تحلیل داده های آماری

نحوه پارافریز متون توسط خود نویسنده

نحوه پارافریز متون توسط خود نویسنده

نحوه پارافریز متون توسط خود نویسنده

زمانی که نویسندگان به مرحله پارافریز مقاله می‌رسند سوالی که برای آنها ایجاد می‌شود این است که آیا خودمان می‌توانیم مقاله را پارافریز کنیم یا خیر در این مطلب تصمیم داریم کلیه فرآیند پارافریز مقالات را به صورت مرحله به مرحله برای شما عزیزان آموزش دهیم.

پارافریز چیست؟

مقالات و پایان نامه های علمی که پایه علمی دارند باید حامل اطلاعات جدید و به روز باشند. نویسندگان متون علمی باید در نظر داشته باشند که اخلاق در پژوهش بسیار مهم تر از محتوای مقاله است. داوران از شما توقع تحقیق و پژوهش دارند و اقداماتی از جمله دستبرد زدن به محتوای مقالات دیگران و سرقت علمی اعتبار مطلب علمی شما را زیر سوال خواهد برد از این رو همیشه به نویسندگان توصیه شده است تا حدی که می توانند از ارتکاب به سرقت علمی و استفاده از محتوای تحقیقات دیگران به شدت اجتناب کنند. اما در موارد بسیاری پیش آمده است که بعد از ریجکت مقاله توسط بخش داوری نویسنده ادعا کرده است که از وجود چنین تشابهات علمی و ادبی در متن مقاله پیشگیری کنند به منظور پیشگیری نویسنده می بایست تمام محتوای مقاله خود را قبل از سابمیت پارافریز کند. پارافریز به معنای بازنویسی مجدد متن به منظور پیشگری از ارتکاب به سرقت علمی می باشد. روش های تشخیص سرقت و نحوه برطرف کردن آنها بسیار ساده می باشد و فقط کافی است نویسنده روش ها و متد های موجود را بشناسد و سپس مرحله به مرحله شروع به انجام پارافریز کند. انجام یک پارافریز صحیح در گرو فهم درست مطالب مد نظر نویسنده می باشد یعنی فردی که مقاله را نوشته و یا در زمینه تخصصی مقاله سواد و دانش کافی داشته باشد بهتر می تواند پارافریز را انجام دهد. اما چنانچه مقاله به انگلیسی ترجمه شده باشد لازم است ویراستار علاوه بر دانش تخصصی موضوعی سواد کافی برای درک لغات زبان انگلیسی داشته باشد.

آیا خود نویسنده می تواند سرقت علمی موجود در جمله را تشخیص دهد؟

تشخیص سرقت علمی و تشابهات موجود در متن علمی چندان کار دشواری نمی باشد و نویسنده باید خود قادر به تشخیص آن باشد البته روشن است که تشخیص سرقت علمی موجود در جملات بدون ابزارهای موجود ممکن نخواهد بود و هیچ کس نمی تواند ادعا کند بدون نرم افزارهای سرقت علمی متوجه سرقت علمی شده باشد. از این رو توصیه می کنیم برای تشخیص سرقت علمی حتما از نرم افزارها و سایت هایی کمک بگیرید که قدرت بسیاری در زمینه تشخیص تشابهات علمی داشته باشند. خوشبختانه ابزارهای موجود کاملا تضمینی و پیشرفته می باشند و برای تشخیص تشابهات علمی و ادبی کاملا مناسب هستند. نویسنده باید یکی از این ابزارها ی موجود را انتخاب کند و توسط آن اقدام به تشخیص سرقت علمی موجود در جملات کنند.

همانطور که ذکر شد نویسنده به راحتی می تواند سرقت علمی موجود در جملات را به راحتی تشخیص دهد فقط کافی است نحوه کار کردن با ابزارها را بشناسد. برای تشخیص سرقت علمی موجود در جملات باید متنی که احساس می کنید سرقت علمی دارد را وارد بخش مشخص شده نمایید و ابزار مربوطه بررسی را انجام خواهد داد و بخش هایی که دارای سرقت علمی باشند را به صورت هایلایت برای شما مشخص خواهد کرد از طرف درصد تشابه نیز بیان خواهد شد. تصویر زیر نمونه ای از تشخیص سرقت علمی می باشد که بخش ها به صورت هایلایت و با بیان درصد تشابه نوشته می شوند.

تصویر

نکته: چون دسترسی به پایگاه داده برخی از مجلات به صورت پولی می باشد و هچکس نمی تواند به صورت رایگان مقالات را مشاهده کند استفاده از نرم افزار ها و سایت هایی که به صورت رایگان در دسترس می باشد چندان توصیه نمی شود چون این نرم افزار ها دسترسی به پایگاه داده مجلات معتبر پولی ندارند و بهتر است که از نرم افزار ها و سایت هایی که با پرداخت هزینه خدمات ارائه می کنند استفاده کنید.

نحوه رفع سرقت علمی از جملات

برای رفع سرقت علمی موجود در جملات سه روش وجود دارد که کاملا تضمینی و اثبات شده می باشد. بعد از تشخیص توسط چهار روش زیر می توانید متن خود را ناب و جدید کنید و سرقت علمی موجود در جمله خود را رفع نمایید.

تغییر ترتیب کلمات

این روش یکی از روش های بسیار راحت برای پارافریز متن می باشد تغییر ترتیب کلمات جمله کار دشواری نیست و به راحتی از عهده هر فردی برمی آید فقط باید مد نظر داشته باشید که در حین تغییر ترتیب کلمات جمله گرامر و معنای جمله به هم نخورد و شکل منظم و منسجمی داشته باشد.

تغییر گرامر جملات

تغییر گرامر جملات یکی از روش های پارافریز متن می باشد که شاید کمی دشوار به نظر برسد چون روشن است که زمانی که شما می خواهید گرامر جمله را تغییر دهید شاید لازم باشد حروف ربطی و … به متن بیفزایید تغییر گرامر جملات یک روش رایج و بسیار ساده می باشد.

تصویر

جایگزینی کلمات مرتبط

هر کلمه در زبان فارسی و انگلیسی ممکن است کلمات مترادف و هم معنی بسیاری داشته باشد که شما باید با حفظ معنا و مفهوم جمله کلمات مترادف در جمله به کار ببرید. به کار بردن کلمات جدید در متن به ناب بودن جمله کمک بسیاری خواهد کرد.

کاهش بند ها و جزئیات

کاهش بندها در بازنویسی به معنای حذف یا کم کردن بخش هایی از جمله است که ممکن است پیچیده باشد، اما در عوض این بخش از عبارت در جمله ای دیگر و به شکلی متفاوت بازگو می ­شود.

دانشجو با کمک نرم افزارهای تشخیص سرقت علمی می تواند به سادگی سرقت علمی موجود در متن را تشخیص دهد و سپس توسط این چهار روش بسیار ساده متن را بازنویسی و پارافریز کند. فقط باید توجه داشته باشید حین پارافریز و بازنویسی متن آسیبی به معنا و مفهوم جمله و پاراگراف وارد نشود. بهتر است فردی که پارافریز را برعهده می گیرد در زمینه تخصصی متن دانش و اطلاعات کافی داشه باشد و بتواند از کلماتی در بازنویسی استفاده کند که مفهوم جمله را حفظ نماید. چنانچه مقاله به زبان انگلیسی نوشته یا ترجمه شده است حتما برای پارافریز آن دانش تخصصی انگلیسی نیز لازم است.

برگرفته از: ساعد نیوز

برای مشاهده لیست همه ی  پرسشنامه های استاندارد لطفا همین جا روی پرسشنامه استاندارد  کلیک فرمایید.

تحلیل داده های آماری برای پایان نامه و مقاله نویسی ،تحلیل داده های آماری شما با نرم افزارهای کمی و کیفی ،مناسب ترین قیمت و کیفیت عالی انجام می گیرد.

نرم افزار های کمی: SPSS- PLS – Amos

نرم افزار کیفی: Maxquda

تعیین حجم نمونه با:Spss samplepower

روش های تماس:

Mobile :  09143444846  واتساپ – تلگرام

Telegram: @abazizi4

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *