مقاله نویسی

کم هزینه ترین روش چاپ مقاله در ژورنالهای معتبر

کم هزینه ترین روش چاپ مقاله در ژورنالهای معتبر

کم هزینه ترین روش چاپ مقاله در ژورنالهای معتبر

با توجه به هزینه های بالای چاپ مقاله اغلب نویسندگان از چاپ آثار علمی خود صرف نظر می‌کنند. در این بخش تصمیم داریم شما را با کم هزینه ترین روش هایی که می‌توایند مقاله ای را بنویسید و چاپ کنید آشنا نماییم.

اهمیت مقاله نویسی

امروزه با توجه به افزایش اهمیت امتیازات پژوهشی در جامعه دانشجویان باید علاوه بر تقویت معلومات علمی و دانش تخصصی خود به فکر تقویت رزومه نیز باشند و سعی کنند به واسطه رزومه علمی قوی در مصاحبات دولتی و خصوصی شرکت کنند و امتیازات لازم را کسب نمایند. یکی از قوی ترین راههای تقویت رزومه از طریق ارائه مقاله علمی می باشد که دانشجویان می توانند با در نظر گرفتن رشته تحصیلی و موقعیت علمی خود مقاله ای را در یکی از ژورنالهای معتبر چاپ کنند و بتوانند از امتیازات آن استفاده کنند. دانشجویان به واسطه امتیازاتی که از طریق نگارش مقاله علمی کسب می کنند می توانند به جایگاه های علمی بالاتری دست یابند. البته مقاله ای که نوشته می شود باید به نحوی باشد که ژورنالهای معتبر داخلی و خارجی کنفرانس ها و … اعتبار آنرا تایید کنند. مجله و کنفرانسی که مقاله شما در آن پذیرفته شود اعتبار مقاله را مشخص می کند و با توجه به اعتبار مجله امتیازات پژوهشی به مقاله تعلق خواهد یافت.

مقاله هر چقدر بکر و ناب باشد تا زمانی که توسط یک ژورنال یا کنفرانس معتبر به دنیا ارائه نشود اعتباری نخواهد داشت بنابر این دانشجو موظف است بعد از اتمام نگارش باید به فکر چاپ آن در یک ژورنال معتبر باشد. دانشجویانی که برای اولین بار تصمیم به چاپ مقاله می گیرند یقینا با فرآیند آن آشنایی ندارند و دچار سردرگمی می شوند. فرآیند چاپ مقاله در ژورنالهای معتبر باید طبق مراحل زیر و با درنظر گرفتن کیفیت انجام شود.

تصویر

مراحل چاپ مقاله

ترجمه

گام اول برای چاپ مقاله در ژورنالهای معتبر خارجی ترجمه می باشد دانشجویان می بایست سعی داشته باشند باشند مقاله را با سطح کیفی بالا و کاملا تضمینی ترجمه کنند. کیفیت ترجمه از دیدگاه داوران موضوع بسیار مهمی می باشد و در واقع مهارت نویسنده را مشخص می کند از این رو دانشجو باید سعی کند حفظ سطح کیفی ترجمه مقاله را در اولویت قرار دهد. ترجمه باید توسط یک فرد متخصص و با سابقه انجام شود که در حوزه تخصصی مقاله مهارت و سابقه ترجمه داشته باشد.

ویرایش مقاله

نویسنده باید مقاله خود را با دقت بررسی و بازبینی کند و ایرادات دستور زبانی محتوایی آنرا رفع نماید. وجود ایرادات دستور زبانی و نگارشی نشان دهنده ضعف علمی نویسنده می باشد که باید قبل از رسیدن به مرحله داوری بر طرف گردد.

پارافریز مقاله

پارافریز یا رفع مشابهت های علمی مقاله روشی است که نویسندگان باید به کمک آن محتوای مقاله خود را به روز رسانی کنند. وجود شباهت های علمی در متن مقاله نه تنها عامل ریجکت مقاله خواهد بود بلکه نشان دهنده ضعف اخلاقی نویسنده نیز می باشد. اغلب نویسندگانی که خودشان مسئولیت نگارش را بر عهده داشتند نیازی به پارافریز مقاله نمی دانند غافل از اینکه مشابهت های علمی موجود در مقاله احتمال دارد به صورت ناخواسته اتفاق بیفتد بنابراین پارافریز مقاله یک بخش ضروری برای تمامی مقالات قبل از سابمیت به حساب می آید که امروزه خوشبختانه با توجه به افزایش اهمیت این موضوع ابزارهای تخصصی بسیاری جهت تشخیص سرقت علمی در مقالات به وجود آمده است که نویسندگان می بایست با کمک این ابزارهای تخصصی فرایند پارافریز مقاله را انجام دهند.

انتخاب ژورنال

اما دشوارترین و حساس ترین بخش چاپ مقاله انتخاب ژورنال می باشد که باید ژورنال تخصصی و معتبر برای مقاله انتخاب شود از طرفی ژورنال باید از لحاظ زمینه موضوعی و سطح کیفی متناسب با مقاله باشد. برای انتخاب ژورنال مناسب نویسنده باید آشنایی ابتدایی با سطح کیفی ژورنال ها و سطح کیفی آنها داشته باشد و بتواند ژورنال مناسب را انتخاب کند. در این زمینه بهتر است نویسنده از افراد متخصص و با سابقه نیز کمک بگیرد که آشنایی با ژورنالهای تخصصی و معتبر داشته باشند.

فرمت بندی ژورنال

روشن است که تا زمانی که مقاله فرمت و ساختار صحیحی نداشته باشند قابل چاپ در ژورنال نخواهد بود. بنابراین هر مقاله می بایست به صورت رسمی تبدیل به فرمت قابل تایید به مجله شود و سپس سابمیت انجام شود.

تصویر

بررسی نهایی

قبل از سابمیت بهتر از مقاله را کنترل کنید و حتی کوچکترین ایرادات آنرا اصلاح نمایید زیرا داوران با توجه به حساسیت بسیار بالایی که نسبت به سطح کیفی مقاله دارند ایرادات کوچک را نیز بررسی و لحاظ خواهند کرد. بهتر است مقاله را بررسی و تایید کیفیت نهایی کنید و سپس سابمیت نمایید.

سابمیت مقاله

روش های سابمیت مقاله به هر ژورنال متفاوت می باشد و توسط خود ژورنال مشخص می شود اغلب ژورنال ها به صورت روش های مکانیزه و از طریق وب سایت مقاله را از شما دریافت میکنند و برخی از ژورنالها نیز از طریق آدرس ایمیل مقاله را از شما دریافت خواهند کرد بنابراین راههای سابمیت مقاله به ژورنال متفاوت می باشد و این مورد نیز باید توسط ژورنال مشخص گردد.

توجه به چند نکته اساسی

  • برای اطلاع از اعتبار یک ژورنال بهتر است به سایت رسمی ژورنال مراجعه فرمایید و لیست ژورنالهای معتبر آنرا بررسی فرمایید و توجه داشته باشید که لیست ژورنالها هر سال به روز رسانی میشوند. بنابر این با تکیه بر جدید ترین بررسی های به عمل آمده ژورنال را انتخاب نمایید.
  • کلیه اطلاعات لازم از جمله فرمت مجله و نحوه سابمیت مقاله در سایت رسمی ژورنالها وجود دارد بنابر این مطالعه دقیق و کامل انجام دهید و سپس مقاله را سابمیت نمایید.
  • مقاله باید از لحاظ سطح علمی به روز باشد و متناسب با دانش روز دنیا باشد مقالات تکراری و دارای مشابهتهای علمی از اعتبار ساقط می باشند.
  • نویسنده بهتر به تمام منابی که از آنها استفاده کرده است به صورت جزئی و دقیق اشاره کند. همچنین اسامی تمامی نویسندگانی که در راستای تکمیل مقاله با وی همکاری داشته اند باید ذکر گردد.
  • برای ترجمه پارافریز و فرمت بندی مقاله از موسسات معتبر کمک بخواهید تا کیفیت لازم را دارا باشند.
تصویر

هزینه چاپ مقاله

هزینه چاپ مقاله در ژورنالهای مختلف متفاوت می باشد و البته هزینه ترجمه و پارافریز نیز از جمله موارد مهم در تعیین هزینه های چاپ مقاله میباشد. نویسنده باید در نظر داشته باشد که هزینه چاپ مقاله در هر ژورنال وابسته به ژورنال و متفاوت می باشد و هر مجله هزینه های چاپ مقاله را از نویسده در خواست می کند که این هزینه در اغلب ژورنالهای خارجی به صورت دلاری می باشند و با توجه به قیمت دلار متفاوت می باشد بنابراین نویسنده باید حین درخواست برای چاپ از هزینه های به روز اطلاع داشته باشد. از طرفی هزینه های ترجمه و مابقی خدمات نیز برعهده نویسنده می باشد.

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *