مقاله نویسی

تالیف و چاپ مقاله در یک ژورنال

تالیف و چاپ مقاله در یک ژورنال

تالیف و چاپ مقاله در یک ژورنال

ساعدنیوز: به دلیل اهمیت این موضوع ساعدنیوز در این مقاله درمورد تالیف و چاپ مقاله در یک ژورنال صحبت خواهد کرد.

هنگامی که یک تحقیق انجام می شود و از آن نتایجی حاصل می شود، این نتایج باید به اطلاع جامعه علمی برسد تا تحقیق و پژوهش علمی ارزشمند شود. گزارش تحقیق در قالب یک مقاله تنظیم می شود و در اختیار جامعه علمی قرار می گیرد. برای این کار مقاله شما باید در یک مجله یا ژورنال معتبر به چاپ برسد تا ارزش واقعی خود را پیدا کند. امروزه برای بسیاری از دانشگاهیان و دانشجویان در ایران نوشتن مقاله و چاپ آن در یک مقاله معتبر به منظور قوی تر کردن رزومه تحصیلی اهمیت پیدا کرده است و بسیاری از اهالی فرهنگ و دانشگاه اقدام به نوشتن مقاله و چاپ آن در نشریات می کنند.

تالیف و چاپ مقاله 

ژورنال های معتبر دنیا هر مقاله ای را برای چاپ انتخاب نمی کنند و برای گزینش مقالات استانداردها و معیارهای علمی خاصی را مدنظر قرار داده اند تا مقالات چاپی از ارزش و اعتبار علمی خوبی برخوردار باشند. یک مقاله قبل از چاپ شدن توسط داوران متخصص مورد بررسی قرار می گیرد و محتوای این مقالات بررسی می شوند و پس از تایید شدنشان قابلیت چاپ شدن را پیدا می کنند. این پروسه باعث شده است که آشنایی با قواعد تالیف و چاپ مقاله در یک ژورنال امری اجتناب ناپذیر شود.

برای نوشتن یک مقاله که قابلیت چاپ در یک مجله را داشته باشد باید قواعد و ساختار مقاله علمی را بشناسیم. اینکه یک مقاله علمی پژوهش از چه بخش ها و قسمت هایی تشکیل شده است و اینکه در هر بخش از مقاله باید چه چیزی را توضیح داده و بنویسیم از مواردی است که باید در نوشتن مقاله خود به آن دقت کنیم. در گذشته و مقالات قبلی خود در مورد ساختار یک مقاله صحبت کرده ایم و به تفصیل بخش های مختلف آن را توضیح داده ایم. اگر بخواهیم به صورت خلاصه بخش های یک مقاله را نام ببریم می توانیم به عنوان، نام مولفان، چکیده، مقدمه، شرح تحقیق، نتیجه گیری و منابع و مآخذ اشاره کرد.

اما نحوه نگارش و رعایت قوانین نگارشی نیز در تالیف یک مقاله باید مد نظر قرار گرفته شود. مجلات و ژورنال های مختلف قوانین نگارشی و ساختارخاصی را از منظر قواعد نگارشی دنبال می کنند و هر مجله این قواعد نگارشی را تعیین کرده است و مقالات دریافتی را بر اساس آن سنجش می کند. پس اهمیت دارد تا قواعد خواسته شده از شما در یک مجله خاص را بشناسید و مقاله خود را با رعایت این قواعد تنظیم کنید تا مقاله شما قابلیت چاپ در مجله و ژورنال مذکور را داشته باشد.

برگرفته از: ساعد نیوز

برای مشاهده لیست همه ی  پرسشنامه های استاندارد لطفا همین جا روی پرسشنامه استاندارد  کلیک فرمایید.

تحلیل داده های آماری برای پایان نامه و مقاله نویسی ،تحلیل داده های آماری شما با نرم افزارهای کمی و کیفی ،مناسب ترین قیمت و کیفیت عالی انجام می گیرد.

نرم افزار های کمی: SPSS- PLS – Amos

نرم افزار کیفی: Maxquda

تعیین حجم نمونه با:Spss samplepower

روش های تماس:

Mobile :  09143444846  واتساپ – تلگرام

Telegram: @abazizi4

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *