تحلیل داده های آماری

نحوه نوشتن مقالات آی اس آی

نحوه نوشتن مقالات آی اس آی

نحوه نوشتن مقالات آی اس آی

به دلیل اهمیت این موضوع در چاپ مقالات، ساعد نیوز در مقاله حاضر به بررسی نحوه نوشتن مقالات آی اس آی پرداخته و جوانب مختلف ان را بررسی می کند.

دانشجویان و دانشگاهیان در مقاطع مختلف تحصیلی و کاری به دنبال نوشتن و چاپ مقاله در نشریات معتبر جهانی هستند. دلیل ان نیز ارزش و اعتبار بالای مقاله در رزومه های تحصیلی و علمی افراد و قوی تر کردن این رزومه های است. اما در میان نشریات معتبر جهانی مجلات آی اس آی از اعتبار و معروفیت بالاتری برخودار هستند به خصوص در کشورمان ایران. اما مقالات ارسالی به ژورنال های ISI به دقت داوری و بررسی می شوند و این مقالات باید با استانداردهای خاصی نوشته شده باشند. به دلیل اهمیت این موضوع در چاپ مقالات، در مقاله حاضر به بررسی نحوه نوشتن مقالات آی اس آی پرداخته و جوانب مختلف ان را بررسی می شود.

نحوه نوشتن مقالات آی اس آی به چه صورت است؟

این موضوع را شاید بتوان از دو منظر بررسی کرد یکی ساختاری و دیگری موضوعی. از دیدگاه ساختاری باید با ساختار کلی یک مقاله علمی پژوهشی که با استانداردهای آی اس آی نیز همخوانی داشته باشد بیشتر آشنا شویم. در مقالات قبلی خود به تفصیل و جز جز با ساختار مقاله پژوهشی و بخش های مختلف ان آشنا شدیم اما به صورت خلاصه یک مقاله خوب و مناسب دارای بخش های مختلف عنوان، نام نویسندگان، چکیده، مقدمه، روش و توضیح تحقیق، نتیجه گیری ودر آخر ارجاعات و منابع و مآخذ می باشد که باید به دقت و با رعایت اصول نگارشی تنظیم شوند و در تمامی بخش های از استدلالهای منطقی و علمی استفاده شده باشد.

اما موارد دیگری را نیز سوای ساختار مقاله و بخش های آن در نوشتن مقالات آی اس آی باید بهشان توجه شود. اولین نکته این است که موضوع انجام شده و مقاله شما باید تازه و نو باشد و نباید قبلا توسط فرد دیگری منتشر شده باشد. به این مفهوم موضوع شما باید دست آوردی به دانش حال حاضر علمی وارد کند و یا در مسیر تحقیق های پیشین گام برداشته و کارها و اصول علمی موجود را تکمیل کرده و غنا بخشد. در نتیجه بررسی پیشینه تحقیق و کارها و پژوهشهایی که در زمینه تحقیق شما انجام گرفته است بسیار اهمیت پیدا می کند.

دومین مورد تراکمی بودن و خلاصه نویس است. منظور ما خلاصه و کم نویسی نیست بلکه یک گفتار علمی باید صریح و کامل باشد و زیاده گویی بپرهیزد. بدین معنی گفتار و نوشته مقاله شما باید کوتاه و کامل بوده و به اصطلاح به اصل مطلب بپردازد و به حاشیه نرود. در نهایت  بخش های مختلف مقاله باید از نظر موضوعی و روند ارایه مطالم منسجم و هماهنگ باشد و کل مقاله شما دارای یک هارمونی و هماهنگی در بیان مطالب و نتیجه گیری خود باشد. این موضوع مخصوصا برای مجلات معتبر آی اس آی بسیار اهمیت پیدا می کند.

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *