تحلیل داده های آماری

هزینه فرمت‌بندی و ویرایش مقاله

هزینه فرمت‌بندی و ویرایش مقاله

هزینه فرمت‌بندی و ویرایش مقاله

همانطور که میدانید مقالات خام میبایست قبل از سابمیت و انتشار در یک مجله ویرایش و فرمت‌بندی شوند و همه ایرادات موجود در آنها اصلاح گردد. در این مطلب در رابطه با نحوه انجام ویرایش و فرمت بندی و اعمال تغییرات اطلاعات کافی را ارائه خواهیم کرد.

مقالات قبل از اینکه به یک ژورنال سابمیت شوند باید از حالت خام در آیند و تغییرات و اصلاحاتی روی آنها انجام گیرد و سپس به یک ژورنال سابمیت شوند. اعمال تغییرات به مقاله باید به صورت دقیق و مطابق با اصول و قواعد مجلات انجام شود و نباید بدون مطالعه و شناخت هیچگونه تغییراتی روی قالب و ساختار مقاله اعمال گردد. فرمت بندی و ویرایش مقالات یک عمل کامل تخصص میباشد و نیاز به شناخت و آگاهی دارد و نویسنده باید با شناخت شروع به اعمال تغییرات و انجام اصلاحات کند. برخی از نویسندگان به دلیل عدم شناخت کافی از فرآیند ویرایش مقاله و نحوه اعمال تغییرات نیازمند موسسات مربوطه برای ویرایش و تغییر فرمت مقاله را به آنها واگذار میکنند که در صوتر اعتبار بالای موسسه انتخابی و ارائه ضمانت همکاری با موسسات ویرایش و انتشار مقاله هیچ گونه مانعی ندارد فقط آنها حق تصرف در متن و اعمال تغییرات به محتوا را نخواهند داشت و فقط مجاز به اعمال تغییراتی از جمله قواعد دستور زبانی و ویرایشات ساختاری خواهند بود. تغییر و ویرایش در متن و محتوای مقاله فقط و فقط باید توسط خود نویسنده انجام شود هیچ فردی غیر از خود نویسنده مجاز به تغییر محتوا نمیباشد. در این مطلب میخواهیم نحوه فرمت بندی و اعمال ویرایشات لازم به مقاله را آموزش دهیم تا خود شما به بتوانید ادیت و فرمت بندی مقاله خود را به تنهایی و بدون نیاز به راهنمایی انجام دهید. فقط کافی است که گام به گام با این مقاله همراه باشید.

تصویر

مطالب پیشنهادی

فرمت بندی و ویرایش مقاله چیست و شامل چه اقداماتی است؟

فرمت بندی و ویرایش همان اعمال تغییرات اساسی به متن میباشد که شامل سه بخش کاملا مجزا میباشد:

  • ویرایش فنی؛
  • ویرایش زبانی و ساختاری؛
  • ویرایش علمی و محتوایی.

ویرایش فنی و ساختاری میتواند توسط موسسات معتبر و ادیتور متخصص انجام شود اما ویرایش علمی و محتوایی فقط توسط نویسنده باید انجام شود برای مثال حتی اگر یک ایراد کوچک محاسباتی در متن وجود داشت فقط نویسنده باید انرا اصلاح کند و ادیتور حق دخالت در محتوای علمی را ندارد.

ویرایش فنی

ویرایش فنی از اهمیت زیادی برخوردار است و به شکل و ظاهر نوشته نظم و ترتیب می دهد. این نوع ویرایش، مانع از آن می شود تا کلمات با غلط های املایی وارد متن شوند یا ایراد تایپی در کار باشد.

اگر بخواهیم دقیق تر به ابعاد مختلف ویرایش فنی بپردازیم باید بگوییم که موارد زیر در این نوع از ویرایش لحاظ می شوند:

  • کنترل اندازه قلم و حروف؛ یعنی فونت هایی که برای تایپ استفاده می شود و نوع آن در ویرایش فنی مورد بررسی قرار می گیرد.
  • هر اشتباه تایپی و املایی در ویرایش فنی اصلاح می شود. خیلی بد است که متنی خوب بنویسید اما املای کلمات بنا به ندانستن شکل صحیح آنها یا اشتباهات تایپی صحیح نباشد.
  • توجه به درست نویسی کلمات در ویرایش فنی مهم است. مثلا رعایت نیم فاصله در بعضی از کلمات مرکب از جمله مصادیق درست نویسی کلمات است.
  • ایجاد ارتباطی منطقی میان پاراگراف های مقاله و متون مختلف به طوری که هم از نظر ظاهری و هم معنایی، متن آراسته و قابل قبول باشد هم از دیگر کارهایی است که در ویرایش فنی انجام می شود.
  • نشانه گذاری های صحیح در هر متن هم به خوانایی آن کمک شایانی می کند. بخشی از وظایف ویراستاران در ویرایش فنی، رسیدگی به همین موضوع یعنی نشانه گذاری هاست.
  • موضوعاتی مانند درست نویسی نقل قول ها، استفاده مناسب از اشکال و علاماتی مانند گیومه، نگارش درست اعداد به حروف یا عدد و مسائلی از این دست هم در ویرایش فنی موردبررسی قرار می گیرد.
  • رسیدگی به جداول، نمودارها، تصاویر و بخش های مصور و اطلاعات مرتبط با آنها هم در دایره ویرایش فنی قرار می گیرند.

ویرایش زبانی و ساختاری

متن مقاله یا هر نوشته رسمی دیگری به زبان انگلیسی یا فارسی نیاز به نداشتن اشتباهات دستوری دارد. قواعد یا همان گرامر در نگارش مهم است.

اگر افعال به درستی انتخاب نشوند و نکات لازم درباره شان رعایت نشود یا جملات از الگوی دستوری هر زبان پیروی نکنند، مسائلی مانند بیش از حد طولانی بودن درباره آنها وجود داشته باشد یا انتخاب واژه ها و کلمات به درستی صورت نگیرد، با متنی روبه رو خواهید بود که گنگ است و اثرگذاری پایینی روی مخاطبان دارد.

بسیاری از مشکلات دانشجویان و محققان در رد شدن مقالات شان از سوی نشریات مطرح، وجود اشکالاتی از این دست است. ویرایش می تواند تا حد زیادی، مشکلات موجود در مقالات را از بین ببرد و به درک بهتر مطالب از سوی مخاطب کمک کند. علاوه بر درک بهتر، خوانایی متن هم که مدیون بخشی از ویرایش است، خواندن مقالات و متون را راحت تر و خوشایندتر می کند.

تصویر

ویرایش علمی و محتوایی

ویرایش علمی و محتوایی هر متن بالاترین سطح ویراستاری آن است. برای اینکه کسی بتواند متنی را ویرایش محتوایی و علمی کند باید به زمینه مورد بحث در آن متن کاملا واقف باشد. یعنی از نظر علمی، تخصص کافی برای بررسی محتویات موجود در متن را داشته باشد و ببیند که آیا اصطلاحات به کار رفته صحیح هستند؟ نویسنده در انتقال مفاهیم موفق و صحیح عمل کرده است؟ مطالبی غیرعلمی به متن راه پیدا کرده یا خیر؟ آیا با اضافه کردن بخش هایی به مقاله یا به طور کلی متون مختلف، امکان آسان ترشدن درک آن وجود دارد؟ و… .

اگر ویراستار با مفاهیم و اصطلاحات علمی موجود در یک متن بیگانه باشد، نمی تواند آن را از نقطه نظر علمی و محتوایی ویراستاری کند.

نحوه فرمت بندی مقاله

طرح کلی یک مقاله تحقیقاتی کاملاً شفاف است. در حقیقت، شما می خواهید چهارچوب مقاله پژوهشی به گونه ای باشد که قسمت های آن از این ساختار پیروی کنند:

  • عنوان مقاله (Title page)
  • چکیده مقاله (Abstract)
  • مقدمه (Introduction)
  • مواد و روش ها (Materials and methodology)
  • نتایج (Results)
  • بحث (Discussion)
  • نتیجه گیری (Conclusion)
  • تقدیر و تشکر (Acknowledgements)
  • منابع (References)
  • ضمایم (Appendices)

زمانی که چهارچوب کلی مقاله مشخص گردید، به هریک از بخش های آن رفته و شروع به تکمیل آنها نمایید. گاهاً حین فرمت بندی مقاله مشاهده می کنیم که بخش های از این چهارچوب در نگارش مقاله حذف شده است و این خود مشکل بزرگی در انجام فرمت بندی مقاله به وجود می آورد. شناخت چهارچوب و تعداد کلمات هر بخش از مقاله ضروری است و برای اعمال فرمت بندی ضروری میباشد.

چرا فرمت بندی مقالات ضروری میباشد؟

فرمت بندی مقالات موضوع بسیار مهم و ضروری میباشد از آن نظر که شما فرض کنید میخواهید یک قفسه کتاب را مرتب کنید کاملا واضح است که ترتیب کتاب ها را بر اساس رنگ یا سایز مرتب خواهید کرد به طوری که از نظر بیننده خوشایند باشد مجلات نیز میخواهند که مقالاتی را که در مجله چاپ میکنند یک دست و یکپارچه به نظر برسد و کاملا مرتب باشد به همین دلیل یک چهارچوب و ساختار خاصی را مشخص میکنند که همه مقالات باید فقط در این چهارچوب مشخص باشند و از طرفی داوران هر مجله به این فرمت و ساختار توجه بسیاری دارند و مجلات خارج از این چهارچوب را اصلا پذیرش نمیکنند و ریجکت میشوند بنابر این تا حدی که میتوانید قبل از سابمیت مقاله این چهارچوب را رعایت کنید تا مقاله شما پذیرفته و چاپ شود.

هزینه انجام فرمتبندی و ویرایش مقالات

تمامی مجلات معتبر دنیا در وب سایت خود بخشی را برای دستورالعمل برای نویسندگان دارند که در آنجا نکات مهم در فرمت بندی مقاله را به پژوهشگرانی که قصد ارسال مقاله دارند یادآور می شوند. تخطی از هریک از موارد این دستورالعمل باعث خواهد شد که ادیتور مجله آن را حمل بر بی اعتنایی به اصول مجله قلمداد نموده و مقاله را ریجکت نماید.یعنی باید ضمن دانستن قالب های مصوب و استانداردی که هر نوع نگارش مقاله دارد، به اصول ویراستاری کردن آنچه نگارش شده هم آگاهی کامل داشت. هزینه ویرایش و فرمت بندی در هر موسسه و توسط هر ادیتور کاملا متفاوت میباشد و باید درخواست برآورد هزینه را از ادیتور داشته باشید.

برگرفته از: ساعد نیوز

برای مشاهده لیست همه ی  پرسشنامه های استاندارد لطفا همین جا روی پرسشنامه استاندارد  کلیک فرمایید.

تحلیل داده های آماری برای پایان نامه و مقاله نویسی ،تحلیل داده های آماری شما با نرم افزارهای کمی و کیفی ،مناسب ترین قیمت و کیفیت عالی انجام می گیرد.

نرم افزار های کمی: SPSS- PLS – Amos

نرم افزار کیفی: Maxquda

تعیین حجم نمونه با:Spss samplepower

روش های تماس:

Mobile :  09143444846  واتساپ – تلگرام

Telegram: @abazizi4

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *