پایان نامه نویسی مقاله نویسی

نکات مهم در استخراج مقاله از پایان نامه

نکات مهم در استخراج مقاله از پایان نامه

نکات مهم در استخراج مقاله از پایان نامه

بازنویسی محتوا از روی یک رساله دکترا و یا پایان ‎نامه و سپس انتشار آن به عنوان یک مقاله ژورنالی تمرینی قابل قبول است. با این حال باید به یاد داشته باشید که پایان نامه و مقاله ژورنالی، دو زیرگروه کاملا متفاوت از نوشته ‎های دانشگاهی هستند و مخاطبان متفاوتی را هدف قرار داده و به ‎منظور اهداف متفاوتی نیز نوشته شده است.

 این مطلب شما را در نحوه‎ تبدیل پایان ‎نامه خود به یک یا چند مقاله ژورنالی راهنمایی می کند. برای شروع، فهم تفاوت بین یک پایان‎ نامه و مقاله ژورنالی مهم است. پایان نامه یا رساله معمولا ادعایی همراه با دلایل محکم است که توسط دانشجویان به عنوان بخشی از دوره آموزشی نوشته می‎شود. بنابراین رساله هدفی آموزشی دارد و باید در مقابل یک کمیته ارائه و سپس ارزیابی شود تا شایستگی آن برای دریافت نمره بررسی گردد. بنابراین هدف از یک پایان ‎نامه نشان دادن میزان دانش است که منجر به تمایل عمومی به سمت ارائه تمامی آموخته ‎ها در مورد موضوع پایان ‎نامه می‎شود. به طور معمول، یک مقدمه طولانی، مروری خسته‎کننده بر کارهای قبلی، شرح مفصلی بر رویکرد تحقیق و روش‎شناسی، گزارشی استادانه و کامل و تفسیر بیش از حد نتایج برخی از ویژگی های مشترک یک پایان ‎نامه می باشد.

از سوی دیگر مقالات ژورنالی توسط دانشمندان و محققانی پرمشغله خوانده می‎شوند که به دنبال ایده‎های عملی و دارای دلایل علمی می‎گردند. بنابراین مقالات ژورنالی باید از نظر ارائه بسیار متمرکز باشند. انتظار می‎رود که این مقالات قالبی خاص را رعایت کرده و شامل مرور مختصری بر ادبیات، شرح مختصر و مفیدی از روش‎ها، تنها ارائه‎ یافته‎های اصلی و یک بخش مباحثه کوتاه باشند.

استخراج مقاله ژورنالی از پایان نامه:

طول مقاله: یک مقاله بسیار کوتاه ‎تر از یک پایان نامه یا رساله است و در نتیجه نیازمند چارچوبی فشرده‎تر و سبکی مختصر‎تر است. درحالی‎ که ممکن است طول یک پایان نامه به چند صد صفحه و حدود ۲۰،۰۰۰ واژه‎ برسد، طول یک مقاله وابسته به رشته و ژورنال به ۳۰۰۰ تا ۶۰۰۰ کلمه محدود می‎شود. بنابراین، هر یک از بخش‎های مقاله باید به طور قابل ملاحظه‎ای کاهش یابد. این کار با کپی کردن متن ممکن نخواهد بود و باید بخش‏هایی از محتوای پایان نامه را انتخاب و بازنویسی کرد. برای این موضوع، انتخاب و هدف ‎گذاری مجدد عناصر کلیدی خواهند بود، باید بسیار دقت نمایید تا همزمان با حفظ ماهیت پژوهش، جزئیات اضافی را کنار بگذارید.

چکیده: به ‎طور معمول چکیده یک مقاله در حدود ۱۵۰تا۲۵۰ کلمه است. در حالی‎ که چکیده پایان ‎نامه طولانی‎تر بوده و معمولا در حدود ۳۵۰ کلمه است. دستورالعمل ژورنال مورد نظرتان را به دقت مطالعه نمایید. درحالی‎که برخی از ژورنال‎ها چکیده‎ای ساخت ‎یافته می‎پسندند، ژونال‎های دیگر خلاف آن را ترجیح می‎دهند. خلاصه‎های گرافیکی و ویدیویی موجب ایجاد محبوبیت می‎شود و برخی از ژورنا‎ل‎ها این نوع خلاصه‎ها را از شما درخواست می‎کنند.

مقدمه: یک پایان‎نامه معمولا دارای مقدمه‎ای مفصل ‎تر است چرا که دانشجویان میزان آشنایی خود با ادبیات موجود را از طریق بررسی خسته‎کننده‎ای از کارهای قبلی نشان می‎دهند. با این حال در یک مقاله بررسی ادبیات خلاصه ‎تر است و باید صرفا نکات و دانشی از کارهای قبلی آورده شود که فهم آنها برای فهم مقاله لازم است. اگر پژوهش شما در پایان ‎نامه یا رساله به بیش از یک سوال پاسخ می‎دهد، در مقاله خود فقط بر روی یکی از این سوال ‎ها تمرکز نمایید.

روش‎ها: بخش ایده‎ها و روشهای پایان نامه معمولا شامل بحثی گسترده از رویکردهای پژوهش و روش‎شناسی است. با این حال برای مقاله ژورنالی نیازمند ارائه ‎ای مختصرتر از روش‎ها هستید، باید خودتان را تنها به توصیف جزئیات روش ‎های مورد استفاده محدود نمایید. به ویژه، آزمایش ‎های انجام شده و بحثی جامع بر روی روش‎های پژوهش در اینجا لازم نخواهد بود.

نتایج: درحالی‎که معمولا یک پایان نامه یا رساله هر نتیجه‎ای را در جزئیاتی قابل توجه گزارش می‎کند، مقاله فقط یافته‎ های اصلی را گزارش می‎دهد. در واقع به علت بی ‎تجربگی و یا تفسیر بیش ازحد، دانشجویان در بسیاری از موارد نتایجی را در پایان ‎نامه خود گزارش می‎ دهند که به اندازه کافی قوی نیست. با این حال باید برای مقالات ژورنالی استانداردهای سختگیرانه گزارش ‎دهی رعایت شود و فقط باید نتایجی را گزارش کنید که به طور مستقیم به سوال پژوهش مرتبط باشد و دلایلی محکمی برای آن‎ها داشته باشید. درصورت تمایل، یافته‎های ثانویه را می‎توانید به‎عنوان اطلاعات تکمیلی بیاورید.

بحث: بخش بحث و گفت‎ و گو پایان‎نامه یا رساله نیز مفصل ‎تر است. ارائه تفسیر کاملی از تمام نتایج با هدف نشان دادن درک کامل دانشجو از داده‎های خود است. علاوه بر این، دانشجویان باید با بهره‎گیری از حدس و گمان گسترده، علاقه‎مندی خود را برای تحقیقات آینده مشخص نمایند. بخش بحث و گفت‎ و گو یک مقاله باید واضح و دقیق باشد. با تکرار نتایج خود در این بخش مرتکب اشتباه نشوید.

منابع: معمولا پایان ‎نامه‎ ها دارای لیستی جامع از استنادها و حتی گاهی اوقات شامل فهرست کتاب هستند. با این حال، مقالات شامل تعداد محدودی از استنادها بوده و بخش مرجع تنها شامل آثاری است که در داخل مقاله ذکر شده‎ باشند. عملا برخی از ژورنال‎ها حداکثر تعداد مراجع قابل بیان را مشخص کرده‎اند. به طور مشابه، در پایان‎نامه‎ ها وجود بخشی برای”تعاریف” نسبتا متداول است اما در یک مقاله ژورنالی نباید گنجانده شود.

راهنمایی‎های بالا به منظور آشنایی شما با نحوه‎ی تبدیل پایان‎نامه به یک مقاله ژورنالی آورده شده است. اگرچه به هیچ وجه کار آسانی نیست و نیازمند تلاش و دقت بسیار زیادی است. مهمتر از همه به یاد داشته باشید که در مقاله به پایان‎نامه خود ارجاع دهید و در نامه ضمیمه ذکر نمایید که مقاله بر پایه‎ پایان‎نامه شما است. با کمک و راهنمایی ویرایشگر و همکاران منتقد، قطعاً مقاله منتشر شده بسیار متفاوت و احتمالاً بهتر از پایان‎نامه شما خواهد شد.

برگرفته از: ساعد نیوز

برای مشاهده لیست همه ی  پرسشنامه های استاندارد لطفا همین جا روی پرسشنامه استاندارد  کلیک فرمایید.

تحلیل داده های آماری برای پایان نامه و مقاله نویسی ،تحلیل داده های آماری شما با نرم افزارهای کمی و کیفی ،مناسب ترین قیمت و کیفیت عالی انجام می گیرد.

نرم افزار های کمی: SPSS- PLS – Amos

نرم افزار کیفی: Maxquda

تعیین حجم نمونه با:Spss samplepower

روش های تماس:

Mobile :  09143444846  واتساپ – تلگرام

Telegram: @abazizi4

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *