پایان نامه

تبدیل انواع فایل صوت به متن

تبدیل انواع فایل صوت به متن

تبدیل انواع فایل صوت به متن

در این مقاله قصد داریم ۶ روش ساده برای تبدیل فایل‌های صوتی به متن را به شما اموزش دهیم. آیا تا به حال برایتان اتفاق افتاده است که دوست داشته باشید فایل‌های ام پی تری که دارید به صورت متن در دسترستان بود؟ آیا می‌دانید شما خیلی ساده می‌توانید فایل‌های MP3 خود را به متن تبدیل کنید.

راهنمای تبدیل فایل صوتی به متن

برای تبدیل فایل صوتی به متن تنها کافی است به سایت iotype مراجعه نمایید. از منوی بالا بر روی سرویس ها کلیک کرده و سرویس تبدیل فایل صوتی به متن را انتخاب نمایید. در صفحه ای که باز می شود توضیح کاملی از تبدیل شرایط تبدیل فایل صوتی به متن نوشته شده است. سپس کافی است بر روی دکمه بارگذاری کلیک کرده و از طریق یکی از روش های درج شده با پشتیبانی سایت تماس حاصل نمایید. عملکرد نرم افزار تبدیل فایل صوتی به متن بسیار پیچیده و حساس است و از طرفی فایل های صوتی کاربران مختلف دارای شرایط ضبط و فرکانس های مختلفی هستند. پس از ارسال فایل از طریق ارسال با واحد پشتیبانی ، تیم فنی iotype فایل را تحلیل ، فرکانس ها را نرمال و سپس به یک فایل قابل درک توسط نرم افزار تبدیل خواهد کرد.

سپس فایل مورد نظر شما به نرم افزار ارسال شده و نرم افزار آن را به متن تبدیل می کند. به منظور افزایش دقت و رفع نواقص فایل خروجی ، اوپراتور ها و تیم تایپیست iotype مجدد فایل ها را بازدید کرده و پس از ویراستاری و رفع نواقص آن ها را به شما تحویل خواهد داد. لازم به توضیح است نرم افزار iotype امکان تبدیل انواع لحجه ها و فرکانس های صوتی را دارد. حتی امکان تفکیک صداهای مختلف نیز از قدرت های بی نظیر نرم افزار است. به این معنا که اگر فایل صوتی شما داری صدای چند فرد مختلف باشد نرم افزار آن را به تفکیک تشخیص خواهد داد و در متن، گفتار هر فرد جدا خواهد شد.

در پایان فایل صوتی شما در قالب فرمت docx (فایل word) به متن تبدیل شده و از طریق راه های ارتباطی برای شما ارسال خواهد شد.

تبدیل فایل صوتی به متن با استفاده از Google Docs

قبل از مراجعه به سایت ها و نرم افزارهای جانبی، ممکن است بخواهید با استفاده از نرم افزار مایکروسافت ورد، گوگل داک یا سایر نرم افزارهای پردازشی فایل های صوتی خود را به متن تبدیل کنید.

ابتدا فایل های صوتی خود را که می خواهید به متن تبدیل کنید را آماده پخش کنید، یا آنها را در دستگاه که نرم افزار پردازش کلمه قرار دارد ذخیره کنید. در مرحله بعدی باید تایپ صوتی را در نرم افزار پردازش کلمه خود فعال کنید.

تصویر

در گوگل داک برای فعال کردن این قابلیت باید به مسیر Tools -> Voice typing بروید. در مایکروسافت ورد لازم است که دیکشنری یا تشخیص گفتار را در سیستم عامل مک یا ویندوز ۱۰ فعال کنید، پس دکمه های ویندوز و H صفحه کلید را به صورت همزمان در ویندوز فشار دهید و یا در سیستم عامل مک دو بار دکمه Command را فشار دهید و ورد را باز کنید.

بعد از راه اندازی دیکشنری یا تایپ صوتی، ان را فعال کنید. نرم افزار پردازش کلمه خود را باز کنید و بعد فایل صوتی را در سیستم پخش کنید.

تبدیل فایل MP3 به متن با استفاده از Bear File Converter

اگر می خواهید یک فایل ام پی تری را به یک متن ساده تبدیل کنید، نرم افزار Bear File Converter گزینه مناسبی برای شما خواهد بود. بر اساس موتور تشخیص Baidu این نرم افزار می تواند به طور صحیحی فایل های صوتی واضح را به متن تبدیل کند. با این حال این نرم افزار آنلاین تبدیل فایل صوتی به متن برای فایل های موسیقی MP3 خیلی دقیق عمل نمی کند. علاوه بر این، این برنامه از فایل های صوتی بیشتر از ۳ دقیقه پشتیبانی نمی کند.

تصویر

تبدیل فایل صوتی به متن با برنامه آنلاین ۳۶۰Converter

اگر به دنبال برنامه ای هستید که به صورت دقیقتری فایل های ام پی تری شما را به متن تبدیل کند، برنامه آنلاین ۳۶۰Converter گزینه مناسبی است. این نرم افزار دارای رابط کاربری ساده ای است و از هد دو فایل موسیقی و فیلم پشتیبانی می کند. نتایج را می توان به صورت فایل ورد یا PDF دانلود کرد. محدودیت هایی در زمینه اندازه وجود دارد. این در حالی است که این برنامه تبدیل صوت به متن به اندازه ای خوب عمل می کند تا مکالمات و گفتارهای از پیش تنظیم شده را به متن تبدیل کند اما شما نتایج خیلی حرفه ای را بدست نخواهید آورد.

تصویر

نرم افزار تبدیل فایل MP3 به متن Sobolsoft

اگر قصد دارید در زمینه تبدیل فایل های MP3 به متن نتایج حرفه ای دریافت کنید Sobolsoft بازدهی بهتری را ارائه می دهد. هیچ محدودیتی از نظر خروجی و گزینه های شهودی وجود ندارد و شما می توانید چندیل فایل صوتی را به طور همزمان به متن تبذیل کنید. نایج این برنامه به مراتب بهتر از گزینه های قبلی است. با این حال شما نیاز به خرید برنامه دارید، گرچه نسخه آزمایشی به طور رایگان در دسترس است.

تصویر
نرم افزار تبدیل فایل صوتی به متن Sobolsoft

برنامه فایل صوتی به متن InqScribe

اگر چه برنامه InqScribe مستقیما صوت را به متن تبدیل نمی کند اما ابزاری برای رونویسی دیجیتال بصری است که باعث می شود ورود کتابچه راهنمای کاربر به آسانی امکان پذیر باشد. با استففاده از این نرم افزار می توانید خیلی سریع می توانید تایم کدها را را به متن تبدیل کنید. شما می توانید برای کار با این برنامه از میانبرهای صفحه کلید اختصاصی استفاده کنید تا با فشار دادن دکمه ها به راحتی فایل ام پی تری شما به متن تبدیل شود. InqScribe رایگان نیست اما یک نسخه آزمایشی ۱۴ روزه وجود دارد که برای تست عملکرد برنامه می توانید استفاده کنید.

تصویر

از اپلیکیشن های تبدیل گفتار به متن گوشی خود استفاده کنید

اگر منبع صوتی شما در دستگاه دیگری است می توانید از اپلیکیشن تبدیل گفتار به متن گوشی خود برای رونویسی صدا استفاده کنید. Speechnotes یک برنامه اندرویدی است که رونویسی بسیار مناسبی را انجام می دهد. این برنامه کاملا رایگان است و نتایج دقیقی را برای فایل های صوتی شما به ارمغان می آورد. با این حال نتایج در یک فایل جداگانه ذخیره خواهند شد و نمی توانید از آنها در منبع صوتی یا تصویری خود استفاده کنید.

برگرفته از: ساعد نیوز

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *