تحلیل داده های آماری

ساده ترین راه برای چاپ مقاله در مجلات معتبر

ساده ترین راه برای چاپ مقاله در مجلات معتبر

ساده ترین راه برای چاپ مقاله در مجلات معتبر

انتشار مقاله در مجلات علمی معتبر داخلی و خارجی نیازمند صرف زمان و هزینه بسیار زیادی می‌باشد که به دلیل زمان و هزینه بسیار بالا از عهده برخی از نویسندگان خارج است که بتوانند مقاله ای در مجلات معتبر منتشر کنند از این رو در این مقاله سعی کرده ایم ساده ترین راه برای چاپ مقاله در مجلات معتبر داخلی و خارجی را برای شما آموزش دهیم.

چاپ مقاله

همواره تقویت رزومه و اخذ پذیرش مقاله از مجلات معتبر داخلی و خارجی یکی از دغدغه های دانشجویان می باشد و یک حالت رقابتی پیش روی آنها قرار داده است تا دانشجویان بتوانند با به کارگیری مهارت و توانایی های خود مقاله علمی با کیفیت و معتبر نگارش کنند و آنرا در مجلات علمی معتبر داخلی و خارجی منتشر کنند تا از این طریق امتیازاتی برای رزومه خود کسب نمایند. اما با توجه به اینکه انتشار مقاله در مجلات معتبر نیازمند آگاهی و دانش نویسنده می باشد و از طرفی زمان بسیاری نیاز دارد توصیه می کنیم روش های اصولی انتشار مقاله را بشناسید و سعی کنید با یک روش اصولی و سریع مقاله خود را در مجلات معتبر منشتر سازید. مقاله زمانی می تواند نظر داوران مجلات را به خود جلب نماید که محتوا و موضوع آن ناب باشد و بتوان به آن استناد کرد، از این رو توصیه می شود حتما روش های نگارش و مراحل چاپ مقاله را به خوبی بشناسید.

نگارش مقاله اثرات مثبتی بر روند رو به رشد کلیه علوم را دارد. برخی از کارشناسان و نیروهای فنی مستقر در کارگاه ها، به جهت درگیر بودن مستقیم با فعالیت های اجرایی، تجربیاتی را کسب می کنند که انعکاس آن می تواند کمک بزرگی به جامعه علمی جهان باشد.اله و آموختن چگونگی نوشتن آن می تواند کمکی قابل ملاحظه به آن دسته از نیروهای متخصصی باشد که تاکنون اقدام به مقاله نویسی ننموده و با روند آن آگاهی ندارند. تشویق کارشناسان به مقاله نویسی و انتقال تجربه به جامعه علمی، می تواند پایه های استواری جهت شکل گیری سریعتر دانش در جهان شود.

معرفی ژورنالهای معتبر و تخصصی

از جمله ژورنالهای معتبر و تخصصی که می شناسید برای چاپ مقاله ژورنالهای isi, isc, pubmed, jcr, scopus می باشند. برخی از این ژورنالهای دارای ضریب کیفی می باشند و به عبارتی دارای ایمپکت فکتور هستند و برخی دیگر از ژورنالها بدون ایمپکت می باشند. بنابراین بسته به کیفیت هر ژورنال می بایست اعتبار سنجی کنید و تصمیم گیری نمایید که مقاله شما کیفیت کافی برای چاپ در کدام یک از ژورنالها را دارد.

چگونه می توان زمان داوری یک مجله را تخمین زد؟

معرفی پایگاه تامسون رویترز

یکی از بزرگترین پایگاههای نمایه کننده مجلات معتبر در سطح دنیا پایگاه تامسون رویترز می باشد. مقالات تخصصی و معتبر در تمامی حوزه های تخصصی قابل پذیرش در این ژورنالها می باشند و این موسسه کلیه ژورنالهای خود را به دو دسته تخصصی تقسیم می کند ژورنالهای دارای ایمپکت فکتور فوق تخصصی که با عنوان ژورنالهای jcr معروف می باشند و ژورنالهای بدون ایمپکت که معروف به isi می باشند در این موسسه کلیه ژورنالها به صورت کاملا تخصصی و با کیفیت می باشند ولی چاپ مقاله در ژورنالهای دارای ایمپکت فکتور به مراتب دشوارتر می باشد. مجلات موسسه تامسون رویترز به دلیل اعتبار بالا و سطح کیفی بسیار بالا در کل داوری سختتری نسبت به سایر ژورنالهای معتبر و تخصصی دارند. موسسه تامسون رویترز هر سال لیست ژورنالها را به روزرسانی می کند و ژورنالهایی که افت اعتبار داشته اند را از این لیست حذف می کنند و ژورنالهایی که اعتبار بالاتری دارند را به این پایگاه می افزایند. در کل ژورنالهای تخصصی این موسسه اعتبار چندین برابر بالاتری نسبت به سایر ژورنالها دارند.

پایگاه pubmed

این پایگاه صرفا متعلق به مقالات تخصصی گروه پزشکی و پیراپزشکی می باشند. مقالات معتبر و تخصصی که در گروههای تخصصی پزشکی و پیراپزشکی نگارش می شوند. دانشجویان و اساتید گروه پزشکی و پیراپزشکی برای اینکه موفق به اخذ مزایای پژوهشی شوند می توانند اقدام به چاپ مقالات تخصصی در ژورنالهای معتبر pubmed نمایند. پاب مد (به انگلیسی PubMed) در ژانویه سال ۱۹۹۶ توسط کتابخانه ملی پزشکی ایالات متحده آمریکا راه اندازی شد. یک موتور جستجوی تحت وب رایگان است که دسترسی به چندین پایگاه داده اصلی در گستره وسیعی برای جستجوی مقالات منتشره در رشته های پزشکی، زیست شناسی، پرستاری، داروسازی، دندان پزشکی، دامپزشکی، مامایی، مراقبت های پزشکی، آموزش بهداشت، روانپزشکی و روانشناسی، بیومدیکال را فراهم می کند که در واقع بالغ بر ۲۲ میلیون منبع را پوشش میدهد که از طریق مختلف مانند بانک مدلاین جمع آوری شده اند. مدلاین بزرگترین زیرمجموعه از پابمد می باشد.

تصویر

پایگاه scopus

اسکوپوس بزرگترین پایگاه اطلاعاتی «چکیده» و «استنادی» جهان است که علاوه بر چکیده مقالات، فهرست منابع هر مقاله را نیز نشان می دهد بنابراین امکان محاسبه تعداد استنادات برای هر مقاله امکان پذیر می شود. اسکوپوس بیش از ۲۲۰۰۰ عنوان و ۵۰۰۰ ناشر را پوشش می دهد و از آنجایی که به صورت روزانه به روز رسانی می شود تا جدیدترین پژوهش ها و اطلاعات علمی روز را در زمینه های مختلف از جمله تکنولوژی، پزشکی، علوم اجتماعی و هنر در خود جا دهد، این عدد هر لحظه تغییر می کند. اسکوپوس اواخر سال ۲۰۰۴ توسط یک ناشر هلندی به نام الزویر راه اندازی شد و خیلی سریع به معتبرترین پایگاه اطلاعاتی تبدیل شد. پایگاه استنادی اسکوپوس برای هر نویسنده مقاله یک پروفایل شخصی در نظر می گیرد و اطلاعات مهم آن­ ها را در آن به نمایش می گذارد.

پایگاه isc

ISC مخفف پایگاه علوم جهان اسلام یا Islamic World Science Citation Center است. ISC یک پایگاه اطلاع رسانی علمی است و با هدف رتبه بندی دانشگاه های ایران و جهان اسلام و مجلات علمی کشورهای اسلامی براساس معیارهای علم سنجی به وجود آمده است. این پایگاه با پیشنهاد ایران به وجود آمده و مرکز اصلی آن در ایران و شهر شیراز می باشد. در بین ژورنالهای داخلی بیشترین امتیازات پژوهشی متعلق به مقالات تخصصی isc می باشد که بسیار معتبر و تخصصی می باشند و امتیازات پژوهشی آنها در حد مجلات isi می باشد.

امتیاز چاپ مقاله در مجلات معتبر داخلی و خارجی

امتیازات چاپ مقاله در مجلات ایمپکت دار بصورت زیر است:

  • اکسپت و چاپ مقاله در مجلات علمی خارجی با ضریب تاثیر بالا از طرح پژوهشی دانشجو 6-7 امتیاز دارد.
  • اکسپت و چاپ مقاله در مجلات علمی خارجی با ضریب تاثیر بالا خارج از طرح پژوهشی دانشجو 5-7 امتیاز دارد.
  • اکسپت و چاپ مقاله در مجلات علمی خارجی با ضریب تاثیر پایین از طرح پژوهشی دانشجو 5-6 امتیاز دارد.
  • اکسپت و چاپ مقاله در مجلات علمی خارجی با ضریب تاثیر بالا خارج از طرح پژوهشی دانشجو 4-6 امتیاز دارد.
  • ​​​​اکسپت و چاپ مقاله در مجلات علمی پژوهشی داخلی از طرح پژوهشی دانشجو 2-6 امتیاز دارد.
  • ​​​​اکسپت و چاپ مقاله در مجلات علمی پژوهشی داخلی خارج از طرح پژوهشی دانشجو 2-5 امتیاز دارد.
  • اکسپت و چاپ مقاله علمی ترویجی در مجلات داخلی و خارجی
  • ​​​​اکسپت و چاپ مقاله در مجلات علمی ترویجی داخلی از طرح پژوهشی دانشجو 1-4 امتیاز دارد.
  • ​​​​اکسپت و چاپ مقاله در مجلات علمی ترویجی داخلی خارج از طرح پژوهشی دانشجو 1-3 امتیاز دارد.
  • ​​​​اکسپت و چاپ مقاله در مجلات علمی داخلی که دارای ناشر و هیات تحریریه از طرح پژوهشی دانشجو تا 2 امتیاز دارد.
  • ​​​​اکسپت و چاپ مقاله در مجلات علمی داخلی که دارای ناشر و هیات تحریریه خارج از طرح پژوهشی دانشجو تا 2 امتیاز
  • اکسپت مقاله و چاپ مقاله در همایش بین المللی خارجی زبان 1-2 امتیاز دارد.
  • اکسپت مقاله و چاپ مقاله در همایش بین المللی فارسی زبان 1-75/1 امتیاز دارد.
  • اکسپت مقاله و چاپ مقاله در همایش ملی یا منطقه ای 1-5/1 امتیاز دارد.

اصول و قواعد کلی مقاله نویسی

نحوه نگارش مقاله

عنوان مقاله

عنوان هر اثر جلوه ای از هویت آن اثر است؛ خواه اثر هنری باشد یا علمی. عنوان فشرده ای منضبط از مطالب متن است، بنابراین انتخاب عنوانی مناسب که معرف کامل موضوع مقاله باشد، ضروری است. عنوان انتخاب شده از اهمیت بالایی برخوردار است، لذا باید معرف کامل مقاله نوشته شده باشد. بارها مشاهده شده است که به جهت مغایرت در عنوان، با موضوعات نوشته شده در مقاله، کلیات مقاله مردود اعلام گردیده است . پیشنهاد می شود جهت انتخاب عنوان مقاله، با تعدادی از کارشناسان موفق مشورت گردد.

2– چکیده مقاله

همواره چکیده مقاله مورد توجه صاحب نظران قرار می گیرد. نیاز است تا چکیده مقاله نگاهی کلی به موضوع مقاله ، فعالیت انجام شده، نظرات نگارنده و نتیجه به دست آمده باشد. چكیده خلاصه كوتاهی از مقاله همراه با نكات اصلی متن مقاله است و به گونه ای تنظیم می شود كه خواننده را در تصمیم گیری برای مراجعه یا عدم مراجعه به اصل مقاله قادر می سازد. در صورتی که چکیده مقاله به صورت کامل و تخصصی نوشته شود، خواننده به قرائت کامل مقاله تشویق شده و با اهداف و تجربیات نگارنده بیشتر آشنا می گردد .

3– واژه های کلیدی

برخی از پژوهشگران جهت به دست آوردن مطلب مورد نظر خود با تایپ کلمه مدنظر، اقدام به جستجو در صفحات اینترنت می نمایند. واژه های کلیدی در مقالات نیز نماینده موضوعات مطرح شده در مقاله می باشد. لذا نیاز است تا کلماتی که اصل مقاله بر اساس آن نوشته شده است، در واژه های کلیدی آورده شوند.

4– مقدمه( طرح مسئله )

مطالب نوشته شده در مقدمه باید کامل و جامع باشد فعالیت های موجود که در زمینه موضوع مقاله در محافل علمی و اجتماعی صورت می گیرد، بررسی سوابق مطالعاتی دیگران، چگونگی شکل گیری ایده نگارنده جهت نگارش مقاله، تاریخچه موضوعی که نگارنده در خصوص آن اقدام به نگارش نموده است، مقایسه فعالیت های پیشین با موضوعی که در مقاله مطرح شده است، شرح مختصری از دلیل برتری موضوع پیشنهادی نگارنده و نهایتاً هدفی روشن از ارایه مقاله در قسمت مقدمه آورده شود .

5– مواد و روش ها (تکنولوژی پیشنهادی)

روند کامل فعالیت انجام شده در دوره تحقیق می بایست در این قست آورده شود. خواننده باید بتواند تا با خواندن قسمت مواد و روش ها، از کلیه فعالیت ها، تجربیات کسب شده و علوم جدید مطرح شده آگاهی یابد. نیاز است تا از کلی گویی در این قسمت خودداری شده و روند اعلام مطالب به صورت منطقی و کاملا علمی صورت گیرد. پراکنده گویی در این قست باعث سردرگمی خوانندگان خواهد شد. ارایه راه کارهای کاملاً علمی و استناد به تجربیات کسب شده از عوامل موفقیت نگارش بخش مواد و روش ها است.

در بخش مواد و روش ها می توان بخش های مرتبط با موضوع مقاله را بطور جداگانه و با عناوین مشخص مطرح نمود. برای مثال اگر عنوان مقاله در خصوص ایجاد زهکش سراسری باشد، می توان در قسمت مواد و روش ها از عنوانی تحت عنوان “: چگونگی اجرای زهکش ” ، ” مصالح به کار گرفته شده ” و دیگر موارد مرتبط استفاده نموده و در خصوص هر کدام از آن ها توضیحاتی جامع و مستند را ارایه داد.

تصویر

6– تجزیه و تحلیل

برخی از مقالات به جهت بهره گیری از مستنداتی گوناگون و یا استفاده از فرمول های مختلف ریاضی، نیاز به تحلیل و تجزیه نتایج کسب شده دارند. مطرح شدن این قسمت از مقاله، دلالت بر توان نگارنده جهت تکمیل علمی مقاله را دارد.

7– نتیجه گیری

جمع بندی کل مقاله و اعلام نتیجه ای مشخص و شفاف از مواردی است که می بایست در قسمت نتیجه گیری مطرح شود. در نتیجه گیری نباید به مواردی اشاره نمود که در چکیده مقاله و یا در مواد و روش ها به آن اشاره نشده باشد. مطالب نوشته شده در قسمت نتیجه گیری، نمایانگر تلاش نگارنده مقاله در طول دوران تحقیق و فعالیت است لذا نیاز است تا از کلماتی کاملاً روشن و علمی جهت بیان نتایج به دست آمده استفاده شود. پیشنهاد می گردد جهت تکمیل این بخش نیز با کارشناسان موفق مشورت گردد.

8- منابع

منابع یعنی محلی که اطلاعات خود را از آن جا گرفته اید و شامل همه نوشته ها و حتی اطلاعات مربوط به افرادی است كه با آن ها مصاحبه كردید. برای مطالب نوشته شده از کتاب ها مشخصات کتاب را بنویسید. در مورد افراد، اسامی افرادی كه با آن ها مصاحبه كردید را به ترتیب حروف الفبا تك تك بنویسید.

9 – سپاسگزاری

هیچ کس بدون کمک دیگران نمی تواند در مراحل مختلف زندگی خصوصاً فعالیت های علمی، موفق باشد. قدردانی نمودن از کسانی که نگارنده را به موفقیت رسانده است، بیانگر شخصیت نگارنده و قدرشناسی و معرفت اوست.

مراحل آماده سازی و چاپ مقاله

برای چاپ یک مقاله در مجلات علمی پژوهشی باید ابتدا تصمیم بگیرید که می خواهید مقاله را در مجلات داخلی چاپ کنید یا خارجی بعد از اینکه تصمیم گرفتید سپس باید مراحل چاپ را آغاز نمایید.مراحل چاپ مقاله به ترتیب زیر می باشد:

  • ترجمه تخصصی(برای پذیرش مقاله به مجلات خارجی)
  • ویرایش فنی ادبی مقاله رفع هر گونه تشابه و یا سرقت ادبی موجود در مقالات
  • انتخاب ژورنال معتبر برای مقاله متناسب با زمینه نگارشی مقاله و سطح علمی مقاله
  • ویرایش و فرمت بندی مقاله و تبدیل ساختار مقاله به ساختار و فرمت تعیین شده از طرف مجله
  • سابمیت مقاله به مجله مورد نظر

در مرحله داوری چند حالت محتمل است:

  • مقاله بدون هیچ تغییری مورد قبول واقع شده است. (این حالت به ندرت رخ می دهد)؛
  • مقاله نیاز به تغییر و ارسال مجدد دارد. (تغییرات عمده و زیاد)؛ به این حالت میجر ریوایز گفته می شود.
  • مقاله نیاز به تغییر و ارسال مجدد دارد.(تغییرات کوچک و جزیی)؛ به این حالت ماینور ریوایز گفته می شود.

سردبیر مجله گزارش و پیشنهادات منتقدان را برای نویسنده ارسال می کند و از او می خواهد تغییرات درخواست شده را انجام دهد. نویسنده می بایست مقاله را بازخوانی کرده و تغییرات درخواست شده را اعمال کند و دوباره مقاله را برای سردبیر مجله ارسال کند.

در این مرحله، تلاش تان را به کار بگیرید تا داوران و مرورگران را متقاعد کنید. شاید درخواستی که از شما دارند، بسیار ساده و مرتبط با جداول و مسائلی از این دست باشد. یعنی با اصلاح کردن چند مورد ساده، خواسته شان انجام شود. اما گاهی هم درخواست هایی بزرگ دارند و باید به پرسش های شان پاسخ بدهید و نقطه ای گنگ را درباره یکی از بخش های مفهومی کار شرح بدهید. در این صورت هم با فروتنی و با زبانی واضح، سعی کنید که نقاط گنگ را بشکافید و برای آنها همه چیز را توضیح بدهید.

داشتن نگاهی فروتنانه و دورماندن از عصبانیت هم در این بخش از کار لازم است. به ویژه زمانی که ایرادات و اشکالاتی بی اساس از کارتان گرفته می شود. این را به خاطر بسپارید، که امکان دارد، ایراداتی به متن تان وارد شده باشد که چندان مهم نیستند و پایه منطقی ندارند. در هر حال، شما برای عبور از سد منتقدان و مرورگران باید آنها را توجیه کنید. پس سعی تان را به کار بگیرید.

بعد از این مرحله هم سردبیر مجله با مرور دوباره مقاله تصمیم نهایی را می گیرد:

  • مقاله هنوز مناسب چاپ در مجله نیست که در این صورت رد می شود.
  • مقاله مناسب چاپ در مجله است. در این صورت دوباره برای بررسی و چک شدن به دست منتقدان سپرده می شود. در این مرحله نوبت منتقدان است تا تصمیم نهایی را اتخاذ کنند. در اغلب موارد در این مرحله مقاله برای چاپ در مجله مورد تایید قرار می گیرد.

نحوه اعتبار سنجی مجلات علمی معتبر

راههای تشخیص

متاسفانه اخیرا برخی از افراد سود جو اقدام به دریافت و چاپ مقالات در مجلات جعلی و تقلبی و یا مجلات قرار گرفته در لیست سیاه وزارت علوم کرده اند. لذا به تمامی نویسندگان و پژوهشگران توصیه می شود قبل از اینکه مقاله خود را سابمیت کنید حتما از اعتبار مجله مطمعن شوید. سابمیت مقاله قبل از اعتبار سنجی مقاله ممکن است تمامی زحمات شما را به هدر بدهد.

چگونه مجلات جعلی و نامعتبر را شناسایی نماییم؟

  • نام مجله را به طور کامل در گوگل جستجو کنید. یعنی فقط یک یا چند کلمه اصلی را جستجو نکنید بلکه تک تک لغات اسم و عنوان مجله را به صورت کامل در گوگل درج کنید.
  • اگر اسم ادیتور مجله را می دانید، اسم ادیتور را نیز در گوگل جستجو کنید.
  • وبسایت این گونه مجلات معمولا خیلی شبیه به مجلات اصلی طراحی می شوند و فقط ممکن است در یک حرف متفاوت از هم باشند، پس وبسایت این گونه مجلات را با دقت زیاد بررسی کنید تا دچار اشتباه نشوید.
  • برخی از مجلات جعلی و نامعتبر، انواع مقالات علمی و تخصصی را در حوزه های مختلف می پذیرند در حالی که مجلات معتبر معمولا در یک حوزه اختصاصی فعالیت می کنند.
  • این گونه مجلات معمولا در بخش آرشیو خود، انبوهی از مقالات چاپ شده را دارند تا به نوعی اثبات کنند که جزو مقالات جعلی نیستند ولی شما می توانید عنوان یکی از مقالات را جستجو کنید و مطمئن شوید که قبلا در مجله ای به چاپ رسیده است یا نه. این نشان می دهد که این گونه مجلات حتی مقالات را نیز می توانند از ژورنال های معتبر کپی کرده و یا به بیان بهتر سرقت نموده و تلاش می کنند که خود را معتبر جلوه دهند.
  • قدمت تاسیس وب سایت مجلات نشانه بارز جعلی بودن یا نبودن آن ها می باشد.تاریخ تاسیس وب سایت مجلات جعلی یا نامعتبر معمولا به چند سال گذشته برمی گردد.
  • بسیاری از این مجلات به منظور جذب پژوهشگران، ایمیل خود را به آن ها می دهند، در حالی که مجلات معتبر به هیچ عنوان به کسی ایمیل خود را نمی دهند.
  • برخی از این گونه مجلات ISSN ندارند.

آدرس بررسی و اعتبار سنجی مجلات معتبر از طریق مراجعه به سایتهای زیر امکان پذیر می باشد که طبق روال فوق می توانید با مراجعه به آدرس سایت مورد نظرتان بررسی را انجام دهید.

برای جستجوی مجلات معتبر می توانید از نشانه های اینترنتی زیر برای هر یک از مجلات استفاده کنید:

آیا کمک گرفتن از موسسات چاپ مقاله قانونی است؟

کمک گرفتن از موسسات معتبر در مینه انتشار مقاله در مجلات معتبر کاملا رسمی و قانونی می باشد اما به شرطی که کلیه مراحل نگارش مقاله و گرد آوری اطلاعات مقاله برعهده خود نویسنده باشد. واگذاری نگارش مقاله به هر شخص ویا موسسه ای کاملا غیر قانونی و غیر اخلاقی می باشد و این مقالات صلاحیت انتشار در مجلات علمی معتبر را ندارند از این رو بسیار توصیه می شود که محققین بعد ا اتمام مراحل نگارش فقط برای روند انتشار مقاله از موسسات معتبر همراهی بخواهند.

برگرفته از: ساعد نیوز

برای مشاهده لیست همه ی  پرسشنامه های استاندارد لطفا همین جا روی پرسشنامه استاندارد  کلیک فرمایید.

تحلیل داده های آماری برای پایان نامه و مقاله نویسی ،تحلیل داده های آماری شما با نرم افزارهای کمی و کیفی ،مناسب ترین قیمت و کیفیت عالی انجام می گیرد.

نرم افزار های کمی: SPSS- PLS – Amos

نرم افزار کیفی: Maxquda

تعیین حجم نمونه با:Spss samplepower

روش های تماس:

Mobile :  09143444846  واتساپ – تلگرام

Telegram: @abazizi

وبلاگ ما

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *