تحلیل داده های آماری

صفر تا صد چاپ مقاله

صفر تا صد چاپ مقاله

صفر تا صد چاپ مقاله

برای دانشجویانی که می خواهند در مقاطع بالاتر به خصوص در مراحل تحصیلات تکمیلی تحصیل کنند، داشتن مقاله علمی لازمه کاری و تحصیلی آن ها خواهد بود و در سیستم دانشگاهی حال حاضر ایران به نحوی اعتبار علمی محسوب می شود. از این رو در این مطلب تصمیم داریم صفرتا صد نگارش و چاپ مقاله را برای شما آموزش دهیم.

مقاله چیست؟

مقاله علمی گزارش نوشته شده و انتشار یافته ای است که نتایج تحقیقات جدید در آن حوزه تخصصی را تشریح می نماید. می توان گفت: انتشار مقالات علمی راهی است که یک محقق نتایج کار تحقیقاتی خود را با دیگر محققان و یا دانشمندان به اشتراک می گذارد و یا کارهای تحقیقاتی سایر محققان را در قالب یک مقاله مروری ارائه می نماید. می توان گفت جهت تکامل علم وجود مقالات اجتناب ناپذیر است چرا که مقالات مرتبط با یک زمینه علمی به صورت زنجیر وار به هم متصل بوده و اساس و بنیان کارهای تحقیقاتی هر محقق، مقالات قبلی می باشد. بنابراین باید دقت کرد که هدف یک مقاله علمی دادن اطلاعات است و نه تحت تاثیر قرار دادن خواننده.

مقالات به انواع مختلفی تقسیم بندی می شوند مانند:

  • استدلالی
  • توصیفی
  • تحلیلی
  • اکتشافی
  • مروری

اما همه ی انواع مقالات ،هدف مشترکی را دنبال می کند که آن هم ارائه ی یک موضوع برای خواننده است.

تصویر

مراحل مقاله نویسی و طریقه نوشتن مقاله

با وجود اینکه ممکن است مجلات مختلف علمی دارای الگو و قالب خاصی برای نوشتن مقاله باشند، یک فرمت کلی برای طریقه نوشتن مقاله را که برای اکثر مجلات قابل استفاده باشد، می توان به صورت زیر تعریف کرد:
موضوع مقاله: عنوان هر اثر جلوه ای از هویت آن اثر است؛ خواه اثر هنری باشد یا علمی. عنوان فشرده ای منضبط از مطالب متن است، بنابراین انتخاب عنوانی مناسب که معرف کامل موضوع مقاله باشد، ضروری است. عنوان انتخاب شده از اهمیت بالایی برخوردار است، لذا باید معرف کامل مقاله نوشته شده باشد.
• چکیده: در بخش چکیده، مختصری از کل مقاله به شکل ساده بیان می شود. چکیده چیزی فراتر از خلاصه متن یک مقاله است؛ خلاصه بازنویسی شده کل متن در جملات کوتاه تر و برای کسانی است که قبلاً متن را مطالعه کرده اند، در حالی که چکیده مختصری از گزارشات تحقیق است که مناسب افرادی است که متن را مطالعه نکرده اند و قصد دارند در رابطه با ادامه مطالعه آن تصمیم بگیرند. با این وجود چکیده نمی تواند جایگزین مناسبی برای کل متن اصلی باشد. چکیده بایستی در حدود 250 کلمه را در خود بگنجاند که شامل اهداف تحقیق، مواد عمومی، روش تحقیق، نتایج خلاصه شده و نتیجه گیری نهایی است.

• مقدمه: مطالب نوشته شده در مقدمه باید کامل و جامع باشد فعالیت های موجود که در زمینه موضوع مقاله در محافل علمی و اجتماعی صورت می گیرد، بررسی سوابق مطالعاتی دیگران، چگونگی شکل گیری ایده نگارنده جهت نگارش مقاله، تاریخچه موضوعی که نگارنده در خصوص آن اقدام به نگارش نموده است، مقایسه فعالیت های پیشین با موضوعی که در مقاله مطرح شده است، شرح مختصری از دلیل برتری موضوع پیشنهادی نگارنده و نهایتاً هدفی روشن از ارایه مقاله در قسمت مقدمه آورده شود .
روش تحقیق: این بخش مربوط به زمان، مکان و چگونگی انجام تحقیقات است. محقق در این بخش از مراحل نوشتن مقاله، طرح تحقیقاتی، لوازم مورد نیاز، روش جمع آوری اطلاعات و کنترل نتایج را در اختیار مخاطب قرار می دهد. مثلا می توانید مواد استفاده شده و ابعاد آنها را بیان کنید. پس از آن می توانید دستگاه های استفاده شده را معرفی کنید و در ادامه آن، فرآیند و روش کار را به شکل دقیق و کامل بیان کنید.
نتایج: جمع بندی کل مقاله و اعلام نتیجه ای مشخص و شفاف از مواردی است که می بایست در قسمت نتیجه گیری مطرح شود. در نتیجه گیری نباید به مواردی اشاره نمود که در چکیده مقاله و یا در مواد و روش ها به آن اشاره نشده باشد. مطالب نوشته شده در قسمت نتیجه گیری، نمایانگر تلاش نگارنده مقاله در طول دوران تحقیق و فعالیت است لذا نیاز است تا از کلماتی کاملاً روشن و علمی جهت بیان نتایج به دست آمده استفاده شود.
بحث و تجزیه و تحلیل: در این قسمت نویسنده توضیحات بیشتری در رابطه با نتایج به دست آمده، همبستگی متغیرها و تفسیر آن ها در اختیار خواننده قرار می دهد. در این قسمت نویسنده بایستی علت هرگونه انحراف از نتایج مورد انتظار و یا نتایج تحقیقات پیشین را برای مخاطب توضیح دهد.

• نتیجه گیری: در طریقه نوشتن تحقیق بایستی نحوه نتیجه گیری کلی را در نظر داشت. در این قسمت نویسنده بایستی بتواند به سادگی نتیجه کلی حاصل از تحقیق، معنای آن و تفسیر خود از نتایج به دست آمده را برای خواننده متن ارائه کند.
• منابع: منابع یعنی محلی که اطلاعات خود را از آن جا گرفته اید و شامل همه نوشته ها و حتی اطلاعات مربوط به افرادی است كه با آن ها مصاحبه كردید. برای مطالب نوشته شده از کتاب ها مشخصات کتاب را بنویسید. در مورد افراد، اسامی افرادی كه با آن ها مصاحبه كردید را به ترتیب حروف الفبا تك تك بنویسید.

تصویر

مزایای چاپ مقاله در چیست؟

چاپ یک مقاله می تواند مزایای بسیار زیادی داشته باشد. به ویژه مقاله های isi از مزایای بیشتری برخوردار است. مزایای چاپ مقاله isi برای دانشجویان و اساتید تا حدودی متفاوت است. اولین مزایای چاپ مقاله برای اساتید دانشگاهی را می توان افزایش رتبه علمی برای آنها دانست. از دیگر مزایای چاپ مقاله برای اساتید می توان به سودآوری اقتصادی آن برای اساتید اشاره کرد. واضح است که هر چه مقالات isi یک استاد بیشتر باشد، حقوق و مزایای شغلی او نیز بیشتر است. همچنین چاپ یک مقاله isi موجب می شود تا اساتید دانشگاهی بتوانند در بنیاد ملی نخبگان عضویت پیدا کرده و از مزایای آن نیز بهره مند شوند. دیگر موردی که در مزایای چاپ مقاله برای اساتید می توان به آن اشاره کرد این است که، آنها پس از چاپ مقاله به عنوان یک متخصص و صاحب نظر شناخته می شوند و امکان گرفتن پروژه های بزرگ با درآمدهای بسیار عالی را خواهند داشت.

اما مزایای چاپ مقاله تنها مختص اساتید نمی باشد و دانشجویان نیز می توانند از مزایای چاپ مقاله isi بهره ببرند. اولین مزیت چاپ مقاله برای دانشجویان این است، که آنها راحت تر می توانند در مقطع دکتری پذیرش بگیرند. از دیگر مزایای چاپ مقاله برای دانشجویان، می توان به گرفتن بورس تحصیلی از بهترین دانشگاه های جهان اشاره کرد. همینطور همانند اساتید، دانشجویان نیز با چاپ مقالات علمی می توانند به عضویت بنیاد ملی نخبگان درآیند و همچنین می توانند پروژه های تحقیقاتی با درآمد بالا را دریافت کنند. موارد گفته شده، تنها چند مورد از مهمترین مزایای چاپ مقاله بوده است و موارد بسیار دیگری نیز وجود دارد که اهمیت چاپ مقالات را برای شما نشان می دهد.

مراحل چاپ مقاله علمی پژوهشی

برای چاپ یک مقاله در مجلات علمی پژوهشی باید ابتدا تصمیم بگیرید که می خواهید مقاله را در مجلات داخلی چاپ کنید یا خارجی بعد از اینکه تصمیم گرفتید سپس باید مراحل چاپ را آغاز نمایید.مراحل چاپ مقاله به ترتیب زیر میباشد:

  • ترجمه تخصصی(برای پذیرش مقاله به مجلات خارجی)
  • ویرایش فنی ادبی مقاله رفع هر گونه تشابه و یا سرقت ادبی موجود در مقالات
  • انتخاب ژورنال معتبر برای مقاله متناسب با زمینه نگارشی مقاله و سطح علمی مقاله
  • ویرایش و فرمت بندی مقاله و تبدیل ساختار مقاله به ساختار و فرمت تعیین شده از طرف مجله
  • سابمیت مقاله به مجله مورد نظر

انتظار برای نتیجه داوری مقاله که نتیجه داوری مقالات در این نوع مجلات سه حالت می تواند داشته باشد:

  • مقاله پذیرفته شود.
  • مقاله ریجکت شود.
  • مقاله نیاز به بررسی و بازبینی داشته باشد.

نکته: مراحل چاپ مقاله در مجلات داخلی و خارجی کاملا یکسان می باشد تنها تفاوتی که دارند در این موضوع می باشد که می توانید مقالات داخلی را بدون ترجمه سابمیت کنید ولی مقالات خارجی باید ابتدا به صورت کاملا تخصصی ترجمه شوند و سپس سابمیت شوند.

برگرفته از: ساعد نیوز

برای مشاهده لیست همه ی  پرسشنامه های استاندارد لطفا همین جا روی پرسشنامه استاندارد  کلیک فرمایید.

تحلیل داده های آماری برای پایان نامه و مقاله نویسی ،تحلیل داده های آماری شما با نرم افزارهای کمی و کیفی ،مناسب ترین قیمت و کیفیت عالی انجام می گیرد.

نرم افزار های کمی: SPSS- PLS – Amos

نرم افزار کیفی: Maxquda

تعیین حجم نمونه با:Spss samplepower

روش های تماس:

Mobile :  09143444846  واتساپ – تلگرام

Telegram: @abazizi

وبلاگ ما

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *