موفقیت

۱۰ علامت هشداردهنده برای عدم قبول پیشنهاد شغلی

۱۰ علامت هشداردهنده برای عدم قبول پیشنهاد شغلی

در مصاحبه شغل مورد علاقه‌تان هستید ولی یک جای کار می‌لنگد. شاید نتوانید دقیقا مشکل را پیدا کنید اما حس می‌کنید جای خالی چیزی در وسط گفتگو به شدت حس می‌شود. فارغ از اینکه شما برای چه موقعیتی درخواست داده باشید، برخی علائم هشداردهنده در محیط‌های کاری وجود دارند که متقاضیان احراز سمت‌های شغلی، باید در طول فرایند استخدام از آن آگاه باشند.

1⃣ فرایند مصاحبه و استخدام بسیار طولانی

اگر ماه‌ها طول کشید تا پاسخ قطعی استخدام، بعد از مصاحبه شغلی، به شما اطلاع داده شود، شاید بخواهید قبل از امضای قرارداد، دوباره به این پیشنهاد شغلی فکر کنید.
جز شرایطی که دلیل قانع‌کننده‌ای وجود داشته باشد، مثل تغییر ساختار شرکت، و یا ادغام در سازمانی دیگر، طولانی‌ شدن زمان پاسخگویی کارفرما، می‌تواند نشانگر این موضوع باشد که جذب نیرو در آن موقعیت شغلی در اولویت نیست.

2⃣ تردید درباره مدیران شرکت

اگر مدیر شرکت در مصاحبه هیچ علاقه‌ای به شما و مهارت‌هایتان نشان نداد یا حس ضعیفی از تمایل به ارتباط بروز داد، ممکن است بخواهید در مورد فکر به این پیشنهاد شغلی تجدیدنظر کنید، چون بعید است این حس بعد از استخدام شما تغییر کند.

3⃣ نامشخص بودن ماهیت کار

اگر رئیس احتمالی شما نمی‌تواند وظایف شغلی شما را به درستی مشخص کند، مرزهای وظایف شغلی شما را آنچنان گسترده ترسیم می‌کند که به نظر می‌رسد دو یا سه شغل در یک کار ترکیب شده‌اند، یا شما احساس می‌کنید که آن‌ها در مورد جزئیات مهم دامنه‌های کار، مردد هستند زیرا با حوزه‌های کاری دیگر بخش‌ها تداخل پیدا می‌کند، اینجاست که حس می‌کنید باید کوله‌بار خود را جمع کنید و از این شرکت بروید!

4⃣ عدم راحتی در مصاحبه

یک مصاحبه شغلی استاندارد بایستی شامل تبادل طبیعی و منطقی اطلاعات باشد. سوالاتی هم از شما و هم از مصاحبه‌کننده پرسیده می‌شود تا شرایط‌تان برای احراز آن فرصت شغلی سنجیده شود. مساله این است که اگر تعداد این سوالات از حدی فراتر رود و پای پرسش‌های غیرمرتبط با موضوع کار (مثل مسائل شخصی و …) هم به وسط گفتگو باز شود، ممکن است شما را در مورد پذیرش این شغل مردد کند.

7⃣ تست‌های بی‌شمار

زمانی که برای یک فرصت شغلی، رزومه ارسال کنید، حتما انتظار دارید که در این فرایند، شما تحت یک آزمون یا سوالاتی قرار بگیرید. اگرچه ممکن است انجام این تست‌ها موردپسند شما نباشد، ولی برای فرایند نهایی جذب موثر خواهند بود.
اما اگر شما تحت آزمون و تست‌های بسیار زیادی قرار گرفتید، وقت آن است که جلوی ضرر بیشتر را بگیرید و تصمیم دیگری بگیرید.

6⃣ تغییر زیاد پرسنل

تکرار یک آگهی شغلی شرکت در سایت‌های کاریابی می‌تواند نشان‌دهنده جابه‌جایی بالای کارمندان در آن شرکت باشد که اغلب موجب دردسر است.
با این حال فقط به آگهی‌های شغلی اکتفا نکنید. اگرچه می‌توانید از مدیر بخش جذب و استخدام شرکت درباره وضعیت قبلی این سمت شغلی بپرسید، اما ممکن است پاسخ مناسبی دریافت نکنید.

7⃣ اضافه‌کاری اجباری

شغلی که از شما انتظار کار در شب‌ و آخرهای هر هفته را هم دارد، احتمالاً هیچ تعادلی بین کار و زندگی نمی‌تواند برقرار کند. نیاز به اضافه‌کاری در یک شرکت به شکل مستمر، می‌تواند نشانگر ضعیف مدیریت شرکت در فرایند کنترل پروژه یا نشانگر تعداد کم کارمندان باشد.

8⃣‌ بدگویی و لحن نامناسب

در حالی که می‌دانید نباید از کارفرمای فعلی یا قبلی خود بدگویی کنید، اگر فرد مصاحبه‌کننده با زبان و لحن نامناسبی از کارکنان، سرپرست احتمالی شما یا شرکت حرف می‌زند، باید هشدار را جدی بگیرید. یک مصاحبه‌کننده باهوش اجازه نمی‌دهد چنین فضایی به وجود آید.
یکی از راه‌های چک‌کردن این موضوع، این است که از او بپرسید: «در مورد کارکردن در اینجا، چه چیزی را دوست دارید؟». اگر برای پاسخ به این سوال، مکثی طولانی کردند یا به مساله‌ای کم‌اهمیت و روزمره(مثل ناهار رایگان) اشاره شد، شاخک‌های شما باید تیز شود.

9⃣ کم اهمیت جلوه دادن حقوق

وقتی یک پیشنهاد کاری با حقوقی بسیار کمتر از نُرم بازار یا عدم تناسب با میزان توانایی‌های خود دریافت کنید، باید قبل از پذیرش این شغل دوباره فکر کنید. در حالی که یک پیشنهاد کمی بالاتر می‌تواند اهرمی در مذاکره به نظر برسد، پیشنهاد حقوق پایین می‌تواند نشانگر عدم ثبات کارفرما باشد.

🔟 شفافیت پایین

اگر کارفرما در مصاحبه شغلی پیرامون بسیاری از موارد با شفافیت صحبت نمی‌کند، و مشخص‌ شدن ابعاد دقیق بعضی از مسائل خط قرمز است،
برای مثال اگر قبل از پذیرفتن شغل، شما بخواهید که با همکاران دیگر آن بخش گفتگو کنید، ولی کارفرما این اجازه را ندهد، این یک خبر بد است.

✍منبع: Fast Company

برای مشاهده لیست همه ی  پرسشنامه های استاندارد لطفا همین جا روی پرسشنامه استاندارد  کلیک فرمایید.

تحلیل داده های آماری برای پایان نامه و مقاله نویسی ،تحلیل داده های آماری شما با نرم افزارهای کمی و کیفی ،مناسب ترین قیمت و کیفیت عالی انجام می گیرد.

نرم افزار های کمی: SPSS- PLS – Amos

نرم افزار کیفی: Maxquda

تعیین حجم نمونه با:Spss samplepower

روش های تماس:

Mobile :  09143444846  واتساپ – تلگرام

Telegram: @abazizi

وبلاگ ما

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *