پذیرش تضمینی مقاله jcr جی سی ار

 پذیرش تضمینی مقاله jcr جی سی ار

پذیرش تضمینی مقاله jcr جی سی ار

این جمله شاید بارها به گوشتان خورده است که پذیرش و چاپ مقاله در مجلات jcr به صورت تضمینی! اما آیا واقعیت دارد یا خیر و در چه شرایطی می‌توان مقاله را در مجلات معتبر jcr به صورت تضمینی انتشار داد.

jcr چیست؟

jcr یک نام معتبر برای نویسندگان مقالات علمی می باشد که تمایل دارند حاصل پژوهش ها و دستاورد های خود را در این مجلات منتشر کنند. در تعریف کلی از مجلات علمی معتبر jcr می توان چنین گفت که:

مجلات jcr توسط موسسه تامسون رویترز رو نمایی می شوند.هر مجله ای که بخواهد جز مجلات jcr موسسه تامسون رویترز شناخته شود باید از لحاظ سطح علمی رتبه بسیار بالایی داشته باشد و همچنین باید بعد از اینکه وارد این لیست شد اعتبار خود را حفظ کند تا از این لیست حذف نشود شما لیست مجلات jcr را در صورت نیاز تنها می توانید از سایت رسمی موسسه تامسون رویترز دانلود فرمایید.

مطالب پیشن

هر سال توسط موسسه تامسون رویترز دو لیست از مجلات معتبر جهانی منتشر می شود که یکی isi-list و دیگری jcr-list می باشد هر یک از مجلات اعتبار کافی را برای رزومه یک دانشجو دارند اما مجلات jcr اعتبار چند برابری نسبت به سایر مجلات دارند. دلیل تمایز و برتری مجلات jcr ضریب تاثیر یا تعداد استناداتی می باشد که سالانه به این مجلات می شود. که البته استناد به مقالات مجله jcr با پرداخت هزینه می باشد و رایگان نیست. با توجه به تمایز و برتری این مجلات نسبت به سایر مجلات علمی داوری به مراتب دشوار تری دارند و به سادگی نمی توان مقاله را در این مجلات انتشار داد و نیاز به توجه و دقت بسیار بالا دارند. که مقاله حتما آماده انتشار در این نوع از مجلات شود.

شرایط چاپ مقاله در jcr

با توجه به اعتبار علمی بسیار بالای این مجلات شرایط چاپ مقاله کمی دشوار می باشد و نویسنده صرفا باید مقاله ای را به این مجلات سابمیت کند که ناب و تخصصی باشند و موضوعات آن اهمیت انتشار در مجلات علمی و معتبر را داشته باشند. از این رو توصیه می کنیم نکات کلیدی در رابطه با مراحل نگارش و انتشار مقاله را دست کم نگیرید و دقیقا مطابق با دستور العمل و قواعد نگارش مقاله آنرا تدوین کنید. قالب و چهارچوب استاندار مقالات که به ترتیب زیر می باشد:

  • عنوان ناب و تخصصی مقاله که باید با بررسی و جستجو انتخاب شود و دارای کلمات کلیدی باشد و کاملا ناب و منحصر به فرد باشد. از طرفی موضوع کلی باشد و جزئیات بسیاری پوشش دهد.
  • چکیده هر نوشته ای یکسری بخش های مهم و قابل تامل دارد که در بخش چکیده به صورت خلاصه باید اشاره به عناصر اصلی مقاله کنید و آنها را به خواننده معرفی کنید.
  • کلمات کلیدی انتخاب کلمات کلیدی کاربردی تاثیر به سزایی در جذب مخاطب به مقاله خواهد داشت و استناد به مقاله به مراتب بیشتر خواهد شد از این رو توصیه می کنیم قبل از اینکه کلمات کلیدی انتخاب کنید چندین بار نوشته خود را بخوانید و 15 کلمه طلایی را به عنوان کلمات کلیدی در این بخش جایگذاری کنید.
  • مقدمه بخش بعد از چکیده می باشد که اغلب با توجه به کوتاه بودن زمان داوران و مراجعین به مقاله ترجیح می دهند به مطالعه این بخش اکتفا کنند و در صورت مشاهده نکات مثبت در این بخش ادامه مطالعه را انجام دهند بنابراین این بخش از مقاله اهمیت به سزایی دارد و باید کاملا دقیق نوشته شود. اغلب مقدمه مقاله را از جز به کل می نویسند و به صورت کوتاه اشاره به بخش های اصلی مقاله خواهند کرد.
  • روش کار و متد های تحقیق را نویسنده باید در این بخش اشاره کند این بخش نه تنها در کیفیت مقاله تاثیر خواهد داشت بلکه به عنوان یک راهنما نیز می باشد که نویسندگان دیگر با مطالعه این بخش بتوانند مقاله جدید ارائه کنند. روش کار خود را به صورت کامل و با جزئیات شرح دهید.
  • نتایج تحقیق هر تحقیق نتایج منحصر به فردی دارد که مشا باید نهایتا به این نتایج دست پیدا کنید. بدون نتایج مقاله اعتباری نخواهد داشت حتما سعی کنید به صورت دقیق و جز به جز نتایج تخقیق را بنویسید.
  • بحث و نتیجه گیری منابع نتایج حاصل از تحقیق که عمده ترین هدف مطالعه کل تحقیق رسیدن به این نتیجه گیری ها می باشد سعی کنید کل مقاله را مطالعه کنید و نتایج حاصل از آنرا در این بخش بنویسید منابع تحقیق نیز از جمله بخش های عمده و اساسی تحقیق می باشد در طول تحقیق این امکان وجود دارد که به منابع دیگر نویسندگان استناد نمایید و از منابع معتبر در هر حوزه برای نگارش مقاله استفاده کنید باید به تمامی منابعی که از آنها استفاده کرده اید اشاره کنید. می دانید که استفاده بدون اشاره و بدون استناد از تحقیقات دیگران کاملا غیر قانونی می باشد و نیاز به رسیدگی دارد.
تصویر

نحوه اعتبارسنجی مجلات jcr

انتشار مقاله در مجلاتی که نمایه jcr را نداشته باشند و یا در طول زمان طولانی از اعتبار ساقط شده باشند هیچ گونه ارزش علمی ندارد. از این رو حتما به تمامی نویسندگان توصیه می شود قبل از انتشار مقاله از اعتبار سنجی مجله اطمینان یابند و سپس مقاله را سابمیت کنند.

می توانید با مراجعه به این سایت ها مجله مورد نظرتان را با کد ISSN و یا عنوان مجله جستجو کنید.

  • scimagojr.com
  • bioxbio.com
  • citefactor.com

فهرست جامعی از سایت های علمی معتبر که در سایت اداره کل تامین تجهیزات و اطلاعات علمی دانشگاه تهران آمده است.

مراحل انتشار مقاله در jcr

مراحل سابمیت مقاله به مجله باید به ترتیب زیر باشد:

ترجمه

اولین مرحله از مراحل سابمیت ترجمه می باشد مقاله باید با کیفیت بسیار بالا و کاملا تضمینی ترجمه شود. ترجمه مقالات jcr باید به صورت طلایی و تضمینی باشد. ترجمه باید توسط مترجم متخصص و با سابقه انجام شود. کیفیت ترجمه برای داوران مجله jcr اهمیت بسیار بالایی دارد.

ویرایش

ویرایش مقاله jcr از لحاظ دستور زبانی و ساختاری و محتوایی باید به صورت تضمینی انجام شود. ویرایش مقالات علمی از لحاظ کیفیت و محتوای علمی موضوع مهمی می باشد که باید حتما به صورت کاملا با کیفیت انجام شود.

انتخاب ژورنال

مقاله باید از لحاظ سطح کیفی و حوزه موضوعی مطابق با مجله باشد از طرفی مجله ای که انتخاب می کنید باید دارای اعتبار باشد و بهتر است قبل از انجام سابمیت حتما مجله انتخابی خود را اعتبار سنجی کنید.

فرمت بندی

بعد از انتخاب ژورنال مناسب باید فرمت بندی مقاله را انجام دهید و هر مجله فرمت به خصوصی برای مقالات دارد که باید طبق اصول و قواعد مشخص ویرایش و بررسی انجام شود. مقاله به فرمت تعیین شده از طرف مجله تبدیل شود.

تصویر

بعد از فرمت بندی باید مقاله را سابمیت کنید و منتظر نتیجه داوری بمانید نتیجه داوری ممکن است سه حالت داشته باشد:

نتیجه داوری که ممکن است سه حالت زیر را داشته باشد:

مقاله پذیرفته شود: در صورتی که محتوا عنوان ترجمه و انتخاب مجله به درستی انتخاب شود در این صورت با توجه به بررسی بسیار عادلانه داوران مقاله حتما پذیرفته می شود و نیازی نیست که نگران کیفیت آن باشید.

مقاله ریجکت شود: اگر هر یک از مراحل فوق به دستی انتخاب نشود و یا دچار ایراد باشد و کیفیت لازم را نداشته باشد در این صورت حتما مقاله ریجکت خواهد شد. توجه داشته باشید که داوران روی مواردی از جمله کیفیت ترجمه و عنوان ناب توجه بسیار ویژه ای دارند و هر چقدر که کیفیت عنوان و ترجمه بیشتر باشد مقاله مدت کمی را در مرحله داوری سپری می کند و اگر کیفیت کافی نداشته باشد حتما ریجکت می شود.

مقاله نیاز به بررسی داشته باشد: اگر مقاله ایرادات جزئی داشته باشد در این صورت مقاله نه ریجکت خواهد شد و نه پذیرفته خواهد شد بلکه نیاز به بررسی و بازبینی خواهد داشت که می توانید بررسی های لازم را انجام دهید و دوباره مقاله را سابمیت کنید.

آیا چاپ مقاله در jcr تضمینی است؟

و اما پاسخ سوالی که اغلب نویسندگان را درگیر کرده است و نمی دانند تضمینی برای پذیرش مقاله در مجلات jcr وجود دارد یا خیر صراحتا می توان گفت که تضمینی برای پذیرش و چاپ مقاله در مجلات jcr وجود ندارد و نتیجه داوری مطلقا وابسته نظر هیئت داوری می باشد. مقاله شمما با هزاران مقاله ارسالی دیگر وارد رقابت خواهد شد و دقیق ترین و بهترین مقاله از بین تمامی مقالات برگزیده خواهد شد یقینا داوران با دید کاملا بی طرف مقاله شما را مورد ارزیابی قرار خواهند داد و جای نگرانی نیست فقط باید کیفیت مقاله را رعایت کنید و دقت عمل بالایی در گردآوری محتوای مقاله داشته باشید. مابقی توسط داوران بررسی و ارزیابی خواهد شد. اگر از موسسه یا فردی شنیدید که انتشار و چاپ مقاله را به صورت تضمینی انجام می دهد اعتنا نکنید زیرا همان طور که گفتیم به هیچ عنوان پذیرش تضمینی در این مجلات ممکن نیست.

امتیازات چاپ مقاله در jcr

چاپ مقاله در ژورنالهای دارای ایمپکت فکتور اعتبار بسیار بالایی دارد و به همین جهت مزایای زیادی از همین طریق به چاپ مقالات ارائه می شود. مهمترین مزایای چاپ مقاله در ژورنالهای دارای ایمپکت به شرح زیر می باشد:

  • کسب دو نمره پایان نامه کارشناسی ارشد.
  • کسب امتیاز در مصاحبه آزمون دکتری.
  • کسب امتیاز در مصاحبه های شغلی و تحصیلی.
  • ارتقای درجه شغلی و افزایش حقوق و مزایا.
  • امکان مهاجرت و اخذ پذیرش از دانشگاههای خارجی.
  • امکان عضویت در هیئت علمی در دانشگاهها.

توجه به چند نکته کلیدی

  • اعتبارنشریه: حتماً قبل از از چاپ مقاله از اعتبار نشریه مورد نظر اطمینان حاصل نمایید و اینکه در بلک لیست وزارت علوم نباشد.
  • موضوع و عنوان مقاله: موضوع مقاله شما کابردی و به روز باشد، تا به راحتی مقاله شما مورد پذیرش قرار بگیرد.
  • درون مایه: درون مایه مقاله شما باید پر بار و مفید و از منابع به روز استفاده شده باشد.
  • توجه به منبع: منبع یکی از رکن ها اصلی و اعتبار مقاله حرفه ای می باشد. اگر قصد دارید مقاله شما مورد ملاحظه ناشران قرار گیرد باید منابع گسترده ای را در مقاله خود ذکر کنید.

هزینه چاپ مقاله در jcr

خدمات پذیرش و چاپ مقاله JCR برای افرادی که مقاله خود را به زبان فارسی یا انگلیسی (یا زبان های دیگر) آماده کرده اند یا در حال آماده سازی می باشند اما زمان و حوصله کافی برای ثبت و پیگیری مراحل پذیرش مقاله خود در نشریات JCR را ندارند بسیار مناسب می باشد. پذیرش و چاپ مقالات JCR در دو سطح به شرح ذیل امکان پذیر می باشد:

نوع نشریهمدت زمان مورد نیاز برای اخذ پذیرشمدت زمان مورد نیاز برای چاپ مقاله
عمومی (میان رشته ای)۲ تا ۴ هفته۴ تا ۶ هفته پس از اخذ پذیرش
تخصصی۴ تا ۶ هفته۶ تا ۸ هفته پس از اخذ پذیرش

هم اکنون می توانید برای کسب اطلاعات بیشتر در مورد نحوه چاپ مقاله در مجلات jcr با کارشناسان موسسه اشراق در ارتباط باشید. این مجموعه کلیه خدمات معرفی مجلات و چاپ مقاله در jcr را به صورت فوری کیفیت بالا انجام می دهد. هم اکنون می توانید برای استفاده ا زخدمات این مجموعه با کیفیت بالا و هزینه بسیار پایین از طریق این لینک اقدام فرمایید. کارشناسان موسسه به صورت 24 آماده پاسخگویی به سوالات شما عزیزان می باشند. شایان ذکر است که پذیرش در هیچ مجله دارای ایمپکتی به صورت 100% تضمین نمی باشد و این مجلات هیچگاه با موسسات به صورت تضمین بالا همکاری نخواهند کرد و اگر موسسه ای این ادعا را داشت که تضمینی می تواند پذیرش مقاله شما را در مجلات جی سی آر اخذ نماید به معتبر نبودن مجله شک کنید. نشریات و مجلات معتبر JCR تنها به چاپ مقالاتی می پردازند که در راستای چشم انداز های تخصصی خود باشند. به همین خاطر نمی توان با قاطعیت گفت که پذیرش در مجلات ایمپکت دار تضمینی می باشد زیرا اعتبار بالای که این مجلات دارند باعث می شود تنها به محتوای مقاله بها داده و آن را مد نظر قرار دهند.اما مطمئنن ما به عنوان موسسه می توانیم در زمان داوری و تا حدی رایزنی نهایی با مجلات ایمپکت دار شما را یاری رسانیم. قبل از اتلاف زمان هم اکنون با کارشناسان موسسه اشراق در تماس باشید تا راهنمایی های لازم را ارائه کنند.

همان طور که اشاره شد این مجلات هیچگونه هزینه ای بابت داوری از نویسنده در یافت نمی کنند و انتشار مقاله در این مجلات کاملا به صورت رایگان انجام می شود.

برگرفته از: ساعد نیوز

برای مشاهده لیست همه ی  پرسشنامه های استاندارد لطفا همین جا روی پرسشنامه استاندارد  کلیک فرمایید.

تحلیل داده های آماری برای پایان نامه و مقاله نویسی ،تحلیل داده های آماری شما با نرم افزارهای کمی و کیفی ،مناسب ترین قیمت و کیفیت عالی انجام می گیرد.

نرم افزار های کمی: SPSS- PLS – Amos

نرم افزار کیفی: Maxquda

تعیین حجم نمونه با:Spss samplepower

روش های تماس:

Mobile :  09143444846  واتساپ – تلگرام

Telegram: @abazizi

وبلاگ ما

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *