مقاله نویسی

نحوه تشخیص مجلات ISI معتبر از جعلی با استفاده از سایت تامسون رویترز 

نحوه تشخیص مجلات ISI معتبر از جعلی با استفاده از سایت تامسون رویترز 

نحوه تشخیص مجلات ISI معتبر از جعلی با استفاده از سایت تامسون رویترز 

موسسه ISI لیست تمامی مجلات خود را در سایت تامسون رویترز قرار می دهد تا کسانی که قصد چاپ مقاله در مجلات ISI را دارند، بتوانند با مراجعه به این سایت، مجلات معتبر ISI را از مجلات جعلی آنها تشخیص دهند.

لیست مجلات ISI که به مجلات معتبر تامسون رویترز نیز مشهور است هر ساله توسط موسسه تامسون رویترز به اطلاع دانشمندان و محققان سرتاسر جهان می‌رسد و این لیست نقش بسیار عمده‌ای در برنامه ریزی کشورها و دانشگاه‌ها دارد.
روش‌های مختلفی برای فهمیدن این موضوع وجود دارد که آیا یک مقاله جزو مجلات ISI هست یا نه. از جمله این روش‌ها مراجعه به بخش جستجوی مجلات سایت تامسون رویترز  و جستجوی نام مجله است.

1. وارد سایت www.mjl.clarivate.com شوید. 

2. در صفحه باز شده، لیست پایگاه داده های مختلفی که در تامسون وجود دارد را برای شما نمایش می دهد که از میان آنها فقط سه مورد مربوط به ISI می باشد.

تصویر

3. سپس در قسمت SEARCH نام مجله مورد نظر و یا در صورت داشتن ISSN مجله، را وارد کرده و نوع جستجوی خود را انتخاب کنید و دکمه SEARCH را فشار دهید.

تصویر

4. در قسمت پایین صفحه باز شده، نام مجله و مشخصات آن نمایش داده می شود. در پایین توضیحات، عنوان Coverage را کلیک کنید تا وضعیت مجله را برای شما مشخص کند. در صورتی که مجله شما جز مجلات ISI باشد، در گزینه های نمایش داده شده حداقل دو مورد از سه مورد زیر را هم خواهد داشت.

Science citation index

social science citation index

 arts & humanities citation index

5. در صورتی که مجله شما جز مجلات ISI نباشد، هیچ یک از این سه مورد را در بخش Coverage نمایش نخواهد داد.

تصویر

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *