رزومه نویسی

چاپ مقاله برای تقویت رزومه دکتری

چاپ مقاله برای تقویت رزومه دکتری

چاپ مقاله برای تقویت رزومه دکتری

مقالات علمی پژوهشی در رزومه دکتری تاثیر به سزایی دارد و و موجب افزایش اعتبار رزومه خواهد شد. از این رو به کلیه داوطلبان آزمون دکتری توصیه می‌شود جهت تقویت رزومه از انتشار مقاله در مجلات علمی پژوهشی کمک بگیرند.

چاپ مقاله علمی پژوهشی

مقالات علمی سهم چشمگیری در پیشرفت پژوهشی در علوم مختلف داشته اند. پژوهشگران در سراسر دنیا نتیجه تحقیقات و زحمات خود را در قالب مقاله در آورده و آن را در نشریات معتبر چاپ می کنند، تا علاوه بر اینکه حاصل زحماتشان به صورت ثبت شده و رسمی منتشر گردد امتیازات پژوهشی نیز کسب کنند و رزومه خود را تقویت کنند و در بخش داوری مصاحبه دکتری در اولویت باشند. چاپ مقالات در نشریات معتبر، نشان دهنده تخصص محقق در حیطه تخصصی او است و یکی از بهترین و موثرترین راه ها برای تقویت رزومه جهت شرکت در آزمون دکتری می باشد. همچنین چاپ مقاله در نمره پایان نامه کارشناسی ارشد نیز دو نمره تاثیر دارد و دریافت پذیرش از دانشگاه های خارج از کشور را بسیار آسان تر می کند. قطعا افرادی که قصد شرکت در مقطع دکتری را دارند از اهمیت بالای چاپ مقاله در نشریات معتبر و بین المللی آگاه هستند. امتیاز مصاحبه دکتری از 100 نمره محاسبه می شود. 40 امتیاز متعلق به فعالیت های پژوهشی از قبیل چاپ کتاب، چاپ مقاله و کنفرانس است که بالاترین امتیاز به چاپ مقاله در نشریات ISI تعلق دارد.

نوشتن و چاپ مقاله علمی

نوشتن مقالات علمی پژوهشی اولین گام برای تقویت رزومه می باشد و نویسندگان باید تمام تلاش خود را برای نوشتن یک مقاله با کیفیت انجام دهند مقاله با شامل بخش های زیر باشد:

  • گام اول: با وظیفه خود و کاری که قرار است انجام دهید، آشنا شوید.
  • گام دوم: یک موضوع انتخاب کنید( توجه داشته باشید که برای اینکه یک مقاله علمی پژوهشی بنویسید، بایستی موضوع انتخاب شده دارای یک نوآوری باشد).
  • گام سوم: تحقیق کنید.
  • گام چهارم: تحقیقات خود را سازمان دهی کنید.
  • گام پنجم: شروع به نوشتن کنید.
  • گام ششم: نوشته خود را ویرایش کنید.
  • گام هفتم: : مقاله خود را مرور کنید و آن را برای چاپ شدن به مجله هدف ارسال کنید.
تصویر
اصول نوشتن مقاله علمی پژوهشی دارای نکاتی است که در صورت رعایت آن ها، می توانید احتمال گرفتن پذیرش برای مقاله خود را افزایش دهید.قالب استاندارد مقالات علمی پژوهشیعنوان: در صفحه اول عنوان مقاله و نام نوسنده را یادداشت کنید.چکیده: خلاصه ای از کل تحقیقات و نتیجه آن را برای خواننده بیان کنید.مقدمه: خواننده را برای ورود به متن تحقیق آماده سازید و بخش های مختلف را توضیح دهید.متن پژوهش: متن اصلی تحقیقات خود را در این قسمت بیان کنید.روش تحقیق: اقدامات انجام گرفته بر روی داده ها جهت کسب نتایج را به طور کامل برای محققان بعدی شرح دهید.تجزیه و تحلیل: نتایج به دست آمده از تحقیقات را برای حواننده آنالیز کنید.نتیجه گیری: نتیجه نهایی تحقیقات خود و کاربرد تئوری و عملی نتایج را برای مخاطبان شرح دهید.منابع: لیستی از تمامی منابعی که در نگارش مقاله به آن ها استناد کرده اید، به طور کامل و به ترتیب حروف الفبا در صفحه آخر تحقیق اضافه کنید. منابع فارسی پیش از منابع انگلیسی نوشته می شوند.تصویرمراحل چاپ مقاله در ژورنال های معتبر داخلی و خارجیترجمه تخصصی مقاله برای پذیرش در ژورنال های خارجیویرایش مقاله از لحاظ ساختاری زبانی و محتوایی تا مطالب مقاله و محتوای آن آماده چاپ شدن در ژورنالهای معتبر باشند.انتخاب ژورنال مناسب برای مقاله متناسب با سطح کیفی و زمینه نگارشی مقاله تا بتواند در ژورنال مورد نظرش ثبت گردد.فرمت بندی و ویرایش مقاله و تبدیل آن به فرمت تعیین شده از طرف ژورنال مورد نظر.سابمیت مقاله به ژورنال مورد نظر و ارسال آن به مراحل داوری ژورنال ها.کدام مجلات امتیاز بیشتری در مصاحبه دکتری دارند؟یکی از مهم ترین مراحل در مقاله نویسی، هنر اخذ پذیرش از ژورنال های معتبر در حوزه رشته و مقاله نگارش شده می باشد. یافتن ژورنال معتبر و تخصصی بسیار زمان بر بوده و نویسنده می بایست با فرآیند پذیرش ژورنال ها در رتبه علمی ISI، علمی پژوهشی و ISC و نحوه گرفتن ضریب تاثیر (Impact Factor) و همچنین دسترسی به ژورنال های معتبر اعم از ژورنال های ایندکس شده در تامسون روترز می باشد. گام بعدی ارسال مقاله و مکاتبه از طریق ایمیل با ژورنال مربوطه و پیگیری انجام مراحل داوری و رفع ایرادات وارده به مقاله و نهایتا اخذ گواهی پذیرش (acceptancee) از ژورنال و در مرحله آخر پیگیری چاپ مقاله است.چند مقاله علمی پژوهشی برای تقویت رزومه دکتری لازم است؟تعداد مقالات علمی پژوهشی با توجه به نوع مجله ای که از آن پذیرش گرفته اید و نوع مقاله متفاوت می باشد و تعداد دقیقی در رابطه با این مورد نمیتوان گفت اما توصیه می کنیم به مجلاتی سابمیت انجام دهید که اعتبار بالایی داشته باشند و ایمپکتدار باشند.

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *