مقاله نویسی

اهمیت داشتن مقاله در پذیرش و مهاجرت تحصیلی به انگلیس

 اهمیت داشتن مقاله در پذیرش و مهاجرت تحصیلی به انگلیس

اهمیت داشتن مقاله در پذیرش و مهاجرت تحصیلی به انگلیس
اهمیت داشتن مقاله در پذیرش و مهاجرت تحصیلی به انگلیس

این روزها بسیاری از افراد که قصد مهاجرت به انگلیس را دارند، مهاجرت تحصیلی را انتخاب می‌کنند.

آنچه مسلم است، نباید اهمیت مقاله برای مهاجرت تحصیلی را نادیده بگیرند. از این‌رو ما در مطلب اهمیت داشتن مقاله برای اخذ پذیرش از دانشگاه های انگلیس توضیح می‌دهیم و شما را برای داشتن مقاله ISI برای مهاجرت تحصیلی راهنمایی می‌کنیم.

کشور انگلستان از نظر نظام آموزشی، یکی از بهترین کشوهای دنیا بوده و از این رو همواره متقاضیان زیادی در تلاشند تا با فراهم کردن شرایط تحصیل در انگلستان بتوانند در این کشور آموزش دیده و از نظر علمی پیشرفت کنند.

هر ساله دانش آموزان و دانشجویان زیادی از سراسر دنیا برای حضور در مدارس و دانشگاه های انگلستان که از برترین های دنیا نیز به شمار می روند، با هم به رقابت می پردازند. کشور انگلستان از دیرباز مقصد بسیاری از دانشجویان برای تحصیل بوده است. این کشور تعداد زیادی از برترین مدارس و دانشگاه های دنیا را در خود جای داده است.

دانشگاه های مطرحی همانند آکسفورد و کمبریج تنها دو مورد از بهترین دانشگاه هایی است که برترین دانشجویان دنیا آرزوی تحصیل در آن را دارند.

مهاجرت تحصیلی

مهاجرت تحصیلی یکی از روش های رایج مهاجرت است که هم ساده تر و سریع تر انجام می شود و هم هزینه هایش کمتر از راه های دیگر است.

شرایط این مهاجران، که اغلب پس از پایان تحصیلات شان اقامت دائم می گیرند، با وجود سختی های خاص خود، معمولا بهتر است و پس از کسب مدارک دانشگاهی راحت تر مشغول به کار می شوند و زندگی شان را سر و سامان می دهند.

گفتنی است، داشتن مدرک دانشگاه های معتبر بین المللی امکان اشتغال در کشورهای دیگر را فراهم می کند و فارغ التحصیلان این دانشگاه ها می توانند فرصت های شغلی مناسبتری داشته باشند.

بورسیه های تحصیلی معتبر انگلستان

در ادامه با برخی از بورسیه های تحصیلی معتبر کشور انگلستان بیشتر آشنا شده و برنامه آن ها برای اهدا بورسیه را بررسی خواهیم کرد.

بورسیه های دولتی انگلستان

دولت بریتانیا یکی از اصلی ترین منابع ارائه دهنده بورسیه در این کشور است که دانشجویان بین المللی می توانند برای بورسیه های آن درخواست دهند. مشهورترین این بورسیه ها عبارتند از:

بورسیه چونینگ(Chevening Scholarships)

بورسیه چونینگ، نوعی بورسیه مشهور دولت انگلستان ویژه دانشجویانی از برخی کشورهای جهان(شامل ایران نیز می شود) می شود که قصد دارند تا در یکی از دوره های کارشناسی ارشد یکساله در دانشگاه های انگلستان شرکت کنند.

این بورسیه به صورت فول فاند بوده، یعنی علاوه بر هزینه شهریه، هزینه های زندگی افراد و حتی بلیط سفر آن ها به این کشور را نیز در بر می گیرد.

بورسیه دولت اسکاتلند(Scotland Saltire Scholarships)

دولت اسکاتلند با همکاری با دانشگاه های این کشور (همچون دانشگاه ادینبرا) به دانشجویان کانادایی، چینی، هندی، ژاپنی، پاکستانی و آمریکایی که قصد تحصیل دوره کارشناسی ارشد را در زمینه های علوم، تکنولوژی، صنایع خلاق، علوم پزشکی و انرژی های پاک و تجدیدپذیر در یکی از دانشگاه های اسکاتلند داشته باشند، بورسیه ای به ارزش 8000 پوند اعطا می کند.

بورسیه متحدالمنافع (Commonwealth Masters Scholarships)

این بورسیه ویژه دانشجویانی از منطقه کشورهای مشترک المنافع است (شامل ایران نمیشود)، که قصد تحصیل مقطع کارشناسی ارشد را در کشور انگلستان دارند. این بورسیه توسط دپارتمان توسعه بین المللی دولت بریتانیا DFID تامین می شود.

این بورسیه شامل هزینه پرواز، شهریه، هزینه زندگی، گرنت پژوهشی و دیگر هزینه های جانبی ممکن می شود. البته بورسیه کشورهای مشترک المنافع برای مقطع دکتری نیز شرایط نسبتا مشابهی را شامل می شود.

بورسیه های دانشگاهی کشور انگلستان

اغلب دانشگاه های کشور انگلستان بورسیه ها، فاندها و کمک هزینه هایی تحصیلی را برای دانشجویان بین المللی مستعد از سراسر جهان در نظر می گیرند که در پرداخت هزینه های تحصیل به آن ها کمک کنند.

شما می توانید پس از ورود به سایت دانشگاه نسبت به انواع بورسیه ها و شرایط آن مطلع شوید. برخی از مهم ترین بورسیه های دانشگاهی انگلستان عبارتند از:

بورسیه دانشگاه کمبریج(Gates Cambridge Scholarships)

یکی از اصلی ترین بورسیه های دانشگاه کمبریج که تمامی دانشجویان بین المللی مقاطع تحصیلات تکمیلی در هر رشته ای می توانند برای آن اقدام کنند.

این بورسیه به صورت فول فاند بوده و تمامی هزینه های تحصیل و زندگی شما را شامل می شود.

لازم به ذکر است که دانشگاه کمبریج بورسیه های متنوعی برای دانشجویان بین المللی در نظر گرفته که برخی از آن ها مربوط به رشته یا کشوری خاص است.

در نتیجه پذیرفته شدگان در این دانشگاه گزینه های متعددی برای اپلای خواهند داشت، هرچند رقابت موجود در این زمینه بسیار شدید است.

بورسیه دانشگاه آکسفورد و کمبریج ( Clarendon Scholarships at University of Oxford (UK))

آکسفورد و کمبریج بهترین دانشگاه های کشور انگلستان بوده که در انواع رتبه بندی های جهانی به عنوان ده دانشگاه برتر جهان نیز به شمار می آیند.

بیش از 140 بورسیه مختلف در این دانشگاه ارائه می شوند که دانشجویان بین المللی می توانند برای برخی از آن ها اقدام کنند. بورسیه کلرندون از نوع فول فاند بوده و تمامی هزینه های تحصیل از جمله شهریه را به همراه هزینه های زندگی در بر می گیرد.

معیار انتخاب افراد برای این بورسیه پذیرش آن ها در مقطع تحصیلات تکمیلی این دانشگاه، سوابق تحصیلی و رزومه درخشان آن هاست.

اگر قصد تحصیل در دانشگاه آکسفورد را دارید حتما پیش از اپلای، از شرایط دیگر بورسیه های آن نیز مطلع شوید.

بورسیه دانشگاه ادینبرا (Edinburgh Global Research Scholarships)

دانشگاه ادینبرا بهترین دانشگاه کشور اسکاتلند و یکی از مهم ترین دانشگاه های جهان است.

این دانشگاه به 30 دانشجوی بین المللی که قصد انجام پژوهش در یکی از رشته های دکتری این دانشگاه را داشته باشند، بورسیه ای ارائه می دهد.

این بورسیه مابه التفاوت بین شهریه دانشجویان بومی و بین المللی را پرداخت کرده و هزینه های دیگر را شامل نمی شود.

بورسیه دانشگاه ساسکس (University of Sussex Chancellor’s International Scholarships)

دانشگاه ساسکس یکی دیگر از دانشگاه های معتبر کشور انگلستان است که برای دانشجویان بین المللی خود در اغلب دپارتمان ها بورسیه های مختلفی را ارائه می دهد.

دانشجویانی که در یکی ازدوره های تحصیلات تکمیلی آموزش محور این دانشگاه پذیرش گرفته و از رزومه تحصیلی درخشانی نیز برخوردارند، واجد شرایط دریافت این بورسیه هستند.

مدت زمان اعتبار این بورسیه یکسال بوده و به صورت تخفیف 50% شهریه ارائه می شود.

بورسیه دانشگاه بریستول (Bristol University Think Big Scholarships)

در سال گذشته دانشگاه بریستول بیش از 500 هزار پوند به دانشجویان بین المللی اعطا کرد تا امکان تحصیل در این دانشگاه را داشته باشند.

بورسیه مشهور این دانشگاه Think big در دو مقطع کارشناسی و تحصیلات تکمیلی ارائه شده و رنجی میان 5000-20000 پوند را در بر می گیرد.

بورسیه دانشگاه وست لندن (University of West London International Ambassador Scholarships)

دانشگاه وست لندن دانشجویان مستعدی را که برای این دانشگاه اپلای کنند، شناسایی کرده و حمایت های مالی مورد نیاز را از آن ها به عمل می آورد.

دانشجویانی که قصد تحصیل در مقطع کارشناسی یا تحصیلات تکمیلی در این دانشگاه را داشته باشند، می توانند برای این بورسیه اپلای کنند.

این دانشجویان به عنوان سفیر فرهنگی دانشگاه عمل کرده و هرکدام بورسیه ای تا 5000 پوند را دریافت می کنند.

بورسیه دانشگاه وست انگلستان (University of West England Chancellor’s Scholarships)

دانشگاه وست انگلستان سالیانه بیش از 100 هزار پوند به بورسیه تحصیلی دانشجویان بین المللی اختصاص می دهد.

این بورسیه که به مدت یکسال شهریه تحصیل دانشجویان را پرداخت می کند، شامل دوره های کارآموزی در دفتر توسعه بین المللی و یا دیگر دپارتمان ها می شود.

این دانشگاه بورسیه های دیگری چون بورسیه UWE Millennium Development Scholarships را نیز به دانشجویان بین المللی ارائه می دهد که شامل 50% تخفیف شهریه در برخی رشته ها می شود.

بورسیه دانشگاه شفیلد (Sheffield Hallam University Transform Together Scholarships)

این بورسیه ویژه دانشجویان بین المللی و دانشجویان اتحادیه اروپا بوده که قصد دارند در مقطع کارشناسی یا تحصیلات تکمیلی دانشگاه شفیلد به صورت تمام وقت تحصیل کنند.

دانشجویان کارشناسی و کارشناسی ارشد آموزرش محور با دریافت این بورسیه می توانند از تخفیف 50 درصدی در شهریه برای نخستین سال تحصیل خود برخوردار گردند.

بورسیه فول فاند دانشگاه وست مینیستر (University of Westminster Undergraduate Scholarships for Developing Country Students (UK) )

بورسیه فول فاند دانشگاه وست مینیستر که رقابت شدیدی برای دریافت آن در دانشجویان بین المللی جریان دارد، ویژه دانشجویانی است که از کشورهای در حال توسعه و با درآمد متوسط به قصد تحصیل در مقطع کارشناسی این دانشگاه به انگلستان آمدند. این بورسیه شامل شهریه، هزینه های جانبی تحصیل، خوابگاه، هزینه های زندگی و بلیط هواپیما می شود.

اگر علاقه مند به تحصیل در دانشگاه وست مینیستر هستید، می توانید برای بورسیه Westminster Vice-Chancellors Scholarships نیز اقدام کنید.

بورسیه دانشگاه وارویک (Warwick Chancellor’s International Scholarships)

بورسیه دانشگاه وارویک که ویژه دانشجویان تحصیلات تکمیلی این دانشگاه بوده و سالیانه به برترین دانشجویان مقطع دکتری اهدا می شود. تمامی دانشجویان بین المللی و اتحادیه اروپا می توانند برای این بورسیه اقدام کنند که شامل شهریه و هزینه های زندگی می شود.

دانشگاه ناتینگهام (Developing Solutions Scholarships at University of Nottingham)

دانشگاه ناتینگهام به دانشجویان اهل کشورهای هند، آفریقا و دیگر کشورهای در حال توسعه از منطقه کشورهای مشترک المنافع که قصد تحصیل در مقطع ارشد این دانشگاه را داشته و می خواهند پس از اتمام آن تغییری مثبت در جهت رشد و توسعه کشور خود ایجاد کنند، بورسیه هایی در قالب 50-100% تخفیف در شهریه را اعطا می کند.

برای دریافت بورسیه تحصیلی از انگلستان چه شرایطی لازم است؟

انگلستان جزو کشورهایی است که هزینه زندگی در آن بسیار بالا است و بدون کمک هزینه تحصیلی، تحصیل و زندگی کردن در انگلیس برای دانشجویان ایرانی تقریبا غیر ممکن است بنابراین دانشجویان ایرانی به دنبال دریافت بورسیه و فاند تحصیلی از انگلستان هستند. در ادامه مطلب به شرایطی که برای دریافت بورسیه تحصیلی از انگلستان لازم است اشاره میکنیم:

نمره مدرک زبان

از شرایط دیگری که توسط ارائه دهندگان بورسیه بررسی می شود نمره مدرک زبان شماست اگر شما مدرک زبان خود را با نمره بالایی دریافت کرده باشید شانس زیادی برای دریافت بورسیه دارید.

فرم انگیزه نام و درخواست پذیرش دانشگاه

شما باید در زمان درخواست پذیرش از دانشگاه های انگلستان فرم انگیزه نامه و درخواست پذیرش را تکمیل نمائید

معدل بالا

یکی از شرایطی که توسط ارائه دهندگان بورسیه بررسی می شود توجه به نمرات متقاضی و معدل اوست برای دریافت بورسیه لازم است که شما معدل بالا و نمرات ممتازی داشته باشید.

داشتن سابقه پژوهشی و مقالات بین المللی

یکی از نکاتی که توسط ارائه دهندگان بورسیه بررسی می شود سابقه پژوهشی و داشتن مقالات در رزومه می باشد. چنان چه شما سابقه نگارش مقالات بین المللی داشته باشید و گواهی پذیرش آنان را دریافت کرده باشید به عنوان نقطه قوت و شانس شما برای پذیرش تلقی خواهد شد.

بورسیه تحصیلی انگلستان در مقطع کارشناسی ارشد

جالب است بدانید شانس شما برای دریافت بورسیه تحصیلی در مقطع کارشناسی ارشد بسیار بیشتر است چرا که بسیاری از بورسیه های انگلیس اختصاص به این مقطع دارند. برای دریافت بورسیه تحصیلی در مقطع کارشناسی ارشد شما باید شرایط تحصیل کارشناسی ارشد در انگلستان را بدانید ، شرایطی از قبیل نمرات بسیار بالا در مقطع کارشناسی و دیپلم، سوابق تحصیلی ممتاز ، مدرک زبان انگلیسی با نمره بالاتر از ۷، نگارش مقاله های علمی معتبر، رزومه قوی و داشتن توصیه نامه از اساتید برتر دوره تحصیلی مورد نیاز است.

دانشگاه هایی که در مقطع کارشناسی ارشد بورسیه ارائه می دهند عبارتند از :

  • University of Sussex Chancellor’s International
  • Bristol University

بورسیه تحصیلی انگلستان در مقطع دکتری

برای دریافت بورسیه تحصیلی انگلستان در مقطع دکتری افراد با سطح زبان انگلیسی عالی، سن مناسب، معدل با نمرات ممتاز و انتشار مقاله های علمی بین المللی در اولویت قرار دارند. بورسیه این مقطع با نام بورسیه استادان معروف است. ب اتوجه به اینکه تحصیل در مقطع دکتری با انجام پروژه های تحقیقاتی همراه است، استادان مسئول برای انجام تحقیق و پژوهش از دانشگاه و یا سازمان های دولتی و خصوصی هزینه دریافت کرده و با این هزینه به افراد تیم تحقیقاتی خود که همان دانشجویان مقطع دکتری هستند، حقوق پرداخت می کنند.

مهم ترین دانشگاه هایی که در مقطع دکتری بورسیه ارائه می دهند عبارتند از :

  • University of Sussex Chancellor
  • University of Bradford
  • Sheffield Hallam University

اهمیت داشتن مقاله برای مهاجرت به انگلیس

افرادی که قصد مهاجرت تحصیلی به انگلیس را دارند، باید علاوه بر این که بر زبان انگلیسی مسلط باشند، رزومه قوی داشته باشند؛ سابقه ای خوب که نشان دهنده توانمندی علمی و تجربه فرد باشد. یکی از مواردی که دانشگاه ها در رزومه افراد بررسی می کنند، سوابق کارهای تحقیقاتی و علمی است؛ به عبارت دیگر، اهمیت داشتن مقاله برای اخذ پذیرش در این مرحله مشخص می شود. در واقع، هر چه تعداد مقالات و فعالیت های پژوهشی افراد بیشتر باشد، شانس پذیرش آن ها در دانشگاه های خارجی افزایش می یابد و استادان بیشتری حاضر به پذیرش سرپرستی تز کارشناسی ارشد یا دکتری آنان خواهند شد؛ این افزایش شانس به معنای دریافت بورس تحصیلی و موفقیت های آتی تحصیلی و حتی شغلی این افراد است.

نکته دیگر این که بین مقالات و تحقیقات، داشتن مقاله ISI برای مهاجرت تحصیلی بهتر است و شانس پذیرش فرد در دانشگاه های معتبر و ممتاز و گرفتن بورس تحصیلی را افزایش می دهد، چون مقالات ISI از اعتبار و ارزش بیشتری برخوردارند. چاپ مقاله در مجلات معتبر ISI امتیاز مهمی است که بیانگر سطح علمی بالای مقاله و نویسنده آن است، چراکه هیات داوران مجلات معتبر ملاک ها و استانداردهای سختی برای پذیرش و چاپ مقاله ISI دارند و محتواها و پژوهش های ناقص و ضعیف را بدون چشم پوشی و اغماض رد می کنند.

نکته قابل توجه بعدی این است که فقط ISI بودن مقاله کافی نیست و بهتر است مقاله در مجلاتی با Impact Factor (ضریب تاثیر) بالاتر چاپ شود و باید به رده بندی Q دقت شود. بدیهی است که هر چه تعداد ارجاعات به مقاله ای بیشتر باشد، آن مقاله ارزشمندتر است، چون به همان تعداد به عنوان رفرنس و مرجع علمی برای تولید مقالات دیگر استفاده شده است. البته در این مورد، زمان نقش موثری دارد؛ یعنی هر چقدر از زمان چاپ و انتشار مقاله بیشتر بگذرد، تعداد ارجاعات بیشتر می شود و در نتیجه، اعتبار مقاله افزایش می یابد، بنابراین بهتر است حداقل سه ماه از زمان انتشار مقاله ISI گذشته باشد تا در اخذ پذیرش و بورس تحصیلی موثر باشد.

نوشتن مقاله برای گرفتن بورسیه منطبق با اصول کشور مقصد

برای گرفتن بورسیه و فاند از دانشگاه های خارجی، علاوه بر پروپوزال اپلای، مقاله نوشتن هم تاثیری زیادی برای گرفتن بورسیه و پذیرش دارد. مقاله هایی که برای گرفتن بورسیه نوشته میشود معمولا باید دارای ویژگی های اقتضایی خاصی باشند که متناسب با نیازهای دانشگاه خارجی مورد تقاضا باشد.

اسکالرشیپ انگلیس

بورسیه تحصیلی انگلستان از طریق مقاله

مقاله ISI که مبانی و دستاوردهای علمی و خروجی اختراع یا اکتشافی داشته باشد و آثار آن قابل بررسی باشد و خلاقیت و نوآوری آن قابل مطرح کردن باشد میتواند امتیاز بورسیه تحصیلی، اپلای و گرفتن بورس و فاند و گرانت Study abroad برای دانشگاه های انگلیس باشد. بورسیه تحصیلی از طریق مقاله و چاپ آن میتواند به عنوان آسان ترین بورسیه تحصیلی مقاطع کارشناسی ارشد و دکتری تلقی شود.

تاثیر مقاله در اپلای دانشگاه های انگلیس

دانشگاه های خارجی مطرح جهان، در CV و رزومه دریافتی از دانشجو، مقاله ISI که نوآوری محسوسی در حوزه علمی مشابه با پروپوزال اپلای وی را عامل تاثیر گذار مهمی در پذیرش اپلای در نظر میگیرند. تاثیر این مقاله در بورسیه و اپلای بسیار روشن است. جهت مقاله نویسی برای بورسیه سعی کنید نیاز ها و تمرکز های محوری دانشگاه مقصد و کشور مورد پذیرش را مد نظر قرار دهید. مقاله ISI که خلاقیت آن با مدل مفهومی و ریاضی واضح و اثربخش در یک ژورنال با ایمپکت فاکتور بالا تایید شده باشد، نقش با اهمیتی در اخذ پذیرش تحصیلی و بورسیه از دانشگاه های انگلستان خواهد داشت. برای مقاله نویسی اپلای سعی کنید یک دیدگاه مدیریتی و روانشناختی قوی در خود پرورش دهید و با نظریات علمی روز و نوآورانه پژوهش خود آشنا باشید. مکتب متدولوژی هم بسیار اهمیت دارد، اگر اساتید دانشگاه مورد اپلای شما همه از روش گراندد تئوری یا نظریه داده بنیاد در روش تحقیق رساله و پایان نامه دکتری، مقاله های علمی پژوهشی و سایر تحقیقات خود بهره برده اند نشان خوبی است که شما هم ارائه دهنده مکتب و چارچوب فکری و نظری ایشان باشید.

مقاله نویسی برای اپلای

اگر هدف و آرمان نهایی شما برای اپلای دانشگاه های خارجی، گرفتن اپلای و بورسیه شدن فقط با تاکید با مقاله است، سعی کنید زمان زیادی جهت مقاله نویسی برای اپلای صرف کنید. بورسیه مقطع کارشناسی ارشد با مقاله آسان تر است. تاثیر مقاله در پذیرش ارشد را میتوان با خروجی آسان تری کسب نمود. تمرکز روی زمینه های موضوعی مورد تاکید دانشگاه های خارجی دنیا میتواند اقبال بیشتری برای پذیرش بورسیه شما با مقاله نویسی به دست دهد. اما بطور کلی شرایط بورسیه شدن در هر دانشگاه و کشور خارجی متفاوت است. همچنین رشته های بورسیه دار هم از طریق وب سایت دانشگاه های خارجی که قصد پذیرش دانشجوی خارجی دارند همه ساله اعلام میشود. مثلا برای آگاهی از شرایط بورسیه تحصیلی انگلستان میتوانید ابتدا به دانشگاه هایی که رشته مورد نظر شما را پذیرش میکنند مراجعه کنید و از وب سایت دانشگاه، موضوعاتی که استقبال بیشتری می شود را استخراج کنید. حتی با مطالعه رزومه تحصیلی اساتید و ادوایزر های دانشگاه مورد نظر هم میتوانید چیزهای زیادی درک کنید.

اکسپت مقاله

نوشتن Research proposal

برای اپلای در یک دانشگاه معتبر، گرچه مقاله ISI اهمیت زیادی دارد، اما نوشتن research proposal را میتوان یک بخش اجتناب ناپذیر تلقی کرد. جهت نوشتن یک research proposal قوی، سعی کنید زمان زیادی برای انتخاب موضوع صرف کنید. ایده های نوآورانه را در نظر داشته باشید. اصول علمی و نگارشی روز را رعایت کنید. از ایبوک ها کمک بگیرید. گزیده گو باشید. منبع نویسی را دقیق رعایت کنید. نیاز کشور مقصد که قصد بورسیه شدن دارید در نظر بگیرید. تضادهای فرهنگی را در نظر داشته باشید. بر طراحی مدل تاکید داشته باشید. شرکت های دانش بنیان را دریابید.

ریسرچ پروپوزال دکتری

ریسرچ پروپوزال دکتری را معمولا در ۳ الی ۶ صفحه می نویسند. زیاد بودن تعداد صفحات نشان دهنده ارزش ریسرچ پروپوزال شما نیست. از موضوعات چیپ که میلیون ها بار کار شده در موضوع خود اجتناب کنید. از پروپوزال های آماده که آسان ترین راه جلوه میکنند استفاده نکنید. اما نمونه پروپوزال های انگلیسی دکتری میتواند دید خوبی به شما بدهد. از نظر پی اچ دی پروپوزال، برای نوشتن یک پروپوزال اپلای دکتری در بهترین حالت که فردی دارای دانش و تجربه و توانمندی خوبی باشد ۱۰ روز زمان لازم است. تاریخ مقاله ها یا منابع هم در مقاله نویسی اپلای خیلی مهم است؛ برای مثال اگر امروز اول جولای ۲۰۱۹ است، شما میتوانید حتی از منابع زیر بررسی ۲۰۲۰ سایت هایی مانند امرالد و ساینس دایرکت هم منبع نویسی کنید؛ اینکار نه تنها اعتبار پژوهش شما اعم از مقاله اپلای یا بورسیه یا پروپوزال اپلای شما افزایش می دهد، بلکه اگر تاخیری در ارائه مقاله هم پیش آمد، جدید بودن پروپوزال یا مقاله بورسی شما را که حال به دلیل مهاجرت، اپلای و پذیرش تحصیلی یا هر دلیل دیگر که باشد، زیر سوال نبرد. برای مشاوره بیشتر میتوانید با پی اچ دی پروپوزال در ارتباط باشید. راستی روش تحقیق هم خیلی مهم است، اخیرا استقبال خوبی از روش تحقیق نظریه داده بنیاد یا گراندد تئوری Grounded theory از سوی دانشگاه های خارجی و نیز داخلی صورت میگیرد.

نوشتن مقاله ISI

نوشتن مقاله ISI کار چندان پیچیده ای نیست، ولی زمان بر است، چون مطالعات و تحقیقات جدی، جامع و دقیق بسیاری نیاز دارد. اما همان طور که گفتیم اهمیت داشتن مقاله برای مهاجرت تحصیلی انکارناپذیر است و لازم است افراد حداقل یکی دو مقاله ISI داشته باشند. پس باید بدانید که چطور می توانید مقاله ISI داشته باشید. همان طور که می دانید، به مقاله ای که در مجلات ISI چاپ شود، مقاله ISI گفته می شود. ISI پایگاهی اطلاعاتی است که سوابق علمی مجلات و مقالات آن ها را بررسی می کند و در صورت تایید به نمایه سازی آن ها در سایت خود می پردازد. در واقع، ISI منبع غنی و جامع اطلاعات کتاب شناختی است که فهرست کتاب ها، مجلات و مقالات علمی مهم دنیا را گردآوری و هر ساله آن ها را براساس معیارها و استانداردهای سخت خود ارزیابی میکند. نوشتن مقاله ISI پروسه پژوهشی طولانی است که به ماه ها و گاهی سال ها تحقیق و مطالعه دقیق و به روز در رشته و موضوع مورد نظر نیازمند است و نمی توان انتظار داشت که به صورت فوری و در عرض یکی دو ماه مقاله علمی معتبر و قابل چاپ در مجلات ISI نوشته شود. ضمن این که مقاله نویسی اصول و قواعد مشخصی دارد که لازم است آن ها را به طور دقیق فرا گرفت؛ از انتخاب موضوع و عنوان تا اصول نگارش صحیح و ویرایش و ترجمه و… همچنین نویسندگان مقالات باید دقت کنند که موضوع آن ها تکراری نباشد و توسط محققان دیگر کار نشده باشد یا شباهتی با مقالات آن حوزه نداشته باشد.

فاکتورهای لازم برای داشتن مقاله ISI برای مهاجرت تحصیلی به انگلیس

بر اساس آنچه گفتیم، زمان، تخصص و تجربه سه فاکتور لازم و بسیار مهم برای داشتن مقاله ISI برای مهاجرت تحصیلی است و البته از صرف هزینه های لازم برای این منظور نباید غافل شد که مهمترین و اصلی ترین دغدغه محققان و نویسندگان مقالات علمی و فاکتور اصلی است. اکنون این پرسش مطرح می شود که چنان چه فردی یکی از عوامل نام برده به ویژه توان مالی کافی را نداشت، چه باید بکند؟

پاسخ ما این است که نگران نباشید، زیرا برای هر مورد راهکاری مناسب وجود دارد؛ نخست برای راحتی خیال شما به بحث مالی می پردازیم و شما را به خواندن مطلب پنج راه ساده و ارزان برای چاپ مقاله ISI در همین سایت ارجاع می دهیم. اما در اینجا به طور خلاصه پنج راهکار را بیان می کنیم:

  1. چاپ مقاله در مجلات رایگان (ژورنال های بدون ایمپکت و نشریات JCR که البته مراحل داوری آن ها بسیار دشوار است.)
  2. استفاده از Waive یا درخواست تخفیف (ارسال نامه تقاضای تخفیف که مختص کشورهای جهان سوم است و فعلا ایران در این فهرست قرار ندارد.)
  3. استخراج مقاله از پایان نامه (به شرط آگاهی از اصول نگارش صحیح مقاله و استانداردهای آن و همینطور آشنایی با نحوه استخراج مقاله از پایان نامه به صرفه است.)
  4. درج نام نویسنده در مقاله آماده چاپ (چاپ مقالات مشارکتی که در مرحله ریوایز مقاله امکان پذیر است.)
  5. کمک گرفتن از موسسات آموزشی (کاربردی و مطمئن و به صرفه به شرطی که از راهنمایی موسسات معتبر مشاوره مقاله و پایان نامه استفاده شود.)

سخن آخر

همانطور که گفته شد داشتن سوابق پژوهشی و مقالات در روند پذیرش شما تاثیر بسزایی دارد، داشتن مقاله و پژوهش چاپ شده در مجلات معتبر امتیاز بسیار بالایی نسبت به دیگر رقبا در فرآیند اخذ فاند تحصیلی کشور انگلستان محسوب می شود. بنابراین اگر قصد اخذ فاند و بورسیه از دانشگاه های انگلستان را دارید انرژی و زمان بسیاری را برای نگارش مقاله با کیفیت اختصاص دهید. امید داریم این مطلب به تمام سوالات و ابهامات شما در این باره پاسخ داده باشد.

برگرفته از: ساعد نیوز

برای مشاهده لیست همه ی  پرسشنامه های استاندارد لطفا همین جا روی پرسشنامه استاندارد  کلیک فرمایید.

تحلیل داده های آماری برای پایان نامه و مقاله نویسی ،تحلیل داده های آماری شما با نرم افزارهای کمی و کیفی ،مناسب ترین قیمت و کیفیت عالی انجام می گیرد.

نرم افزار های کمی: SPSS- PLS – Amos

نرم افزار کیفی: Maxquda

تعیین حجم نمونه با:Spss samplepower

روش های تماس:

Mobile :  09143444846  واتساپ – تلگرام

Telegram: @abazizi

وبلاگ ما

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *