تحلیل داده های آماری

چاپ مقاله در ژورنالهای معتبر ایمپکت دار

چاپ مقاله در ژورنالهای معتبر ایمپکت دار

چاپ مقاله در ژورنالهای معتبر ایمپکت دار

یکی از ژورنالهای معتبری که می توان مقالات را به آن هار ارسال نمود مجلات ایمپکت فکتوردار هستند.

در مقاله حاضر قصد داریم تا در مورد چاپ مقاله در ژورنالهای معتبر ایمپکت دار صحبت کنیم .

محققی که تحقیق و یا پژوهشی را انجام می دهد باید نتایج آن را در قالب مقاله در جامعه علمی نشر دهد وگرنه کار وی ثمر و ارزش واقعی خود را نخواهد داشت به این دلیل چاپ مقاله بسیار اهمیت پیدا می کند اما این کار باید در یک مجله معتبر انجام شود. در مقالات گذشته به بررسی پایگاه های معتبر و مختلف ایندکس کننده مجلات پرداختیم و مجلات معتبر جهان را به تفصیل معرفی کردیم. یکی از ژورنالهای معتبری که می توان مقالات را به آن ها ارسال نمود مجلات ایمپکت فکتوردار هستند.

در مقاله حاضر قصد داریم تا در مورد چاپ مقاله در ژورنالهای معتبر ایمپکت دار صحبت کنیم و جوانب مختلف آن را بررسی و کنکاش نماییم.

چاپ مقاله در ژورنالهای معتبر

ایمپکت فکتور امروزه به صورت معیاری برای ارزش گذاری یک مجله تبدیل شده است. به این صورت که مجله ای که دارای مقدار ایمپکت فکتور بالاتری باشد از جایگاه علمی بالاتری نسبت به مجلاتی با مقادیر کمتر آن، برخوردار است. اما واژه ایمپکت فکتور به چه معناست؟

ایمپکت فکتور یا IF  (Impact Factor) ، ضریب تاثیر نیز نام دارد و به میانگین تعداد ارجاعات به یک مقاله در یک مجله  علمی در طول بازه زمانی مشخص اطلاق می شود این عدد یک شاخص کمی برای مقایسه ارزش و جایگاه علمی مجلات و نشریات ملی و بین المللی تیدیل شده است.

IF نشان دهنده تعداد استنادها به یک مقاله مشخص از یک مجله در یک دوره زمانی مشخص می باشد و برای هر رشته باید به صورت درون رشته مقایه ایمپکت فکتورها صورت گیرد و نمی توان رشته های مختلف را از نظر این عدد با هم مقایسه کرد چون معیارهای تعیین این عدد برای مقالات در هر رشته مختص به همان رشته می باشد.

از طرف دیگر همانطور که بیان شد مجلات ایمپکت فکتور به دلیل سخت گیری های انتخاب مقالات دارای داوری های طولانی مدت و سختگیرانه تری نیز هستند و ممکن است مقالات مدت زمان زیادی برای داوری پشت در مجلات بمانند به خصوص در مورد مجلاتی با ایمپکت فکتورهای بسیار بالا. معمولا مجلات ایمپکت قکتور دار رایگان بوده و برای دریافت مقاله پولی از نویسنده طلب نمی کنند.

مقالات  که به هدف این نوع از مجلات نوشته می شوند باید دقیق و اصولی تنظیم شوند و تمامی نکاتی را که در مقالات قبلی در مورد نوشتن مقالات و ساختار آن ها اشاره کرده ایم رعایت کرده باشند تا بتوانند شانس چاپ شدن داشته باشند.

برگرفته از: ساعد نیوز

برای مشاهده لیست همه ی  پرسشنامه های استاندارد لطفا همین جا روی پرسشنامه استاندارد  کلیک فرمایید.

تحلیل داده های آماری برای پایان نامه و مقاله نویسی ،تحلیل داده های آماری شما با نرم افزارهای کمی و کیفی ،مناسب ترین قیمت و کیفیت عالی انجام می گیرد.

نرم افزار های کمی: SPSS- PLS – Amos

نرم افزار کیفی: Maxquda

تعیین حجم نمونه با:Spss samplepower

روش های تماس:

Mobile :  09143444846  واتساپ – تلگرام

Telegram: @abazizi4

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *