مقاله نویسی

صفر تا صد نگارش مقاله اقتصادی و چاپ آن

صفر تا صد نگارش مقاله اقتصادی و چاپ آن

صفر تا صد نگارش مقاله اقتصادی و چاپ آن
صفر تا صد نگارش مقاله اقتصادی و چاپ آن

مقاله نویسی از جمله مهارت هایی است که افراد تحصیل کرده دانشگاهی باید در خصوص نگارش و چاپ آن اطلاع کافی داشته باشند. ما در این مطلب شما را با نحوه نگارش و چاپ مقالات اقتصادی آشنا خواهیم کرد.

مقالات علمی و دانشگاهی

آشنايى با فن مقاله نويسى يكى از ضرورت هاى نويسندگى است. به ويژه پس از مشروطيت، اين گونه از نگارش در زبان فارسى گسترش يافت و امروز يكى از پايه هاى نوشتن به شمار مى رود. مقاله یکی از ابزارهای ثبت دستاوردهای علمی پژوهشگران و محققان است، که از طریق آن می توانند یافته های خود را با دیگر پژوهشگران و دانشمندان به اشتراک بگذارند و از دستاوردهای دیگر دانشمندان مطلع شده و بهره ببرند. برای آنکه یک پژوهشگر بتواند به مقالات علمی موجود اعتماد کند، باید فضایی برای جلب این اعتماد فراهم باشد و اینجاست که اهمیت اعتبار مقالات علمی نمایان می شود. مقاله معمولا در روزنامه، گاهنامه و گاه در كتاب جاى مى گيرد. در جهان امروز، مقاله عرصه اى گسترده دارد و موضوعات گوناگون را در بر مى گيرد. امروزه مقاله نویسی در سطح دانشگاه نیز کاربرد زیادی داشته و می توان تاثیر نگارش آن را در رزومه تحصیلی دانشجویان مشاهده نمود.

نگارش مقاله رشته اقتصاد

مقالات رشته اقتصاد در تصمیم گیری ها، توسعه استراتژی ها و تعیین سیاست ها کشور تاثیر زیادی داشته و می توانند به پیشرفت کشور کمک کنند. ازاین رو بسیاری از کشورهای پیشرفته درصد قابل توجهی از بودجه خود را به تحقیقات علمی اختصاص داده و دانشگاهیان، اساتید و دانشجویان را به انجام پژوهش های اقتصادی تشویق می کنند. فعالان اقتصادی تلاش می کنند تا نتیجه پژوهش های خود را به صورت مقاله در مجلات معتبر داخلی و خارجی منتشر کنند تا مسئولان با به کارگیری آن ها وضعیت اقتصادی کشور را بهبود دهند. با توجه به اهمیت مقالات اقتصادی، در این مطلب انواع مقالات و نحوه نگارش مقاله در رشته اقتصاد توضیح داده شده است.

پژوهش اقتصادی

انواع مقالات در رشته اقتصاد

به طورکلی مقالات نوشته شده در رشته اقتصاد را می توان به دو دسته مقالات نظری و مقالات مطالعات تجربي تقسیم کرد. در مقالات نظری یک مدل براساس پیش فرض های قبلی ارائه شده و سپس ثابت می شود که نتایج خاصی حاصل خواهد شد. اما در مقالات تجربی یک مدل با به کارگیری یک سری داده واقعی اجرا می شود تا یک سوال و فرضیه مورد بررسی قرار گیرد.

هر دو نوع مقالات، فرمت و بخش های منحصربه فردی دارند. مقالات مطالعات تجربی از بخش هایی با عناوین چکیده، مقدمه (این بخش شامل پیشینه تحقیق است)، داده ها، روش تحقیق/روش، بحث و نتیجه گیری و نتایج تشکیل می شود.

در مقالات نظری در بخش مقدمه، پیشینه تحقیق بیان می شود. همچنین در این مقالات بخش ها و زیربخش ها زیادی به معرفی مدل ارائه شده اختصاص داده می شوند و در آن پیش فرض هایی که به ارائه این مدل جدید کمک می کنند، مورد بحث قرار می گیرند. در مقالات نظری رشته اقتصاد، معادلات ریاضی زیادی مطرح شده و معمولاً اثبات آن ها در یک ضمیمه قرار می گیرند.

چاپ مقاله isi رشته اقتصاد

دانشجویان رشته اقتصاد در صورتی که میخواهند ادامه تحصیل دهند و یا وارد بازار کار شوند میبایست همانند سایر رشته ها مقاله بنویسند و آنرا در معتبر ترین مجلات به چاپ برسانند. یکی از پایگاههای معتبر بین المللی که در حوزه چاپ و نشر مقالات علمی برجسته فعالیت دارد، پایگاه isi میباشد. با پذیرش و چاپ مقاله در مجلات isi میتوان ۷ امتیاز از سقف ۲۲ امتیاز را برای مصاحبه دکتری کسب کرد. به همین دلیل دانشجویان رشته های مختلف از جمله رشته اقتصاد گرایش زیادی به چاپ مقاله در این مجلات دارند. برای نگارش و چاپ مقاله ISI در رشته اقتصاد، مراحل زیر را به ترتیب انجام دهید:

1. دانلود مهم ترین مقالات اقتصادی

برای نگارش مقاله، نخست باید یک پیشینه و دانش قوی اقتصادی داشت؛ برای این کار باید تحقیقات پژوهشگران قبلی را مطالعه کرد. 20 مقاله مهم اقتصادی که در طول 100 سال گذشته در مجلات علمی خارجی و مجلات ISI منتشر شده اند و توصیه می شود که دانشگاهیان، دانشجویان و اساتید رشته اقتصاد حداقل یک بار این مقالات را مطالعه کنند، عبارتند از:

The Use of Knowledge In Society

The Cost of Capital, Corporation Finance and the Theory of Investment

?Do Stock Prices Move Too Much to be Justified by Subsequent Changes in Dividends

An Almost Ideal Demand System

Uncertainty and the Welfare Economics of Medical Care

Some International Evidence on Output-Inflation Tradeoffs

The Role of Monetary Policy

Monopolistic Competition and Optimum Product Diversity

A Theory of Production

Optimal Taxation and Public Production

Capital Theory and Investment Behavior

Production, Information Costs, and Economic Organization

On The Impossibility Of Informationally Efficient Markets

Scale Economies, Product Differentiation and the Pattern of Trade

Migration, Unemployment and Development

The Political Economy of the Rent-Seeking Society

Economic Growth and Income Inequality

National Debt In A Neoclassical Growth Model

A Theory of Optimum Currency Areas

The Economic Theory of Agency: The Principal’s Problem

2. تعیین موضوع اقتصادی برای نگارش مقاله ISI

بعد از مطالعه مقالات معرفی شده در بخش قبل، مهم ترین مرحله در نگارش مقالات اقتصادی بررسی مسایل اقتصادی در کشورهای مختلف و انتخاب موضوع است. موضوعات مختلف اقتصادی عبارتند از:

  • اقتصاد توسعه
  • اقتصادسنجی
  • تاریخ اقتصادی کشورهای مختلف
  • نظریه های اقتصاد
  • اقتصاد مالی
  • سازمان صنعتی
  • تجارت بین المللی
  • اقتصاد کار
  • اقتصاد کلان
  • اقتصاد سیاسی
  • اقتصاد خرد

تعیین کنید که علاقه مند به پژوهش و تحقیق در کدام یک از موضوعات اقتصادی هستید. سپس جدیدترین مقالات در گرایش موردعلاقه خود را از مجلات معتبر داخلی و خارجی دانلود کرده و مطالعه کنید. در این مرحله نیازی به مطالعه متن کامل مقاله نیست؛ فقط کافی است چکیده مقاله ها را مطالعه کنید. بعد از بررسی چند مقاله (معمولاً بیشتر از 10 مقاله) شما قادر خواهید بود تا ایده و موضوع جدیدی ارائه دهید؛ بدین ترتیب که می توان چند مقاله را با هم ادغام کرده و تاثیر متغیری از مقاله ای را در موضوع مقاله دیگری بررسی کرد و یا موضوع یک مقاله (مقاله بیس انتخابی) را محدود کرد.

برای محدود کردن موضوع مقاله 4 روش وجود دارد: محدود کردن دوره زمانی، تغییر جامعه آماری بررسی شده، تغییر منطقه جغرافیایی و تغییر اقدامات سیاسی. به عنوان مثال موضوع “مشارکت زنان در توسعه اقتصاد” موضوعی گسترده در گرایش اقتصاد کار است و با محدود کردن این موضوع شما می توانید مقاله جدید بنویسید. مثلاً شما می توانید این موضوع را به “تاثیر قانون مرخصی زایمان روی مشارکت زنان در توسعه اقتصاد” محدود کنید. همچنین در این موضوع می توان محدودیت جغرافیایی تعیین کرد مثلاً “تاثیر قانون مرخصی زایمان روی مشارکت زنان در توسعه اقتصاد در کارولینای شمالی” می تواند یک موضوع خوب برای نگارش مقاله جدید ISI در رشته اقتصاد باشد.

روند اقتصادی

هزینه چاپ مقاله isi اقتصاد

چاپ مقالات در هر زمینه و رشته در مجلات مختلف ، متفاوت است اما همیشه یک میانگین واحد برای هزینه چاپ مقاله isi وجود دارد که از طرف خود سازمان ای اس ای اعلام می شود. علاوه بر آن هزینه های خدمات و مراحل چاپ و موسسات چاپ مقاله ای اس ای جداگانه محاسبه می شود.

چاپ مقاله علمی پژوهشی اقتصاد

به مقالات و پژوهش هایی که نگرش های جدید و اطلاعات نوینی را وارد دنیای علم کنند ، مقالات علمی و پژوهشی گفته می شود. نویسندگان و محققان این مقالات ماه ها و گاها سال ها روی آن کار میکنند تا اطلاعات جدید و مفید را به دنیای علم ارائه دهند . داشتن ایده نو و نوآوری در موضوعی خاص رکن اصلی در چاپ مقاله علمی پژوهشی است. مقاله علمی پژوهشی بر روی تجزیه و تحلیل و همچنین تفسیر این داده ها شکل گرفته است و روی تجزیه اطلاعات کسب شده از تحقیقات پیشین تمرکزی ندارد.

مقاله علمی پژوهشی به رفع یک مشکل خاص اختصاص داده می شود که قبلاً درباره آن راه حلی ارائه نشده است و یا راه حل های ارائه داده شده شک برانگیز هستند. مقالات علمی پژوهشی اقتصاد اغلب دارای الگوهای تحقیقاتی مخصوصی هستند. همچنین داشتن پذیرش و چاپ مقاله علمی پژوهشی در نشریات علمی پژوهشی داخلی مصوب وزارت علوم به منزله نخبه بودن می باشد. در فراخوان های جذب هیئت علمی بسیاری از دانشگاه های دولتی شهرهای بزرگ و دانشگاه آزاد مراکز استان ها داشتن پذیرش و چاپ یک مقاله علمی پژوهشی در نشریات علمی پژوهشی داخلی مصوب وزارت علوم تنها شرط پذیرش به عنوان هیئت علمی است.

نگارش کاورلتر Cover Letter مقاله اقتصاد

یکی از مراحلی که در سابمیت مقاله معمولاً از سوی پژوهشگران مورد اغفال قرار می گیرد کاورلتر مقاله است. اگرچه ممکن است کاور لتر به نظر تشریفاتی برسد، اما در واقع بخش مهمی از روند ارسال مقاله است. کاور لتر این فضا را به شما می دهد که در مورد مقاله خود به ویراستار اطلاعات مفیدی ارائه کنید؛ اعم از اینکه چرا مقاله شما مهم است و چگونه متناسب با اسکوپ مجله می باشد. به طور کلی، کاور لتر باید توجه سردبیر را جلب کند. این نامه نباید با عجله نوشته شود، زیرا کیفیت آن می تواند شانس انتشار مقاله شما را بالا برده یا خراب کند. کاورلتر باید از یک فرمت نسبتاً استاندارد پیروی کند.

استخراج مقاله اقتصاد

مقالات معمولاً از منابعی مختلفی آماده می گردند. اولین و مرسوم ترین منبع استخراج مقاله از پایان نامه می باشد. معمولاً دانشجویان دکترا و کارشناسی ارشد بعد از اتمام تز خود می بایست برای جلسه دفاعیه، مقالات خود را از بدنه پایان نامه استخراج نمایند.

مقاله نویسی کار سهل و آسانی نیست اما با مطالعه مطالب و مقالات مرتبط می توان در این کار به تخصص و تجربه لازم رسید و مقالاتی با کیفیت و بار علمی بالا نگارش و چاپ کرد.

برگرفته از: ساعد نیوز

برای مشاهده لیست همه ی  پرسشنامه های استاندارد لطفا همین جا روی پرسشنامه استاندارد  کلیک فرمایید.

تحلیل داده های آماری برای پایان نامه و مقاله نویسی ،تحلیل داده های آماری شما با نرم افزارهای کمی و کیفی ،مناسب ترین قیمت و کیفیت عالی انجام می گیرد.

نرم افزار های کمی: SPSS- PLS – Amos

نرم افزار کیفی: Maxquda

تعیین حجم نمونه با:Spss samplepower

روش های تماس:

Mobile :  09143444846  واتساپ – تلگرام

Telegram: @abazizi

وبلاگ ما

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *