اهمال کاری سازمانی
اهمال کاری سازمانی (Procrastination Business) به معنای به تعویق انداختن وظیفه فعلی است و نیرویی است که مانع انجام دادن وظیفه مهم فعلی شما در محیط کارمیشود. فرقی ندارد شما کار دیگری انجام دهید یا کلا هیچکاری انجام ندهید.
تاخیر در تحقق پروژهها و افت کیفیت کار: هر چقدر کارکنان اهمال کاری داشته باشند، پروژهها به تعویق میافتند و کیفیت انجام کار کاهش مییابد. این موضوع میتواند به مشتریان و مشتریان پتانسیلی اعتماد به سازمان را کاهش دهد و به خروجی مالی و شهرت سازمان آسیب بزند.
کاهش انگیزه کارکنان: همانطور که افراد متعهد به کار از کار خود لذت میبرند و به دنبال بهبود هستند، اهمال کاری و کارهای نادرست انگیزه کارکنان را کاهش میدهد. این موضوع میتواند به کاهش بهرهوری و افزایش نرخ ناتوانی و استعفاء منجر شود.
از دست دادن مزایا و فرصتها: اهمال کاری میتواند فرصتها و مزایایی را که یک سازمان در اختیار دارد از دست بدهد. در دنیای رقابتی امروزی، اهمال کاری میتواند به سازمانها ضرر جبرانناپذیری وارد کند.
از بین رفتن اعتماد مشتریان: اعتماد مشتریان به سازمانها بر اساس تجربیات آنها از خدمات و محصولات سازمانها شکل میگیرد. اهمال کاری میتواند به کیفیت خدمات و محصولات آسیب بزند و اعتماد مشتریان را از دست بدهد.
مشکلات حقوقی: بعضی از اقدامات اهمال کاری میتوانند به مشکلات حقوقی منجر شوند. این شامل نقض توافقنامهها و قوانین کاری ممکن است.
چگونگی مقابله با اهمال کاری سازمانی:
برای مقابله با اهمال کاری سازمانی، میتوانید اقدامات زیر را انجام دهید:
- تشویق به مشارکت و مسئولیتپذیری: ایجاد فرهنگی که مشتریان کارکنان به مسئولیتپذیری و مشارکت فعال تشویق شوند میتواند از اهمال کاری جلوگیری کند.
- آموزش و ارتقاء مهارتها: آموزش و ارتقاء مهارتهای کارکنان میتواند به افزایش انگیزه و افت کارایی از طریق کاهش اهمال کاری منجر شود.
- مدیریت زمان مؤثر: آموزش مهارتهای مدیریت زمان و تعیین اولویتها میتواند به بهبود بهرهوری کمک کند.
- تعیین و پیگیری اهداف:
ایجاد اهداف مشخص برای کارکنان و پیگیری دقیق از رسیدن به آنها میتواند به افزایش تعهد و کاهش اهمال کاری منجر شود. - استفاده از نرمافزارهای مدیریت پروژه:
استفاده از نرمافزارهای مدیریت پروژه میتواند به مانیتورینگ پروژهها و وظایف کمک کند. - پاداش و تشویق:
ایجاد سیستم پاداش مناسب برای افرادی که عملکرد عالی داشتهاند میتواند به تشویق به بهبود کارایی کمک کند. - مدیریت مناسب:
مدیران باید توانایی مدیریت کارکنان و پیگیری از انجام وظایف را داشته باشند.
نتیجهگیری:
اهمال کاری سازمانی میتواند به مشکلات جدی و خسارات مالی منجر شود. ایجاد فرهنگی از تعهد و مسئولیتپذیری، آموزش مهارتهای لازم، و استفاده از ابزارها و سیستمهای مناسب می تواند اهمال کاری را کاهش دهد.
پرسشنامه اهمالکاری سازمانی (صفاری نیا و امیرخانی رازلیقی ، 1397) – ( 25سوال – 7 صفحه – دارای روایی، پایایی و روش نمره گذاری -1 مقاله پایه )-
دلبستگی شغلی : نقش آن در رضایت شغلی و عملکرد کاری
نوشته
نوآوری سازمانی : مفاهیم، چالشها و راهکارها
نوشته
استراتژیها و رویکردهای اصلی برای بهبود سازمانی
نوشته
یادگیری استراتژیک : ارتقاء توانمندیهای سازمانی برای موفقیت در عصر اطلاعات
نوشته
عملکرد سازمانی : ارزیابی، بهبود و عوامل تأثیرگذار
از سایت محصولات فیزیکی دارای تخفیف ویژه بازدید فرمایید. ورود به سایت
خدمات تخصصی پژوهش و تحلیل داده های آماری با مناسبترین قیمت و کیفیت برتر!
🌟با تجربهی بیش از 17 سال و ارائهی بهترین خدمات
مشاوره نگارش: تحلیل داده های آماری
ارائه و طراحی پرسشنامه های استاندارد
📊تحلیل داده های آماری با نرم افزارهای کمی و کیفی
-
🔍 نرم افزار های کمی SPSS- PLS – Amos
-
🔍نرم افزار های کیفی: Maxquda & Nvivo
-
📏تعیین حجم نمونه با:Spss samplepower
- همچنین برای نوشتن فصل سوم پایان نامه یا بخش روش تحقیق مقاله می توانید با ما در تماس باشید.
-
🔗 با ما در ارتباط باشید:
📞 تماس: 09143444846 (پیامک، ایتا، واتساپ، تلگرام)
🌐 کانال تلگرام: عضو شوید
🌐 وبلاگ
💼کیفیت بالا، قیمت مناسب و خدماتی که به نیازهای شما پاسخ میدهند!
💼با ما همراه باشید و پروژهی خود را به یک تجربهی موفق تبدیل کنید.
لطفا فروشگاه محصولات فیزیکی را هم مشاهده نمایید. با تشکر
فروشگاه ملیسا
مناسب – تخفیف شگفت انگیز