پایان نامه نویسی مقاله نویسی

بدون داشتن مقاله چگونه در مصاحبه دکتری قبول شویم؟

 بدون داشتن مقاله چگونه در مصاحبه دکتری قبول شویم؟

بدون داشتن مقاله چگونه در مصاحبه دکتری قبول شویم؟

داوطلبانی که قصد شرکت در آزمون دکتری داشته باشند باید بیش از آزمون کتبی به فکر تقویت رزومه خود باشند و شرط تقویت رزومه داشتن امتیاز مقاله یا کتاب می‌باشد که داوطلب باید مد نظر قرار دهد اما در این مطلب تصمیم داریم در رابطه با تقویت رزومه بدون مقاله اطلاعات لازم را ارائه کنیم.

تمامی داوطلبانی که موفق به کسب حدنصاب دعوت به مصاحبه شده اند باید بدانند کسب نمره خوب در مصاحبه آزمون دکتری حاصل دقت و برنامه ریزی می باشد هر دانشجویی که برای اولین بار به مصاحبه دکتری دعوت می شود باید بداند که جلسه مصاحبه تکرار شدنی نیست رزومه فردی که متقاضی ورود به دوره دکتری می باشد باید شامل بخشهای پژوهشی، آموزشی، سوالات پاسخ داده شده در مصاحبه و نمرات زبان وی باشد. بیشتر توانایی پژوهشی در حیطه مقالات علمی پژوهشی، کنفرانسی، علمی ترویجی، ISI، ISC، SCOPUS و PubMed حرف اول را خواهد زد. داوطلب باید بداند که شرط پذیرش در مقطع دکتری داشتن امتیاز می باشد و باید تا فرصت باقی است شروع به تحقیق و پژوهش کند و رزومه خود را تقویت کند. به داوطلبان توصیه می کنیم قبل از روز مصاحبه امتیازات پژوهشی را بشناسند و آنها را تفکیک کنند و یکی از امتیازات را در اولویت قرار دهند. در مصاحبه درصد نمره به سوابق پژوهشی، 30 درصد به سوابق آموزشی و 30 درصد نیز به ارزیابی های جلسه مصاحبه اختصاص دارد. در این میان داوطلبانی که تا کنون هیچ سابقه پژوهشی نداشته اند دچار مشکل خواهند شد.

باید به صورت فوری و در یک زمان کوتاه سعی کنید یکی از فعالیت های پژوهشی را انتخاب کنید و انجام دهید. یقینا در یک فرصت کوتاه انجام همه فعالیت های پژوهشی غیر ممکن خواهد بود ما توصیه میکنیم امتیاز آورترین و بهترین فعالیت های پژوهشی را انتخاب کنید و در اولویت قرار دهید. چون یقینا قادر به انجام همه فعالیت ها به صورت یکجا نخواهید بود.

چند مقاله و کتاب برای مصاحبه دکتری نیاز است؟

در بخش پژوهشی بالاترین امتیاز متعلق به مقالات و کتب می باشد. برای مقالات حداکثر 21 امتیاز و برای کتب حداکثر 4 امتیاز می باشد. هر چقدر در روز مصاحبه متقاضی تعداد مقالات و کتب با کیفیت تری داشته باشد از بخش مصاحبه امتیاز بیشتری دریافت می کند. اکثر متقاضیان در مصاحبه دکتری در بخش مقاله و کتاب ضعف دارند.
مقالات چاپ شده در مجلات ISI بالاترین امتیاز و مجلات چاپ شده در همایش ها و کنفرانس ها کمترین امتیاز را در این زمینه دارند. البته باید به این نکته نیز توجه نمایید که همه مجلات به زبان انگلیسی مجلات ISI نیستند زیرا دارای ضریب تاثیر نمی باشند.

اگر تا روز مصاحبه دکتری موفق به اخذ پذیرش مقاله از مجلات معتبر نشده اید توصیه می کنیم هر چه سریعتر یکی از امتیازات پژوهشی را جایگزین کنید. داوطلبانی که از نظر آنها نگارش یک مقاله علمی پژوهشی دشوار می باشد توصیه میکنیم از پایان نامه دوره کارشناسی ارشد خود یکی یا چند مقاله اسخراج کنند. مقالاتی که از پایان نامه استخراج شوند اعتبار کافی جهت انتشار در مجلات علمی پژوهشی خارجی معتبر را دارند.

سالهاست استخراج مقاله از پایان نامه به عنوان یکی از روش های مرسوم تقویت رزومه شناخته می شود و اهمیت به سزایی دارد. اگر زمان کمی تا روز مصاحبه فرصت دارید توصیه می کنیم سریعا استخراج مقاله از پایان نامه را در اولویت فعالیت های پژوهشی خود قرار دهید و سریعا آنرا با هماهنگی و مشاوره یکی از مشاورین مجرب به مجله ای سابمیت کنید. البته با توجه به اینکه زمان داوری مجلات مختلف متفاوت می باشد می توانید از خدمات استخراج کتاب از پایان نامه استفاده کنید که زیر یکماه کتاب را چاپ کنید.

معیارهای سنجش مقالات در مصاحبه دکتری

  • مطالب مقاله باید مرتبط و پیوستگی بین مطالب حفظ شده باشد.
  • ساختار مقاله باید واضح و مرتبط باشد.
  • عنوان و متن مقاله باید نو ، جدید و خلاق باشد.
  • نوشتن نام نویسنده یا نویسندگان
  • چکیده مقاله مهم ترین بخش مقاله می باشد.
  • بیان مساله و روش تحقیق که باید به صورت جامع به این بخش پرداخته شود.
  • ارائه مدل های تحقیق و ارتباط بین نتایج
  • ارائه پیشنهادات برای ادامه تحقیق
  • فهرست منابع
  • متن مقاله از لحاظ دستوری بررسی شود.
  • شماره گذاری عناوین اصلی و فرعی
تصویر

مدارک مورد نیاز مصاحبه دکتری سراسری 99

افرادی که در تب و تاب مصاحبه هستند نباید از فراهم کردن مدارک مورد نیاز مصاحبه غافل شوند. دانشگاه برای جلسه مصاحبه مدارکی را از دعوت شدگان به مصاحبه میخواهد که همراه داشتن بعضی از آن ها الزامی است. مدارک شناسایی، مدارک تحصیلی کارشناسی ارشد و کارشناسی، مدارک زبان، مدارک علمی پژوهشی و…، مدارکی هستند که داوطلبان باید به همراه داشته باشند.
مدارک شناسایی شامل اصل و کپی کارت ملی و شناسنامه می باشد.
مدارک تحصیلی شامل مدرک کارشناسی ارشد یا گواهی معدل و ریز نمره دروس کارشناسی ارشد، مدرک کارشناسی و ریز نمره دروس کارشناسی، پایان نامه ارشد و صفحه نمره پایان نامه ارشد می باشد
مدارک علمی پژوهشی شامل اصل مقالات پذیرفته شده در تمامی مجلات، کنفرانس ها، علمی پژوهشی، isi و علمی ترویجی است.
مدرک زبان شامل مدرک آزمون تافل، آزمون آیلتس، آزمون تولیمو یا آزمون MSRT می باشد که البته داشتن آنها الزامی نیست ولی در صورت داشتن مدارک بهتر است به هیئت مصاحبه کننده ارائه شود و نمره مثبت منظور می شود.
گواهی سابقه تدریس در دانشگاه ها، گواهی ثبت اختراع و عناوین علمی، کتاب های تالیف و ترجمه شده، توصیه نامه از دو تن از اساتید مقطع کارشناسی ارشد از جمله استاد راهنما، رزومه کامل تحصیلی و شغلی، انگیزه نامه تحصیلی ( SOP ) ( به منظور مشخص نمودن هدف داوطلب از ادامه تحصیل در مقطع دکتری ) نیز جز دیگری از مدارک هستند که داوطلبان در صورت دارا بودن باید در روز مصاحبه ارائه دهند .

هر دانشگاه طبق بخشنامه های سازمان سنجش نمره قسمت مصاحبه هر داوطلب را در فرمی یادداشت می کند. این فرم ها اغلب دارای فیلد های یکسانی هستند.

برگرفته از: ساعد نیوز

برای مشاهده لیست همه ی  پرسشنامه های استاندارد لطفا همین جا روی پرسشنامه استاندارد  کلیک فرمایید.

تحلیل داده های آماری برای پایان نامه و مقاله نویسی ،تحلیل داده های آماری شما با نرم افزارهای کمی و کیفی ،مناسب ترین قیمت و کیفیت عالی انجام می گیرد.

نرم افزار های کمی: SPSS- PLS – Amos

نرم افزار کیفی: Maxquda

تعیین حجم نمونه با:Spss samplepower

روش های تماس:

Mobile :  09143444846  واتساپ – تلگرام

Telegram: @abazizi

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *