۲۰ نشانه مردان با اعتماد به نفس پایین

۲۰ نشانه مردان با اعتماد به نفس پایین

پایین بودن اعتماد به نفس آقایان چه علائمی دارد؟

اعتماد بنفس

مردان با اعتماد به نفس پایین مشکلاتی دارند که در تمام جنبه های زندگی آنها نمود پیدا می کند. به همین خاطر آنطور که باید و شاید در زندگی خود پیشرفت نمی کنند.

مردان با اعتماد به نفس پایین چه خصوصیاتی دارند؟

افرادی که از فقدان آن رنج می برند در زندگی دستاوردهای خاصی نخواهند داشت. به همین دلیل برای رفع آن باید بدانیم پاین بودن اعتماد به نفس آقایان چه شکلی دارد و چطور باید رفع شود.

پسر با اعتماد به نفس پایین چه خصوصیاتی دارد؟

این افراد در همه جا دیده می شوند. اما تشخیص مردها با اعتماد به نفس پایین چندان آسان نیست.

به همین خاطر باید بدانیم چطور قابل تشخیص هستند و چه خصوصیاتی دارند؟ در ادامه مهم ترین ویژگی های مردان با اعتماد به نفس پایین توضیح داده می شود.

۱- ساختن جوک در مورد خود

شوخ طبعی خودپسندانه ممکن است بخشی از جذابیت او باشد، اما آیا برای کسی جذاب است که خود را تحقیر کند یا این فقط نشانه ای از خودپسندی پایین است؟

برای کسی که احساس عشق و تعلق نمی کند، شوخی های او با هزینه خودش ممکن است روشی برای آسیب پذیری او باشد. به جوک هایی که در مورد خودش می سازد توجه کنید. شوخی های بیش از حد درباره اضافه وزن نشان می‌دهد که او نسبت به اندازه خود و اینکه دیگران چگونه آن را درک می کنند، حساس است.

۲- او به انتقاد از شما ادامه می دهد

از خصوصیات مردان با اعتماد به نفس پایین این است که دیگران را دلیل بروز مشکلات می دانند! آنها یکی از دلایل کمبود اعتماد به نفس در اطرافیان خود هستند.

اعتماد به نفس پایین در روابط می تواند از نظر پیش بینی پتانسیل طولانی مدت روابط، چرخشی بسیار زشت داشته باشد. چرا این اتفاق می افتد؟ این اتفاق می افتد زیرا مرد شما اعتماد به نفس پایینی دارد، او اغلب از شما انتقاد می کند.

حتی زمانی که موفق می شوید ممکن است شما را تضعیف کند. او ممکن است ناخودآگاه شما را تضعیف شما کند یا پیروزی های شما را صرفا تصادفی بداند. به زبان ساده، او ممکن است اعتماد به نفس پایین خود را به شما نشان دهد.

۳- او به جای دستاوردهایش، روی اشتباهاتش تمرکز می کند

به جرات می توان گفت این از بدترین اتفاقی است که در مردان با اعتماد به نفس پایین دیده می شود. دست کم گرفتن خود! نتایج عزت نفس پایین در تمام جنبه های زندگی خود را نشان خواهد داد.

حتی زمانی که او کاری را به خوبی انجام داده، احتمال بیشتری دارد که بنشیند و اشتباهات خود را تشریح کند؛ چه واقعی باشد و چه فقط تصور او از آنها. او می تواند برنده جایزه شود و همچنان بر عدم بردن جایزه برتر تمرکز کند. اگر به نظر می رسد که او هرگز نمی تواند موفقیت های خود را کاملاً به خود اختصاص دهد، می تواند نشانه ای از عزت نفس پایین باشد.

۴- او می ترسد و درباره قبول مسئولیت بزرگ مطمئن نیست

یکی از بارزترین نشانه های اعتماد به نفس پایین در انسان، ترس او از شکست است. افرادی که احساس می کنند توانایی مدیریت چیزی را ندارند یا نمی‌ توانند رهبری را در دست گیرند، به احتمال زیاد سعی می کنند از فرصت های پیش آمده دوری کنند.

این امر در ممانعت های مرد برای قبول هر مسئولیتی، چه بزرگ و چه کوچک، آشکار می شود. او فکر نمی کند که بتواند آن را به نتیجه برساند. همانطور که قبلا ذکر شد، او فرصت ها را تهدید می بیند. بنابراین، مسئولیت پذیری برایش خیلی سخت خواهد بود. معمولا مردان با اعتماد به نفس پایین ترس دارند تا از دایره امنیت خود خارج شده و چیزهای جدید را امتحان کنند.

۵- از ویژگی های مرد با اعتماد به نفس پایین : او به اعتبارسنجی مداوم نیاز دارد

اگرچه ممکن است به نظر برسد که او در زندگی خود موفق است، اما نیاز به تایید مداوم اطرافیان خود به خصوص پارتنرش دارد. او اغلب باید بداند که دارد کار خوبی انجام می دهد و مستقیما می پرسد که آیا تاییدش می کنید یا خیر.

ممکن است بسیار طاقت فرسا باشد که احساس کنیم باید دائما آنها را تأیید کنیم اما اعتماد به نفس پایین با اضطرابی همراه است که متوجه آن نیستند

مردی که احساس ارزشمندی و اعتماد به نفس نمی کند، احتمالا به حمایت بیشتری نیاز خواهد داشت. بدون حمایت، او بیشتر به این باور خواهد رسید که یک شکست خورده است زیرا که ما دستاوردهای او را سریع تایید نکرده ایم. صدای درونی او به گوش دیگران می رسد.

۶- او انتقادات سازنده را به سختی می پذیرد

ما ممکن است از درگیری با این پارتنر اجتناب کنیم. به نظر می رسد که با پذیرش هر نوع انتقادی، مهم نیست که چقدر مهربانانه بیان شود، مشکل دارند. از آنجایی که آنها واکنش‌های شدیدی به رویارویی دارند، اجتناب از آن آسانتر به نظر می‌ رسد.

این مشکل همیشه انکار یا عصبانیت نیست. گاهی اوقات، می تواند به عنوان حالت تدافعی، تغییر جهت یا حتی سرزنش فردی که با مشکل مواجه شده ظاهر شود. ناامنی به قدری قوی است که کوچکترین اظهار نظر انتقادی می تواند آثار زیانباری داشته باشد. با این حال، اجتناب از رویارویی، روابط را نیز نابود خواهد کرد.

۷- مردان با اعتماد به نفس پایین رفتار اجباری جنسی از خود نشان می دهند!

رفتارهای اجباری جنسی با شما اگرچه غم انگیز اما واقعی است، یکی دیگر از نشانه های اعتماد به نفس پایین در مردان است. اگر مرد شما موجودی شروع کننده رابطه نیست، ممکن است برای ابراز تمایلات جنسی خود به او مشکل داشته باشید.

او نیز به نوبه خود ممکن است این موضوع را اینگونه درک کند که شما جذب او نشده اید. بنابراین، ممکن است برای انجام کاری به شما فشار بیاورد. مشکلات عزت نفس مردان اغلب می تواند در حوزه جنسی رابطه شما ظاهر شود.

ممکن است به دلیل رفتار اجباری، احساس لذت جنسی نکنید. یک موضوع بسیار جدی است و پتانسیل این رادارد که آسیب های زیادی به شما وارد کند.

۸- حسادت از علائم کمبود اعتماد به نفس در مردان است

مردانی که عزت نفس پایین دارند اغلب تمایلات حسادت آمیز و مالکیت دارند. این تمایلات همیشه به سمت افراد مهم در روابط ظاهر نمی شود. گاهی اوقات، این حسادت در نحوه نگاه آنها به دیگران از جمله سایر مردان، همکاران و اعضای خانواده ظاهر می شود.

۹- او به چیزهای مختلف معتاد است

یکی از نشانه های ظریف مردان با اعتماد به نفس پایین، رفتار اعتیاد آور است.

اعتیاد همیشه به این معنا نیست که مرد شما به سیگار، مواد مخدر یا الکل معتاد است. می تواند شامل هر یک از این موارد باشد، اما قطعا به این موارد محدود نمی شود

مرد شما ممکن استکاملا درگیر تمیزی یا برخی فعالیت های دیگر باشد. او ممکن است زمان زیادی را صرف انجام آن کار خاص کند. یکی از نشانه‌های رایج عدم اعتماد به نفس در مردان می‌تواند به صورت اعتیاد به پورن آشکار شود.

۱۰- او به شدت رقابتی است

این فقط احساس حسادت نیست که باعث نگرانی در مورد اعتماد به نفس پایین می شود. مردانی با اعتماد به نفس پایین اغلب به شدت رقابتی هستند. آن ها نه تنها از بازنده شدن متنفرند، بلکه معمولا بازنده های ناراحت و اغلب، برنده های ناراحت نیز هستند.

۱۱- آنها فقط با بهترین نسخه خود رقابت نمی کنند

با همه رقابت می کنند. در محل کار، خانه و در روابط، این تمایل به اینکه دائما چگونه به نظر می‌ رسند، به صورت رقابت دائمی ظاهر می‌ شود. اما این یکی از ویژگی های آقایان با اعتماد به نفس کم است!

۱۲- او به آسانی در معرض نفوذ قرار می گیرد

یکی دیگر از نشانه های زیرکانه اعتماد به نفس پایین در یک مرد، ساده لوحی است. آیا باور کردن چیزی که شخص دیگری به او می گوید برای مرد شما بسیار آسان است؟ آیا میزان آمادگی‌ اش بسیار نامعقول به نظر می رسد؟

خوب، احتمالا به دلیل مسائل مربوط به کمبود اعتماد به نفس در آقایان است. ممکن است به این دلیل باشد که مرد شما فاقد اصول اساسی است. به دلیل فقدان اصول، او هیچ باور یا ارزشی برای دفاع از خود ندارد.

۱۳- زمانی که درگیر مشکلی است از شما حمایت نمی کند

شاید تعجب آور نباشد که کسی که احساس ناامنی، حسادت و رقابت می کند، می تواند به سختی از پیروزی های ما در حین مبارزه حمایت کند.

در واقع، آنها اغلب می توانند به دستاوردهای ما به عنوان راهی برای جلب توجه مبارزه خود نگاه کنند. برعکس، مبارزه با خود را می‌ توان از همین منظر نگریست، به‌گونه‌ ای که گویی ما در حال رقابت با درد آن‌ها هستیم نه درد خودمان.

یکی از خصوصیات مردان با اعتماد به نفس پایین این است که عدم حمایت اغلب آگاهانه یا عمدی نیست.

۱۴- او از هر نوع انتقاد بدش می آید

ساده ترین راه برای اینکه بفهمید مرد شما چقدر به خودش اطمینان دارد، تجزیه و تحلیل واکنش او به انتقاد است. انتقاد ممکن است سازنده یا فقط منفی باشد، مهم نیست. اگر مرد شما از اعتماد به نفس پایین رنج می برد، انتقاد را نمی پذیرد. او احتمالا به هر انتقادی از هر کسی واکنش منفی نشان خواهد داد.

چنین افرادی انتقاد را حتی اگر سازنده باشد، حمله مستقیم به شخصیت خود می دانند. بنابراین به انتقاد با خصومت و عصبانیت واکنش نشان می دهند. در واقع نتایج به دست آمده از جلسات مشاوره تلفنی اعتماد به نفس نشان می دهد مرد با اعتماد به نفس پایین از انتقاد شدن خوشش نمی آید و معمولا جبهه گیری های شدیدی دارد!

۱۵- مردان با اعتماد به نفس پایین منتقد دیگران هستند

مردانی که احساس ناامنی و اعتماد به نفس پایینی دارند فقط از خودشان انتقاد نمی کنند. آنها می توانند سریع شایعاتی بسازاند و به شکست دیگران اشاره کنند. از آنجایی که آنها بسیار بر موفقیت و مقایسه تمرکز می کنند، حتی می توانند از مبارزات دیگران لذت ببرند.

اگرچه ناخوشایند به نظر می رسد، مهم است که بدانیم این رفتار از یک نقطه ضعف ناشی می شود. اغلب غریزی است و حتی می تواند چیزی باشد که باعث شرم یا خجالت آنها شود. روانشناسان می گویند از نشانه های اعتماد به نفس بالا این است که افراد می توانند دیگران را همانطور که هستند بپذیرند بدون اینکه آنها را نقد کنند.

۱۶- او برای اعتراف به اشتباهات خود با مشکلات زیادی مواجه است

یکی از نشانه هایی که او اعتماد به نفس پایینی دارد، درک و اطلاع از اشتباهات است. انسان ها ناگزیر به اشتباه هستند. با این حال، افراد با عزت نفس متوسط تا بالا، این اشتباهات را به عنوان درس های مهم زندگی می دانند.

مردان با اعتماد به نفس پایین چیزی را گردن نمی گیرند. آنها خود را مبرا و دیگران را مقصر اتفاقات حال و گذشته خود می دانند!

۱۷- او اغلب به جای اعتماد به خود به دنبال عقاید بیرونی است

یکی از نشانه های اعتماد به نفس پایین در مردان می تواند به شکل جستجوی نظرات بیرونی به جای اعتماد به خود برای تصمیم گیری باشد. به همین خاطر تشخیص مردان با اعتماد به نفس پایین بسیار ساده است.

آن ها دائما به دنبال کارشناسان، دوستان و دیگران هستند تا نظرات و تصمیمات خود را تایید کنند که باعث می شود آن ها در فرآیند تصمیم گیری خود با مشکل مواجه شوند. کسی که فکر نمی کند به اندازه کافی خوب هست، طبیعتا فکر می کند نظر دیگران مهمتر از نظر خودشان است

تردید دوباره طبیعی است. بنابراین به هر تصمیمی که می گیرند بیش از حد فکر می کنند. چون اعتماد به نفس پایین در مردان اغلب روابط را خراب می کند، گذشته آن ها ممکن است فقدان اعتماد به نفس را تقویت کند.

۱۸- او بیش از حد بر روی ظاهر و کمال متمرکز است

مردانی که اعتماد به نفس پایینی دارند بیش از حد بر روی ظاهر تمرکز می کنند.

اگر دقت کنیم، ممکن است متوجه شویم که آن‌ها لباس خاصی می‌ پوشند، در محل کار به شیوه‌ ای خاص عمل می‌ کنند. آن ها در ارائه نکات برجسته زندگی خود بسیار خوب هستند و قسمت هایی که در آن احساس شرم یا شکست می کنند را پنهان می کنند.

از آنجا که آنها به شدت بر روی ظاهر تمرکز می کنند، آرزوی کمال در خود و دیگران دارند. در واقع پسر با اعتماد به نفس پایین فردی است که به ظاهر بیشتر از درون و شخصیت خود اهمیت می دهد.

۱۹- او دیدگاهی منفی به زندگی دارد

از آنجا که احساس خود کم بینی بر دیدگاه او تاثیر می گذارد، مرد ناامن بدترین انتظار را دارد. نگاه او به زندگی، مفروضات و عقاید معمولا به سمت منفی متمایل می شود.

به جای اینکه به دنبال روزنه‌ امید بگردد، در آسمان به دنبال ابرهای طوفانی است و مطمئن است که آن ها را پیدا خواهد کرد و البته این کار را هم می کند. این یعنی پیشگویی های خودسازنده عملی می شوند.

۲۰- پایین بودن اعتماد به نفس آقایان یعنی او ترجیح می دهد تنها باشد

معمولا آقایان با اعتماد به نفس پایین دوست دارند تنها باشند. البته تنهایی بد نیست، اما این از انزوای احتماعی آنها نشات می گیرد تا تمایل به تنهایی!

در واقع مردان با اعتماد به نفس پایین کمتر ترجیح می دهند تا در اجتماع بوده و زندگی بیرونی داشته باشند، چون خود را ناتوان در ارتباطات و بودن با دیگران می دانند.

برگرفته از:ویکی روان

برای مشاهده لیست همه ی  پرسشنامه های استاندارد لطفا همین جا روی پرسشنامه استاندارد  کلیک فرمایید.

تحلیل داده های آماری برای پایان نامه و مقاله نویسی ،تحلیل داده های آماری شما با نرم افزارهای کمی و کیفی ،مناسب ترین قیمت و کیفیت عالی انجام می گیرد.

نرم افزار های کمی: SPSS- PLS – Amos

نرم افزار کیفی: Maxquda

تعیین حجم نمونه با:Spss samplepower

روش های تماس:

Mobile :  09143444846  واتساپ – تلگرام

Telegram: @abazizi4

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *