پرسشنامه استاندارد

پرسشنامه ارزیابی رفتاری راتر کودکان ( فرم معلمان – 30 عبارتی ) (مایکل راتر 1967)

درچرخه ی زندگی انسان دوره ی کودکی از مهمترین و تأثیرگذارترین دوره های رشدی محسوب  می شود  که  از  آن  به  عنوان  دوره ی “شدن  “نام  برده  می شود.  بدین  معنا  که پایه های  شخصیت  فرد  از  دوره ی  کودکی  شکل  گرفته  و  این  تحول  کیفی  در  دورهه ای مختلف بعدی متکامل می گیرد . اغلب اختلالات و ناسازگاریهای رفتاری پس از این دوران ناشی از کمبود توجه به دوران حساس کودکی و عدم هدایت صحیح در روند رشد و تکامل است. این بیتوجهی منجر به عدم سازش و انطباق با محیط و بروز انحرافات گوناگون در ابعاد مختلف برای کودک می شود . پس از چندین دهه پژوهش در زمینه روان شناسی مرضی و بر خلاف باور ابتدایی، نشان داده شد که کودکان و نوجوانان نیز در معرض خطر ابتلای به اختلالهای روانی  قرار دارند و در مجموع بین 14 تا 24 درصد از کودکان و نوجوانان با انواع مشکلات و اختلال های رفتاری و هیجانی دست به گریبانند.

این پرسشنامه یکی از رایج ترین پرسشنامه ها برای مشخص کردن ناراحتی های روانی کودکان است که در سال 1967 توسط مایکل راتر و همکاران تهیه شده و دارای دو فرم والدین و فرم معلمان می باشد. این پرسشنامه سه بعد اضطراب و افسردگی، رفتارهای ضداجتماعی و ناسازگاری اجتماعی را ارزیابی می کند. فرم الف آن دارای 30 پرسش و فرم ب از 26  عبارت ساده تشکیل شده است. نمره برش این دو فرم به ترتیب 13  و 9 می باشد.

همراه  5 مقاله رایگان

برای مشاهده لیست همه ی  پرسشنامه های استاندارد لطفا همین جا روی پرسشنامه استاندارد  کلیک فرمایید.

تحلیل داده های آماری برای پایان نامه و مقاله نویسی تحلیل داده های آماری شما با نرم افزارهای کمی و کیفی ،مناسب ترین قیمت و کیفیت عالی انجام می گیرد.

نرم افزار های کمی: SPSS- PLS – Amos

نرم افزار کیفی: Maxquda

تعیین حجم نمونه با:Spss samplepower

روش های تماس:

Mobile : 09102194672

Telegram: @abazizi

  • E-mail: abazizi1392@gmail.com

 هودی و سویشرت
فروشگاه هودی و سویشرت
پرسشنامه استاندارد

 تحلیل آماری

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *