مقاله نویسی

تاثیر فوق العاده مقاله بر اپلای

تاثیر فوق العاده مقاله بر پذیرش (اپلای)

تاثیر فوق العاده مقاله بر پذیرش (اپلای)

فرایند اپلای یا پذیرش شدن در دانشگاه‌های خارجی به عوامل بسیاری بستگی دارد و نمی‌توان یک نسخه یکسان را برای همه متقاضیان تحصیل در خارج از کشور تجویز کرد ولی عوامل تاثیرگذاری وجود دارند که در پذیرش شدن در بیشتر دانشگاه‌ها مشترک هستند. یکی از این عوامل بسیار مهم وجود مقاله خوب و با کیفیت در رزومه دانشجویان است.

استفاده از بورسیه تحصیلی برای ادامه تحصیل دانشجویان به یکی از دغدغه های متقاضیان تحصیل در خارج تبدیل شده است. همین موضوع باعث شده تا آنها برای انجام فعالیت های مهاجرت تحصیلی بیشتر دچار سر درگمی شوند. از سوی دیگر نمی دانند کدام فعالیت ها از ارزش بالاتری برای دریافت بورس تحصیلی برخوردار هستند. اما این در حالیست که نوشتن مقاله برای اپلای، نمره زبان و معدل اهمیت زیادی دارد. داشتن یک مقاله در یک ژورنال معتبر می تواند وزن رزومه شما را سنگین تر کند و مهر تاییدی باشد بر ویژگی های تحقیق گر بودن شما. تاثیر مقاله بر اپلای غیر قابل انکار است ولی این که قصد تحصیل در کدام مقطع تحصیلی را در خارج از کشور دارید یا این که چه نوع ژورنالی را برای چاپ مقاله تان انتخاب می کنید و بسیاری از عوامل دیگر، میزان این تاثیر را مشخص می کند. در این متن در مورد تاثیر مقاله در اپلای دانشگاه های مختلف نکاتی ارائه می شود تا پس از پی بردن به میزان اهمیت مقاله جهت پذیرش شدن شما در یک دانشگاه خوب خارجی، بتوانید تصمیم درستی بگیرید که وقتتان را صرف نوشتن مقاله بکنید یا نه.

تاثیر مقاله در اپلای دانشگاه های خارجی

دانشگاه های خارجی مطرح جهان، در CV و رزومه دریافتی از دانشجو، مقاله ISI که نوآوری محسوسی در حوزه علمی مشابه با پروپوزال اپلای وی را عامل تاثیر گذار مهمی در پذیرش اپلای در نظر میگیرند. تاثیر این مقاله در بورسیه و اپلای بسیار روشن است. جهت مقاله نویسی برای بورسیه سعی کنید نیاز ها و تمرکز های محوری دانشگاه مقصد و کشور مورد پذیرش را مد نظر قرار دهید. مقاله ISI که خلاقیت آن با مدل مفهومی و ریاضی واضح و اثربخش در یک ژورنال با ایمپکت فاکتور بالا تایید شده باشد، نقش با اهمیتی در اخذ پذیرش تحصیلی و بورسیه ما خواهد داشت. برای مقاله نویسی اپلای سعی کنید یک دیدگاه مدیریتی و روانشناختی قوی در خود پرورش دهید و با نظریات علمی روز و نوآورانه پژوهش خود آشنا باشید. مکتب متدولوژی هم بسیار اهمیت دارد، اگر اساتید دانشگاه مورد اپلای شما همه از روش گراندد تئوری یا نظریه داده بنیاد در روش تحقیق رساله و پایان نامه دکتری، مقاله های علمی پژوهشی و سایر تحقیقات خود بهره برده اند نشان خوبی است که شما هم ارائه دهنده مکتب و چارچوب فکری و نظری ایشان باشید.

تاثیر مقاله بر اپلای در دوره کارشناسی و کارشناسی ارشد

اگر متقاضی تحصیل در مقطع کارشناسی یا کارشناسی ارشد در خارج از کشور هستید، باید بدانید که برای پذیرش شدن در این مقاطع کسی از شما انتظار نوشتن مقاله ندارد و اگر بتوانید ثابت کنید که در دوره دبیرستان یا دوره کارشناسی، دانش آموز یا دانشجوی خوبی بوده اید و درس هایتان را با نمره خوب پشت سر گذاشته اید، بخش زیادی از مسیر پذیرش گرفتن را با موفقیت طی کرده اید. اگر بتوانید مقاله ای در یک ژورنال ISI چاپ کنید، از خیلی از متقاضیان اپلای در این مقاطع جلو می افتید و می توانید شایستگی های تحقیقاتی خود را ثابت کنید ولی نداشتن مقاله هم به معنای نقطه ضعف شما نیست.

اگر می خواهید برای مقطع کارشناسی یا کارشناسی ارشد در یک دانشگاه خارجی اپلای کنید، با توجه به این که شاید زمان زیادی برای آماده سازی خود برای پذیرش نداشته باشید، ابتدا سعی کنید نمرات عالی در دروس خود کسب کنید و معدلتان را بالا ببرید و هم چنین در آزمون های زبان آیلتس یا تافل نمره بالا کسب کنید. پس از رسیدن به این اهداف، به عنوان اولویت بعدی می توانید به نوشتن مقاله فکر کنید.

تاثیر مقاله بر اپلای در دوره دکتری

در مقطع تحصیلی دکتری است که اهمیت مقاله بیشتر جلوه می کند. با این که در این مقطع تحصیلی الزام قانونی برای داشتن مقاله جهت پذیرش متقاضیان مقطع دکتری وجود ندارد و معمولا دانشگاهی نمی تواند صرفا به دلیل نداشتن مقاله پژوهشی، شما را از تحصیل در دانشگاه منع کند، ولی داشتن یک مقاله در یک ژورنال معتبر کمک بزرگی می کند که بتوانید در رقابت با متقاضیان دیگر برای به دست آوردن موقعیت دکتری پیروز شوید.

همان طور که اشاره شد هیچ قاعده مشخص و الزامی وجود ندارد که استادی شما را با داشتن چند مقاله در ژورنال های معتبر به عنوان دانشجوی خود انتخاب کند و به دانشجویی که مقاله ای ندارد، توجهی نکند! عوامل زیادی در انتخاب شدن شما تاثیر دارند که داشتن مقاله یکی از آن هاست. تاثیر مقاله بر اپلای معادله پیچیده ای دارد که هنوز جواب مشخصی برای آن وجود ندارد.

مقاله نویسی برای اپلای

اگر هدف و آرمان نهایی شما برای اپلای دانشگاه های خارجی، گرفتن اپلای و بورسیه شدن فقط با تاکید با مقاله است، سعی کنید زمان زیادی جهت مقاله نویسی برای اپلای صرف کنید. بورسیه مقطع کارشناسی ارشد با مقاله آسان تر است. تاثیر مقاله در پذیرش ارشد را میتوان با خروجی آسان تری کسب نمود. تمرکز روی زمینه های موضوعی مورد تاکید دانشگاه های خارجی دنیا میتواند اقبال بیشتری برای پذیرش بورسیه شما با مقاله نویسی به دست دهد. اما بطور کلی شرایط بورسیه شدن در هر دانشگاه و کشور خارجی متفاوت است. همچنین رشته های بورسیه دار هم از طریق وب سایت دانشگاه های خارجی که قصد پذیرش دانشجوی خارجی دارند همه ساله اعلام میشود. مثلا برای آگاهی از شرایط بورسیه تحصیلی انگلستان میتوانید ابتدا به دانشگاه هایی که رشته مورد نظر شما را پذیرش میکنند مراجعه کنید و از وب سایت دانشگاه، موضوعاتی که استقبال بیشتری می شود را استخراج کنید. حتی با مطالعه رزومه تحصیلی اساتید و ادوایزر های دانشگاه مورد نظر هم میتوانید چیزهای زیادی درک کنید.

تاثیر تعداد و کیفیت مقاله بر اپلای موفق

وقتی پای گرفتن فاند و نوشتن پروپوزال مقطع دکترا در میان باشد آن وقت تاثیر مقاله در اپلای غیر قابل انکار است و شما بدون مقاله شانس خوبی برای موفقیت در اپلای ندارید. این جا دیگر مسئله داشتن یا نداشتن مقاله نیست، مسئله تعداد و کیفیت آن ها است. هرچند تعداد مقاله در بالا بردن شانس پذیرش شما نقش دارد اما این تعداد زیاد یک حد بهینه ای دارد و بهتر است به جای تمرکز بر انتشار فله ای مقاله به کیفیتش فکر کنید. به زبان دقیق تر به جای انتشار تعداد زیاد مقاله در مجلات با ایمپکت فاکتور پایین بهتر است برای مقطع کارشناسی ارشد یک یا 2 مقاله با کیفیت مناسب در ژورنال های با ایمپکت فکتور بالا داشته باشید. با این ترتیب هم کیفیت مقاله و هم ژورنال که باعث بالا رفتن شانس ارجاع به مقاله شما خواهد شد، روی بالا بردن شانس پذیرش شما تاثیر مثبت می گذارد.

تاثیر موضوع پروژه در اپلای

بسیاری از دانشگاه های مطرح دنیا از شما انتظار ندارند که از قبل از ورود به دوره دکترا موضوع دقیق پروژه را انتخاب کرده باشید. اما باید بتوانید عرصه مورد نظرتان را انتخاب کنید و چه بهتر که این انتخاب در راستای کارهای قبلی شما باشد. به این ترتیب تاثیر موضوع پروژه در اپلای بیشتر و بیشتر می شود و دانشگاه و استاد مورد نظر می فهمند شما بر عرصه مورد نظرتان متمرکز هستید. اما وقتی پای گرفتن فاند برای پژوهش در میان باشد، تاثیر موضوع پروژه در موفقیت اپلای مهم است و فاند معمولا به پروپوزال ها با موضوع دقیق داده می شود. بنابراین برای استفاده از برگ برنده تاثیر موضوع پروژه در اپلای باید دانشگاه های هدف تان را بررسی کنید، الویت های پژوهشی آن ها و اساتید مطرحشان را بشناسید. البته این به معنای نادیده گرفتن علایقتان نیست، بلکه بهتر است مرز مشترک علایق و ترندهای روز را انتخاب کنید. اما اگر در میانه های کار به موضوعات جدیدی علاقه مند شدید و یا عرصه های جدیدی ترند روز شدند نگران نباشید، دانشگاه معمولا محل کشفیات ناگهانی نیست وهر یافته ای بر شانه یافته های قبلی استوار است. بنابراین یافتن رابطه بین کار شما و زمینه جدید تاثیر زیادی در بالا بردن شانس پذیرش خواهد داشت.

اپلای

نقش زمان چاپ مقالات بر تاثیر مقاله بر اپلای

زمانی که صرف پذیرش شدن مقاله در ژورنال ها می شود، اهمیت زیادی دارد. فرایند چاپ شدن مقاله در ژورنال های مختلف زمان مشخصی ندارد و ممکن است از 2 ماه تا 8 ماه طول بکشد؛ البته این بازه زمانی نیز تقریبی است. پس وقت گذاشتن روی نوشتن مقالات مختلف و منتظر ماندن برای پذیرش شدن مقالات در ژورنال ها زمان زیادی از شما می گیرد و زمان گذاشتن صرفا برای انجام این کار، منطقی و عاقلانه نیست.

اگر بخواهید زمانتان را صرف نگارش و چاپ مقالات مختلف برای پذیرش شدن در یک دانشگاه خارجی کنید، بسیاری از فرصت هایتان را از دست می دهید و سنتان بالا می رود که این می تواند روی پذیرشتان تاثیرگذار باشد. باید حواستان به زمان باشد که دچار وضعیتی نشوید که به خودتان بیایید و ببینید بسیاری از فرصت هایتان را از دست داده اید و تلاش هایتان ارزشش را نداشته است.

بسیاری از دانشجویان هر ساله بدون این که حتی یک مقاله پژوهشی داشته باشند، در دانشگاه های خارجی خوبی پذیرش می شوند و حتی فاند تحصیلی می گیرند و بسیاری از دانشجویان با دارا بودن مقاله، هنوز نتوانستند در یک دانشگاه خارجی پذیرش شوند؛ پس فکر این که نوشتن مقاله پژوهشی، تضمین ورود شما به یک دانشگاه خارجی است، کاملا اشتباه است.

نقش ژورنال ها بر تاثیر مقاله بر اپلای

اگر تصمیم گرفتید که نگارش یک مقاله پژوهشی را شروع کنید، باید یک ژورنال مناسب برای چاپ مقاله تان در نظر داشته باشید. تاثیر مقاله بر اپلای در صورتی که مقاله تان در یک ژورنال پر ارجاع و پر اعتبار چاپ شود، بسیار بیشتر خواهد شد.

ISI بودن برای خوب بودن یک ژورنال شرط لازم است ولی شرط کافی نیست. عوامل دیگری دخیل هستند که یک ژورنال را ژورنال خوبی بنامیم. خوب بودن برای یک ژورنال، خیلی کلی است ولی منظور از خوب بودن، پر ارجاع بودن و رتبه بالای ژورنال است.

ژورنال ها به چهار دسته Q1 تا Q4 تقسیم بندی می شوند که در واقع چارک های رتبه ای ژورنال ها هستند. ژورنال های دسته Q1، چارک اول یا 25 درصد ژورنال های دنیا را که رتبه های بالاتری دارند، تشکیل می دهند. به همین ترتیب، ژورنال های دسته Q4، 25 درصد ژورنال هایی هستند که پایین ترین رتبه را دارند.

معمولا رتبه ژورنال ها با تعداد ارجاعات یا ایمپکت فاکتور رابطه مستقیم دارد. اگر بتوانید مقاله خود را در یکی از ژورنال های چارک های اول و دوم به چاپ برسانید، نقطه قوت جذابی را به رزومه خود اضافه کرده اید.

عامل دیگری که می توان با استفاده از آن، میزان اعتبار یک مقاله را تعیین کرد، ایمپکت فاکتور یا تعداد ارجاعاتی است که به مقالات ژورنال داده می شود. هر چه قدر تعداد ارجاعات به مقالات یک ژورنال بیشتر باشد، ایمپکت فاکتور آن ژورنال بالاتر می شود. ایمپکت فاکتور بالا به نوعی اعتبار ژورنال را تایید می کند.

برای این که بتوانید مقاله ای بنویسید که در یک ژورنال با رتبه و ایمپکت فاکتور بالا چاپ شود، باید مقاله تان سطح علمی بالایی داشته باشد و ایده خوبی در آن مطرح و اجرایی شده باشد. هم چنین هر ژورنال استانداردهای خاصی دارد که باید آن ها را در نوشتن مقاله رعایت کنید.

راجع به اعتبار ژورنال ها توضیحاتی ارائه شد ولی اعتبار و قدرت خود مقاله نیز اهمیت دارد. یکی از عوامل تعیین کننده اعتبار مقاله شما، تعداد ارجاعاتی است که به مقاله شما داده می شود؛ یعنی مقاله های دیگر از مقاله شما به عنوان رفرنس یا مرجع استفاده کنند.

هر چه قدر زمان بیشتری از انتشار مقاله شما در ژورنال گذشته باشد، امکان دارد ارجاعات بیشتری به مقاله شما داده شود. نمی توانید صبر کنید که زمان بگذرد و ارجاعات مقاله شما بالا برود. راه هایی وجود دارد که می توانید تعداد ارجاعات مقاله تان را افزایش دهید. ارائه مقالاتتان در کنفرانس ها، تبلیغ مقاله خود در شبکه های اجتماعی مانند لینکدین و انتخاب کلمات کلیدی مناسب برای مقاله تان راه هایی هستند که با استفاده از آن ها می توانید تعداد ارجاعات مقاله تان را بالا ببرید.

نتیجه گیری

مشاهده کردید که تاثیر مقاله بر اپلای به پارامتراهای زیادی بستگی دارد و داشتن مقاله تضمینی بر پذیرش شدن شما در دانشگاه های خارجی نیست ولی نوشتن مقاله و چاپ کردن آن در یک ژورنال معتبر این امکان را به شما می دهد که در رقابت با متقاضیان متعدد تحصیل در خارج از کشور، امتیازی داشته باشید که بتوانید احتمال پذیرش تان را افزایش دهید.

برگرفته از: ساعد نیوز

برای مشاهده لیست همه ی  پرسشنامه های استاندارد لطفا همین جا روی پرسشنامه استاندارد  کلیک فرمایید.

تحلیل داده های آماری برای پایان نامه و مقاله نویسی ،تحلیل داده های آماری شما با نرم افزارهای کمی و کیفی ،مناسب ترین قیمت و کیفیت عالی انجام می گیرد.

نرم افزار های کمی: SPSS- PLS – Amos

نرم افزار کیفی: Maxquda

تعیین حجم نمونه با:Spss samplepower

روش های تماس:

Mobile :  09143444846  واتساپ – تلگرام

Telegram: @abazizi

وبلاگ ما

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *