پرسشنامه استاندارد

💢بهترین درس‌هایی که مدیران بزرگ دنیای فناوری از استیو جابز آموخته‌‌اند

🔸ده سال قبل، استیو جابز، مرد نامدار حوزه فناوری، پس از چندین سال مبارزه با سرطان در سن ۵۶ سالگی درگذشت، ولی با مرگ وی، یاد و نامش از صحنه روزگار محو نشد. او در مسیر محقق کردن رویاهایش توانست اثری از خود برجای بگذارد که سایر بزرگان فناوری با وجودی که به نوعی رقیب استیو جابز محسوب می‌شوند از آن به خوبی یاد می‌کنند.

🔸«بیل گیتس»، «ایلان ماسک» و «تیم کوک» درس‌هایی را از استیو جابز آموخته‌اند و آن تجربه ارزشمند را با دیگران به اشتراک گذاشته‌اند.

◀️ بیل گیتس: استیو جابز حین سخنرانی جمعیت را مسحور می‌کرد

بیل گیتس مدیرعامل مایکروسافت می‌گوید به استیو جایز به دلیل توانایی صحبت کردن در جمع و مسحور کردن مخاطبان حسادت می‌کرده است.
بیل گیتس اشاره می‌کند: «استیو جابز در ایجاد انگیزه در مخاطبان جادوگر بود. چون من خودم هم جادوگر کوچکی بودم، بنابراین تحت جادوی او قرار نمی‌گرفتم. اما می‌دیدم که می‌تواند دیگران را طلسم کند. وقتی به مردم نگاه می‌کردم، متوجه می‌شدم که مسحور استیو جابز شده‌اند.»
بیل گیتس معتقد است که استیو جابز استعدادی ذاتی در جذب مخاطب داشت.

◀️ تیم کوک بعد از فوت استیو جابز از فقدان او می‌گوید

تیم کوک بعد از فوت استیو جابز مسئولیت سنگینی برعهده داشت و باید سکان‌داری اپل را برعهده می‌گرفت. وی با وجودی که ۱۴ سال به صورت مستقیم با استیو جابز کار می‌کرد، اما بعد از فوت وی اعلام کرد که آمادگی جانشینی او را ندارد.

تیم کوک می‌گوید با وجودی که سال‌ها در کنار استیو جابز بوده و آمادگی لازم را کسب کرده ولی درنهایت باید خودش با شهامت و شجاعت بقیه مسیر را طی می‌کرد و درنهایت متوجه شده که مربیان تا مرز آمادگی فرد را آموزش می‌دهند ولی درنهایت جسارت نهایی را خود فرد باید از خود نشان دهد.

◀️ ایلان ماسک: استیو جابز توانایی جذب افراد قوی و ایجاد انگیزه در آنها را داشت

ایلان ماسک، بنیانگذار و مدیرعامل تسلا در مصاحبه سال ۲۰۱۸ به این موضوع اشاره کرد که استیو جابز را تحسین می‌کرده است. ایلان ماسک می‌گوید استیو جابز توانایی بی‌نظیری در جذب افراد با استعداد و پرورش نیروهای وفادار داشت.
ایلان ماسک توضیح می‌دهد که توانایی جذب افراد توانمند و ایجاد انگیزه در افراد بزرگ برای کسب موفقیت یک شرکت بسیار مهم است و استیو جابز از پس چنین کاری به خوبی برمی‌آمده است.

◀️ جانی آیو: استیو جابز کنجکاوترین فردی بود که در زندگی‌ دیده‌ام

جانی آیو، طراح ارشد سابق اپل در مصاحبه با وال استریت ژورنال اعلام کرد: «استیو جابز بدون شک، کنجکاوترین انسانی است که تاکنون ملاقات کرده‌ام. کنجکاوی سیری‌ناپذیر او نامحدود بود و این موضوع باعث ایجاد حواس‌پرتی در او نمی‌شد و در موفقیت او نقش حیاتی داشت. او با هیچ موضوعی به صورت منفعلانه برخورد نمی‌کرد. برای همه کارها پرانرژی و بی‌قرار بود.»

✏️منبع: CNBC

@organizationalbehavior

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *