پایان نامه نویسی مقاله نویسی

نحوه نگارش مقاله و چاپ در مجلات معتبر

نحوه نگارش مقاله و چاپ در مجلات معتبر

نحوه نگارش مقاله و چاپ در مجلات معتبر

به دلیل اهمت موضوع ساعدنیوز در مقاله حاضر خود در مورد نحوه نگارش مقاله و چاپ در مجلات معتبر صحبت خواهد کرد.

مقاله نوشتن و چاپ آن در مجلات معتبر جزو دغدغه های خیلی از دانشجویان و اهالی دانشگاهی در ایران شده است. دلیلش نیز تاثیر آن در قوی شدن رزومه علمی و تحصیلی فرد می باشد. اما برای اینکه بتوانید مقاله خود را در یک مجله معتبر به چاپ برسانید باید مقاله شما درست و اصولی وشته شده باشد زیرا مجلات مقالات ارسالی را داوری می کنند و تنها مقالاتی که اصولی و علمی نوشته شده باشند پذیرفته می شوند. به دلیل اهمت موضوع  در مقاله حاضر در مورد نحوه نگارش مقاله و چاپ در مجلات معتبر صحبت خواهد شد.

نحوه نگارش مقاله و چاپ در مجلات معتبر

ابتدا از نظر موضوعی باید دقت کنید که موضوع مقاله شما باید خلاقانه باشد به این معنی که دست آوردی کاربردی و مفید برای جامعه علمی داشته باشد همچنین نباید موضوعی تکراری کار کرده باشید و نباید در گذشته فرد دیگری مقاله ای با موضوع و نتایج کار شما ارایه داده باشد. از این منظر مقاله شما باید دست آوردی جدید و نویی را به جامعه علمی اضافه کند و یا اینکه در مسیر تحقیقات گذشته گام برداشته و یافته های مجود علمی را گسترش داده و آن ها را تکمیل کند. در این صورت مقاله شما ارزش واقعا علمی خواهند داشت.

از طرفی دیگر متن مقاله شما باید کاملا علمی باشد و نظریه ها و فرضیه هایی که در آن ارایه می دهید و حتی روش های علمی استفاده شده پایگاه علمی معتبری داشته و بر اساس یافته های مشخص علمی باشند. همچنین مقاله شما باید متراکم بوده و خلاصه باشید. خلاصه منظور خلاصه علمی است که به معنای این است که باید اصل مطلب بیان شود و از زیاده کویی و پرت گویی که ذهن را از مسیر اصلی متن خارج می کند پرهیز شود.

در نهایت ساختار یک مقاله علمی باید در نوشتن مقاله رعایت شود. در مقاله های گذشته در مورد ساختار و شکل یک مقاله علمی به تفصیل صبت کردیم. به صورت خلاصه یک مقاله علمی دارای بخش های عنوان، نام نویسندگان، چکیده، مقدمه، روش و شکل تحقیق، نتیجه گیری و منابع و مآخذ می باشد که باید به دقت و منظم تکمیل شود. به یاد داشته باشید که یک مقاله خوب که قابلیت نشر در مجلات معتبر را داشته باشد باید دارای انسجام موضوعی بوده و بخش های مختلفش با هماهنگی کلی با یکدیگر باشند. باز در آینده بیشتر در مورد مقاله نویسی صحبت خواهیم کرد.

برگرفته از: ساعد نیوز

برای مشاهده لیست همه ی  پرسشنامه های استاندارد لطفا همین جا روی پرسشنامه استاندارد  کلیک فرمایید.

تحلیل داده های آماری برای پایان نامه و مقاله نویسی ،تحلیل داده های آماری شما با نرم افزارهای کمی و کیفی ،مناسب ترین قیمت و کیفیت عالی انجام می گیرد.

نرم افزار های کمی: SPSS- PLS – Amos

نرم افزار کیفی: Maxquda

تعیین حجم نمونه با:Spss samplepower

روش های تماس:

Mobile :  09143444846  واتساپ – تلگرام

Telegram: @abazizi4

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *