پایان نامه

از کروکودیل ها بیاموزیم!

رفتار کروکودیل‌ها در طبیعت شاید بهترین الگو برای فعالین بازارهای مالی باشد. ما باید سعی کنیم از روش‌های کروکودیل‌ها در شکار تقلید کنیم؛ ما باید منظم، صبور و سازگار با تغییرات بازار بوده و رویکردی روشمند در بازار داشته باشیم تا موفق شویم.

سه خصلت کروکودیل‌ها چه هستند؟

1⃣ کروکودیل‌ها بسیار صبورند

کروکودیل‌ها به گونه‌ای تکامل یافته‌اند که مثل یک تک تیرانداز برای رسیدن به لحظه حمله صبور باشند حتی اگر ماه‌ها شکاری نداشته باشند! تعداد زیادی شکار کوچک، آنها را به اندازه‌ی یک غذای بزرگ و آبدار خوشحال نمی‌کند. به زبان بورسی، معاملات کمتر ولی با کیفیت‌تر. توانایی انتظار کشیدن در حاشیه و صبر برای گرفتن و بدام انداختن یک وعده‌ی بزرگِ غذایی خصلت کروکودیل‌هاست. ما نمی‌خواهیم برای کمی غذا تمام برکه یا رودخانه را به دنبال هر جنبنده‌ی کوچکی که پیدا می‌شود جستجو کنیم و انرژی‌مان را هدر بدهیم، ما صبر خواهیم کرد و به خود این فرصت را می‌دهیم تا از یک معامله ی بزرگ و سودمند بهره‌مند شویم. بهترین معاملات آشکارترین معاملات هستند، آنها تقریبا با شما صحبت می‌کنند و به شما می‌گویند که آنها را معامله کنید.

2⃣ کروکودیل‌ها نرخ موفقیت بالایی دارند

می‌توان با اطمینان گفت که اگر کروکدیلی با آرواره‌های خود طعمه‌ای را بگیرد تقریباً غیر ممکن است که شکار شانسی برای رهایی داشته باشد. کروکودیل‌ها نرخ موفقیت (Strike Rate) بالایی دارند چون آنقدر صبر می‌کنند تا یک موقعیت ساده و بی‌دردسر شکل بگیرد و بعد از آن، با اعتماد به نفس، سریع و قدرتمند عمل می‌کنند و وقتی انجام دادند دیگر به هیچ عنوان تردید نمی‌کنند. کروکودیل‌ها تلاش‌های ناموفق کمی دارند تنها به این دلیل که زمان و انرژی خود را بیهوده هدر نمی‌دهند. آنها صبر می‌کنند و باز هم صبر می‌کنند و رفتار خود را با دقت کنترل می‌کنند تا زمانی که طعمه با پای خود وارد دهان آنها شود و آنرا بخورند. به عنوان فعال بازارهای مالی، منتظر ماندن و صبور بودن می‌تواند نرخ موفقیت شما را بالا ببرد. کنترل کردن خودمان در واقع تنها کاری است که باید انجام دهیم. ما نمی‌توانیم بازار را کنترل کنیم، ما تنها قادریم، خودمان و پول‌مان را کنترل کنیم و دست به هر معامله‌ای نزنیم‌. صبر کنیم تا معامله خوب خودش را به ما نشان دهد. اینگونه است که ما می‌توانیم نرخ موفقیت خود را در بازار بالا ببریم.

3⃣ کروکودیل‌ها سریع یاد می گیرند

کروکودیل‌ها سریع می‌آموزند و با تغییراتِ محیط خود سازگار می‌شوند، آنها به ویژه بسیار زود فرا می‌گیرند که باید همیشه از موقعیت‌های خطرناک اجتناب کنند. توانایی کروکودیل‌ها برای یادگیری سریع و اجتناب از موقعیت‌های خطرناک، یکی از دلایلی است که توانسته‌اند بیشتر از دایناسورها دوام بیاورند و تا امروز به زندگی خود ادامه دهند‌. در بازارهای مالی، ما نیاز داریم تا از اشتباهات خود درس بگیریم و این یادگیری باید سریع باشد، زیرا این پول و سرمایه‌ی ماست که در ریسک قرار دارد. ما از موقعیت های پر ریسک دوری می‌کنیم، بیش از اندازه معامله نمی‌کنیم و بیش از اندازه در هر معامله ریسک نخواهیم کرد. مدیریت ریسک، کلیدی برای تبدیل شدن به یک سرمایه‌گذار موفق است. اگر نتوانید بسرعت یاد بگیرید و اشتباهات خود را تکرار کنید، در نهایت حساب معاملاتی خود را بطور کامل از بین خواهید برد.

در بازارهای مالی گرگ‌ها، خرس‌ها، گاوها، نهنگ‌ها، شامپانزه‌ها و …. به وفور حضور دارند، اما کروکودیل‌ها کمیاب‌اند و کمتر دیده می‌شوند. کروکودیل بودن در بازار سخت اما همراه با سود ماندگار و بالایی است. کروکودیل باشید!

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *