پرسشنامه استاندارد

پرسشنامه استاندارد آوای سازمانی هامس (2012)

پرسشنامه استاندارد آوای سازمانی هامس (2012)

سازمان ها از شالوده های اصلی اجتماع کنونی می باشند که به سرعت در حال تغییر هستند، سازمان های متعـددی در دنیای امروزی بـا ضرورت تغییر مواجه اند. در جهان پرشتاب امروز، سازمان های زیادی در تلاش اند تا برای رسیدن به اهداف سازمانی و اقتصادی وتداوم حیات خود ازالگوها و شیوه های مختلف بهره برده و مزیت رقابتی جدیدی کسب نمایند تاازسقوط وواژگونی های سریع محیطی درامان بمانند(حیدری سورشجانی؛  رضایی  و صفری ،1394).

درسال1970 هیرچمان  برای  نخستین  بار  اصطلاح  آوا  را  مطرح  نمود  و  این  مفهوم  را به صورت هرگونه تلاش برای تغییر، به جای فرار از مسائل قابل اعتراض تعریف کرد. او اظهار داشت که کارکنان در برابر شرایط ناخوشایند باترک سازمان یاب یان نارضایتی  خود واکنش نشان می دهند (هیرچمان، 1970). پس ازآن مطالعات روی این مفهوم و عوامل مؤثر بر  آن  در  آثار  مدیریت  گسترش یافت و نظریات مختلفی در رابطه با آن  مطرح گردید. برخی از پژوهشگران آوا را به صورت فرصتی برای بیان دیدگاه ها به  تصمیم گیرندگان تعریف نموده در حالی که برخی دیگر آنرا منحصراً واکنشی به نارضایتی شغلی دانسته اند برخی آوا را رفتاری فرا وظیفه ای دانستند  که  اختیاری  و  آگاهانه  بوده  و  خارج  از  انتظارات شغلی فرد است و آن را بدین صورت تعریف نمودند رفتاری ترویجی به جای نکوهش صرف که بر بیان دیدگاه های سازنده  با  هدف  بهبود  شرایط  تأکید  دارد  (موبری، 2015).

          این پرسشنامه دارای 18 سوال بوده و هدف آن بررسی ابراز عقیده و نظرات که در تقابل با سکوت سازمانی مطرح می شود و سه مولفه تشویق، امنیت و کارآمدی را می سنجد.

3 مقاله رایگان

برای مشاهده لیست همه ی  پرسشنامه های استاندارد لطفا همین جا روی پرسشنامه استاندارد  کلیک فرمایید.

تحلیل داده های آماری برای پایان نامه و مقاله نویسی تحلیل داده های آماری شما با نرم افزارهای کمی و کیفی ،مناسب ترین قیمت و کیفیت عالی انجام می گیرد.

نرم افزار های کمی: SPSS- PLS – Amos

نرم افزار کیفی: Maxquda

تعیین حجم نمونه با:Spss samplepower

روش های تماس:

Mobile : 09102194672

Telegram: @abazizi

  • E-mail: abazizi1392@gmail.com

 هودی و سویشرت
فروشگاه هودی و سویشرت
پرسشنامه استاندارد

 تحلیل آماری

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *