تحلیل داده های آماری

چگونه یک مقاله جهانی بنویسیم؟

چگونه یک مقاله جهانی بنویسیم؟

چگونه یک مقاله جهانی بنویسیم؟

اگر شما دانشجو یا علاقمند به پژوهش هستید حتماً می‌دانید که این روزها تنها راه طی کردن مسیر تحصیلات تکمیلی تسلط به مقاله نویسی است. به خصوص دانشجویانی که علاقه به تحصیل در خارج از کشور دارند باید اقدام به چاپ و سابمیت مقاله در مجلات خارجی یا بین المللی کنند.

اگر به فکر منتشر کردن مقاله تان در ژورنال ها و نشریات معتبر داخلی یا بین المللی هستید، باید بدانید که داشتن حرف جدید و نتیجه و نظریه ای که تا به حال به آن اشاره نشده، مهمترین بخش کار است. اصول نگارش یک مقاله علمی آنقدر سخت و پیچیده است که در یک بخش از یک سبک زندگی نمی شود بهش پرداخت اما از کلیت ماجرا همینقدر بدانید که رعایت محتوا، ساختار و نگارش مهم است.

مراحل تنظیم مقاله، نحوه نوشتن مقاله جهانی

  • هر کس ممکن است سبک خاصی در نوشتن مقاله داشته باشد. اما برای کسانی که به تازگی می خواهند مقاله نویسی را شروع کنند، کار کمی دشوار است. به همین دلیل، ما برای آموزش مقاله نویسی برای مبتدی پیشنهاد می کنیم این مراحل را به ترتیب طی کنید. بعد از آن خواهید دید که مقاله تان به راحتی شکل می گیرد و کم کم آماده انتشار می شود.
  • روش ها را بنویسید.
  • نتایج را گزارش دهید.
  • بحث را بنویسید. قبل از نوشتن مقدمه، نتایج و بحث را به پایان برسانید. به خاطر اینکه اگر بحث نارسا باشد، چگونه می توانید اهمیت علمی کارتان را در مقدمه به صورت عینی اثبات کنید؟
  • نتیجه گیری واضحی بنویسید.
  • مقدمه ی متقاعدکننده و جذابی بنویسید.
  • چکیده را بنویسید.
  • عنوان دقیق و توصیفی بنگارید.
  • کلمات کلیدی برای تنظیم فهرست انتخاب کنید.
  • سپاسگزاری را بنویسید.
  • منابع و مأخذ را گزارش کنید.

چطور مقاله نویس خوبی شویم؟

  1. تا می توانید مقاله بخوانید: یک جمله قدیمی هست که می گوید اگر می خواهید موفق باشید فقط کافی است کارهایی که افراد موفق انجام داده اند را تکرار کنید. برای اینکه مقاله نویسی را شروع کنید باید ابتدا مقالات بسیاری را در حیطه خودتان بخوانید. برای شروع به سایت sid.ir بروید و با جستجوی یک موضوع آسان در رشته خود چند مقاله کامل را دانلود کرده و بخوانید.
  2. یک پژوهش را عیناً تکرار کنید: شما می توانید یک مقاله را انتخاب و عیناً آن را انجام دهید. این کار در دنیای علم بسیار مرسوم است چرا که هر پژوهشی باید بارها تکرار شود تا بتوان در مورد آن با قطعیت نظر داد. شما می توانید ابزارها و پرسشنامه های آن پژوهش را دوباره اجرا کرده و مطابق با آن مقاله، خودتان شروع به نوشتن مقاله کنید.
  3. از همایش ها شروع کنید: همایش ها را می توان یک کلاس آموزش مقاله نویسی دانست. برخلاف نظر برخی افراد، همایش ها به درد نخور نیستند. حداقل فایده آن ها این است که بسیاری از دانشجویان مقاله نویسی را از ارسال مقاله برای همایش شروع می کنند. در همین سایت صدها همایش معرفی شده است. یکی را انتخاب کنید و یک مقاله هر چند ضعیف را برای آن ارسال نمایید. حداکثر چیزی که از دست خواهید داد این است که مقاله شما رد خواهد شد. همچنین می توانید در چند همایش بدون ارائه مقاله شرکت کنید.
  4. هرچه زودتر یک مقاله بد بنویسید!: منظور ما این است که نوشتن یک مقاله هر چند که ضعیف و بسیار ابتدایی باشد، از ننوشتن آن بهتر است. حتی می توانید همین امروز یک مقاله بنویسید.
  5. از دانشجویان دیگر کمک بخواهید: یک مقاله را با قلم خود بنویسید. از یک دانشجو یا همکلاسی که قبلاً مقاله نوشته است بخواهید مقاله شما را بخواند و اشکالات آن را به صورت کامنت برای شما بنویسد. این کامنت ها بهترین و بهترین ابزار برای یادگیری مقاله نویسی هستند و شما با استفاده از این روش یک مقاله نویس عالی خواهید شد.
  6. یک چارچوب مقاله تهیه کنید: اکثر مقالات ساختار استانداردی دارند. فقط کافی است ساختار یک مقاله را پیدا کنید و مطالب تان را در آن بنویسید. ساختار مقاله علمی را می توانید اینجا ببینید.
  7. فعلا جزئیات را کنار بگذارید: یک مقاله علمی جزئیات بسیار زیادی دارد. لازم نیست اولین مقاله شما کامل ترین مقاله باشد. اینکه اسامی جداول یا نمودارها چگونه باشد، یک ابزار را چگونه گزارش کنید، در مقدمه به چه پژوهش هایی اشاره کنید و مواردی از این دست برای شروع نگارش یک مقاله لازم نیست. کم کم و با نوشتن هر مقاله قدرت قلم شما بهتر خواهد شد.
  8. زیاد کمال طلب نباشید: قرار نیست همه کارهای یک مقاله را به تنهایی انجام دهید. لازم نیست حتماً تمام نرم افزارهای آماری را بلد باشید تا یک مقاله بنویسید. اگر قرار بود یک نفر به تنهایی مقاله بنویسید پس چرا اکثر مقالات چندین اسم دارند؟ حتی بسیاری از پژوهشگران بسیار مطرح هم نرم افزارهای آماری را بلد نیستند. بنابراین سعی کنید از دوستان تان کمک بخواهید و اولین مقاله را به صورت تیمی بنویسید.
  9. کارگاه مقاله نویسی خوب است اما….. : شرکت در کارگاه ها یا دوره هایی که آموزش مقاله نویسی می دهند خوب است اما به یک شرط. اینکه اول مقاله نویسی را شروع کنید و اصول اصلی آن را یاد بگیرید و سپس برای تکمیل دانش خود در آن ها شرکت کنید. متاسفانه تجربه نشان داده است که این کارگاه ها تاثیر زیادی در مقاله نویسی ندارند. البته نه به دلیل کیفیت کارگاه، بلکه به دلیل اینکه خیلی ها بدون هدف و بدون داشتن تجربه شروع مقاله نویسی در آن ها شرکت می کنند.

مجلات علمی پژوهشی خارجی چه مجلاتی هستند؟

چنانچه در اهداف آینده خود مهاجرت و پذیرش گرفتن از دانشگاه های خارجی را دارید مجلات خارجی مناسبترین انتخاب شما می توانند باشند چاپ مقاله در مجلات خارجی مزیت دیگری که دارد این است که از مزایای این مجلات در خارج از کشور نیز می توانید استفاده کنید این مجلات فقط مقالات انگلیسی را پذیرش می کنند ولی در داخل کشور مزایای آنها را می توان با مزایا چاپ مقاله در مجلات داخلی یکسان دانست.

از جمله معتبر ترین مجلات علمی پژوهشی خارجی می توان به مجلات isi,scopus,pubmed اشاره کرد.مجلات خارجی به دو دسته ایمپکت دار و غیر ایمپکت دار تقسیم می شوند.مجلات خارجی علمی پژوهشی داوری بسیار سختگیرانه ای دارند اما در عین حال کاملا عادلانه می باشند.مقالات علمی پژوهشی که دارای عنوان و مطالب ناب می باشند مناسب برای چاپ شدن در این مجلات می باشند.

نکته: مزایای چاپ مقاله در مجلات علمی پژوهشی داخلی و خارجی کاملا یکسان می باشد تنها تفاوت آنها این است که می توانید از مقالات علمی پژوهشی خارجی برای مهاجرت و پذیرش گرفتن از دانشگاه های خارجی اقدام فرمایید.مابقی شرایط کاملا یکسان می باشند.

امتیازات چاپ مقاله در مجلات ایمپکت دار بصورت زیر است:

  • اکسپت و چاپ مقاله در مجلات علمی خارجی با ضریب تاثیر بالا از طرح پژوهشی دانشجو 6-7 امتیاز دارد.
  • اکسپت و چاپ مقاله در مجلات علمی خارجی با ضریب تاثیر بالا خارج از طرح پژوهشی دانشجو 5-7 امتیاز دارد.
  • اکسپت و چاپ مقاله در مجلات علمی خارجی با ضریب تاثیر پایین از طرح پژوهشی دانشجو 5-6 امتیاز دارد.
  • اکسپت و چاپ مقاله در مجلات علمی خارجی با ضریب تاثیر بالا خارج از طرح پژوهشی دانشجو 4-6 امتیاز دارد.

در مجلات داخلی و خارجی به قرار زیر است:

  • ​​​​اکسپت و چاپ مقاله در مجلات علمی ترویجی داخلی از طرح پژوهشی دانشجو 1-4 امتیاز دارد.
  • ​​​​اکسپت و چاپ مقاله در مجلات علمی ترویجی داخلی خارج از طرح پژوهشی دانشجو 1-3 امتیاز دارد.
  • ​​​​اکسپت و چاپ مقاله در مجلات علمی داخلی که دارای ناشر و هیات تحریریه از طرح پژوهشی دانشجو تا 2 امتیاز دارد.
  • ​​​​اکسپت و چاپ مقاله در مجلات علمی داخلی که دارای ناشر و هیات تحریریه خارج از طرح پژوهشی دانشجو تا 2 امتیاز

پذیرش مقاله علمی در همایش های داخلی و خارجی

یکی دیگر از راه های کسب امتیاز از مقالات علمی، ارسال آنها به همایش ها و کنگره های داخلی و خارجی است. سالانه هزاران همایش و سمینار و کنگره در داخل و خارج از کشور در موضوعات مختلف برگزار می شود. امتیازات پذیرش مقاله در این همایش ها به قرار زیر است:

  • اکسپت مقاله و چاپ مقاله در همایش بین المللی خارجی زبان 1-2 امتیاز دارد.
  • اکسپت مقاله و چاپ مقاله در همایش بین المللی فارسی زبان 1-75/1 امتیاز دارد.
  • اکسپت مقاله و چاپ مقاله در همایش ملی یا منطقه ای 1-5/1 امتیاز دارد.

نحوه ارسال مقالات به مجلات معتبر خارجی

نحوه ارسال مقاله به مجلات خارجی می تواند به سه روش انجام پذیر است .

ارسال ایمیل به سردبیر مجله ، سایت مجله و سیستم آنلاین سه متد رایج ارسال مقالات هستند.

روش اول ارسال ایمیل

برخی از مجلات بر اساس دستورالعملی که ارائه کرده اند . از متقاضیان خواسته اند تا مقاله خود را به همراه نامه ای به پست الکترونیک سردبیر ارسال نمایند.

متن پست الکترونیکی شما همان نامه ای است که نوشته اید و مقاله و سایر داده ها همراه آن ارسال می شود.

روش دوم  سایت مجله

برخی از مجلات در سایت خود و به شیوه های جداگانه اطلاعات را دریافت می کنند. در وب سایت این نوع مجلات گذاره ای وجود دارد که از طریق آن می توانید اطلاعات و فایل مقاله خود را ارسال کنید. در این نوع از ارسال شیوه و نحوه پر کردن اطلاعات و ارسال فایل به خود مجله بستگی دارد و باید بر اساس دستورالعمل خود وب سایت مجله این کار تکمیل شود.

روش سوم  سیستم آنلاین

امرزوه بسیاری از مجلات از سیستم آنلاین جهت دریافت مقاله استفاده می کنند. که در این روش این امکان را به نویسنده می دهد که در تمامی مراحل از نحوه داوری و روند مقاله خود مطلع شود.

برای ارسال مقاله خود باید وارد سایت https://authorservices.wiley.com شوید و مانند باز کردن ایمیل یک نام کاربری و رمزعبور برای شما تعریف می شود و می توانید مکاتبات و ارسال ها را از این طریق انجام دهید.

برای ارسال مقاله به وسیله سیستم آنلاین ابتدا گزینه Submit A New Manuscript را انتخاب کنید. سپس شش مرحله باید برای ارسال خود بگذرانید.

  1. مرحله اول باید عنوان مقاله و چکیده پر شوند. معمولا مجلات چکیده را به صورت جدا جدا و ساختاریافته می خواهند.
  2. مرحله دوم نوشتن نام نویسندگان است. یادتان باشد که همه اطلاعات به نویسنده مسئول یا Corresponding Author فرستاده می شود و اگر شما این نویسنده را تعریف نکرده باشید، نمی توانید مراحل بعد را انجام دهید.
  3. مرحله سوم چند تعهد نامه و گزینه باید تایید و تکمیل شود.
  4. مرحله چهارم Cover Letter باید پر شود.
  5. مرحله پنجم باید نمودارها، جداول، شکل ها و مقاله خود را بارگذاری کنید.
  6. مرحله ششم و مرحله نهایی بعد از نشان دادن اطلاعات پر شده توسط شما در قالب پی دی اف و یا Html، گزینه Submit قرار دارد که با زدن آن اطلاعات به مجله مورد نظر ارسال می شود.

برگرفته از: ساعد نیوز

برای مشاهده لیست همه ی  پرسشنامه های استاندارد لطفا همین جا روی پرسشنامه استاندارد  کلیک فرمایید.

تحلیل داده های آماری برای پایان نامه و مقاله نویسی ،تحلیل داده های آماری شما با نرم افزارهای کمی و کیفی ،مناسب ترین قیمت و کیفیت عالی انجام می گیرد.

نرم افزار های کمی: SPSS- PLS – Amos

نرم افزار کیفی: Maxquda

تعیین حجم نمونه با:Spss samplepower

روش های تماس:

Mobile :  09143444846  واتساپ – تلگرام

Telegram: @abazizi

وبلاگ ما

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *