مقاله نویسی

مراحل و هزینه ارسال مقاله به ژورنالهای خارجی

  مراحل و هزینه ارسال مقاله به ژورنالهای خارجی

مراحل و هزینه ارسال مقاله به ژورنالهای خارجی

سابمیت مقاله به ژورنالهای خارجی و اخذ پذیرش از این نوع ژورنالها شاید کمی دشوار به نظر برسد اما اگر با روال کار آشنا شوید و مراحل سابمیت را بشناسید روال کار ساده تر خواهد بود و می‌توانید هرچه سریعتر پذیرش مقاله خود را بگیرید.

تحقیقات و آزمایش های انجام شده باید به صورت منسجم و ساختار یافته تبدیل به یک مقاله شوند. امروزه با توجه به ارزش و اعتبار مقالات علمی در راستای تولید علم و دانش جز معتبرترین و مطمعن ترین منابع علمی شناخته می شوند ژورنالهای علمی معتبر در سراسر دنیا وظیفه انتشار تولیدات علمی در قالب مقاله را برعهده دارند. مقالات در ژورنالهای تخصصی و علمی انتشار میابند. به عنوان مرجع علمی استنادی رسمی به حساب می آیند. برای انتشار مقالات علمی در ژورنالهای مختلف لازم است مراحل و فرآیندی طی شود تا مقاله آماده سابمیت به ژورنال شود از این رو لازم است نویسنده فرآیند آماده سازی و سابمیت مقاله به ژورنالهای مختلف را بشناسد که بتواند با دقت عمل و آگاهی کافی مقاله را به ژورنال مدنظرش سابمیت کند. ما با در نظر گرفتن این که شما به عنوان یک محقق و دانشجوی تازه کار می خواهید روال کار را پیش بگیرید کلیه مراحل آماده سازی مقاله را در این مقاله برای شما گردآوری کرده ایم که می توانید مطالعه فرمایید و روال کار سابمیت و چاپ مقاله را پیش بگیرید.

برای داشتن عملکرد بهتر نویسنده ابتدا بهتر است با ژورنالها و تفاوت آنها با یکدیگر آشنا شود و امتیازاتی که از هر ژورنال می توانید کسب کنید آشنا شود. در این صورت عملکرد بهتری خواهید داشت و موفق خواهید شد. از این رو ابتدا قبل از ورود به مبحث فرآیند چاپ مقاله توصیه می کنیم ژورنالهای مختلف رابشناسید و سپس شروع به کار کنید.

تصویر

سابمیت مقاله به چه معناست؟

نویسنده مقاله باید بعد از اتمام فرایند نگارش مقاله آنرا به ژورنال های معتبر ارسال نماید تا فرآیند داوری انجام شود و در صورت تایید و اخذ صلاحیت مقاله در ژورنال پذیرفته و چاپ شود. سابمیت مقاله به یک ژورنال به این معنی می باشد که شما برای انتشار مقاله خود این ژورنال را انتخاب کرده اید و باید کلیه متدهای داوری را تحت نظر قرار دهید. برای رسیدن به نامه اکسپت نحوه و زمان سابمیت مقاله مهم است همچنین برای اینکه مقاله در اسرع وقت پذیرفته شود برخی مراحل و شرایط باید مد نظر گرفته شوند و رعایت شوند. نباید برای سابمیت مقاله عجله داشته باشید زیرا ممکن است بخش هایی را به دلیل عجله و سرعت بالا از دست بدهید مراحل زیر حتما باید به ترتیب و با دقت رعایت شوند و فرایند سابمیت مقاله به ژورنال به صورت دقیق و گام به گام پیش برود.

از جمله پایگاههای بسیار معبر که مجلات دارای اعتبار را نمایه می کنند و چاپ مقاله در ژورنالهای این پایگاهها اعتبار بسیار بالایی دارد پایگاه تامسون رویترز, پایگاه pubmed, پایگاهscopus, پایگاه isc.

از طرفی برخی از مجلات دارای ایمپکت فکتور یا ضریب تاثیر می باشند که چاپ مقاله در این نوع از ژورنالها بسیار دشوار می باشد و نیاز به صرف زمان و هزینه بسیار زیادی دارد. اما مجلات بدون ایمپکت فکتور مراحل چندان طولانی و دشواری ندارند به مراتب ساده تر می باشند.

زمان و هزینه چاپ مقاله در مجلات معتبر

هزینه و زمان دو معیار بسیار مهم برای کسانی که می خواهند اقدام به چاپ مقاله در ژورنالهای معتبر کنند می باشد. فاکتور های اساسی که در چاپ مقاله مطرح می باشد اعتبار مجله و زمان و هزینه چاپ مقاله در آن می باشد. گاها اتفاق می افتد که زمان شما محدود است و می خواهید به صورت کاملا فشرده مراحل چاپ را طی کنید در این صورت می بایست ژورنالی را انتخاب کنید که چاپ مقاله در آن کوتاه باشد. زمان چاپ مقاله در یک ژورنال کاملا وابسته به پروسه داوری مجله می باشد که چه مدت طول بکشد تا داوران نتیجه نهایی را اعلام کنند. مدت زمان داوری در مجلات مختلف بین 2 هفته تا 3 ماه می باشد. که در مجلات داخلی و دارای ایمپکت فکتور ها این زمان طولانی می باشد. زمان چاپ مقاله در مجلات بستگی به تعداد مقالاتی که هر سال به این مجلات سابمیت می شوند دارد و همچنین هر مجله تعداد محدودی از مقالات را پذیرش می کند. اما به صورت تقریبی زمان چاپ مقاله در مجلات مختلف به این صورت می باشد:

  • مجلات دارای ایمپکت فکتور: پروسه داوری به طور تقریبی 4 الی 9 هفته زمان می برد.
  • مجلات داخلی isc: بیشتر از یکماه پروسه داوری دارند.
  • مجلات پابمد و اسکوپوس: نیز در حدود یک ماه تا 2 ماه زمان داوری دارند.

و اما در مورد هزینه چاپ مقاله در مجلات مختلف که سوال بسیاری از نویسندگان می باشد و می خواهند که قبل از چاپ ابتدا در مورد هزینه چاپ مقاله نیز اطلاعاتی در اختیار داشته باشند. توجه داشته باشید که هزینه چاپ مقاله در هر مجله توسط خود مجله تعیین می گردد و این هزینه در ژورنالهای خارجی به صورت دلاری می باشد و با توجه به نوسانات قیمت دلار قیمت ها نیز دچار نوسان می شوند.

اکسپت مقاله چیست؟

اکسپت (accept) کلمه ای انگلیسی به معنی پذیرش است. اکسپت مقاله به این معنی است که یک مقاله پس از ارسال به یک نشریه مورد داوری قرار گرفته و اگر معیارهای مد نظر آن نشریه را داشته باشد اکسپت می شود و در غیر این صورت مجله قادر به پذیرش مقاله مورد نظر نخواهد بود. هر نشریه پس از طی یک سری مراحل تصمیم نهایی خود را در مورد پذیرش یا رد یک مقاله به نویسنده ابلاغ می کند. مقاله اگر مراحل فوق را با کیفیت و دقت پشت سر گذارد یقینا در مرحله داوری فورا پذیرفته خواهد شد. مقاله بعد از بخش داوری چندین وضعیت دارد که به شرح زیر می باشند:

  • اکسپت مقاله
  • ریجکت مقاله
  • نیاز به بررسی مجدد

اکسپت مقاله خوشبینانه ترین حالتی می باشد که بعد از داوری پیش می آید که نیازمند دقت بالا و کنترل با کیفیت مقاله است که باید به صورت دقیق بررسی شود و ایرادات آن اصلاح شود تا در مرحله داوری پذیرفته شود. ایرادات جزئی در هر مرحله عامل ریجکت می باشند. برای دریافت اکسپت تضمینی از ژورنالهای معتبر بهتر است از افراد با سابقه و ماهری کمک بخواهید که قبلا در این حوزه فعالیت داشته اند و مهارت انجام این کار را دارند.

تصویر

مراحل سابمیت مقاله

ترجمه

ترجمه به عنوان اولین مرحله آماده سازی مقاله برای سابمیت شناخته می شود. ترجمه مقاله باید کیفیت بسیار بالایی داشته باشد و به صورت تضمینی ترجمه شده باشد. کیفیت ترجمه باید بیانگر کیفیت محتوای مقاله باشد و چنانچه محتوای مقاله با کیفیت باشد اما ترجمه مقاله کیفیت پایینتری داشته باشد روشن است که از دید داوران قابل پذیرش نخواهد بود. نویسنده باید برای حفظ اعتبار مقاله خود از نویسندگان و مترجمینی کمک بگیرد که می توانند متون تخصصی را به صورت تضمینی و با کیفیت بسیار بالا انجام دهند.

ویرایش

مقاله باید به صورت تضمینی و با بهترین سطح کیفی ویراستاری شود که ایرادات دستور زبانی و نگارشی و محتوایی مقاله برطرف شوند. اگر ایرادات دستور زبانی و محتوایی مقاله اصلاح نشوند روشن است که در بخش داوری قابل پذیرش نخواهد بود.

انتخاب ژورنال

برای انتخاب ژورنال مناسب دو مورد باید رعایت شود. انتخاب ژورنال مهم است و اگر ژورنال متناسب با مقاله انتخاب نشود روشن است که از طرف سردبیر ریجکت خواهد شد و به بخش داوری نخواهد رسید:

  • ارتباط موضوعی مجله و مقاله

نویسنده مقاله برای اینکه شانس پذیرش مقاله خود از طرف ویراستاران مجله را بالا ببرد، بایستی مجله ای را برای سابمیت مقاله انتخاب کند که حوزه تخصصی آن با حوزه تخصصی مقاله کار شده مشابه باشد. در واقع نویسنده باید توجه کند که آیا پیش از این مقاله ای مشابه مقاله وی در مجله مد نظر به چاپ رسیده است یا خیر. زیرا در صورتی که مجله از نظر حوزه تخصصی با مقاله نگارش شده همخوانی نداشته باشد، ویراستاران در نگاه اول مقاله را رد و یا به اصطلاح ریجکت خواهند کرد.

  • میزان اعتبار مجله مد نظر

مجلات علمی سالانه به واسطه سایت ها و پایگاه های معتبر داده مورد بررسی و آزمایش قرار می گیرند و از نظر اعتبار به رده های مختلفی تقسیم می شوند. این سایت ها برای رده بندی مجلات از شاخص های مختلفی بهره می برند که از جمله مهم ترین آنها می توان به ایمپکت فاکتور اشاره کرد. بدیهی است به هر میزان که مجله منتشر کننده مقاله دارای اعتبار بالایی باشد، مقاله و نویسنده آن از امتیاز بیشتری بهره مند می شوند. با این وجود نویسنده باید تا حدودی از اعتبار نوشته خود آگاه باشد و با سابمیت مقاله به مجله مناسب، شانس گرفتن پذیرش مقاله خود را بالا برد.

فرمت بندی مقاله

مقاله باید به ساختار و فرمتی که از طرف مجله مشخص شده است تبدیل شود تبدیل فرمت مقاله به فرمت مورد تایید مجله ضروری می باشد و باید حتما به سایت مجله مراجعه فرمایید و مقاله خود را به فرمتی که از طرف مجله مشخص شده است تبدیل کنید.

سابمیت مقاله

سابمیت مرحله نهایی ارسال مقاله به مجله می باشد که در این صورت شما اثبات می کنید که از کیفیت مقاله خود نهایت اطمینان را دارید و می خواهید آنرا به مرحله داروی ارسال فرماید تا مورد داوری و رسیدگی قرار گیرد. برای سابمیت مقاله به مجله راههای متفاوتی وجود دارد برخی از ژورنالها به صورت مکانیزه و از طریق وب سایت مقاله شما را پذیرش می کنند برخی دیگر از طریق ایمیل مقاله را پذیرش می کنند و می توانید فایل مقاله خود را از طریق آدرس ایمیل به ژورنال ارسال فرمایید.

برگرفته از: ساعد نیوز

برای مشاهده لیست همه ی  پرسشنامه های استاندارد لطفا همین جا روی پرسشنامه استاندارد  کلیک فرمایید.

تحلیل داده های آماری برای پایان نامه و مقاله نویسی ،تحلیل داده های آماری شما با نرم افزارهای کمی و کیفی ،مناسب ترین قیمت و کیفیت عالی انجام می گیرد.

نرم افزار های کمی: SPSS- PLS – Amos

نرم افزار کیفی: Maxquda

تعیین حجم نمونه با:Spss samplepower

روش های تماس:

Mobile :  09143444846  واتساپ – تلگرام

Telegram: @abazizi4

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *