاقی بخش مقدمه شان را نوشته اند.

بخش متدولوژی یا روش شناسی را مختصر بنویسید

بخشی از مقاله که به گفتن از روش شناسی مرتبط است باید مختصرتر از پایان نامه باشد. لزومی ندارد که شرحی مبسوط از رویکرد به کار رفته در کار پژوهشی تان داشته باشید. برای نگارش این بخش هم قطعا مرور مقالات دیگری که در ژورنال علمی موردنظرتان به چاپ رسیده است، راه گشا و مفید خواهد بود.

تصویر

نتایج اصلی را اعلام کنید

در بخش نتایج مقاله ای که از پایان نامه استخراج می کنید باید نتایج کاری را عنوان نمایید که فرضیه مربوط به آن را مطرح کرده بودید. یعنی اگر به فرض، مقاله تان فقط به یکی از موضوعات و پرسش هایی می پردازد که در پایان نامه تان مطرح شده، باید نتایج مرتبط با همان فرضیه و پرسش را هم مطرح کنید. نتایج تحقیق باید به دقت در مقاله هم عنوان شود.

مراقب باشید که بخش بحث (discussion) واضح و دقیق باشد

در مقاله باید شرحی از نتایج کارتان را ارائه دهید. لازم است به مخاطب بگویید که از خواندن مقاله، چه چیزهایی دستگیرش می شود. نتایج نباید در بخش بحث یا دیسکاشن مقاله تکرار شوند.

در استخراج مقاله از پایان نامه باید دقت داشته باشید که چشم اندازی از کارهای پیش رو به مخاطبان بدهید تا محققان دیگر در مسیر رشد عنوانی که مطرح کرده اید، قدم بردارند و مقالات دیگری بنویسند و کارهای تازه تری ارائه دهند. محدودیت هایی که در مسیر کارتان بوده هم اعلام کنید.

ارجاعات را محدود کنید

در مقالاتی که در ژورنال های علمی به چاپ می رسند نباید تعداد ارجاعات زیادی به کار رفته باشد. پس حواستان به این مطلب هم باشد. به سیستم منبع دهی و شکل ارجاعات در مجله مورد نظرتان هم دقت داشته باشید و بنا به قوانین آن، منابع و مراجع کار تحقیقاتی تان را مطرح کنید.

چند مقاله از هر پایاننامه قابل استخراج است؟

تعداد مقاله استخراج شده از پایان نامه بستگی به محتوای پایان نامه دارد اما مقالات استخراج شده از پایانامه معتبر میباشند و قابل انتشار در کلیه مجلات معتبر میباشد.

برگرفته از: ساعد نیوز

برای مشاهده لیست همه ی  پرسشنامه های استاندارد لطفا همین جا روی پرسشنامه استاندارد  کلیک فرمایید.

تحلیل داده های آماری برای پایان نامه و مقاله نویسی ،تحلیل داده های آماری شما با نرم افزارهای کمی و کیفی ،مناسب ترین قیمت و کیفیت عالی انجام می گیرد.

نرم افزار های کمی: SPSS- PLS – Amos

نرم افزار کیفی: Maxquda

تعیین حجم نمونه با:Spss samplepower

روش های تماس:

Mobile :  09143444846  واتساپ – تلگرام

Telegram: @abazizi

وبلاگ ما

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *