مقاله نویسی

چاپ اورژانسی مقاله

چاپ اورژانسی مقاله

چاپ اورژانسی مقاله

یکی از دغدغه های نویسندگان برای چاپ مقاله زمان انتشار آن در مجلات میباشد. و همیشه سعی دارند زمان انتشار مقاله در مجلات معتبر را به حداقل برسانند در این مطلب چندین نکته طلایی برای شما آموزش خواهیم داد که زمان چاپ مقاله را به حداقل برسانید.

چاپ مقاله

چاپ مقاله در مجلات مورد تایید وزارت علوم همواره از دغدغه های دانشجویان می باشد و تمایل دارند جهت اخذ امتیازات پژوهشی اقدام به چاپ مقاله در ژورنالهای تخصصی کنند. چاپ مقاله در ژورنالهای تخصصی مورد تایید وزارت علوم شاید از دیدگاه اغلب نویسندگان و پژوهشگر دشوار باشد. مقالات حاصل تلاش دانشجویان و پژوهشگرانی می باشد که با علاقه و توانایی خود مسیر تلاش و کوشش پیش گرفته اند و توانسته اند به یافته ها و اطلاعات مهمی دست یابند و آنها را در قالب مقالات تخصصی و معتبر ارائه کنند. گسترش دانش کنونی و افزایش ارتباطات باعث به وجود آمدن رشته ها و گرایشات تخصصی شده است و همین امر عامل گسترش ژورنالهای تخصصی و معتبر محسووب می شود. ژورنالها به صورت کاملا دسته بندی شده می باشند و هر ژورنال در یک فیلد تخصصی خاصی مقاله پذیرش می کند. همچنین ژورنالهای مختلف از لحاظ سطح کیفی نیز اختلافاتی با یکدیگر دارند. باید برحسب سطح کیفی مقاله خود تصمیم گیری نمایید که می خواهید مقاله خود را در کدام ژورنال ثبت نمایید.

چاپ فوری مقالات

زمان چاپ مقاله در ژورنالهای علمی پژوهشی داخلی و خارجی از ممکن است از 3 هفته تا چند ماه متغییر باشد به خصوص در ژورنالهای دارای ایمپکت فکتور بالا که کیفیت بسیار بالایی دارند فرآیند داوری طولانی تری نیز دارند. برای انتشار مقاله سریع در ژورنالهای داخلی و خارجی باید کلیه استانداردهای مقاله نویسی را رعایت فرمایید که مقاله شکل و قالب استاندارد و درستی داشته باشد و از طرفی عواملی که ممکن است موجب ریجکت مقاله شوند را شناسایی و بررسی کنید عواملی مانند مشابهت های علمی در مقاله و تکرار و …. می توانند عامل اصلی ریجکت مقالات علمی باشند تا حد امکان همه عوامل را شناسایی و بررسی فرمایید کیفیت محتوای مقاله و کیفیت ترجمه و … در تسریع روند داوری حتما موثر خواهد بود. اگر می خواهید زمان پذیرش مقاله را کاهش دهید و به صورت تضمینی از مجلات علمی موجود پذیرش اخذ نمایید از کارشناسان و مشاورین خبره و با تجربه می توانید همکاری و کمک بگیرید.

زمان چاپ مقاله در هر ژورنال

زمان چاپ مقاله در هر ژورنال بسیار حائز اهمیت می باشد و با توجه به اینکه زمان داوری کاملا رابطه مستقیم با سطح کیفی مقاله دارد به همین جهت مقالاتی که سطح کیفی بالاتری داشته باشند روشن است داوری طولانی تری نیز خواهند داشت. زمان داوری در مجلات مختلف مابین سه هفته تا چندین ماه احتمال دارد به طول انجامد زمان چاپ مقاله در ژورنالها بستگی به زمان داوری دارد و زمان داوری هر ژورنال وابسته به کیفیت مجله می باشد اما در کل اگر برای چاپ مقاله عجله دارید و می خواهید سریعتر مقاله خود را در ژورنالهای معتبر و تخصصی چاپ کنید می توانید از روشهای ساده و کاربردی زیر استفاده کنید.

تصویر

با در نظر گرفتن هر یک از موارد زیر می توانید با موفقیت و با کیفیت بسیار زیادی مقاله خود را در ژورنالهای معتبر و تخصصی چاپ کنید:

محتوای مقاله بیشترین تاثیر را در جلب توجه داوران دارد و مقالاتی که سطح کیفی بالایی داشته باشند از دیدگاه داوران با کیفیت می باشند و حتما در پذیرش در اولویت قرار خواهند داشت. بنابراین لزوم رعایت علایم نگارشی در مقاله کاملا ضروری می باشد و محتوای مقاله باید تا حد امکان جدید و به روز باشند.

مقاله باید پارافریز یا رفع سرقع علمی شود داوران نسبت به وجود تشابهات علمی در مقاله حساسیت بالایی دارند بنابراین پارافریز یا رفع سرقت علمی در مقالات کاملا ضروری می باشد.

در انتخاب نشریه دقت فرمایید نشریه انتخابی می بایست از لحاظ سطح کیفی کاملا مطابق با سطح مجله باشد و از طرفی از لحاظ موضوعی نیز مقاله باید کاملا مطابق با مجله باشد. همچنین در انتخاب مجله مناسب این نکته نیز حائز اهمیت می باشد که سالانه چه تعداد مقاله در این ژورنال پذیرفته می شوند باید برحسب این تعداد مقالات چاپ شده و زمان داوری سعی کنید مجله مناسبی را برای چاپ مقاله در نظر بگیرید.

مقاله را با کیفیت بسیار بالا ترجمه کنید به طوری که سطح کیفی ترجمه طلایی باشد و کیفیت بالایی داشته باشد و همچنین فرمت بندی نیز باید با دقت و به درستی انجام شود و کیفیت زیادی نیز داشته باشد.

به طور کلی و تقریبی می توان مدت زمان تقریبی برای انواع مجلات علمی برای مراحل داوری، پذیرش و چاپ را به این صورت بیان نمود:

  1. مجلات علمی تخصصی: دو تا ۴ ماه
  2. مجلات علمی پژوهشی داخلی: ۶ ماه تا یکسال
  3. مجلات خارجی دارای ضریب تاثیر (بدون امکان داوری سریع): ۶ ماه تا یک سال و بیشتر
  4. مجلات خارجی دارای ضریب تاثیر (با امکان داوری سریع): دو هفته تا ۳ ماه
  5. مجلات خارجی دارای نمایه ISI ، SCOPUS، ISC با ضریب تاثیر پایین و یا رده بندی Q1 تا Q4 برای مجلات اسکوپوس: بین ۱۵ روز تا ۴ ماه

پذیرش مقاله در کدام ژورنالها تضمینی می باشد

معروف ترین ژورنالهایی که در سطح جهان کاملا شناخته شده می باشند مجلات isi, isc, scopus, pubmed, jcr هستند. در برخی از این ژورنال ها می توان به شعار چاپ تضمینی اعتماد کرد اما در برخی دیگر چاپ تضمینی معنایی ندارد.

ژورنالهای isi: دسته ای از ژورنالهای موسسه تامسون رویترز که پذیرش و چاپ مقاله در آنها کاملا به صورت تضمینی می باشد. اما کیفیت مقاله نیز بسیار مهم است و کارشناس بعد از بررسی مقاله شما می تواند نظر قطعی را در مورد پذیرش تضمینی مقالات بیان کند.

ژورنالهای jcr: دسته دوم ژورنالهای موسسه تامسون رویترز این مجلات هستند که در حال حاضر در سطح جهانی معتبر ترین مقالات به حساب می آیند و چاپ مقاله در ژورنالهای jcr به هیچ وجه تضمینی نمی باشد و همه چیز وابسته به کیفیت مقالات می باشد.

ژورنالهای isc: این ژورنالها معتبر ترین ژورنالها در داخل کشور محسوب می شوند و اعتبار جهانی ندارند چاپ مقاله به صورت تضمینی نمی باشد و بستگی به نظرات داوران دارد.

ژورنالهای scopus: این مجلات اعتبار جهانی دارند ولی در رتبه دوم بعد از مجلات موسسه تامسون رویترز واقع شده اند و اکثرا در تمامی رشته ها مقاله پذیرش می کنند و چاپ مقاله در این ژورنالها نیز کاملا به صورت تضمینی می باشد.

ژورنالهای pubmed: مقالات حوزه های پزشکی و پیراپزشکی در ژورنالهای pubmed پذیرفته و چاپ می شوند و اعتبار بسیار بالایی دارند چاپ مقاله در ژورنالهای pubmed به صورت تضمینی می باشد.

تصویر

مراحل انتشار مقاله در مجلات مورد تایید وزارت علوم

برای انتشار مقالات خود در مجلات مورد تایید وزرات علوم باید مراحل و دستور العمل زیر را دنبال کنید.

  • ابتدا مقاله خود را باید به انگلسی ترجمه کنید. ترجمه اولین مرحله و ضروری ترین بخش انتشار مقاله میباشد.
  • مقاله بعد از اینکه ترجمه شد باید سریعا ویراستاری شود و ایرادات دستور زبانی و محتوایی آن برطرف گردد. که دومین مرحله سابمیت مقاله به حساب میرود.
  • پارافریز و رفع سرقت علمی از متد مقاله نیز سومین مرحله میباشد که تمامی مقالات باید پارافریز شوند و شباهت های دستور زبانی آن برطرف گردد.
  • انتخاب مجله مناسب برای مقاله گام بعدی میباشد که باید مجله ای که انتخاب میشود از لحاظ حوزه موضوعی و سطح علمی متناسب با مقاله باشد چنانچه مجله از لحاظ حوزه موضوعی و سطح کیفی با مقاله مطابقت نداشته باشد احتمال ریجکت بالاتر خواهد رفت.
  • بعد از انتخاب مجله مناسب باید مقاله را فرمتبندی کنید و فرمت مقاله را تبدیل به فرمتی کنید که از طرف مجله تعیین شده است. فرمت بندی مقاله یکی از روش های کاملا ضروری میباشد.
  • بعد از فرمتبندی باید بلافاصله مقاله خود را به مجله ای که انتخاب کرده اید سابمیت نمایید. و منتظر نتیجه داوری بمانید.

نکته: با توجه به اینکه اخذ امتیاز چاپ مقاله در رزومه تنها بعد از دریافت نامه پذیرش ممکن میشود باید سعی کنید هر چه سریعتر نامه پذیرش را از مجله دریافت نمایید و برای اینکه روند اخذ نامه پذیرش مقاله سریعتر اتفاق بیفتد باید به چند نکته کلیدی دقت کنید که روند داوری سریع تر پیش برود.

نکته: ترجمه باید دقیق و منسجم باشد کیفیت ترجمه رابطه مستقیم با کیفیت مقاله دارد و باید سعی کنید با کیفیت بهتری مقاله خود را ترجمه کنید.

نکته: انتخاب مجله مناسب یکی دیگر از راههای است که باعث تسریع در اخذ نامه پذیرش خواهد شد اغلب مجلات با توجه به اعتبار بسیار زیادی که دارند زمان داوری طولانی تری دارند و روشن است مقاله زمان بسیاری تا اخذ نامه پذیرش صرف خواهد کرد از این رو توصیه میکینم در انتخاب مجله مناسب دقت بیشتری داشته باشید.

برگرفته از: ساعد نیوز

برای مشاهده لیست همه ی  پرسشنامه های استاندارد لطفا همین جا روی پرسشنامه استاندارد  کلیک فرمایید.

تحلیل داده های آماری برای پایان نامه و مقاله نویسی ،تحلیل داده های آماری شما با نرم افزارهای کمی و کیفی ،مناسب ترین قیمت و کیفیت عالی انجام می گیرد.

نرم افزار های کمی: SPSS- PLS – Amos

نرم افزار کیفی: Maxquda

تعیین حجم نمونه با:Spss samplepower

روش های تماس:

Mobile :  09143444846  واتساپ – تلگرام

Telegram: @abazizi

وبلاگ ما

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *