رزومه نویسی

نمونه رزومه کاری

  نمونه رزومه کاری

افراد جویای شغل حتما باید با نحوه نگارش رزومه آشنا شوند و برای آشنایی بیشتر با ویژگی های رزومه و نحوه نگارش رزومه در این بخش چند نمونه رزومه شغلی و فرم رزومه را برای شما گردآوری کرده ایم.

رزومه کاری چیست؟

اگر بخواهید در یک سازمان دولتی و یا خصوصی استخدام شوید حتما باید رزومه کاری داشته باشید. امروزه همه آشنایی های اولیه با کارفرما از طریق رزومه انجام میشود به نحوی که کارجو باید تمامی اطلاعات شخصی خود را در قالب رزومه آماده کند و به کارفرما ارسال کند. کارفرما بعد از بررسی کلیه رزومه های ارسالی آنهایی که مورد تایید باشند را به مصاحبه دعوت خواهد کرد. مصاحبه صرفا برای آشنایی حضوری میباشد و تمامی ویژگی های شما باید در رزومه مطرح شود. اطلاعاتی که در رزومه نوشته میشود باید به روز باشد اطلاعاتی باشند در رابطه با معرفی فرد تحصیلات مهارت ها و توانایی های وی اطلاعات مندرج در رزومه کاری باید به شرح زیر باشند.

بخشهای اصلی برای رزومه شغلی یا رزومه کاری برای استخدام عبارتند از:

  • اطلاعات شخصی: (اطلاعات شامل نام ونام خانوادگی،تلفن تماس، آدرس پستی، آدرس ایمیل، سال تولد، وضعیت تاهل، وضعیت نظام وظیفه برای اقایان می باشد.)
  • خلاصه سوابق و قابلیت ها: مطالب این بخش باید صریح وکوتاه باشد درحد 4 الی6 جمله درمورد تجربیات، سوابق، مهارتها باشد.
  • سوابق تحصیلی: در این قسمت سوابق تحصیلی خود را به ترتیب از آخر به اول نوشته می شود. نام رشته تحصیلی، نام دانشگاه، نام دانشگاه، تاریخ شروع واتمام دوره تحصیلی، و موضوع پایان نامه و معدل فارغ التحصیلی هم در این قسمت آورده شود.
  • سوابق شغلی: مهمترین قسمت رزومه می باشد که کارفرمایان بیشتر به این قسمت توجه می کنند و در این قسمت بایدبه این موارد را ذکر شود (سمت وعنوان شغلی، نام شرکت، تاریخ شروع واتمام کار، مسولیت ها ووظایف مربوط به سمت یا شغل )
  • مهارتها وتوانایی ها: دراین بخش به مهارتها وتوانایی ها خودتان اشاره می کنید.
  • معرف ها: دراین قسمت نام، شغل وسمت، آدرس یا تلفن وکلا اطلاعات شخص معرف را ذکر می کنید.

توانمندی ها

چند مورد از توانمندی ها که اغلب در رزومه بیان می شوند عبارتند از:

  • زبان های خارجی (میزان تسلط به زبان انگیلیسی در خواندن، نوشتن، گوش دادن و صحبت کردن)
  • کامپیوتر: (میزان تسلط به آفیس و ICDL)
  • رانندگی: (گواهینامه)

ویژگی های یک رزومه کاری خوب

روی یک شغل منحصر به فرد یا زمینه شغلی مشخص مانور دهد و فقط به توانمندی های مرتبط با شغل موردنظر ختم​ شود.

  • توضیحات را واضح بیان کند و دارای یک روال معقولانه باشد.
  • مفید اما کوتاه باشد.
  • غلط املایی و نگارشی نداشته باشد.

در مجموع رزومه به خصوص برای کارجویان تازه فارغ التحصیل شده یک الی دو صفحه بسنده می کند، اگر بیش از آن باشد ممکن است بخاطر کمبود وقت کارفرمایان، اصلا بررسی نشود به خصوص برای سازمانی که آگهی استخدام نداده است. اما دقت کنید از ذکر موارد حائز اهمیت غافل نشوید. پس به جای حذف موارد مهم سایز حاشیه ها و متن و تیتر ها را کمتر در نظر بگیرید تا جایی که خوانا باشد و نیازی به زوم کردن نباشد یا برای بخش های سوابق تحصیلی جدول طراحی کنید. درضمن فونت رایج رزومه B -Nazanin است.

نکته: اگر قرار است رزومه را به صورت فیزیکی ارسال کنید و به شرکت ها و سازمانهای رسمی و دولتی ارسال میکنید باید حتما در یک پاکت A4 قرار دهید. اما اگر قرار است رزومه را با ایمیل ارسال کنید با یک ایمیل رسمی ارسال کنید که به نام خودتان باشد و برای هرکارفرما باید در متن ایمیل نامه توجیهی را وارد کنید و آن را روی حالت (Plain Text) قرار دهید تا در کل برنامه ها، قابل بررسی باشد. در متن ایمیل یک بند توضیح مختصر و مودب بنویسید که چندان طولانی نیز نباشد.

دانلود نمونه رزومه کاری ۱ – فایل word

دانلود نمونه رزومه کاری ۲ – فایل PDF

دانلود نمونه رزومه کاری ۳ – فایل word

دانلود نمونه رزومه کاری ۴ – فایل PDF

دانلود نمونه رزومه کاری5- فایل PDF

دانلود نمونه رزومه کاری 6 – فایل word

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *