هوش مصنوعی

 ارزیابی شایستگی مدیران : رویکردها و روش‌ها

 ارزیابی شایستگی مدیران : رویکردها و روش‌ها

 

تحلیل داده های آماری

تحلیل های کمی با نرم افزار های : SPSS – Amos – Pls
تحلیل های کیفی با نرم افزار های : Maxqda – NVivo

پایان نامه نویسی مقاله نویسی

پایان نامه نویسی مقاله نویسی

مقدمه:
مدیران در هر سازمان، نقش بسیار مهمی در تحقق اهداف و عملکرد موفق دارند. ارزیابی شایستگی مدیران، فرآیندی است که به منظور ارزیابی عملکرد و توانایی‌های مدیران در انجام وظایف خود صورت می‌گیرد. در این مقاله، به بررسی رویکردها و روش‌های ارزیابی شایستگی مدیران پرداخته می‌شود.

تحلیل داده های آماری
پایان نامه – مقاله نویسی

رویکردهای ارزیابی شایستگی مدیران:

  1. رویکرد مبتنی بر عملکرد: در این رویکرد، عملکرد مدیران بر اساس اهداف و استانداردهای تعیین شده ارزیابی می‌شود. از جمله روش‌های استفاده شده در این رویکرد می‌توان به ارزیابی عملکرد سالانه، مصاحبه‌های عملکرد و بازخورد همکاران و زیرمجموعه‌ها اشاره کرد. در این رویکرد، مدیران براساس نتایج و عملکرد واقعی خود ارزیابی می‌شوند.
  2. رویکرد مبتنی بر رفتار: در این رویکرد، رفتار و عملکرد اخلاقی و حرفه‌ای مدیران مورد ارزیابی قرار می‌گیرد. این رویکرد تلاش می‌کند مدیران را بر اساس ارزش‌ها، اخلاقیات و اصول حرفه‌ای مدیریتی ارزیابی کند. روش‌های مورد استفاده در این رویکرد شامل مشاهده مستقیم، ارزیابی همکاران و مراجعان و استفاده از سنجه‌ها و معیارهای اخلاقی می‌شود.
  3. رویکرد مبتنی بر توانمندی‌ها: در این رویکرد، توانایی‌ها، مهارت‌ها و دانش مدیران مورد ارزیابی قرار می‌گیرد. برخی از روش‌های استفاده شده در این رویکرد شامل سنجش توانمندی‌های فنی و حرفه‌ای، ارزیابی مهارت‌های رهبری، ارزیابی دانش و تحصیلات مدیران و استفاده از آزمون‌ها و تست‌های استنتاجی است.

روش‌های ارزیابی شایستگی مدیران:

  1. مصاحبه: روش مصاحبه با مدیران، به منظور بررسی مهارت‌ها، توانمندی‌ها، رفتارها و عملکرد آن‌ها مورد استفاده قرار می‌گیرد. این روش امکان بررسیعمیق‌تر جنبه‌های شایستگی مدیران را فراهم می‌کند و امکان دریافت بازخورد مستقیم از مدیران را فراهم می‌کند.
  2. ارزیابی 360 درجه: در این روش، علاوه بر بازخورد مستقیم مدیران، بازخورد از همکاران، زیرمجموعه‌ها و سایر افرادی که با مدیر در ارتباط هستند، جمع‌آوری می‌شود. این روش به ارزیابی جامع‌تری از عملکرد مدیر می‌انجامد و نقاط قوت و ضعف را بهتر شناسایی می‌کند.
  3. معیارهای کمی: استفاده از معیارهای کمی مانند ارقام مالی، درصد رشد، افزایش فروش و سودآوری، به منظور ارزیابی شایستگی مدیران مورد استفاده قرار می‌گیرد. این روش به ویژه در سازمان‌هایی که عملکرد مدیران به صورت قابل اندازه‌گیری است، مؤثر است.
  4. مشاهده مستقیم: در این روش، مشاهده مستقیم عملکرد مدیران توسط افراد مشاهده‌کننده و ثبت نکات قوت و ضعف، ارزیابی شایستگی مدیران را تسهیل می‌کند. این روش به ویژه در مواقعی که مدیران برخی از وظایف خود را به طور مستقیم انجام می‌دهند، مفید است.

نتیجه‌گیری:

ارزیابی شایستگی مدیران یک فرآیند حیاتی در سازمان‌ها است که بهبود عملکرد و افزایش کارایی مدیران را به هدف دارد. رویکردها و روش‌های مختلفی برای ارزیابی شایستگی مدیران وجود دارد، و هر سازمان باید بر اساس ویژگی‌ها و نیازهای خود، روش‌های مناسبی را انتخاب کند. با استفاده از این ارزیابی‌ها، سازمان‌ها می‌توانند مدیران خود را تشویق به بهبود عملکرد کنند و به توسعه و پیشرفت سازمان خود کمک کنند.

Q14- پرسشنامه سبک رهبری مدیران( ۳۰سوال – ۴ صفحه – دارای روایی، پایایی و روش نمره گذاری – )

Q14-2- پرسشنامه رهبری تحول آفرین (MLQ)باس و آولیو ( ۲۰سوال – ۵ صفحه – دارای روایی، پایایی و روش نمره گذاری-۲مقاله رایگان – )

q14-3- پرسشنامه سبک رهبری سالزمن ( 35 سوال – 7 صفحه – دارای روایی، پایایی و روش نمره گذاری-3مقاله رایگان – )

q14-4-پرسشـنامه مـدیریت اسـلامی مسـاح و همکاران (1390)- ( 126سوال – 10 صفحه – دارای روایی، پایایی و روش نمره گذاری-2مقاله بیس رایگان – )

Q14-5- پرسشنامه سبک رهبری وارنر بارک ( 10 عبارت جفتی – 7 صفحه – دارای روایی، پایایی و روش نمره گذاری – 4 مقاله رایگان )

Q14-6- ﭘﺮﺳﺸﻨﺎﻣﻪ ﺳﺒﻚ ﺳﻨﺞ ﻣﺪﻳﺮﻳﺖ لو تانز (1989) –( 35عبارت جفتی – 6 صفحه – دارای روایی، پایایی و روش نمره گذاری -6 مقاله رایگان )

Q14-7- پرسشنامه ارزيابي شايستگي مديران و رؤسا ( 51عبارت جفتی – 5 صفحه – دارای روایی، پایایی و روش نمره گذاری -9 مقاله رایگان )

Q14-8- پرسشنامه رهبری معنوی فرای و همکاران (2005 )- –( 16عبارت جفتی – 5 صفحه – دارای روایی، پایایی و روش نمره گذاری -5مقاله رایگان )

q14-9- پرسشنامه رهبری بصیر (آینده نگر) کانگر و کاننگو(1988)( 33عبارت – 9 صفحه – دارای روایی، پایایی و روش نمره گذاری -7مقاله رایگان )

q14-10- پرسشنامه سبک مدیریت حسنی – ( 32عبارت -10 صفحه – دارای روایی، پایایی و روش نمره گذاری -3مقاله رایگان )

q14-11- پرسشنامه استاندارد رهبری هوشمند سیدانمانلاکا (2002)( ۲۳عبارت- 11 صفحه – دارای روایی، پایایی و روش نمره گذاری – به همراه 3 مقاله پایه )

q14-12- پرسشنامه مهارت های مدیران باچا(2012)( 11عبارت- 8 صفحه – دارای روایی، پایایی و روش نمره گذاری – به همراه 2 مقاله پایه )

q14-12-2- پرسشنامه مهارت های نرم مديران آموزشي ( خالق خواه  و  نجفی؛ 1397) – ( 30عبارت- 8 صفحه – دارای روایی، پایایی و روش نمره گذاری – به همراه 1 مقاله پایه )

q14-13- پرسشنامه رهبری فضیلت گرا وانگ و هکت (2015)( 18عبارت- 8 صفحه – دارای روایی، پایایی و روش نمره گذاری – به همراه 3 مقاله پایه )

q14-14- پرسشنامه رهبری دانش ویتالا(2004)( 29عبارت- 12 صفحه – دارای روایی، پایایی و روش نمره گذاری – به همراه 6 مقاله پایه )

q14-15- پرسشنامه رهبری مشارکتی کارتون(2010)( 25سوال – 7 صفحه – دارای روایی، پایایی و روش نمره گذاری – )

q14-16- پرسشنامه رهبری خیرخواهانه کارکاس و سارگلو(2012)(40عبارت- 8 صفحه – دارای روایی، پایایی و روش نمره گذاری – به همراه 2 مقاله پایه )

q14-17- پرسشنامه رهبری اخلاقی بروان و تروینو (2005)(10عبارت- 7 صفحه – دارای روایی، پایایی و روش نمره گذاری – به همراه9 مقاله پایه )

q14-18 – پرسشنامه سبک رهبری باردنز و متزکاس (35عبارت- 9 صفحه – دارای روایی، پایایی و روش نمره گذاری – به همراه2 مقاله پایه ) [purchase_link id=”22006

دانلود پاورپونت رشته  کامپیوتر  

نوشته

پنج بعد سلامت روان

نوشته

0 تا ۱۰۰ خرید سرور مجازی

نوشته

انواع مقیاس های اندازه گیری با ذکر مثال

نوشته

جلسه 22 مقدمات spss – اصلاح یا حذف سیستماتیک ردیف های بدون جواب + شناسایی داده های پرت


اگر می خواهید در خصوص نرم افزار Nvivo آموزش ببینید. اینجا کلیک کنید مجموع آموزش 8 ساعت و 24 دقیقه

تحلیل داده های آماری

فروشگاه محصولات فیزیکی

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *