تحلیل داده های آماری

شرایط سابمیت مجدد مقاله

شرایط سابمیت مجدد مقاله

شرایط سابمیت مجدد مقاله

شما نمی‌توانید یک مقاله را هم زمان به دو ژورنال سابمیت کنید و این خلاف اخلاق پژوهش می‌باشد و تا زمانی که نتیجه نهایی از داوری یک مجله مشخص نشده است سابمیت مقاله به مجله دیگر غیر ممکن است اما چنانچه مدت هاست خبری از نتیجه داوری مقاله به گوشتان نرسیده است با رعایت شرایط زیر می‌توانید سابمیت مجدد به همان ژورنال یا ژورنال دیگر انجام دهید.

نتیجه سابمیت مقاله

سابمیت به معنای ارسال مقاله به بخش داوری می باشد و نویسنده زمانی که تصمیم به سابمیت مقاله می گیرد یعنی تمام جوانب را سنجیده است و به خوبی می داند که ممکن است نتیجه دو حالت داشته باشد. اغلب مقالاتی که به داوری ارسال می کنید ریجکت یا سابمیت می شوند که هر یک از این دو حالت وابسته به عملکرد نویسنده می باشد که چقدر در نگارش و ویرایش مقاله نکات کلیدی را مد نظر قرار داده است. مجلات سیستم­ها و فرآیند پیچیده­ای برای ارسال مقاله می توانند داشته باشند. برای یک محقق پرمشغله مواجه شدن با تمام الزامات مجله و ارسال مقاله می­ تواند پیچیده و وقت گیر باشد اما نویسنده نباید نسبت به کیفیت مقاله بی تفاوت باشد و حتما باید شرایط نگارشی و ادیتوری مقاله را در نظر بگیرد و کیفیت را در نگارش آن حتما رعایت کند. زمانی که مقاله را سابمیت کردید و به بخش داوری ارسال کردید دیگر کاری از دست شما برنخواهد آمد و باید حتما منتظر نتیجه داوری بمانید بنابراین هر تغییراتی که احساس می کنید لازم است را قبل از سابمیت مقاله انجام دهید. توصیه می کنیم در صورتی که آشنایی و مهارت های لازم را ندارید از یک فرد متخصص کمک بگیرید.

سابمیت مقاله به یک مجله شرایط و قوانین دارد که حتما نویسنده باید این قوانین را مد نظر داشته باشد و عمل کردن بر خلاف قوانین مجله عاقبت خوبی نخواهد داشت. از جمله مهم ترین قوانین می توان به این مورد اشاره داشت که نویسنده تا زمان مشخص نشدن نتیجه داوری حق سابمیت مقاله به مجله دیگری را ندارد و باید حتما باید منتظر بماند تا نتیجه داوری مجله مشخص شود و سپس مقاله را به ژورنال دیگر ارسال کند. با توجه به مشخص نبودن مدت داوری مجلات ممکن است نویسنده مدت زیادی در انتظار پذیرش بماند اما تا زمان مشخص نشدن نتیجه نمی تواند مقاله را سابمیت مجدد به سایر ژورنالها کند.

تصویر

آیا می توان مقاله ارسال شده به مجله را بازپس گرفت

بازپس گیری مقاله یا withdraw paper به مکانیزمی اشاره می کند که در آن نویسنده مقاله که مقاله خود را به یک مجله ارسال نموده است تصمیم می گیرد که به صورت عامدانه جلوی داوری و چاپ مقاله خود را در آن مجله بگیرد؛ به این فرآیند بازپس گرفتن مقاله گفته می شود. شرایطی مختلفی وجود دارد که نویسنده مقاله تصمیم می گیرد مقاله را از مجله ای که برای آن سابمیت کرده است پس بگیرد. برای مثال، شاید اختلافاتی بین نویسندگان مقاله برای انتخاب مجله به وجود آمده باشد یا اینکه نویسندگان به این نتیجه رسیده باشند که مجله ای که انتخاب نموده اند مجله با کیفیتی نیست و یا اینکه هر دلیل دیگری که اکنون آنها را به این تصمیم رسانده است که مقاله خود را بازپس گیرند. بازپس گیری مقاله به این راحتی نیست و شرایط و ضوابط مشخصی دارد و نویسنده فقط در شرایط خاصی می تواند مقاله خود را بازپش گیرد و از لحاظ شرایط زمانی باز پس گیری می توان گفت نویسنده صرفا زمانی می تواند مقاله خود را پس بگیرد که هنوز مقاله از طرف ایدیتور به داوران مجله ارسال نشده باشد و هیچگونه داوری روی مقاله انجام نگرفته باشد. بسیاری از نویسندگان حتی بعد از داوری مقاله از ادیتور می خواهند که مقاله شان را بازپس گرداند و از فرآیند چاپ و پذیرش جلوگیری کند؛ ما این کار را نفی نمی کنیم؛ شاید ادیتوری وجود داشته باشد که با درخواست نویسندگان حتی بعد از اتمام فرآیند داوری موافقت کند. اما در نظر داشته باشید که بهترین زمان برای بازپس گیری مقاله همان قبل از فرآیند داوری است. بعد از فرآیند داوری صرفاً بازپس گیری مقاله برحسب سلیقه ادیتور خواهد بود اما قبل از اعمال داوری، ادیتور مجله موظف است مقاله را در صورت درخواست نویسندگان آن از فرآیند داوری و پذیرش و چاپ خارج کند.

نکته: همان طور که قبلا نیز اشاره کردیم به هیچ عنوان تا قبل از مشخص شدن نتیجه داوری مقاله را به ژورنال دیگر سابمیت نکنید زیرا این کار عواقب خوبی نخواهد داشت. در صورت لزوم شما می توانید با سردبیر ژورنال مکاتبه کنید و نسبت به تسریع روند داوری مقاله اصرار کنید. البته ارسال ایمیل پی در پی نیز اقدام خوبی نیست.

تصویر

چگونه مقاله را مجددا سابمیت کنیم؟

داوران زمانی که مقاله شما را داوری و بررسی می کنند حتما به خاطر برخی نکات آنرا ریجکت می کنند که گاها این نکات را در نامه ای به نویسنده ارسال می کنند و یا در مقاله به صورت هایلایت مشخص می کنند. به هر حال مقاله ای که دارای ایرادات فنی, دستور زبانی و یا نگارشی باشد. به هر حال ایراداتی که از طرف داوران مشخص می شوند احتمال دارد برای داور دیگر نیز همین نکات مد نظر باشد. بنابراین نمی توانید بدون در نظر گرفتن این موارد که از طرف داوران مشخص شده است سابمیت مجدد کنید. حتما نظرات داوران را اعمال کنید و مقاله را ویراستاری مجدد کنید و دوباره یک ژورنال انتخاب کنید و مقاله را مجدد سابمیت کنید. پیش از آنکه مقاله بازبینی شده را برای ناشر ارسال کنید، باید بازخوردهای تمام داوران ژورنال را مطالعه کنید. اغلب، هنگام بازبینی متن مقاله، ممکن است مقاله دچار ازهم گسیختگی شود، حتی اگر مقاله اولیه دارای انسجام کافی بوده باشد.

از عوامل ریجکت مقاله ممکن است موارد زیر باشند:

  • انتخاب مجله ای که از لحاظ معنا و سطح کیفی مطابق با مقاله نباشد
  • ایرادات دستور زبانی
  • ایرادات محتوایی
  • ترجمه بی کیفیت
  • وجود سرقت علمی و یا تشابهات علمی
  • عدم فرمت بندی صحیح مقاله

دلایل ریجکت مقاله ممکن است متفاوت باشد اما بدون اصلاح و بازبینی به هیچ عنوان مقاله را مجددا به همان ژورنال و یا ژورنال دیگر سابمیت نکنید. در این صورت دوباره ریجکت خواهد شد.

برگرفته از: ساعد نیوز

برای مشاهده لیست همه ی  پرسشنامه های استاندارد لطفا همین جا روی پرسشنامه استاندارد  کلیک فرمایید.

تحلیل داده های آماری برای پایان نامه و مقاله نویسی ،تحلیل داده های آماری شما با نرم افزارهای کمی و کیفی ،مناسب ترین قیمت و کیفیت عالی انجام می گیرد.

نرم افزار های کمی: SPSS- PLS – Amos

نرم افزار کیفی: Maxquda

تعیین حجم نمونه با:Spss samplepower

روش های تماس:

Mobile :  09143444846  واتساپ – تلگرام

Telegram: @abazizi4

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *