پایان نامه نویسی مقاله نویسی

تفاوت مقاله ژورنالی با کنفرانسی

تفاوت مقاله ژورنالی با کنفرانسی

تفاوت مقاله ژورنالی با کنفرانسی

اگر می‌خواهید در رابطه با تفاوت مقالات ژورنالی و کنفرانسی اطلاعاتی را در رابطه با نحوه نگارش و ویژگی های آنها کسب نمایید در این مطلب همراه ما باشید.

مقاله چیست؟

مقالات سالهاست به عنوان مرجع علمی رسمی در دنیا شناخته می شوند و حامل اطلاعات علمی مفید در همه حوزه ها می باشند همه نویسندگان و محققین مقالات علمی را به عنوان مرجع اطلاعات رسمی می شناسند. مقالات توسط همه محققین دنیا نوشته می شوند و هر محقق حاصل تحقیقات خود را برای این که در اختیار جامعه علمی قرار دهد به همین جهت باید یک منبع انتشار برای ارائه مقالات علمی به دنیا وجود داشته باشد. خوشبختانه امروزه شرایط برای انتشار مقالات علمی در دنیا فراهم آمده است و روش های زیادی وجود دارد که دانشجو بتواند حاصل تحقیقات خود را به کمک آن در دنیا انتشار دهد. مرسوم ترین منبع انشتار مقالات علمی که در دنیا شناخته شده است و بسیار پر اهمیت و پرطرفدار است ژورنالهای معتبر می باشند که مقالات علمی را در سراسر دنیا انتشار می دهند و در دسترس همه قرار می دهند اما نحوه انتشار مقاله در ژورنالها کمی دشوار است و این نگران کننده نیست چرا که راههای دیگری برای انتقال دانش و علوم تخصصی در دنیا وجود دراد و نویسندگان چنانچه به هر دلیلی موفق به انتشار مقاله در ژورنالهای تخصصی نشدند می توانند مقاله خود را در کنفرانس ها و همایش ها منتشر کنند و که به دو صورت ارائه حضوری و پوستر منتشر می گردد. در هر دو حالت شما محتویات علمی مقاله خود را در اختیار مراجعه کنندگان قرار داده اید و برای جامعه علمی حوزه موضوعی خود مفید واقع شده اید اما نحوه انتشار مقاله در هر منبع دشواری ها و چالش های خاصی پیش رو دارد که نویسنده باید با در نظر داشتن محتوای علمی مقاله خود و زمانی که در اختیار دارد یکی از دو راه را برای انتشار مقاله انتخاب کند. اما قبل از انتشار دانشجو حق دارد که با تفاوت های هر یک آشنا شود و بداند که از هر یک از منابع چه امتیازاتی به دست خواهد آورد و چه هزینه ای باید صرف نماید که همه این موراد در این مطلب بررسی و گرد آوری شده اند کمه با مطالعه این مطلب تمام دانش و اطلاعات کافی برای انتشار مقاله را به دست خواهید آورد.

تصویر

مقاله ژورنالی چیست؟

مقالات ژورنالی جز مهم ترین و پرطرفدر ترین مقالات می باشند و برای اغلب نویسندگان دسترسی به این نوع از مقالات به مراتب ساده تر است. ژورنالهایی که وظیفه انتشار مقالات علمی را بر عهده می گیرد اغلب با پرداخت هزینه خدمات ارائه می کنند و اما در این میان برخی از مقالات وجود دارند که به صورت رایگان خدمات ارائه می کنند و اما آنچه که برای مراجعه کنندگان حائز اهمیت است هزینه ای است که برای استناد به مقاله پرداخت خواهند کرد. مراجعه کنندگان باید در نظر داشته باشند که استناد به مقالات مجلات دارای ایمپکت فکتور بالا باید با پرداخت هزینه باشد اما سایر ژورنالها که ایمپکت فکتور چندان بالایی ندارند برای استناد به مقالات هزینه ای از مراجعه کننده دریافت نمی کنند. ارسال مقاله به مجله دشواری ها و فرآیند خاصی دارد برای انتشار مقاله در یک ژورنال شما می بایست بخش داوری ژورنال را در نظر داشته باشید و همه تلاش خود را به کار بگیرید که مقاله حتما در مرحله داوی استاندارد های لازم را دارا باشد مرحله داوری موجود در مقالات ژورنال کار را به مراتب دشوار تر کرده است از طرفی مقالات ژورنالی ممکن است یکسال در صف پذیرش قرار گیرند که این مورد از جمله دشواری های مقالات ژورنالی می باشد.

تصویر

مقاله کنفرانسی چیست؟

مقالات پذیرفته یا ارائه شده در یک کنفرانس تحت عنوان مقاله کنفرانس یا Proceeding نامید می شود. در یک کنفرانس، افرادی که در زمینه خاصی به تحقیق و پژوهش مشغول هستند، به تبادل اطلاعات می پردازند. بیشتر اوقات، ایده ای که در آغاز به ذهن می رسد به صورت یک مقاله کنفرانسی چاپ شده و به جامعه علمی عرضه می شود. در این مرحله هنوز جزئیات، مورد بررسی دقیق قرار نگرفته و مقایسه کافی با دیگر پژوهش های مشابه انجام نشده است. مزیت عمده مقالات کنفرانسی این است که مقاله به صورت شفاهی و سخنرانی ارائه شده و به این ترتیب با دیگر صاحب نظران بحث و تبادل نظر می شود.

تقریبا در همه کنفرانس ها مقاله های پذیرفته شده در صورت داشتن بار علمی بالا در بعضی ژورنال ها و یا در کتابخانه های دیجیتالی همانند ieee (مخصوص برق و کامپیوتر) چاپ می شود که در حالت دوم معمولا کنفرانس ها یک هزینه ای برای چاپ دریافت می کنند که با یک فاصله حداکثری ۲ ماه به چاپ می رسد.

تصویر

تفاوت مقاله ژورنالی با کنفرانسی

این دو نوع مقالات تفاوت های زیادی با یکدیگر دارند، که در ادامه به برخی از آن ها اشاره می کنیم.

  1. از جمله مهم ترین تفاوت های مقالات کنفرانسی و ژورنالی، سطح نوآوری و صحت نتایج ارائه شده در مقالات می باشد. اغلب مقالاتی که کاملاً پخته و از نوآوری بالایی برخوردار باشند، در ژورنال ها چاپ می شوند.
  2. داوری مقالات ژورنالی نسبت به مقالات کنفرانسی سخت تر و زمان برتر می باشد و اغلب این مقالات از طرف ژورنال ها رد می شوند. اما مقالات کنفرانسی راحت تر و سریعتر داوری و اغلب نیز پذیرفته می شوند.
  3. در ایران اعتبار مقالات ژورنالی بیشتر از مقالات کنفرانسی می باشد. در صورتیکه برخی از کنفرانس هایی که در جهان برگزار می شوند، از 80 درصد مقاله های ISI معتبرتراند.
  4. چاپ مقاله در ژورنال ها هزینه بیشتری نسبت به چاپ مقاله در کنفرانس ها نیاز دارد.
  5. مقالات ارسال شده به ژورنال ها از نظر تعداد کلمات محدودیت ندارند، اما در کنفرانس ها حجم مقاله محدودیت خاصی دارد.
  6. دستاوردهای تحقیق با جزئیات کامل و بسیار دقیق در مقالات ژورنالی ارائه می شوند. اما در مقالات کنفرانسی، فقط ایده و روش انجام تحقیق قید می شود.
  7. ساختار نگارش مقالات ژورنالی با مقالات کنفرانسی متفاوت است.
  8. ارسال مقاله به ژورنال ها محدودیت زمانی ندارد. این در صورتی است که ارسال مقاله به کنفرانس ها محدودیت زمانی دارد. زیرا این کنفرانس ها در بازه زمانی مشخصی برگزار می شوند.
تصویر

ارسال همزمان مقاله برای ژورنال و کنفرانس:

یکی از بهترین راهها برای اینکه ببینید مقاله شما ارزش چاپ شدن در ژورنال را دارد یا در حد کنفرانس است، مقایسه کار خود با کارهای مشابه هست. البته اینکه مثلا یک موضوع را مورد تحقیق قرار داده است شما هم همان موضوع را کار کنید حتما در یک ژورنال چاپ خواهد شد، پارامترهای زیادی تاثیر گذار هستند. البته شما می توانید مقاله را هم برای کنفرانس بفرستید و هم ژورنال اما اگر مقاله واقعا در حد کنفرانس باشد این فقط تلف کردن وقت است. کار درست آن است که اول مقاله را در یک کنفرانس چاپ کنید تا هم از نظر داورها مطلع شوید و هم اگر در کنفرانس شرکت کردید از نظر شرکت کننده ها و بعد با در نظر گرفتن تمام این نظرات نسخه ژورنال آن را آماده کنید. به هر حال فاکتور زمان راهم در نظر بگیرید که یک چنین کار اصولی زمان زیادی می برد. پس اگر خیلی زمان برایتان مهم نیست این کار را انجام دهید.

برگرفته از: ساعد نیوز

برای مشاهده لیست همه ی  پرسشنامه های استاندارد لطفا همین جا روی پرسشنامه استاندارد  کلیک فرمایید.

تحلیل داده های آماری برای پایان نامه و مقاله نویسی ،تحلیل داده های آماری شما با نرم افزارهای کمی و کیفی ،مناسب ترین قیمت و کیفیت عالی انجام می گیرد.

نرم افزار های کمی: SPSS- PLS – Amos

نرم افزار کیفی: Maxquda

تعیین حجم نمونه با:Spss samplepower

روش های تماس:

Mobile :  09143444846  واتساپ – تلگرام

Telegram: @abazizi4

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *