موفقیت

پرسشنامه استرس ناباروری نیوتن و همکاران(1999)

پرسشنامه استرس ناباروری نیوتن و همکاران(1999)

استرس ناباروري مجموعه اي از نشانه هاست كـه بـه دنبال ابتلاء به ناباروري در افراد بروز مي كند و مشابه بـسياري از علائـم اخـتلالات ناشـي از اسـترس پـس از حادثــه (PTSD) مــي باشــد و بــه ويــژه در افكــار و احساسات مربوط به ناباروري و تلاش براي رهـايي از اين افكار و احساسات صدق مـي كنـد. مـشكلات خـواب، کار، روابـط (بـه ويـژه روابـط زناشـويي)، حـساسيت دردناك نسبت به هرگونـه محـرك محيطـي مربـوط توليدمثل نيز در افرادي كه از نابـاروري رنـج مـي برنـد مشاهده مي شود .

پرسشنامه استرس ناباروری توسط نیوتن و همکاران(1999)طراحی و اعتباریابی شده است، این سیاهه ابزاری چند بعدی و مختص سنجش استرس ناباروری است. پرسشنامه مقدماتی توسط نیوتون، شرارد و گلوواس (1999)، پس از یک دوره بررسی و اجرای گسترده با در نظر گرفتن ادبیات ناباروری که نگرش و عقاید افراد نابارور را می­سنجد به­صورت فرم کنونی 46 سؤالی درآمد و بر روی افرادی که برای ناباروری درمان می­گرفتند و از سن 27 الی 40 سال بودند هنجاریابی شد (علیزاده،1384 ؛ گیبسون و مایرز2002). پرسشنامه FPI، شامل پنج زیر مقیاس است: نگرانی اجتماعی، نگرانی جنسی، نگرانی ارتباطی،  ریسک زندگی بدون فرزند و نیاز به والد بودن و یک شاخص کلی استرس ناباروری. این پرسشنامه در ایران اعتباریابی شده است.

به همراه 6 مقاله  رایگان

توجه! توجه!

لازم به ذکر است که در بسیاری از سایت ها این پرسشنامه گذاشته شده است، اما متأسفانه روش نمره گذاری را به درستی و مطابق مقالات علمی بیان نکرده اند و عبارات  مربوط به مولفه ها ( خرده مقیاس ها)  را مشخص نکرده اند لذا در عمل چنین پرسشنامه غیر قابل استفاده است ودر صورت خرید چنین پرسشنامه ای زمان و  پولتان حرام می شود! و حتما در دفاع از پایان نامه و چاپ مقاله دچار مشکل خواهید شد.

برای مشاهده لیست همه ی  پرسشنامه های استاندارد لطفا همین جا روی پرسشنامه استاندارد  کلیک فرمایید.

تحلیل داده های آماری برای پایان نامه و مقاله نویسی تحلیل داده های آماری شما با نرم افزارهای کمی و کیفی ،مناسب ترین قیمت و کیفیت عالی انجام می گیرد.

نرم افزار های کمی: SPSS- PLS – Amos

نرم افزار کیفی: Maxquda

تعیین حجم نمونه با:Spss samplepower

روش های تماس:

Mobile : 09102194672

Telegram: @abazizi

  • E-mail: abazizi1392@gmail.com

 

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *