تبدیل متن به صدا آنلاین و رایگان

تبدیل متن انگلیسی به صدا ، آنلاین و رایگان Text to Speech

تبدیل متن به گفتار یا همان Text to Speech (یا به اختصار TTS) یکی از تکنولوژی‌هایی است که در سال‌های اخیر استفاده‌های زیادی از آن شده است و در بسیاری از اپلیکیشن‌ها، دستیارهای هوشمند مجازی، سرویس‌های آموزشی و… از آن استفاده می‌شود. در این مقاله قصد داریم به آن دسته از افرادی که به یک سامانه تبدیل متن به صدا آنلاین نیاز دارند، یک سرویس تبدیل متن به گفتار با کیفیت معرفی کنیم. پس اگر شما هم جزء این افراد هستید در ادامه با ما همراه باشید.

منظور از تبدیل متن به صدا چیست؟

منظور از تبدیل متن به صدا همان تکنولوژی تبدیل متن به گفتار است. تکنولوژی تبدیل متن به گفتار در حقیقت نوعی فناوری کمکی است که می‌تواند یک متن دیجیتال را برای کاربر بلند خوانی کند. این تکنولوژی به انگلیسی Text to Speech (یا به اختصار TTS) نام دارد. فناوری تبدیل متن به گفتار تنها با یک کلیک می‌تواند یک متن بلند را برای ما به صوتی تبدیل کند که حاوی محتوای آن متن است.

تبدیل متن به گفتار نوعی برنامه تولید گفتار است که برای یک فایل متنی رایانه‌ای و دیجیتال نسخه گفتاری تهیه می‌کند و این فایل متنی می‌تواند یک فایل وورد (word)، یک صفحه وب و… باشد. این تکنولوژی هم چنین می‌تواند خواندن اطلاعات نمایشگر رایانه را برای افرادی که در خواندن به هر دلیلی مشکل دارند امکان پذیر کند. تبدیل نوشتار به گفتار به کمک برنامه‌های تشخیص و شناسایی صدا انجام می‌شود.

خوشبختانه در سال‌های اخیر هوش مصنوعی و تکنولوژی‌های وابسته به آن پیشرفت‌های زیادی داشته و شرکت‌های زیادی در این حوزه محصولات هوش مصنوعی با کیفیتی تولید کرده‌اند. یکی از این تکنولوژی‌های وابسته به هوش مصنوعی که اتفاقا محصولات با کیفیت و متنوعی در این زمینه تولید شده است، پردازش گفتار و بخصوص تبدیل گفتار به نوشتار و متن به صوت است. یکی ازسایت هایی که  این  خدمت را با 119 صوت مختلف در اختیار کاربران قرار می دهد سایت https://www.nuance.com

می باشد.  در فیلم زیر نحوه تبدیل متن به گفتار در این سایت آموزش داده شده است.

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *