انجام پژوهش کیفی - تحلیل آماری - پژوهش - کیفی - کمی - کامپیوتر

اهمال کاری سازمانی

اهمال کاری سازمانی

اهمال‌ کاری سازمانی (Procrastination Business) به‌ معنای به‌ تعویق‌ انداختن وظیفه فعلی است و نیرویی است که مانع انجام‌ دادن وظیفه مهم فعلی شما در محیط کارمی‌شود. فرقی ندارد شما کار دیگری انجام‌ دهید یا کلا هیچ‌کاری انجام ندهید.

تاخیر در تحقق پروژه‌ها و افت کیفیت کار: هر چقدر کارکنان اهمال کاری داشته باشند، پروژه‌ها به تعویق می‌افتند و کیفیت انجام کار کاهش می‌یابد. این موضوع می‌تواند به مشتریان و مشتریان پتانسیلی اعتماد به سازمان را کاهش دهد و به خروجی مالی و شهرت سازمان آسیب بزند.

کاهش انگیزه کارکنان: همانطور که افراد متعهد به کار از کار خود لذت می‌برند و به دنبال بهبود هستند، اهمال کاری و کارهای نادرست انگیزه کارکنان را کاهش می‌دهد. این موضوع می‌تواند به کاهش بهره‌وری و افزایش نرخ ناتوانی و استعفاء منجر شود.

از دست دادن مزایا و فرصت‌ها: اهمال کاری می‌تواند فرصت‌ها و مزایایی را که یک سازمان در اختیار دارد از دست بدهد. در دنیای رقابتی امروزی، اهمال کاری می‌تواند به سازمان‌ها ضرر جبران‌ناپذیری وارد کند.

از بین رفتن اعتماد مشتریان: اعتماد مشتریان به سازمان‌ها بر اساس تجربیات آنها از خدمات و محصولات سازمان‌ها شکل می‌گیرد. اهمال کاری می‌تواند به کیفیت خدمات و محصولات آسیب بزند و اعتماد مشتریان را از دست بدهد.

مشکلات حقوقی: بعضی از اقدامات اهمال کاری می‌توانند به مشکلات حقوقی منجر شوند. این شامل نقض توافقنامه‌ها و قوانین کاری ممکن است.

چگونگی مقابله با اهمال کاری سازمانی:

برای مقابله با اهمال کاری سازمانی، می‌توانید اقدامات زیر را انجام دهید:

  1. تشویق به مشارکت و مسئولیت‌پذیری: ایجاد فرهنگی که مشتریان کارکنان به مسئولیت‌پذیری و مشارکت فعال تشویق شوند می‌تواند از اهمال کاری جلوگیری کند.
  2. آموزش و ارتقاء مهارت‌ها: آموزش و ارتقاء مهارت‌های کارکنان می‌تواند به افزایش انگیزه و افت کارایی از طریق کاهش اهمال کاری منجر شود.
  3. مدیریت زمان مؤثر: آموزش مهارت‌های مدیریت زمان و تعیین اولویت‌ها می‌تواند به بهبود بهره‌وری کمک کند.
  4. تعیین و پیگیری اهداف:
    ایجاد اهداف مشخص برای کارکنان و پیگیری دقیق از رسیدن به آنها می‌تواند به افزایش تعهد و کاهش اهمال کاری منجر شود.
  5. استفاده از نرم‌افزارهای مدیریت پروژه:
    استفاده از نرم‌افزارهای مدیریت پروژه می‌تواند به مانیتورینگ پروژه‌ها و وظایف کمک کند.
  6. پاداش و تشویق:
    ایجاد سیستم پاداش مناسب برای افرادی که عملکرد عالی داشته‌اند می‌تواند به تشویق به بهبود کارایی کمک کند.
  7. مدیریت مناسب:
    مدیران باید توانایی مدیریت کارکنان و پیگیری از انجام وظایف را داشته باشند.

نتیجه‌گیری:

اهمال کاری سازمانی می‌تواند به مشکلات جدی و خسارات مالی منجر شود. ایجاد فرهنگی از تعهد و مسئولیت‌پذیری، آموزش مهارت‌های لازم، و استفاده از ابزارها و سیستم‌های مناسب می تواند اهمال کاری را کاهش دهد.

پرسشنامه  اهمال‌کاری سازمانی (صفاری نیا و امیرخانی رازلیقی ، 1397) – ( 25سوال – 7 صفحه – دارای روایی، پایایی و روش نمره گذاری -1 مقاله پایه )-

دلبستگی شغلی : نقش آن در رضایت شغلی و عملکرد کاری

نوشته

نوآوری سازمانی : مفاهیم، چالش‌ها و راهکارها

نوشته

استراتژی‌ها و رویکردهای اصلی برای بهبود سازمانی

نوشته

یادگیری استراتژیک : ارتقاء توانمندی‌های سازمانی برای موفقیت در عصر اطلاعات

نوشته

عملکرد سازمانی : ارزیابی، بهبود و عوامل تأثیرگذار

از سایت محصولات فیزیکی دارای تخفیف ویژه بازدید فرمایید. ورود به سایت

خدمات تخصصی پژوهش و تحلیل داده های آماری با مناسب‌ترین قیمت و کیفیت برتر!

🌟با تجربه‌ی بیش از 17 سال و ارائه‌ی بهترین خدمات

مشاوره نگارش: تحلیل داده های آماری

ارائه و طراحی پرسشنامه های استاندارد

📊تحلیل داده های آماری با نرم افزارهای کمی و کیفی

📞 تماس: 09143444846 (پیامک، ایتا، واتساپ، تلگرام)

🌐 کانال تلگرام: عضو شوید

🌐 وبلاگ 

💼کیفیت بالا، قیمت مناسب و خدماتی که به نیازهای شما پاسخ می‌دهند!

💼با ما همراه باشید و پروژه‌ی خود را به یک تجربه‌ی موفق تبدیل کنید.

 

 

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *