مقاله نویسی

اهمیت داشتن مقاله برای پذیرش و مهاجرت تحصیلی به کانادا

اهمیت داشتن مقاله برای پذیرش و مهاجرت تحصیلی به کانادا

اهمیت داشتن مقاله برای پذیرش و مهاجرت تحصیلی به کانادا
اهمیت داشتن مقاله برای پذیرش و مهاجرت تحصیلی به کانادا

این روزها بسیاری از افراد که قصد مهاجرت به کانادا دارند، گزینه مهاجرت تحصیلی را انتخاب می‌کنند. آنچه مسلم است، اهمیت داشتن مقاله برای مهاجرت تحصیلی به کانادا گزینه‌ای است که این افراد نباید آن را نادیده بگیرند. از این‌رو ما در مطلب اهمیت داشتن مقاله برای اخذ پذیرش را توضیح می‌دهیم و شما را برای داشتن مقاله ISI برای مهاجرت تحصیلی راهنمایی می‌کنیم.

اخذ پذیرش از دانشگاه برای مهاجرت تحصیلی فرآیند ساده ای نبوده و شرایط متعددی را شامل می شود. دانشجویانی که قصد ادامه تحصیل در مقاطع ارشد و دکتری را دارند، اغلب با ملزومات بیشتری به نسبت تحصیل در مقطع کارشناسی یا کالج روبه رو هستند، زیرا تحصیلات تکمیلی اهمیت بسیار زیادی در نظام دانشگاهی هر کشور دارد. در واقع دانشجویان تحصیلات تکمیلی افرادی هستند که به پیشبرد علم و دانش در کشور خود کمک کرده و با نوآوری ها و پژوهش های خلاقانه خود می توانند موجب پیشرفت تکنولوژی و ارتقا دانش در سطح جهان شوند. یکی از این ملزومات داشتن مقاله است که در این مطلب به تاثیر و اهمیت آن در اخذ پذیرش می پردازیم.

مهاجرت تحصیلی

مهاجرت تحصیلی یکی از روش های رایج مهاجرت است که هم ساده تر و سریع تر انجام می شود و هم هزینه هایش کمتر از راه های دیگر است. شرایط این مهاجران، که اغلب پس از پایان تحصیلات شان اقامت دائم می گیرند، با وجود سختی های خاص خود، معمولا بهتر است و پس از کسب مدارک دانشگاهی راحت تر مشغول به کار می شوند و زندگی شان را سر و سامان می دهند. گفتنی است، داشتن مدرک دانشگاه های معتبر بین المللی امکان اشتغال در کشورهای دیگر را فراهم می کند و فارغ التحصیلان این دانشگاه ها می توانند فرصت های شغلی مناسبتری داشته باشند.

تحصیل کارشناسی ارشد و دکتری در کانادا

آگاهی از روش شناسی علمی از مهم ترین پیش شرط های اخذ پذیرش در مقاطع تحصیلات تکمیلی است. دانشجویان بهتر است دارای سوابق پژوهشی کافی باشند تا کمیته پذیرش دانشگاه مقصد و یا سوپروایزر احتمالی که رزومه آن ها را بررسی می کند، نسبت به مهارت های تحقیقاتی آن ها اطمینان یابند. کشور کانادا به عنوان یکی از اصلی ترین مقصدهای مهاجرت تحصیلی در جهان، اهمیت زیادی برای تحقیقات و پژوهش های دانشگاهی قائل است، به همین دلیل تحصیل در مقاطع تحصیلات تکمیلی در کانادا فرصتی عالی برای کسانی است که قصد دارند به طور جدی در رشته تحصیلی خود به پژوهش و تحقیق بپردازند.

تحصیل در کانادا بسته به نوع رشته یا دانشگاه فرآیند متفاوتی دارد. به طور کلی اخذ پذیرش برای مقطع کارشناسی یا ارشد آموزش محور به کمیته پذیرش (Admission Committee) بستگی داشته و دانشجویان به طور مستقیم از طریق پرتال دانشگاه اپلای می کنند. کمیته پذیرش پس از بررسی مدارک دانشجویان، سوابق تحصیلی آن ها و نمره زبان نسبت به قبول یا رد درخواست آن ها اقدام می کنند. برای قبولی در مقطع کارشناسی و ارشد آموزش محور نیازی به داشتن مقاله یا سوابق پژوهشی نیست، زیرا هدف از اپلای برای این مقاطع به طور کلی ورود به بازار کار است و نه پژوهش علمی.

پاسپورت

اهمیت داشتن مقاله برای مهاجرت تحصیلی

افرادی که قصد مهاجرت تحصیلی دارند، باید علاوه بر این که بر زبان انگلیسی مسلط باشند، رزومه قوی داشته باشند؛ سابقه ای خوب که نشان دهنده توانمندی علمی و تجربه فرد باشد. یکی از مواردی که دانشگاه ها در رزومه افراد بررسی می کنند، سوابق کارهای تحقیقاتی و علمی است؛ به عبارت دیگر، اهمیت داشتن مقاله برای اخذ پذیرش در این مرحله مشخص می شود. در واقع، هر چه تعداد مقالات و فعالیت های پژوهشی افراد بیشتر باشد، شانس پذیرش آن ها در دانشگاه های خارجی افزایش می یابد و استادان بیشتری حاضر به پذیرش سرپرستی تز کارشناسی ارشد یا دکتری آنان خواهند شد؛ این افزایش شانس به معنای دریافت بورس تحصیلی و موفقیت های آتی تحصیلی و حتی شغلی این افراد است.

نکته دیگر این که بین مقالات و تحقیقات، داشتن مقاله ISI برای مهاجرت تحصیلی بهتر است و شانس پذیرش فرد در دانشگاه های معتبر و ممتاز و گرفتن بورس تحصیلی را افزایش می دهد، چون مقالات ISI از اعتبار و ارزش بیشتری برخوردارند. چاپ مقاله در مجلات معتبر ISI امتیاز مهمی است که بیانگر سطح علمی بالای مقاله و نویسنده آن است، چراکه هیات داوران مجلات معتبر ملاک ها و استانداردهای سختی برای پذیرش و چاپ مقاله ISI دارند و محتواها و پژوهش های ناقص و ضعیف را بدون چشم پوشی و اغماض رد می کنند.

نکته قابل توجه بعدی این است که فقط ISI بودن مقاله کافی نیست و بهتر است مقاله در مجلاتی با Impact Factor (ضریب تاثیر) بالاتر چاپ شود و باید به رده بندی Q دقت شود. بدیهی است که هر چه تعداد ارجاعات به مقاله ای بیشتر باشد، آن مقاله ارزشمندتر است، چون به همان تعداد به عنوان رفرنس و مرجع علمی برای تولید مقالات دیگر استفاده شده است. البته در این مورد، زمان نقش موثری دارد؛ یعنی هر چقدر از زمان چاپ و انتشار مقاله بیشتر بگذرد، تعداد ارجاعات بیشتر می شود و در نتیجه، اعتبار مقاله افزایش می یابد، بنابراین بهتر است حداقل سه ماه از زمان انتشار مقاله ISI گذشته باشد تا در اخذ پذیرش و بورس تحصیلی موثر باشد.

تاثیر مقالات ISI بر مهاجرت تحصیلی و دریافت فاند

به طور کلی ISI مخفف institute for Scientific Information به معنی موسسه اطلاعات علمی می باشد. بنیانگذار این موسسه دکتر اوژن گارفیلد بود، که در سال 2018 این شرکت را به ثبت رساند. این موسسه با تمرکز بر انتشارات علمی تاسیس شد و در سال 1992 توسط موسسه علمی تامسون خریداری شده است. این موسسه مقالات متعددی را بررسی نموده و به منظور امکان جستجو برای محققین با پرداخت هزینه، این موارد را در اختیار آنها قرار می دهد. در واقع این بانک اطلاعاتی مهم ترین مجلات علمی دنیا را جهت تبادل اطلاعات بین پژوهشگران جمع آوری و به اشتراک می گذارد. نکته مهم این است که تمام مقالات تایید شده در این بانک اطلاعاتی باید به زبان انگلیسی نوشته شده یا ترجمه شده باشند. یکی از مهم ترین دلایل اعتبار مقالات تاییده شده ISI سخت گیری هایی است که در ارزیابی برای تایید مقالات در نظر گرفته می شود. برای ارزیابی یک کمیته منتخب تشکیل می شود که آن را تایید نمایند و علاوه بر آن به روز بودن موضوعات و زمان ارائه آن و عوامل متعدد دیگر از جمله دلایلی است، که به این بانک اطلاعاتی اعتبار بالایی بخشیده است. با توجه به تمام این موارد، تاثیر مقالات isi در مهاجرت و دانشجویانی که قصد استفاده از مقاله برای فاند دارند بسیار بالاست و به عنوان یکی از معیارهای مهم برای شرایط مهاجرتی دانشجویان محسوب می شود.

نوشتن مقاله ISI کار چندان پیچیده ای نیست، ولی زمان بر است، چون مطالعات و تحقیقات جدی، جامع و دقیق بسیاری نیاز دارد. اما همان طور که گفتیم اهمیت داشتن مقاله برای مهاجرت تحصیلی انکارناپذیر است و لازم است افراد حداقل یکی دو مقاله ISI داشته باشند. پس باید بدانید که چطور می توانید مقاله ISI داشته باشید.

نوشتن مقاله ISI پروسه پژوهشی طولانی است که به ماه ها و گاهی سال ها تحقیق و مطالعه دقیق و به روز در رشته و موضوع مورد نظر نیازمند است و نمی توان انتظار داشت که به صورت فوری و در عرض یکی دو ماه مقاله علمی معتبر و قابل چاپ در مجلات ISI نوشته شود. ضمن این که مقاله نویسی اصول و قواعد مشخصی دارد که لازم است آن ها را به طور دقیق فرا گرفت؛ از انتخاب موضوع و عنوان تا اصول نگارش صحیح و ویرایش و ترجمه و… همچنین نویسندگان مقالات باید دقت کنند که موضوع آن ها تکراری نباشد و توسط محققان دیگر کار نشده باشد یا شباهتی با مقالات آن حوزه نداشته باشد.

فاکتورهای لازم برای داشتن مقاله ISI برای مهاجرت تحصیلی

بر اساس آنچه گفتیم، زمان، تخصص و تجربه سه فاکتور لازم و بسیار مهم برای داشتن مقاله ISI برای مهاجرت تحصیلی است و البته از صرف هزینه های لازم برای این منظور نباید غافل شد که مهمترین و اصلی ترین دغدغه محققان و نویسندگان مقالات علمی و فاکتور اصلی است. اکنون این پرسش مطرح می شود که چنان چه فردی یکی از عوامل نام برده به ویژه توان مالی کافی را نداشت، چه باید بکند؟

پاسخ ما این است که نگران نباشید، زیرا برای هر مورد راهکاری مناسب وجود دارد؛ نخست برای راحتی خیال شما به بحث مالی می پردازیم و شما را به خواندن مطلب پنج راه ساده و ارزان برای چاپ مقاله ISI در همین سایت ارجاع می دهیم. اما در اینجا به طور خلاصه پنج راهکار را بیان می کنیم:

  1. چاپ مقاله در مجلات رایگان (ژورنال های بدون ایمپکت و نشریات JCR که البته مراحل داوری آن ها بسیار دشوار است.)
  2. استفاده از Waive یا درخواست تخفیف (ارسال نامه تقاضای تخفیف که مختص کشورهای جهان سوم است و فعلا ایران در این فهرست قرار ندارد.)
  3. استخراج مقاله از پایان نامه (به شرط آگاهی از اصول نگارش صحیح مقاله و استانداردهای آن و همینطور آشنایی با نحوه استخراج مقاله از پایان نامه به صرفه است.)
  4. درج نام نویسنده در مقاله آماده چاپ (چاپ مقالات مشارکتی که در مرحله ریوایز مقاله امکان پذیر است.)
  5. کمک گرفتن از موسسات آموزشی (کاربردی و مطمئن و به صرفه به شرطی که از راهنمایی موسسات معتبر مشاوره مقاله و پایان نامه استفاده شود.)

تاثیر مقالات داخلی در اپلای

باید دقت کنید که مقالات داخلی هیچ تاثیری برای پذیرش دانشگاهی شما ندارد. این مقاله توسط گروهی از کارشناسان و مشاورین موسسه مشاوره MIE اتریش نوشته شده است و هرگونه کپی از مطالب این مقاله شرعا و همچنین قانونا قابل پیگیری می باشد. مقاله شما باید حتما ISI باشد تا بتوانید با ارائه آن مورد قبول استاد راهنما واقع شوید.

مقاله راهی برای دریافت فاند و بورسیه

متقاضیان دریافت انواع بورسیه و فاند بهتر است دارای چندین مقاله (ترجیحا ISI) باشند تا در رقابت شدیدی که برای آن وجود دارد، واجد امتیاز کافی محسوب شوند. اگرچه داشتن مقاله تنها معیار دریافت بورسیه نیست و معیارهای دیگری نیز همچون سوابق تحصیلی یا شغلی فرد، نمره زبان، فعالیت های داوطلبانه و… در این زمینه تاثیرگذار هستند، اما معمولا دریافت فاند تحصیلات تکمیلی بدون داشتن مقاله امر نامحتملی به نظر می رسد. البته این موضوع به رشته تحصیلی شما بستگی داشته، زیرا در برخی از رشته ها شرکت در پروژه های تحقیقاتی، کار آزمایشگاهی یا مهارت های شغلی تاثیر بیشتری در دریافت فاند به نسبت داشتن مقاله دارد. با این حال به متقاضیانی که علاقه مند به دریافت فاند و بورسیه هستند، توصیه می شود که حتما دارای مقاله معتبر باشند.

اکسپت مقاله

دریافت بورسیه دانشگاه های کانادا به وسیله مقاله

برای دریافت بورسیه دانشجویانی که تصمیم به تحصیل در کانادا دارند، باید رزومه علمی قوی داشته باشند. معمولا دانشجویانی که از ایران اقدام می کنند، باید توجه داشته باشند که در مقطع لیسانس و یا فوق لیسانس نمی توانند به راحتی بورسیه دریافت کنند. مگر اینکه در محیط بوده و بر اساس شایستگی فرد و ارائه رزومه علمی خوب و ارائه مقالات علمی برای بورسیه درخواست دهید. در مقطع لیسانس و فوق لیسانس شما ملزم به ارائه مقالات نیستید، ولی اگر شما مقاله ISI داشته باشید در پذیرش شما قطعا تاثیر مثبتی دارد. ولی ناگفته نماند که برای تحصیل در مقطع دکترا شما حتما باید مقالات ISI ارائه دهید.

اخذ فاند و فول فاند در دانشگاه های کانادا به کمک مقاله

دانشجویان بین المللی که به دنبال فاند و فول فاند از دانشگاه های کانادا هستند؛ بایستی به این نکته دقت کنند که زمانی شما می توانید مورد پذیرش واقع شوید، که بتوانید از ابتدا استاد راهنما یا سوپروایزر پیدا کنید. مقالات ISI، رزومه علمی و پروپوزال قوی یکی از موارد مهم است برای فاند و فول فاند باید ارائه دهید. البته لازم به ذکر است که فاند و فول فاند فقط برای مقطع دکترا لحاظ می گردد. از آنجایی که تحصیل در مقطع دکترا به صورت پژوهشی و تحقیقی بوده به همین دلیل داشتن مقالات علمی که ثبت شده باشند، بسیار تاثیر گذار خواهد بود. اگر شما مقالات علمی خارجی ارائه ندهید شانس شما برای پیدا کردن استاد راهنما بسیار پایین می باشد.

سخن آخر

همانطور که گفته شد داشتن سوابق پژوهشی و مقالات در روند پذیرش شما تاثیری مثبت دارد، اما امری الزامی نیست. به عبارت دیگر نداشتن مقاله به معنای این نیست که هیچ شانسی برای پذیرش ندارید، بلکه می توانید از طریق روش های دیگر به تقویت رزومه خود پرداخته و یا دانشگاه هایی با رتبه های پایین تر را برای تحصیل انتخاب کنید. آنچه در فرآیند پذیرش دانشگاهی اهمیتی اساسی دارد، پیگیری و پشتکار شما در این مسیر است.


برگرفته از: ساعد نیوز

برای مشاهده لیست همه ی  پرسشنامه های استاندارد لطفا همین جا روی پرسشنامه استاندارد  کلیک فرمایید.

تحلیل داده های آماری برای پایان نامه و مقاله نویسی ،تحلیل داده های آماری شما با نرم افزارهای کمی و کیفی ،مناسب ترین قیمت و کیفیت عالی انجام می گیرد.

نرم افزار های کمی: SPSS- PLS – Amos

نرم افزار کیفی: Maxquda

تعیین حجم نمونه با:Spss samplepower

روش های تماس:

Mobile :  09143444846  واتساپ – تلگرام

Telegram: @abazizi

وبلاگ ما

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *