تحلیل داده های آماری

نکات مهم در چاپ مقالات در مجلات معتبر از دیدگاه الزویر

نکات مهم در چاپ مقالات در مجلات معتبر از دیدگاه الزویر

نکات مهم در چاپ مقالات در مجلات معتبر از دیدگاه الزویر

نشریه الزویر یکی از معروف ترین نشرهای علمی جهان که پایگاه معتبر ایندکس گذاری مجلات اسکوپوس نیز از زیرشاخه هایش می باشد .

امروزه مقاله چاپ کردن در مجله ای معتبر یکی از دغدغه های دانشجویان و دانشگاهیان ایرانی شده است. اما مقاله نوشتن اسلوب و هنر خودش را می خواهد زیرا تمامی مقالات برای چاپ شدن از صافی هایی با معیارها و استانداردهایی که توسط مجله قرار داده شده است، عبور می کنند. نشر الزویر یکی از معروف ترین نشرهای علمی جهان که پایگاه معتبر ایندکس گذاری مجلات اسکوپوس نیز از زیرشاخه هایش می باشد در مقاله ای نکات مهم در چاپ مقالات در مجلات معتبر از دیدگاه الزویر را معرفی کرده است که در این مقاله این نکات بررسی و معرفی می شوند.

نکات مهم در چاپ مقالات در مجلات معتبر از دیدگاه الزویر

اولین نکته در چاپ مقالات این است که نباید در سابمیت کردن آن ها عجله کنید. مدت زمان زیادی را صرف انجام تحقیق و تنظیم و نوشتن مقاله خود کرده اید. بعضی های فکر می کنند که به محض اتمام باید آن را سابمیت کنند. اما توصیه الزویر این است که به مدت دوهفته دست نگه دارید و به ذهن خود استراحت دهید سپس دوباره مقاله را بررسی کنید. به گفته الزویر با این کار می توانید تصحیح بهتر و قوی تری از مقاله خود انجام دهید.

دومین نکته که اهمیت بالایی هم دارد به گفته الزویر گشتن برای پیدا کردن مجله مناسب برای مقاله خود است. اسکوپ، اهداف و دستورالعمل های مجلات را باید به دقت بررسی کنید و برای پیدا کردن مجله وقت بگذارید. هنگامی که مجله خود را انتخاب کردید به گفته شرکت الزویر حتما دستورالعمل نگارشی آن را مطالعه کرده و مقاله خود را بر اساس آن تنظیم کنید. با این کار احتمال پذیرش مقاله خود را بسیار بالا می برید.

مورد بعدی برای چاپ مقالات نوشتن عنوانی تاثیر گذار و مناسب و همچنین چکیده جامع و خوب است که به گفته شرکت الزویر در نگاه داوران و چاپ مقاله شما می تواند تاثیر بالایی داشته باشد. نکته بعدی اهمیت ویرایش کردن مقاله خود است به گفته این مقاله از الزویر و بررسی های انجام شده بیش از 30 تا 50 درصد مقالات سابمیت شده به مجلات این نشر به دلیل نگارش وزبان ضعیف قبل از رفتن به داوری ریجکت می شوند. به این دلیل در نوشتن و ویرایش مقالات خود باید دقت بالایی به خرج دهید.

در نهایت به توصیه  الزویر اصلاحاتی را که داوران از شما تقاضا می کنند را کامل انجام دهید وبه تمامی سوال ها و کامنت های آن ها جواب قانع کننده ای دهید. به گفته این شرکت بارها دیده شده که اشکال نا به جا به مقاله آورده شده ولی نویسنده جوابی قانع کننده به آن نداده که باعث رد شدن مقاله گردیده است. ارتباط موثر و درست را هرگز فراموش نکنید.

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *