پایان نامه نویسی مقاله نویسی

فرمت بندی مقالات کنفرانسی و همایشی

 

فرمت بندی مقالات کنفرانسی و همایشی

 

فرمت بندی مقالات کنفرانسی و همایشی

مقالات علمی از جهت ارزش علمی و نحوه چاپ و محل انتشار، دارای تقسیم‌بندی‌های متفاوتی هستند. که یکی از معتبر ترین نوع مقالات مقالات کنفرانسی میباشند که فرمت مشخص و شیوه نگارش منحصر به فردی دارند شیوه فرمت‌بندی استاندارد مقالات کنفرانسی را برای شما آموزش خواهیم داد.

مقاله کنفرانسی چیست؟

مقالات کنفرانسی به مقالاتی اطلاق می شود که هدف اصلی در هنگام نگارش آنها، گرفتن پذیرش از یکی از کنفرانس های علمی بوده است. این کنفرانس ها معمولاً به صورت سالانه و یا هر دو سال یک بار برگزار می شوند و دارای حوزه تخصصی و علمی به خصوصی هستند. شما می توانید پس از گرفتن پذیرش از چنین کنفرانس هایی، مقاله خود را در حضور جامعه کنفرانس ارائه دهید. این ارائه می تواند به شکل شفاهی، با ارائه یک پوستر و یا به صورت بحث و گفتگو انجام گیرد. مقالات کنفرانسی به عنوان یک روش موثر برای تبادل ایده های جدید، معرفی کار تحقیقاتی برای اعضای دانشگاهی و قدرتمندتر، ساختن سوالات تحقیق و در کل آشنایی جامع تر با افراد هم حوزه، بسیار مفید باشد. ارائه مقاله در یک کنفرانس علمی یک فرصت ایده آل برای کسب بازخوردهای ارزشمند از جانب جامعه آکادمیک است. با این روش شما می توانید توانایی های حرفه ایتان را در حوزه تخصصی خود گسترش دهید.

یک مقاله کنفرانسی معمولاً هم زمان شامل یک سند مکتوب و یک ارائه شفاهی خواهد بود. قبل از ارائه مقاله در یک کنفرانس، معمولاً از شما خواسته می شود تا یک کپی از کار خود را برای ویراستاران و داوران ارسال کنید.

ساختار مقالات کنفرانسی

برای نگارش مقاله کنفرانسی باید به ساختار مقاله نویسی در کنفرانس پیش روی خود دقت داشته باشید. چارچوب مقالات هر کنفرانس منحصر به خود آن است. پس از قبل نمی توان درباره این موضوع نظری داشت. اما به طور کلی بخش های مختلفی که مقاله را تشکیل می دهند به این شرح هستند:

  • عنوان؛
  • چکیده؛
  • مقدمه؛
  • روش شناسی؛
  • نتایج؛
  • بحث؛
  • نتیجه گیری؛
  • منابع.

حال بسته به اینکه ساختار موردنظر هر کنفرانس چه باشد، این ساختار می تواند دستخوش تغییراتی هم شود. علاوه بر اینکه باید مقاله کنفرانسی را براساس ساختار همایش موردنظرتان بنویسید، لازم است که مشخص کنید، قرار است آن را به چه شکلی ارائه بدهید. برای آگاهی از همه این موارد، لازم است که به سایت کنفرانس موردنظرتان مراجعه نمایید و قالب ها و ساختارهای کار را بررسی کنید.

تصویر

فرمت بندی مقالات کنفرانسی و همایشی

برای ارسال مقالات به همایش و یا کنفرانس های داخلی و خارجی نیاز است تا مقاله را براساس دستورالعمل درخواستی خود همایش فرمت بندی نمایید. این موضوع یک بخشی مهم در ارسال مقالات می باشد که گاها برخی افراد بدون رعایت آن فایل را بدون فرمت بندی اعلام شده برای کنفرانس و یا همایش ارسال می کنند و این امر باعث رد شدن سریع مقاله از سمت ادیتور و یا سردبیر می باشد. پس دقت نمایید که انجام فرمت بندی مقاله براساس دستورالعمل همایش و یا کنفرانس امری بسیار مهم می باشد. فرمت بندی باعث می شود تا تمامی مقالات ارسالی یک شکل و ساختار را رعایت نمایند. البته در نظر داشته باشید تمام همایش و یا کنفرانس ها از یک دستورالعمل فرمت بندی استفاده نمی کنند و این شکل محتوایی و ساختاری می تواند متفاوت از هم باشد.

سابمیت مقالات کنفرانسی و همایشی

بعد از اینکه مقاله از نظر ویرایشی و نگارشی آماده شد و به عبارتی فرمت بندی انجام شد، باید آن را برای مجله مورد نظرتان ارسال (سابمیت) نمایید. این مرحله مهم هم به این شرح است که در ابتدا مقاله براساس اصول مجله موردنظر یاهمان فرمت بندی درآورده می شود و سپس ارسال می شود. سابمیت مقاله نیز براساس نوع مجله متفاوت است و در برخی موارد سابمیت از طریق ایمیل نویسنده و برخی موارد دیگر سابمیت از طریق سایت خود مجله می باشد که در نهایت با دادن نام کاربری و رمز عبوری می توان پیگیر تمام مراحل از طریق سایت بود.

انجام فرمت بندی مقاله براساس درخواست مجله یک کار بسیار تخصصی می باشد که بهتر است برای انجام آن تجربه کافی داشته و یا اینکه از افراد متخصص در این زمینه راهنمایی گرفته شود.

چاپ مقاله کنفرانسی چه امتیازی دارد؟

شرکت در کنفرانس های داخلی و خارجی می تواند روی پربارشدن رزومه اثرگذار باشد.

برای مثال، دانشجویانی که قصد شرکت در مصاحبه های دکتری را دارند باید بدانند که امتیازاتی برای داشتن مقالات کنفرانسی برایشان در نظر گرفته می شود. از آنجا که قوانین در سال های مختلف، متنوع است و دستخوش تغییرات می شود، دقیقا نمی توان گفت که داشتن هر مقاله کنفرانسی چند امتیاز دارد اما باید بدانید که این مقالات ارزش نسبتا خوبی دارند.

اگر مقاله تان در کنفرانسی خارجی شرکت داده شود، ارزش و امتیاز آن از موارد داخلی بیشتر خواهد بود. البته امتیازی که مقالات کنفرانسی برایتان به همراه می آورند از مقالات ژورنالی کمتر است. ولی چند مقاله کنفرانسی در جایی مانند مصاحبه دکتری می تواند ارزشی معادل یک مقاله ژورنالی به همراه داشته باشد.

پس اگر برای پُرشدن رزومه تان، امکان داشتن مقاله ژورنالی را ندارید، دست کم به فکر کنفرانس ها باشید و از طریق شرکت در موارد متعدد، سابقه خود را پربار کنید.

برگرفته از: ساعد نیوز

برای مشاهده لیست همه ی  پرسشنامه های استاندارد لطفا همین جا روی پرسشنامه استاندارد  کلیک فرمایید.

تحلیل داده های آماری برای پایان نامه و مقاله نویسی ،تحلیل داده های آماری شما با نرم افزارهای کمی و کیفی ،مناسب ترین قیمت و کیفیت عالی انجام می گیرد.

نرم افزار های کمی: SPSS- PLS – Amos

نرم افزار کیفی: Maxquda

تعیین حجم نمونه با:Spss samplepower

روش های تماس:

Mobile :  09143444846  واتساپ – تلگرام

Telegram: @abazizi

وبلاگ ما

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *