مقاله نویسی

زمان بندی چاپ مقالات

زمان بندی چاپ مقالات

زمان بندی چاپ مقالات

امروزه بسیاری از دانشجویان مقاطع مختلف تحصیلات تکمیلی که شامل کارشناسی ارشد و دکترا می شود اقدام به نوشتن مقاله و چاپ آن در مجلات معروف و معتبر می کنند. اما برای بسیاری از دانشجویان مخصوصا افرادی که می خواهند تا هنگام دفاع خود مقاله را به دانشگاه ارایه دهند زمان چاپ و یا اکسپت شدن مقالات اهمیت پیدا می کند.

زمان بندی چاپ مقالات 

برای کسانی که اقدام به ارسال مقالات برای مجلات مختلف می کنند باید این نکته را در نظر داشته باشند که بازه زمانی مشخصی طول خواهد کشید که مقاله آن ها در یک مجله به چاپ برسد. مقاله ارسالی در نوبت داوری قرار می گیرد که در مجلات مختلف این مقدار متفاوت است و ممکن است از دو یا سه ماه و یا حتی یک تا دوسال نیز به طول بینجامد. این مدت زمان نیز بستگی به نوع مجله، اعتبار و شرایط کاری آن دارد. به این دلیل در هنگام انتخاب مجله باید به زمان بندی چاپ مقالات توجه نمود مخصوصا افرادی که دوست دارند مقالات اکسپت شده خود را در بازه زمانی مشخصی به دانشگاه ارایه دهند.

علاوه بر داوری که مدت زمان مشخصی طول خواهد کشید و در هر مجله متفاوت خواهد بود بعد از اکسپت شدن ممکن است چاپ نهایی مقاله شما نیز مدت زمان مشخصی به طول بینجامد که این مدت زمان را نیز باید در برنامه زمانبدی و برنامه ریزی های خود ملاک قرار دهید. علاوه بر این بعضی از مقالات باید توسط نویسنده اصلاح شوند و این اصلاحات به تایید هیئت تحریریه مجله برسد که این موضوع خود نیز زمانبر بوده و در برنامه ریزی های نویسنده مقاله برای زمانبدی چاپ مقالات باید مد نظر قرار گیرد.

اما چاپ مقالات در کنفرانس ها با شیوه متفاوتی انجام می شود. برخلاف مجلات، کنفرانس ها بازه زمانی مشخصی را تعیین می کنند تا مقالات برای آن ها ارسال شود و اگر آن بازه زمانی عبور کند دیگر مقاله شما پذیرفته نخواهد شد. در نتیجه زمانبندی ارسال مقالات و یا سابمیت کردن آن ها در مقالات کنفرانسی اهمیت پیدا می کند و باید در برنامه زمان بندی چاپ مقاله مد نظر قرار گیرد. البته فرق دیگری که مقالات کنفرانسی دارند این است که در مدت زمان اجرا شدن کنفرانس مقالات منتشر خواهند شد و از این نظر کار با برنامه تر و سریعتر خواهد بود و نویسنده می تواند از مدت زمان دقیق چاپ مقاله خود با خبر شود.

برنامه ریزی و زمان بندی برای چاپ مقالات چه در کنفرانس ها و چه در مجلات اهمیت دارد و باید با آگاهی کامل در تنظیم و نوشتن مقاله به آن ها توجه نمود.

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *