مدیریت به روش ایلان ماسک

مدیریت به روش ایلان ماسک

امروزه در دنیای مدیریت از جمله معروف ایلان ماسک بعنوان یک مدل مدیریتی نام برده می شود.

💡 او معتقد است: «یا ثابت کنید اشتباه می‌کنم یا کاری که می‌گویم را انجام دهید!»

سبک مدیریت ایلان ماسک شوخی‌بردار نیست. اگر دستور کاری برای مدیران خود می‌فرستد انتظار دارد اگر سوالی دارند بپرسند و در صورتی که ابهامی ندارند، کار را تمام و کامل انجام دهند. در غیر این صورت باید فورا استعفا بدهند!

ایلان ماسک به صراحت بیان و رک بودن معروف است و تاکنون داستان‌های مختلفی در مورد شیوه مدیریت وی به اشتراک گذاشته شده است. ظاهرا یکبار ایلان ماسک به عنوان اولتیماتوم به یکی از مدیران ارشد خود ایمیلی با این محتوا فرستاده که: «کارها را به روش من انجام بده وگرنه اخراج می‌شوی.»

گفته می‌شود وی به افراد قدرتمند تیم کاری‌اش سخت می‌گیرد و انتظار زیادی از آنها دارد. به همین دلیل برخی از کار کردن در تسلا به عنوان تجربه‌ای سخت یاد می‌کنند.

حتی کار کردن در محیط تسلا برای برخی غیرقابل تحمل است؛ هرچند برخی افراد در همین تنگناهای کاری رشد و پیشرفت کرده‌اند. یکی از مدیران ارشد همکار ایلان ماسک می‌گوید: یکبار ایمیلی از سوی وی دریافت کرده که دستورالعمل‌های کاری را به صورت شفاف در آن مطرح کرده بود.

ایلان ماسک می‌گوید اگر ایمیلی از سوی وی برای مدیران ارسال شود، آنها در مقابل دریافت آن ایمیل تنها سه کار می‌توانند انجام دهند:

▪︎اگر در مورد اجرای آن ابهام داشتند، می‌توانند سوال بپرسند و ایلان ماسک توضیح می‌دهد چرا چنین تصمیمی گرفته است. ایلان ماسک معتقد است که گاهی اوقات ممکن است اشتباه کند!

▪︎تنها در صورتی به وی ایمیل بزنند که دستور کار مبهم باشد و نیاز به توضیحات بیشتری بخواهند.

▪︎دستورالعمل‌ها را اجرا کنند.

در صورتی که یکی از کارمندان وی ایمیل کاری دریافت کند و در مقابل آن یکی از این سه کار را انجام ندهد، از وی خواسته می‌شود که فورا استعفا بدهد.

در ظاهر ممکن است چنین رویکردی خشونت‌آمیز به نظر برسد، اما از نظر مهارت و علم مدیریت: “وی قبل از انجام هر کاری برای تیم خود، چگونگی انجام کار و اهداف را توضیح می دهد” که به آن متقاعد سازی می گویند که معجزه کننده است.

اساسا ماسک می‌گوید: «شما می‌توانید به من ثابت کنید که اشتباه می‌کنم، از من اطلاعات بیشتری بخواهید، یا آنچه را که می‌خواهم انجام دهید.»

نکته مهم: بیان اهداف و انتظارات به تیم کاری از مهارت های مهم در مدیریت اثر گذار و کارآمد است.

✍منبع: Inc

اگر می خواهید در خصوص نرم افزار Nvivo آموزش ببینید. اینجا کلیک کنید مجموع آموزش 8 ساعت و 24 دقیقه

تحلیل داده های آماری

تجزیه و تحلیل آماری

نوشته

قفل گذاری روی فایل های ورد،پاورپوینت و اکسل

نوشته

رمز گذاری روی فایل های ورد،پاورپوینت و اکسل

نوشته

اعتیاد به کار: عوارض، علل و راهکارها

نوشته

روش‌های تبدیل PDF به اکسل

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *