امتیاز آورترین مجلات برای مصاحبه دکتری کدام مجلات اند؟

امتیاز آورترین مجلات برای مصاحبه دکتری کدام مجلات اند؟

امتیاز آورترین مجلات برای مصاحبه دکتری کدام مجلات اند؟

اغلب داوطلبان آزمون دکتری این سوال را دارند که انتشار مقاله در چه نوع مجلاتی برای مصاحبه دکتری مناسب میباشد در این مطلب تصمیم داریم مناسبترین مجلات را برای مصاحبه دکتری به شما داوطلبان عزیز معرفی کنیم.

مصاحبه دکتری

سالهاست که پذیرش در مقطع دکتری طی دو مرحله انجام می شود که اولین مرحله آزمون کتبی دکتری می باشد و مرحله بعدی مصاحبه دکتری است که داوطلبانی که موفق به کسب حدنصاب در آزمون کتبی شوند به جلسه مصاحبه دعوت خواهند شد و در این جلسه از جهات مختلف مورد ارزیابی قرار خواهند گرفت و فردی که موفق به کسب بیشترین نمره در آزمون کتبی شود به مصاحبه دکتری دعوت خواهد شد و در این جلسه داوطلب توسط چندین نفر هیئت داوری مورد ارزیابی قرار خواهد گرفت و سوالاتی از وی پرسیده خواهد شد. چنانچه موفق به اخذ امتیاز کامل در مصاحبه دکتری شود خواهد توانست در این مقطع شروع به تحصیل کند. . نحوه ارزیابی دانشجو و شیوه امتیاز دهی به دانشجویان بر اساس معیارهایی که از طرف سازمان سنجش مشخص می شود انجام می شود و هر دانشگاه شیوه مصاحبه و نحوه امتیازدهی به خصوصی مطابق با دستور العمل تعیین شده از طرف وزرات علوم را بر عهده دارند. داوطلبان باید سعی کنند تا روز مصاحبه دکتری سوابق تحقیقی پژوهشی خود را تقویت کنند و با یک رزومه پربار در مصاحبه دکتری شرکت کنند. اما متاسفانه محدود بودن زمان فرصت کافی برای داوطلبان باقی نمیگذارد که بتوانند تمامی امتیازات پژوهشی را کسب کنند و باید سعی کنند پر امتیاز ترین مجلات را شناسایی کنند که با انتشار مقاله در این مجلات بیشترین امتیاز پژوهشی را کسب کنند. اما کدام مجلات بیشترین امتیاز پژوهشی را برای ارتقای رزومه داوطلبان در برمیگیرد:

شرایط امتیاز دهی در مصاحبه دکتری

جدول زیر نحوه امتیاز دهی دقیق به هریک از امتیازات پژوهشی را برای شما معرفی می کند.

ردیفموارد مورد ارزیابیسقف امتیاز برای هرموردنحوه ارزیابی
1مقالات علمی پژوهشی داخلی و خارجی در ارتباط با رشته تحصیلیگواهی ثبت اختراع مورد تایید سازمان پژوهش های علمی و صنعتی ایرانبرگزیدگان در جشنواره علمی معتبر داخلی و بین المللی22هر مقاله تا ۷ امتیازگواهی ثبت اختراع بین المللی تا ۷ و داخلی تا ۵ امتیازبرگزیدگی داخلی تا ۳ و خارجی تا ۷ امتیاز
2مقالات علمی ترویجی در ارتباط با رشته6هر مقاله تا ۲ امتیاز
3مقالات چاپ شده در کنفرانس های معتبر داخلی یا خارجی4خارجی تا ۲ و داخلی ۱ امتیاز
4تالیف یا ترجمه کتاب در ارتباط با رشته تحصیلی4
5کیفیت پایان نامه کارشناسی ارشد4عالی تا ۴ و بسیار خوب تا ۲ امتیاز
مجموع40

هر داوطلب که در مجله مصاحه دکتری حضور پیدا کند از زوایای مختلف مورد ارزیابی قرار خواهد گرفت. اول اینکه هیئت داوری رزومه شما را بررسی قرار خواهد داد و بیشترین امتیاز متعلق به سوابق علمی و پژوهشی می باشد اما خارج از این رزومه سوالات تخصصی و عمومی نیز از داوطلب پرسیده خواهد شد که باید قادر به پاسخگویی باشد. همچنین داوطلبان در نظر داشته باشند که ممکن است از آنها خواسته شود که خود را به انگلیسی معرفی کنند و تسلط به مکالمه انگلیسی و داشتن مدارک معتبر زبان در رزومه نیز به ارتقای رزومه دانشجو کمک شایانی خواهد کرد.

تصویر

امتیاز آورترین مجلات برای مصاحبه دکتری

برای ورود به دوره دکتری باید رزومه مناسب داشت. رزومه فردی که متقاضی ورود به دوره دکتری می باشد باید شامل بخشهای پژوهشی، آموزشی، سوالات پاسخ داده شده در مصاحبه و نمرات زبان وی باشد. بیشتر توانایی پژوهشی در حیطه مقالات علمی پژوهشی، کنفرانسی، علمی ترویجی، ISI، ISC، SCOPUS و PubMed حرف اول را خواهد زد. با اینکه شرایط داوری این مجلات کمی دشوار است و زمان طولانی برای داوری مجلات نیاز دارند ولی امتیاز آور هستند.

معیارهای سنجش مقالات در مصاحبه دکتری

گفتنی است که همه مقالات علمی قابلیت ارتقای رزومه را ندارند و یک مقاله علمی در صورتی اعتبار لازم را خواهد داشت که طبق اصول و قواعد استانداردی نوشته شود. حفظ مراحل زیر به شما کمک می کند تا بتوانید یک مقاله با کیفیت بسیار بالا تهیه و تدوین کنید.

  • مطالب مقاله باید مرتبط و پیوستگی بین مطالب حفظ شده باشد.
  • ساختار مقاله باید واضح و مرتبط باشد.
  • عنوان و متن مقاله باید نو ، جدید و خلاق باشد.
  • نوشتن نام نویسنده یا نویسندگان
  • چکیده مقاله مهم ترین بخش مقاله می باشد.
  • بیان مساله و روش تحقیق که باید به صورت جامع به این بخش پرداخته شود.
  • ارائه مدل های تحقیق و ارتباط بین نتایج
  • ارائه پیشنهادات برای ادامه تحقیق
  • *فهرست منابع
  • متن مقاله از لحاظ دستوری بررسی شود.
  • شماره گذاری عناوین اصلی و فرعی

چند مقاله و کتاب برای مصاحبه دکتری نیاز است؟

این سوالی است که اغلب داوطلبان با آن مواجه می شوند و با توجه به محدود بودن زمان نمی توانند دقیقا برآورد کنند که چه تعداد مقاله و یا کتاب برای مصاحبه دکتری لازم است. گفتنی است که در بخش پژوهشی بالاترین امتیاز متعلق به مقالات و کتب می باشد.برای مقالات حداکثر 21 امتیاز و برای کتب حداکثر 4 امتیاز می باشد. هر چقدر در روز مصاحبه متقاضی تعداد مقالات و کتب با کیفیت تری داشته باشد از بخش مصاحبه امتیاز بیشتری دریافت می کند. اکثر متقاضیان در مصاحبه دکتری در بخش مقاله و کتاب ضعف دارند.
مقالات چاپ شده در مجلات ISI بالاترین امتیاز و مجلات چاپ شده در همایش ها و کنفرانس ها کمترین امتیاز را در این زمینه دارند. البته باید به این نکته نیز توجه نمایید که همه مجلات به زبان انگلیسی مجلات ISI نیستند زیرا دارای ضریب تاثیر نمی باشند.

موسسه سینا به عنوان یکی از بزرگترین مراکز رسمی خدمات دانشگاهی هم اکنون آماده همکاری با شما عزیزان و ارائه خدمات انتشار و چاپ مقاله در مجلات معتبر داخلی خارجی می باشد. می توانید هم اکنون به صورت آنلاین سفارش خود را ثبت نمایید تا کارشناسان موسسه هر چه سریعتر فرآیند رسیدگی را انجام دهند.

برگرفته از: ساعد نیوز

برای مشاهده لیست همه ی  پرسشنامه های استاندارد لطفا همین جا روی پرسشنامه استاندارد  کلیک فرمایید.

تحلیل داده های آماری برای پایان نامه و مقاله نویسی ،تحلیل داده های آماری شما با نرم افزارهای کمی و کیفی ،مناسب ترین قیمت و کیفیت عالی انجام می گیرد.

نرم افزار های کمی: SPSS- PLS – Amos

نرم افزار کیفی: Maxquda

تعیین حجم نمونه با:Spss samplepower

روش های تماس:

Mobile :  09143444846  واتساپ – تلگرام

Telegram: @abazizi

وبلاگ ما

این نوشته در پ

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *